... moje hodnotenie ...
Odoslané: 07. Apr 2007 20:20
SSC bude v r. 2007 celkovo hospodáriť s menšími financiami ako v r. 2006. Je to spôsobené tým, že vláda sa viac spolieha na financie z EÚ a klesajú financie určené priamo z rozpočtu. Je to samozrejme chyba.
SSC by mala mať ročný rozpočet min. o 4 mld. SKK vyšší, aby sa odvrátili viaceré katastrofické scenáre a zároveň, aby sa zlepšila technická stránka ciest I. triedy. Min. 1 mld. SKK ročne je potrebné dávať na opravy mostov, ďalšiu 1 mld. SKK je potrebné dávať na lepšie opravy ciest (od podložia) a 2 mld. SKK je potrebné dávať na nové cestné obchvaty. Mosty na cestách I. triedy budú potrebovať do r. 2020 min. 14 mld. SKK, opravy ciest si už dnes vyžadujú (len v rámci výmien kobercov) min. 4,5 mld. SKK, nové cestné obchvaty si vyžiadajú desiatky mld. SKK.
Ohľadom SSC som viac veril minulej vláde, ktorá mala reálny predpoklad dať tento rok na cesty I. triedy 6 mld. SKK a v r. 2008 dať na SSC celkovo 8,5 mld. SKK. Narozdiel od diaľnic totiž nie je problém realizovať väčšinu prác na cestách I. triedy, keďže 55% financií sa spotrebuje na opravách, modernizáciách či údržbe. I keď v r. 2000-2004 to bolo cez 80%, už práve r. 2006 to výrazne posunul naspäť. A v r. 2008 sa mohlo dať viac ako 50% na nové investície.
SSC by mala mať ročný rozpočet min. o 4 mld. SKK vyšší, aby sa odvrátili viaceré katastrofické scenáre a zároveň, aby sa zlepšila technická stránka ciest I. triedy. Min. 1 mld. SKK ročne je potrebné dávať na opravy mostov, ďalšiu 1 mld. SKK je potrebné dávať na lepšie opravy ciest (od podložia) a 2 mld. SKK je potrebné dávať na nové cestné obchvaty. Mosty na cestách I. triedy budú potrebovať do r. 2020 min. 14 mld. SKK, opravy ciest si už dnes vyžadujú (len v rámci výmien kobercov) min. 4,5 mld. SKK, nové cestné obchvaty si vyžiadajú desiatky mld. SKK.
Ohľadom SSC som viac veril minulej vláde, ktorá mala reálny predpoklad dať tento rok na cesty I. triedy 6 mld. SKK a v r. 2008 dať na SSC celkovo 8,5 mld. SKK. Narozdiel od diaľnic totiž nie je problém realizovať väčšinu prác na cestách I. triedy, keďže 55% financií sa spotrebuje na opravách, modernizáciách či údržbe. I keď v r. 2000-2004 to bolo cez 80%, už práve r. 2006 to výrazne posunul naspäť. A v r. 2008 sa mohlo dať viac ako 50% na nové investície.