Stránka 28 z 37

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2014 07:49
od Miro
Aj môj kolega, ktorý denne dochádza z MT do ZA, hovorí, že tá obchádzka je v pohode, žiadne významné zdržanie.

I/18 - úsek Žilina-Dubná Skala: Rekonštrukcia mosta Zlatné

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2014 09:58
od KN.SK
Ako to teraz vyzerá s rekonštrukciou mosta Zlatné? Nie sú nejaké fotôčky? "Nielen diaľnicami sme pospájaní."
rempo napísal: (05. Jún 2014 01:06) Včera som bol schválne otestovať obchádzku kvôli mostu Zlatne - mimochodom obchádzka je kvalitne opravená a nič tragické sa tam nedialo, žiadne kolóny, žiadne výraznejšie zdržanie ani opačný smer nebol problém. čas prejazdu 15:10 .
Most uzavreli, opravy potrvajú nejaký mesiac, je to tam i teraz bez väčších problémov? (Asi hej, keďže v "Zelenej vlne" tento úsek veľmi nespomínajú.)

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2014 11:15
od Andrej
Doprava je na obchadzke stale bez vacsich problemov, zdrzania vznikaju paradoxne tam kde vzdy - pri zuzeni pruhov v Strecne, stupani okolo Strecna, krizovatky v Ziline a pod. Po tomto lete su uz znatelne trhliny a hlbsie kolaje na relativne novom asfalte okolo Strecna, snad ta cesta vydrzi, pokial sa otvori tunel a nebude dovtedy potrebna vacsia rekonstrukcia.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 22:45
od jarino
Aj niektoré koľaje prednedávnom opravovali... Taktiež citeľne doprava spomalí vo Vrútkach. Tam je to podľa mňa najciteľnejšie medzi ZA a MT.
Ja sa len obávam, že mostov do otvorenia Višňového hodných opravy bude viac, napr.: https://www.google.sk/maps/@49.1775296, ... uukyIQ!2e0 . A most Zlatné má ešte fajn obchádzku(len raz som tam stál, aj to bola búračka kamióna s osobným, inak sa ide pomaly ale plynulo).

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2014 11:24
od kiri
Pridal som 2 fotky zväčšujúcich sa prasklín na ceste pod Strečnom
gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=21647

a ďalšie dve fotky zachytávajúce situáciu vo štvrtok a piatok o 17:30 hod. nebola žiadna nehoda, pri hypertescu bola len mierne spomalená doprava.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2014 12:25
od Jonathan
ale ved to je iba lokalna premavka :-)

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 09:04
od devil
strasne...za ZV na DT bol dlhe roky tankodrom...odhadujem ze kym sa tam polozil novy koberec tak strecno bolo asfaltovane 2-3x.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 09:33
od Andrej
Tam nejde o novy koberec (ktory sa logicky musi vymienat castejsie, kedze oproti DT je tam takmer dvojnasobna premavka), ale o to, ze sa cesta viditelne zosuva do Vahu napriek tomu, ze bola viacnasobne sanovana. Nechcem si radsej ani predstavit vacsiu rekonstrukciu cesty este pred otvorenim tunela. Aj tu inak vidno, ako narocne a drahe by bolo akekolvek riesenie cez uzinu.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 12:41
od bzzi
Toto je fotka zo štvrtka, či piatka. Tam je to ale plné i v sobotu večer. Zažil som to neraz, sobota, 20h večer, cesta vyťažená. Neboli zápchy, ale bolo to na hranici.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 12:43
od bzzi
Zvládla sa rekonštrukcia na 3-pruh za plnej prevádzky, tak sa zvládne i oprava. Veď sú tam väčšinou 3 pruhy, kým jeden rekonštruuješ, tak 2 máš na dopravu. A nebude žiadna zmena oproti terajšiemu stavu, ten 3-pruh nič nerieši.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 17:03
od ANDi
Az bude hotovy tunel, tak sa to premaluje zase na 1+1 ?

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 17:31
od kiri
Pochybujem o tom. 3-pruh podľa mňa značne zlepšil plynulosť prejazdu i keď často sa tam nájde vyplašený vodič ktorý sa do toho užšieho pruhu nevie celkom trafiť. Podstatne sa ale zvýšila bezpečnosť, keďže nedočkavci majú oveľa menšiu šancu ohrozovať predbiehaním v neprehľadných úsekoch.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 21:34
od bzzi
Myslíš, že sa skutočne zvýšila plynulosť? Možno na úsekoch, kde je 2+1, ale ten dvojpruh sa ti nakoniec zúži do jedného a tam sa priepustnosť opäť zmenší. To je len taký subjektívny pohľad, ale celková priepustnosť od Vrútok po Žilinu je podľa mňa stále rovnaká.

Teraz mnohí idú 150 v časti 2+1, pretože si myslia, že sú na dialnici - to moc bezpečnosti nepridá.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 22:07
od Andrej
Priepustnost sa skutocne zvysila len minimalne, pretoze usek s najvyssou intenzitou ZA-Strecno a taktiez Vrutky ostali nadalej ako lievik a trojpruh je tiez iba na velmi kratkom useku. Obehnes kolonu a vbehnes hned do dalsej.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2014 18:35
od devil
lenze predtym nez sa dvojpruh zuzi predbehnes pomale auto ktore by si inak nepredbehol.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2014 19:18
od jarino
A dobehneš ďalšie...

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2014 19:22
od devil
lenze to dalsie moze a nemusi byt. cize v casti pripadov dvojpruh pomoze a v casti nie teda priemerne sa priepustnost zvysila.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2014 19:32
od jarino
Áno, na dvojpruhu predbehnem toho veľa a aj niečo mňa predbehne. Ale po zúžení to čo mňa predbehlo aj tak dobehnem, je takmer pravidlom, že dobehneme nejaký kamión. Samozrejme, ja si chválim aj ten dvojpruh, minimálne pocitovo zrýchli prejazd Strečnom mimo špičky. Po skončení dvojpruhu už vzniká vláčik a najmä zo smeru ZA na východ potom ten vláčik je poriadne dlhý pri prejazde Vrútkami a Martinom. A myslím si, že by tam mal byť zákaz cyklistom. Raz sme sa takto vliekli za cyklistom, lebo s kamiónom si ho netrúfal obehnúť.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2014 23:58
od bzzi
Otázka neznie, či jedno konkrétne auto predbehne 2 kamióny, ale za aký čas sa tisíc áut dostane z Vrútok do Žiliny. A tu žiaden dvojpruh významne nepomôže.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2014 16:23
od Andrej
devil napísal:lenze to dalsie moze a nemusi byt. cize v casti pripadov dvojpruh pomoze a v casti nie teda priemerne sa priepustnost zvysila.

S vynimkou nocnych hodin sa mi este nestalo, ze by som nedobehol dalsie pomale vozidlo. Uplne bezne je tiez dobehnutie kolony iducej 40-50 km/h.

bzzi, suvisly stvorpruh by samozrejme pomohol, avsak vzhladom na jeho naklady, narocnost pri vystavbe, velmi vysoke intenzity a nulove skratenie trasy by bola jeho navratnost ovela nizsia ako je navratnost Visnoveho.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2014 16:45
od Jonathan
vcera som si to tiez uzil.

Cesta ZA-MT az po poslednych 500m trojpruhu v pohode. Potom sa ostalo stat, pomaly sa kolona rozbehla a priemernou 30-kou sme sa doplazili do Vrutok. Situacia sa zlepsila az za odbockou na BB. Z toho vyplyva, ze obchvat Vrutok a Martina mal stat uz aspon 10 rokov a potom by sa nemuseli vymyslat trojpruhove upravy, ktore pomahaju iba opticky.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2014 19:43
od kiri
Jonathan, išiel som oproti a takáto situácia je každý piatok v špičke. Posledné mesiace chodím častejšie a už to nie je len výsadou piatku poobede. Aj v pracovné dni sa to občas "upchá". Dúfam že Višňové nebude meškať, potom to bude zase OK. I tak doprava za tých 5+ rokov narastie tak som zvedavý ako to bude vypadať.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2014 09:15
od Miro
Jarino, nikto kompetentný si netrúfne dať tam zákaz vjazdu cyklistom, cyklolobby by ho zožrala. Aj keď si myslím, že tade na bicykli ide len samovrah alebo človek neznalý pomerov. Ja by som sa radšej s bicyklom previezol do Vrútok vlakom.

Nechápem, ako podľa teba trojpruh zrýchli prejazd mimo špičky. Pruhy sú teraz užšie, než boli za čias dvojpruhu a teda nebezpečnejšie. Paradoxom je, že v dlhej zákrute cez Domašínsky meander bola za čias dvojpruhu rýchlosť obmedzená na 60 km/h, teraz je v ľavom, teda užšom pruhu povolená 90 a v pravom širšom 70. Aj tak si myslím, že dopravné značenie je tam riadne pohnojené. Je nezmysel, že v pravom pruhu majú všetci rýchlosť obmedzenú na 70. Tá 70-ka by mala byť len pre kamióny a autobusy. Potom by sa všetky osobné autá nemuseli tlačiť v ľavom, ak nechcú ísť len 70. Dobre to vidno najmä v nedeľu, keď jazdí minimum kamiónov. Vtedy mnohí jazdia aj v pravom pruhu 90-100. Ryža pre políciu.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2014 22:32
od jarino
Miro, s tým čo píšeš v prvom odstavci mi je viac-menej jasné, ale nedalo mi to nenapísať, tiež si myslím, že je to riaden risk. V týchto miestach sme ho obiehali: https://www.google.sk/maps/@49.1717719, ... lSR8yA!2e0
K druhej časti. Myslím tým to, že keď je pod Strečnom menej áut, tak v rovných úsekoch sa tých 90 dá(keď je sucho, za mokra radšej sa omeškať, aj tak sa jedná o max. minútku-dve), kto chce aj viac, a tých je... V zákrutách je to pochopiteľne pomalšie, ale nie vždy, tiež často vidím, ako niektorí rýchlo prechádzajú tie zákruty, kde sú tri pruhy. Ale v špičke je to viac zapchatejšie a teda ani tých 90 nemusíš ísť. S tou 70-tkou súhlas. Mnohokrát sa mi stane, že idem 90-100 a niekto sa na mňa lepí. To je dilema, pustiť ho, teda zaradiť sa doprava a zariskovať pokutu alebo natvrdo ho nechať za sebou.
Horšia zákruta ako tá cez Domašínsky meander sa mi zdá táto: https://www.google.sk/maps/@49.1657528, ... 9_JJtw!2e0 ale to môže byť len pocit. Aj tak, pri jazde tými zákrutami sledujem najmä správanie auta a či náhodou už nevynáša auto zo zákruty a až potom tachometer. Aj keď je jasné, že tam 90 sotva prekonám respektíve neprekonám

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 22:22
od Arctic
Gratulujem cestárom k ´´dobre´´ odvedenej robote pri frézovanie úseku pred Vrútkami spravili to tak dobre ze cely úsek bol prejazdný asi z 1,5 hod meškaním cely deň