Stránka 3 z 17

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 14:08
od mikeBoss
Pokiaľ tam bude 130 km/h tak nech sa to volá hociako... :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 14:19
od aquila
a preco by tam mala byt 130 kmh ? nie je dovod, nie su tam ani intenzity ani nic podobneho ..

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 16:19
od mikeBoss
Pretoze trepat sa 90km/h hodinu je unavne a nebezpecne... napriklad na rovinke pred NZ kazdy predbieha odusu a je tam 90tka... treba R uz len kvoli bezpecnosti.
90km/h je pre stare vraky, dnesne moderne auta pri tej rychlosti "zaspavaju" :-)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 17:06
od FANUSIK
Toto leto som dost cestoval po europe a napriklad v madarsku to maju velmi pekne urobene na cestach 1triedy .Co kopec to pridany pruh pre pomale vozidla , odbocovacie pruhy na kazdej krizovatke , vyborne znacenie , o kvalitnom povrchu vozoviek ani nehovorim a hoci idete aj cez stred Budapesti stale viete ze idete napr po 2 smerom na VAC na hranicu SVK .

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 09:01
od sergej
mikeBoss napísal:Pretoze trepat sa 90km/h hodinu je unavne a nebezpecne... napriklad na rovinke pred NZ kazdy predbieha odusu a je tam 90tka... treba R uz len kvoli bezpecnosti.
90km/h je pre stare vraky, dnesne moderne auta pri tej rychlosti "zaspavaju" :-)

A potom sa cudujeme, ze to u nas na cestach vyzera tak ako to vyzera...

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 09:28
od Kanky
vsetko zavisi od medzikusov medzi sedadlom a volantom a ja tvrdim, ze velku vinu alebo zodpovednost za stav na nasich cestach nesu autoskoly, ktore su u nas na velmi slabunkej urovni...pravidla, aj MPR su zovseobecnene pre vsetkych (pre 18 rocneho vodica, pre 35 rocneho, aj pre 80 rocneho...pre sviatocneho vodica, pre pretekara, aj pre vodica, ktory ma za sebou miliony km)
a snaha je nastavit pravidla tak, aby bolo co najmenej nehod...pritom realita je taka, ze su na nasich cestach vodici, ktori neprekrocia MPR a maju za sebou zapricinenych viac nehod a su vodici, ktori nedodrziavaju MPR a nikdy nehodu nesposobili...musia sa ale prisposobit tomu vseobecnemu a trpiet obmedzenia spolu s ostatnymi :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 09:56
od aquila
mikeBoss napísal:Pretoze trepat sa 90km/h hodinu je unavne a nebezpecne... napriklad na rovinke pred NZ kazdy predbieha odusu a je tam 90tka... treba R uz len kvoli bezpecnosti.
90km/h je pre stare vraky, dnesne moderne auta pri tej rychlosti "zaspavaju" :-)


chudaci americani, ktory maju aj na dialniciach maximalnu rychlost miestami stale okolo 90kmh :) az myslim posledne dva roky to zvysuju miestami az na uzasnych 110 kmh :) a to tam maju siroke dialnice

nicmenej, je vidno ze bud si mladi, alebo fakt pirat ciest. je vedecky dokazane, ze nad 90kmh je jazdna unavujucejsia, lebo sa ti exponencionalne znizuje zorny uhol, zvysuje sa namahanie oci, je to unavujucejsie.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 10:47
od mikeBoss
Nie som ani az tak mlady a nie som pirat ciest - jazdim primerane, pružne, slusne... na rozdiel od vacsiny populacie v tejto krajine. Asi zle chapes co pisem... nevadi :-) Ako pise Kanky - najviac nehod sposobuje clovek co vytvara kolony za sebou, nepouziva smerovky, telefonuje, nevenuje sa jazde, nevsima si okolitu premavku. Kto je nebezpecnejsi - ten co ide bez svetiel 100km/h na starom vraku v strednom pruhu medzi BA a TT, alebo napriklad ja v lavom pruhu 150km/h a venujem sa len ceste pred sebou... nemusis odpovedat :-)

Nech nejdeme do off-topic - nepresvedcis ma o tom, ze od TO do NZ nie je potrebná RK.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 10:47
od simonsson75
V Kalifornii sa jazdí na diaľniciach mimo urbanizovaných území max. 70mph (cca 110km/h), okolo LA, San Diega a konurbátu San Jose/San Francisco je to zvyčajne 55-65mph. Najvyššia MPR je v štáte Massachusetts, jazdí sa cca 80mph (cca 130km/h) a miestami až 90mph (145km/h)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 10:55
od Qwert
Závodiť treba na Slovakia Ringu, nie na cestách, samozrejme nie je v poriadku ani, keď niekto síce dodržuje MPR, ale pritom sa nevenuje riadeniu. No neplatí nič také, že keď sa venujem riadeniu, tak rýchlostné limity pre mňa neplatia.

Okrem toho väčšina ľudí žijúcich okolo I/64 by bolo rada, keby sa mohli "trepať" tou 90-kou po preložkách tejto cesty prvej triedy ešte v ako tak dohľadnej dobe a nie čakať na RC a dovtedy sa 30 rokov naozaj trepať 50-kou cez dediny. Pritom tie preložky sa kľudne môžu stavať s rezervou na 4-pruh, ktorý sa dostavia, keď si to premávka vyžiada, čo ale nebude ešte veľmi dlho. Čo sa týka tej rovinky pred NZ, tak to je snáď úplne najmenej problematický úsek celej I/64 a pre zvýšenie bezpečnosti by tam možno stačili pravidelné cestné kontroly, aby si to tam niektorí nemýlili s tým Slovakia Ringom.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 13:01
od i15
ked sa niekde da ist 90 a este vas aj predbiehaju, tak RC tam netreba :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2013 18:32
od Tomas PO
to je aj cast 1/50 ;)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2013 07:31
od devil
treba R uz len kvoli bezpecnosti.


R-ka netreba preto lebo to nie je E tah a ani nie je dovod aby nim bol. len mala cast aut je tranzit a pre lokalku plati co vsade inde - uspora casu pri malej vzdialenosti je mala.

btw. neviem co si myslel tou 130-kou ? lebo ta je pre plny profil a neviem naco je plny profil npr. pre 5.300 aut medzi NR a TO.

pre ostatnych asi treba iste veci opakovat, Sk chce stavat prioritne megatunely pri ZA, preto v OPD su pre RC/I. tr. male sumy ktore prakticky vylucuju moznost stavat rozsiahlejsie prelozky ako na I/64.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2013 16:05
od mikeBoss
Bohuzial je priorita taka aka je - D1 a železnica do Žiliny a ďalej. Nemusí byť plný profil ale treba aspoň 110 nech sa nevlecu auta za seba a potom kazdy predbieha. 90 je robená pre staré Škodovky.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 11:16
od Qwert
MPR nie je daná tým, aká maximálnu rýchlosť dosiahnu autá. Možno ma niekto doplní, ale nepoznám štát, kde by na na smerovo nerozdelenej ceste bola vyššia povolená rýchlosť ako 100 km/h. V mnohých vyspelých štátoch, kde je vozový park rádovo kvalitnejší ako u nás, majú plno rýchlostných obmedzení.

Keď to pojmem zo široka, rýchlosť nejakého telesa (napr. auta) sa dá merať iba vo vzťahu k inému telesu. Ak sa bavíme o MPR 90 km/h, tak to je rýchlosť auta meraná vzhľadom na zemský povrch. Keď máme dve autá, ktoré idú po jednej ceste opačnými smermi touto rýchlosťou, tak rýchlosť auta B z pohľadu auta A je 180 km/h. Ak by bola MPR 110 km/h, tak by rýchlosť auta B z pohľadu auta A bola už 220 km/h. Podľa mňa je už aj tých 180 km/h na užších cestách dosť, 220 je veľa aj na širokú cestu. So stúpajúcou rýchlosťou sa reakčný čas a brzdná dráha predlžujú prakticky exponenciálne. Takisto sa obmedzuje zorné pole vodiča, ten dostáva od svojich zmyslov menej informácií a ťažšie sa tak môže vyhnúť prípadnému nebezpečenstvu (kedykoľvek môže vybehnúť niečo z bočnej cesty, nejaký vodič môže spraviť niečo nepredvídateľné, atď).

Preto, ak chceme vysoké rýchlosti, staviame na to široké, relatívne rovné cesty, ktoré sú smerovo oddelené, majú mimoúrovňové križovatky, obmedzený prístup (žiadne pomalé vozidlá) a sú (mali by byť) aj oplotené, inak povedané, staviame D a RC. Tým sa eliminuje veľa rizík, ktoré by pri vysokej rýchlosti hrozili na ceste nižšej kategórie - nemali by tam pobehovať zvieratá, nikto len tak nevybehne z bočnej cesty, autá idú jedným smerom, takže ich relatívne rýchlostné rozdiely sú malé atď.

Zdvihnutie rýchlosti napr. na úseku pred NZ by prinieslo zvýšenie rizika pre účastníkov cestnej premávky, vyššiu spotrebu a pritom len minimálnu časovú úsporu. Napr. 20 km dlhý úsek prejdeš rýchlosťou 90 km/h za niečo cez 13 min, pri 110 km/h je to necelých 11 min. Rozdiel je 145 sekúnd. To ma (konečne:)) privádza k záveru: Kam sa tak ponáhľaš? Ani vrcholovému manažérovi firmy z tisíckami zamestnancov by tých niečo vyše 2 minút nechýbalo.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 14:31
od Kanky
este si snad zabudol, ze uz aj pri autach iducich oproti sebe dajme tomu 60 km/h, co je po scitani 120...tak uz aj to je na zabitie...
dalej, ze nik mi nezabezpeci, ze ak pojdu dve vozidla oproti sebe hlboko pod MPR, ze sa nic nemoze stat...
rozdiely su vo vozidlach, vodicoch a povrchoch vozoviek...toto je hlavny problem vsetkeho...a nie, ze 100 + 100 je 200, ale ze je rozdiel, ak ides 100 s trabantom a 100 s Q7, je rozdiel, ak za volantom sedi skuseny vodic, ktory si vsima situaciu siroko-daleko, aj tam, kde by mozno nemusel alebo ak za volantom sedi vodic, ktory ked uvidi policajtov, tak zabudne, ze by mal vediet soferovat...a je rozdiel v povrchoch ciest...
hej a 110 mas na kuskoch tej madarskej super polprofilovej rychlocesty c.3, ktora je tu ospevovana, ale jej parametre su pod parametrami niektorych nasich jedniciek nie to este nasich Riek

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 16:35
od Tomas PO
ani q7cka ti nezabrani zrazit cyklistu, ak sa ti oproti zjavi v zakrute kamion. skor naopak, svojou sirkou napodobnis rolincovu

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 18:12
od FANUSIK
Parametre 1/64 od ZA po Oslany takmer na par ..asi 20 km nesplnaju parametre cesty 1 triedy...

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 18:45
od okorec
Qwert napísal:MPR nie je daná tým, aká maximálnu rýchlosť dosiahnu autá. Možno ma niekto doplní, ale nepoznám štát, kde by na na smerovo nerozdelenej ceste bola vyššia povolená rýchlosť ako 100 km/h. V mnohých vyspelých štátoch, kde je vozový park rádovo kvalitnejší ako u nás, majú plno rýchlostných obmedzení.

Keď to pojmem zo široka, rýchlosť nejakého telesa (napr. auta) sa dá merať iba vo vzťahu k inému telesu. Ak sa bavíme o MPR 90 km/h, tak to je rýchlosť auta meraná vzhľadom na zemský povrch. Keď máme dve autá, ktoré idú po jednej ceste opačnými smermi touto rýchlosťou, tak rýchlosť auta B z pohľadu auta A je 180 km/h. Ak by bola MPR 110 km/h, tak by rýchlosť auta B z pohľadu auta A bola už 220 km/h. Podľa mňa je už aj tých 180 km/h na užších cestách dosť, 220 je veľa aj na širokú cestu. So stúpajúcou rýchlosťou sa reakčný čas a brzdná dráha predlžujú prakticky exponenciálne. Takisto sa obmedzuje zorné pole vodiča, ten dostáva od svojich zmyslov menej informácií a ťažšie sa tak môže vyhnúť prípadnému nebezpečenstvu (kedykoľvek môže vybehnúť niečo z bočnej cesty, nejaký vodič môže spraviť niečo nepredvídateľné, atď).

Preto, ak chceme vysoké rýchlosti, staviame na to široké, relatívne rovné cesty, ktoré sú smerovo oddelené, majú mimoúrovňové križovatky, obmedzený prístup (žiadne pomalé vozidlá) a sú (mali by byť) aj oplotené, inak povedané, staviame D a RC. Tým sa eliminuje veľa rizík, ktoré by pri vysokej rýchlosti hrozili na ceste nižšej kategórie - nemali by tam pobehovať zvieratá, nikto len tak nevybehne z bočnej cesty, autá idú jedným smerom, takže ich relatívne rýchlostné rozdiely sú malé atď.

Zdvihnutie rýchlosti napr. na úseku pred NZ by prinieslo zvýšenie rizika pre účastníkov cestnej premávky, vyššiu spotrebu a pritom len minimálnu časovú úsporu. Napr. 20 km dlhý úsek prejdeš rýchlosťou 90 km/h za niečo cez 13 min, pri 110 km/h je to necelých 11 min. Rozdiel je 145 sekúnd. To ma (konečne:)) privádza k záveru: Kam sa tak ponáhľaš? Ani vrcholovému manažérovi firmy z tisíckami zamestnancov by tých niečo vyše 2 minút nechýbalo.


keby som jazdil 20 km trasy tak sa skutocne vleciem aj tych 70

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 20:55
od Kanky
Tomas PO napísal:ani q7cka ti nezabrani zrazit cyklistu, ak sa ti oproti zjavi v zakrute kamion. skor naopak, svojou sirkou napodobnis rolincovu

cyklistu moze zrazit aj cyklista...ide o to, ze vlastnosti vozidiel jazdiacich po cestach su neporovnatelne

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2013 22:38
od Tomas PO
toto uz je taky blud ze sa moze chodec smyknut na supke od bananov. zjavne si nezazil.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2013 09:51
od Kanky
presne tak Tome, taky isty blud ako rolincova :wink:

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2013 13:35
od Qwert
Kanky napísal:este si snad zabudol, ze uz aj pri autach iducich oproti sebe dajme tomu 60 km/h, co je po scitani 120...tak uz aj to je na zabitie...
dalej, ze nik mi nezabezpeci, ze ak pojdu dve vozidla oproti sebe hlboko pod MPR, ze sa nic nemoze stat...
rozdiely su vo vozidlach, vodicoch a povrchoch vozoviek...toto je hlavny problem vsetkeho...a nie, ze 100 + 100 je 200, ale ze je rozdiel, ak ides 100 s trabantom a 100 s Q7, je rozdiel, ak za volantom sedi skuseny vodic, ktory si vsima situaciu siroko-daleko, aj tam, kde by mozno nemusel alebo ak za volantom sedi vodic, ktory ked uvidi policajtov, tak zabudne, ze by mal vediet soferovat...a je rozdiel v povrchoch ciest...
hej a 110 mas na kuskoch tej madarskej super polprofilovej rychlocesty c.3, ktora je tu ospevovana, ale jej parametre su pod parametrami niektorych nasich jedniciek nie to este nasich Riek


Treba sa na to pozrieť aj z inej perspektívy, na obrazovke monitora nie je veľký rozdiel medzi 90 a 110, ale v praxi, keď vezme do úvahy, že na ceste nie sme sami a brzdné vlastnosti áut, ktorých zábrzdná vzdialenosť sa s rastúcou rýchlosťou predlžuje viac exponenciálne než lineárne, tak je to problém. Vôbec ale nejde len o protiidúce autá, na ceste sa deje všeličo, chodci, cyklisti, neskúsení/zmätkujúci vodiči, rôzne neprehľadné a nepredvídateľné situácie. Nehody sa stávajú aj pri nižších rýchlostiach, ale zvyčajne nemajú také zlé následky. Preto rýchlosti nad 90 km/h sú na cestách, ktoré na to nie sú prispôsobené, nebezpečné.

Inak súhlasím, že problém je v prvom rade vo vodičoch. Keď sa niekto poriadne nevenuje riadeniu, môže spôsobiť nehodu aj v minimálnej rýchlosti, ale aj keď sa niekto riadeniu naozaj venuje, tak nehodu spôsobiť môže, napríklad kvôli vysokej rýchlosti, ktorá mu neumožňuje mať taký prehľad o situácií na ceste, aký by mal pri nižšej.

okorec napísal:keby som jazdil 20 km trasy tak sa skutocne vleciem aj tych 70


Aj pri veľkých vzdialenostiach sú ale časové úspory z jazdy nad MPR dosť malé, respektíve sú nepomerné k zvýšenému riziku.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2013 23:49
od ANDi
Vsak to su jednoduche pocty...

Trebars vzdialenost 50 km;

90 km/h --> 33 minut
100 km/h --> 30 minut

130 km/h --> 23 minut
160 km/h --> 19 minut

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2013 20:07
od Kanky
ANDi napísal:Vsak to su jednoduche pocty...

Trebars vzdialenost 50 km;

90 km/h --> 33 minut
100 km/h --> 30 minut

130 km/h --> 23 minut
160 km/h --> 19 minut

noooo, az tak jednoduche to zasa nie je...
lebo ty si napisal priemernu rychlost...a na 50 km useku cesty I.tr., kde sa predpoklada, ze stretnes aj par aut, nedosiahnes priemernu 90 bez prekrocenia MPR... :wink:
na SK ani nemame 50 km usek cesty I.tr., kde by sa dalo ist suvisle (bez prekrocenia MPR) 90, hoci by bola aj prazdna...to je na druhej strane aj smutne :(