Stránka 3 z 7

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:05
od Milos
Slovenská správa ciest predložila zámer vybudovať cestu 1. triedy, ktorá by obchádzala zastavané časti mesta Partizánske a niektoré okolité obce :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6081

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:32
od Andrej
Ak by sa ta cesta stavala ako pokracovanie obchvatu Topolcian, vznikla by tak suvisla nova cesta I. triedy dlha vyse 25 km. Snad sa uvazuje aj s jej predlzenim az poza Prievidzu.
Tento region zatial nema ziadnu RC, takze zasluzi si aspon kvalitnu cestu I. triedy :)

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:45
od Milos
Andrej napísal:Ak by sa ta cesta stavala ako pokracovanie obchvatu Topolcian, vznikla by tak suvisla nova cesta I. triedy dlha vyse 25 km. Snad sa uvazuje aj s jej predlzenim az poza Prievidzu.
Tento region zatial nema ziadnu RC, takze zasluzi si aspon kvalitnu cestu I. triedy :)


Mohli by to postaviť, ako sa pán minister v inej súvislosti vyjadrili - "v podstate v parameroch rýchlostnej komunikácie", aby v budúcnosti pri prípadnej prestavbe na R neboli ťažko riešiteľné komplikácie. Na rozdiel od mnohých aj tu na fóre si myslím, že táto trasa potenciál na R má.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:55
od Andrej
Milos napísal:Mohli by to postaviť, ako sa pán minister v inej súvislosti vyjadrili - "v podstate v parameroch rýchlostnej komunikácie", aby v budúcnosti pri prípadnej prestavbe na R neboli ťažko riešiteľné komplikácie. Na rozdiel od mnohých aj tu na fóre si myslím, že táto trasa potenciál na R má.

To by bolo obrovske plus, ak by sa to stavalo ako 1/2 profil buducej R-ky. Ja si viem dokonca predstavit novu R-ku KM-NR-TO-PD-MT, pretoze na jej trase lezi velke mnozstvo miest a dedin, kde su stale viac a viac preplnene cesty. Dokonca ani teren by okrem prechodu cez pohorie Ziar nebol vobec narocny.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 15:02
od Honda
Milos napísal:Mohli by to postaviť, ako sa pán minister v inej súvislosti vyjadrili - "v podstate v parameroch rýchlostnej komunikácie", aby v budúcnosti pri prípadnej prestavbe na R neboli ťažko riešiteľné komplikácie. Na rozdiel od mnohých aj tu na fóre si myslím, že táto trasa potenciál na R má.


To by bolo velmi dobré keby sa tu už obchvaty Bánoviec, Partizánskeho, aj predtým Trenčína (JV obchvat), Prievidze, Handlovej a ZH postavili na pol profil RC lebo by bola Horná Nitra v podstate vyriešená na dlhšou dobu. A je dobré, že sa pripravuje k výstavbe hlavne vela obchvatov po celom Slovensku a súvisle sa stavajú len D1 a R1. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:31
od Dialniciar
Andrej napísal:To by bolo obrovske plus, ak by sa to stavalo ako 1/2 profil buducej R-ky. Ja si viem dokonca predstavit novu R-ku KM-NR-TO-PD-MT, pretoze na jej trase lezi velke mnozstvo miest a dedin, kde su stale viac a viac preplnene cesty. Dokonca ani teren by okrem prechodu cez pohorie Ziar nebol vobec narocny.


KM - Kysucké Nové Mesto
KN - Komárno

KN-NZ-NR bude rýchlostná cesta. Je v pláne a na maďarskej strane bude pokračovať diaľnica, tiež je to v pláne.

Ale stavať RC od NR na PD, resp. napojiť na R3 je dosť ďaleký sen. Nie je to zatiaľ ani potrebné. :idea:

A terén - samé obce. :idea:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:44
od Milos
..ani taká R7 zatiaľ potrebná nie je (aspoň nie v celej svojej dĺžke), a predsa je zahrnutá v dlhodobých plánoch

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:46
od Andrej
Dialniciar napísal:KM - Kysucké Nové Mesto
KN - Komárno

:oops:
Dialniciar napísal:KN-NZ-NR bude rýchlostná cesta. Je v pláne a na maďarskej strane bude pokračovať diaľnica, tiež je to v pláne.

Ale stavať RC od NR na PD, resp. napojiť na R3 je dosť ďaleký sen. Nie je to zatiaľ ani potrebné. :idea:

Intenzity na Hornom Ponitri su okolo 10 000 voz/den a stale rastu. Aspon do planov by som ju zaradil, hoci aj vyhladovych. A spojenie Ponitria a Turca dnes citelne chyba, je tu iba cesta II. triedy.

Dialniciar napísal:A terén - samé obce. :idea:

Prave o tie mesta ide - napojit ich na dialnicnu siet. Dolina je dost siroka na to, aby sa tam RC zmestila. Na trase NR-KN mas podobny teren.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:49
od Andrej
Milos napísal:..ani taká R7 zatiaľ potrebná nie je (aspoň nie v celej svojej dĺžke), a predsa je zahrnutá v dlhodobých plánoch

To je trocha iny pripad. Bolo ju potrebne zaradit do dialnicnej siete, lebo cely juh Podunajskej niziny bol dovtedy odpisany. Takisto sa v pomerne dohladnej buducnosti planuje realizovat dolezita spojnica DS a NZ. Este sa len zacne o nej rozpravat, ked zacne kolabovat R1 :twisted:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:03
od Dialniciar
Milos napísal:..ani taká R7 zatiaľ potrebná nie je (aspoň nie v celej svojej dĺžke), a predsa je zahrnutá v dlhodobých plánoch


Ale to je trošku o inom. R7 bola len politicky pretlačená a to môžeš spraviť s akoukoľvek cestou či RC alebo diaľnicou. :idea:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:06
od Dialniciar
Andrej napísal:Intenzity na Hornom Ponitri su okolo 10 000 voz/den a stale rastu. Aspon do planov by som ju zaradil, hoci aj vyhladovych. A spojenie Ponitria a Turca dnes citelne chyba, je tu iba cesta II. triedy.


V poriadku. Dnes by chcel každý všade 1/2 RC. Pričom to je len cesta I. triedy a je oveľa ľahšie spraviť pár obchvatov na parameter cesty I. triedy ako novú RC. Je nezodpovedné teraz sem naplánovať samotnú RC, pretože tu idú dve významné cesty. Tie treba poriešiť a nie novú RC. To nebude vyššia premávka, to je čistý vnútorný cestný ťah riešený I/64 a II/593. Nikdy nebude konkurovať paralelnej D1 či vedľajšej R3. Nemôžeš sa na každý región pozerať, že v každom okrese treba 2 rýchlostné cesty. Ale v plánoch tu RC je. Tak kľud. :wink:

Horné Ponitrie a Turiec ... nemôže byť všade cesta. Jednoducho nemôže. Ale v zásobníku SSC existuje.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:51
od Andrej
Dialniciar napísal:Je nezodpovedné teraz sem naplánovať samotnú RC, pretože tu idú dve významné cesty. Tie treba poriešiť a nie novú RC. To nebude vyššia premávka, to je čistý vnútorný cestný ťah riešený I/64 a II/593. Nikdy nebude konkurovať paralelnej D1 či vedľajšej R3. Nemôžeš sa na každý región pozerať, že v každom okrese treba 2 rýchlostné cesty. Ale v plánoch tu RC je. Tak kľud. :wink:

Horné Ponitrie a Turiec ... nemôže byť všade cesta. Jednoducho nemôže. Ale v zásobníku SSC existuje.

Samozrejme, D1 ani R3 by sa tato RC ponitrim vyrovnat nemohla. Myslim, ze kludne by stacili take parametre, v akych sa dnes stavia R2. Proste kapacitnu komunikaciu, ktora na seba stiahne dopravu z vytazenych miest.
Nehovorim, ze kazdy okres musi mat RC. Ale tam, kde je vysoka hustota obyvatelstva, je potrebne aspon vyhladovo mysliet na takuto moznost.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:56
od Dialniciar
Andrej napísal:Nehovorim, ze kazdy okres musi mat RC. Ale tam, kde je vysoka hustota obyvatelstva, je potrebne aspon vyhladovo mysliet na takuto moznost.


Ale veď výhľadovo sa myslí, o tom som ja už písal aj v konkrétnych diaľničných plánoch. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 17:28
od Milos
Dialniciar napísal:
Andrej napísal:Nehovorim, ze kazdy okres musi mat RC. Ale tam, kde je vysoka hustota obyvatelstva, je potrebne aspon vyhladovo mysliet na takuto moznost.


Ale veď výhľadovo sa myslí, o tom som ja už písal aj v konkrétnych diaľničných plánoch. :wink:



Výhľadovo by sa myslelo, keby obchvat Partizánskeho bol navrhnutý ako polprofil RC, vlastne by stačili niektoré jeho parametre - smerové vedenie, križovatky ak by aj boli úrovňové, tak ponechaná rezerva na prebudovanie. Presne, každý okres nemusi a ani nemôže mať RC, ale konkrétne tu by sa polprofil uživil. Vždy, keď idem Ponitrím, tak mi tá situácia až bije do očí. Jedna obec nalepená na druhej, mestá TO, PE, Nováky, PD - územie už na prvý pohľad s veľkým potenciálom rozvoja, len ak sa v budúcnosti neinvestuje do ťahu Ponitrím, tie obce to jednoducho neunesú. Ak sa ani neskôr nerezervuje koridor pre novú cestu, môže sa ľahko stať, že v budúcnosti sa to kvôli vysokej zastavanosti pekne skomplikuje.. a predraží. V zásade by aj o mnoho rokov stačla aj nová cesta 1 triedy, ktorá by obchádzala obce, ale aby sme sa potom nečudovali, že je kvôli komplikovanému trasovaniu, kompenzáciám atď. drahšia než by bol polprofil RC s predpripraveným koridorom

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 17:47
od Andrej
Presne, ako napisal Milos. Je vhodne uz dopredu nechat koridor pre RC alebo dialnicu. Preto je vhodne, ak je dopredu natrasovana v uzemnych planoch. Stat by usetril velke mnozstvo penazi, keby napr. na D1 bol usetreny koridor - nemuseli by sa v takom velkom rozsahu obchadzat mesta ako PB, RK, PO...

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 17:53
od Milos
No.. neviem, či PB, RK či PO sú práve vhodné príklady.. Ale podľa mňa by sa malo do budúcnosti myslieť aj v prípade, že "hrozí" len výstavba cesty 1. triedy

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 18:48
od Dialniciar
Andrej, Miloš. Ja Vám obidvom rozumiem, ale robíte z komára somára (veľkosť, po česky by sa povedal velbloud ale to sa sem nehodí).

Koridor pre RC, Andrej dokonca hovorí že pre diaľnicu. A vy aj vidíte realitu páni ? R2 bude celá dostavaná možno v r. 2040, aj to týmto tempom asi ťažko. Jasné, Prokopovič vám povie, že v r. 2017 nebude čo stavať. Pretože on nemá problém prísť do regiónu Záhorie a povedať: spravíme obchvaty Boleráza, Jablonice, Trstína, Senice aj Holíča a postavíme cestný tunel Biela Hora. Otázka kedy nebola pre istotu zodpovedaná a z čoho už vôbec nie, pretože celkové náklady sú 12-14 mld. SKK a bývalý minister spravil takýchto plánov cez desať v každom regióne, kde nie je diaľnica/RC a je cesta I. triedy. Pekné od neho, že ? Ale to, že SSC má rozpočet pár miliárd ročne a z toho 50% ide na údržbu a opravy, to vám už nepovie. Pre istotu.

Naposledy vyslovím svoj názor: V tomto regióne stačí postaviť cestu I. triedy s MÚK. Myslím tým NR-TO-PE. Tu nie je priestor ani dôvod stavať RC. Nechávať koridor ? Na kedy ? Za 100 rokov ? A 1/2 profil RC - vážení, obyvatelia sa Vám poďakujú, bude celý spoplatnený. Za vyššie náklady a s rovnakým účinkom ako cesta I. triedy. Okrem toho v inej nivelete nie je problém viesť druhý pol profil, čo je aj logické, praktické vzhľadom na dostavbu ...

Horná Nitra má intenzity "také také". Ano, má. Ale na to stačí dnes spraviť pár cestných obchvatov. A ďalej ? Na Hornú Nitru treba R2 s napojením na D1. A prepájať Hornú Nitru s Turcom ? Tu nie je taká doprava, aby sa to muselo robiť. Všade len cesty by každý chcel, ale to už aj ja, ktorý teda presadzujem veľa cestných ťahov a ciest I. triedy, hovorím, že to je megalomanské. A vždy keď to poviem, tak sa tu mňa každý ohradí (možno to je prisilné slovko vzhľadom na serióznu diskusiu, aká tu prevláda), že Vám ide len o plány. Ale ja jasne hovorím, že v ďalekých plánoch r. 2045 RC existuje, ale použije sa súčasná cestná sieť a musí prísť k prestavaniu. A ráta sa s novou cestou I. triedy. V SSC pracuje 350 inžinierov, zväčša dopravných z celého Slovenska. Oni študujú, cestujú po svete a niečo o cestách vedia. Tak ako je zmapovaná cestná sieť SR nie je ani v ČR, popísaný rozsah stavu všetkých ciest. Havarijné úseky, finančné náklady atď. a vie sa veľmi dobre, čo to sú intenzity, robí sa každých 5 rokov obrovské celoplošné meranie v rozsahu, ktorý nie je ani v ČR. Ale nie sú peniaze. Veď dlho platí stav: 40% ciest III. triedy na cesty II. triedy prestavať, všetky cesty II. triedy na cesty I. triedy a cesty I. triedy - zosilniť podložie a niekde dať CB kryt a postaviť 270 cestných obchvatov. Prečo ? Pretože diaľničná sieť bude tvoriť 8% z celkovej cestnej siete so spevneným povrchom mimo ciest IV.-VI. triedy. Preto. Náklady ? Cca. 400 mld. SKK. Na 92% cestnej siete. Diaľnice ? 750 mld. SKK. Prečo ? Lebo väčšina ani neexistuje. Odklonil som sa, ale zámerne. Až budete mať argumenty, ktoré pôjdu aj trošku do hĺbky, tak potom si budete môcť dovoliť 4x sa opakovať a tvrdiť to isté. Mne nepovie do očí politik niečo, čo nemá overené sám. Pretože ja by som sa tak max. zasmial. Dnes sa nesmejem. Zatiaľ sú ale všetci voči mne silno zdržanlivý a dá sa na môj názor.

Chce niekto reagovať ? Vychádzajte z toho, čo píšem, ako z celku. Pretože o tom je cestná sieť. A diaľničná sieť - to je nadradená dopravná infraštruktúra. Teda o.i. presahuje jeden región. A tu si každý len želá: "RC na 1/2 profil prosím" a "podržať koridor". Prax: spoplatnená cesta I. triedy po dobu 50 rokov a ešte k tomu problém stavať 50 rokov možno aj nejaký priemyselný park pri tejto ceste a ďalej vám nepôjde investovať nikto - to už radšej bližšie k D1 alebo k R1 alebo k R3. :idea:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 18:54
od bodrik
Ja mám k tomuto otázku: parametre cesty I. triedy sú zhodné s parametrami 1/2 profilu RC?

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 18:57
od Dialniciar
bodrik napísal:Ja mám k tomuto otázku: parametre cesty I. triedy sú zhodné s parametrami 1/2 profilu RC?


Takmer. Ale bavíme sa o vysokokvalitnej ceste I. triedy, kde naozaj všetky zákruty vyhovujú, prípadne do stúpania ide prídavný pruh. To je totiž zodpovedné plánovanie a zodpovedná výstavba. Postaviť maximum na aktuálny stav. Odbáčacie pruhy na križovatkách a tie zásadné riešiť MÚK, výstavba kruhových objazdov prípadne namiesto križovatiek smrti. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 18:58
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:Ja mám k tomuto otázku: parametre cesty I. triedy sú zhodné s parametrami 1/2 profilu RC?


Takmer. Ale bavíme sa o vysokokvalitnej ceste I. triedy, kde naozaj všetky zákruty vyhovujú, prípadne do stúpania ide prídavný pruh. To je totiž zodpovedné plánovanie a zodpovedná výstavba. Postaviť maximum na aktuálny stav. Odbáčacie pruhy na križovatkách a tie zásadné riešiť MÚK, výstavba kruhových objazdov prípadne namiesto križovatiek smrti. :wink:


Vďaka za rýchlu odpoveď ;)

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 22:55
od Milos
Dialniciar napísal:Andrej, Miloš. Ja Vám obidvom rozumiem, ale robíte z komára somára (veľkosť, po česky by sa povedal velbloud ale to sa sem nehodí).

Koridor pre RC, Andrej dokonca hovorí že pre diaľnicu. A vy aj vidíte realitu páni ?



Ja len upresním - Andrej tú diaľnicu myslel len ako úplne všeobecný príklad, nevzťahoval to na Hornú Nitru. Inak beriem Tvoje argumenty - kvalitná cesta prvej triedy mimo obcí a s dobrými parametrami a niektorými MUK by poslúžila takmer ako spoplatnený polprofil RC, veď som to aj vo svojom príspevku spomenul, že by aj toto mohlo stačiť do budúcnosti. Len štúdie trasovania by mali vznikať už teraz, a zapracovávať to postupne aj do územných plánov, aby sa tak predišlo problémom v budúcnosti.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 20:09
od Dialniciar
Milos napísal:Ja len upresním - Andrej tú diaľnicu myslel len ako úplne všeobecný príklad, nevzťahoval to na Hornú Nitru. Inak beriem Tvoje argumenty - kvalitná cesta prvej triedy mimo obcí a s dobrými parametrami a niektorými MUK by poslúžila takmer ako spoplatnený polprofil RC, veď som to aj vo svojom príspevku spomenul, že by aj toto mohlo stačiť do budúcnosti. Len štúdie trasovania by mali vznikať už teraz, a zapracovávať to postupne aj do územných plánov, aby sa tak predišlo problémom v budúcnosti.


Vzťahoval to na D alebo R a ja som len myslel, že v tomto zastavanom prostredí niet priestor na D, respektíve bolo by to zbytočne predražené.

Územný plán nie je v kompetencii štátu. A až sa tu má stavať za 40 rokov, tak je zbytočné sem niečo dávať do územných plánov, to sa nikde na svete nerobí.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 11:29
od Dialniciar
Nedokončené cesty v Topoľčanoch dokončia :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6292

V r. 2006 rozpočet nestačil dofinancovať tieto opravy.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 13:35
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

tu sa pise o prelozke cesty I/64 v topolcanoch, takze snad to bude dokoncenie obchvatu ;) kedze je to premierova priorita, tak sa o financovanie nebojim :) aspon na nieco je obcasna zmena vlady ;)

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 14:17
od Dialniciar
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6347&highlight=

tu sa pise o prelozke cesty I/64 v topolcanoch, takze snad to bude dokoncenie obchvatu ;) kedze je to premierova priorita, tak sa o financovanie nebojim :) aspon na nieco je obcasna zmena vlady ;)


aquila, ale veď túto stavbu začala ešte minulá vláda. Trošku fakty si najprv naštuduj. :!: