Stránka 4 z 10

... moje hodnotenie ...

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2007 20:20
od Dialniciar
SSC bude v r. 2007 celkovo hospodáriť s menšími financiami ako v r. 2006. Je to spôsobené tým, že vláda sa viac spolieha na financie z EÚ a klesajú financie určené priamo z rozpočtu. Je to samozrejme chyba.

SSC by mala mať ročný rozpočet min. o 4 mld. SKK vyšší, aby sa odvrátili viaceré katastrofické scenáre a zároveň, aby sa zlepšila technická stránka ciest I. triedy. Min. 1 mld. SKK ročne je potrebné dávať na opravy mostov, ďalšiu 1 mld. SKK je potrebné dávať na lepšie opravy ciest (od podložia) a 2 mld. SKK je potrebné dávať na nové cestné obchvaty. Mosty na cestách I. triedy budú potrebovať do r. 2020 min. 14 mld. SKK, opravy ciest si už dnes vyžadujú (len v rámci výmien kobercov) min. 4,5 mld. SKK, nové cestné obchvaty si vyžiadajú desiatky mld. SKK.

Ohľadom SSC som viac veril minulej vláde, ktorá mala reálny predpoklad dať tento rok na cesty I. triedy 6 mld. SKK a v r. 2008 dať na SSC celkovo 8,5 mld. SKK. Narozdiel od diaľnic totiž nie je problém realizovať väčšinu prác na cestách I. triedy, keďže 55% financií sa spotrebuje na opravách, modernizáciách či údržbe. I keď v r. 2000-2004 to bolo cez 80%, už práve r. 2006 to výrazne posunul naspäť. A v r. 2008 sa mohlo dať viac ako 50% na nové investície.

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2007 18:41
od aquila
v tomto dokumente su zhrznute projekty ciest I. triedy do roku 2010 ..

http://www.telecom.gov.sk/pk/071399/vlastnymat.rtf

je tam viacero zaujimavych projektov .. najma z okolia BB :)

vid BB - brezno - polomka dokopy 59 km projek ;) alebo slovenska lupca - donovaly :)

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2007 20:13
od i15
secteno a podtrzeno, v KSK je v plane dokoncenie krizovatky v KE a oprava cesty v obci Trhoviste pred MI :D

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2007 20:16
od Jurislav
Oh, Trhoviste? Konecne...ale bude to take polovicate riesenie, lebo ani obchadzku nemaju kade viest. Skor by mohli spravit obchvat.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 21:50
od Dialniciar
Jurislav napísal:Oh, Trhoviste? Konecne...ale bude to take polovicate riesenie, lebo ani obchadzku nemaju kade viest. Skor by mohli spravit obchvat.


Nie sú peniaze na obchvat a obchvaty sa nestavajú na trasách diaľničnej siete. Budujú sa väčšinou až po dostavbe diaľnic a skolabovaní dopravy.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 14:44
od Jurislav
Dialniciar napísal:obchvaty sa nestavajú na trasách diaľničnej siete.
Brzotín :roll:

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 15:09
od devil
ktory bol hned po dokonceni zaradeny do R2 aj ked nema 11,5m.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 17:29
od Jurislav
A prednedávnom sa objavila informácia, že obchvat Brzotína nie je súčasťou R2.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 23:01
od H16-85
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:obchvaty sa nestavajú na trasách diaľničnej siete.
Brzotín :roll:


Ale to nie je diaľničná sieť. To je sieť diaľnic a rýchlostných ciest. Diaľničná sieť pozostáva len z D1, D2, D3 a D4. A dnes sa uvažuje o obchvatoch miest v rámci diaľnic, výnimkami sú napríklad Malacky, ale tam už je diaľnica dostavaná alebo Trenčín, ale to je podobné Malackám, alebo Trnava, čo je podobné Trenčínu a pod.

R2 je rýchlostná cesta. A keby sme boli v normálne, vyspelej krajine, ako napr. ČR, tak by to ani nebola RC, lebo to má len 1/2 profil a ešte aj min. 15 rokov mať bude.

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2007 19:32
od Dialniciar
Bezpečnosť dopravy na pozemných komunikáciách

S rovnomenným názvom a pod odbornou gesciou Slovenskej správy ciest sa uskutoční konferencia so zahraničnou účasťou. Piaty, jubilejný ročník tohto odborného podujatia sa už tradične bude konať vo Vyhniach, v hoteli Sitno, 26. – 28. septembra 2007. Konferencia je určená zamestnancom štátnej správy, pracovníkom samosprávy, policajným zložkám, odborníkom z oblasti vedy a výskumu, projektantom, ako aj zhotoviteľským firmám.

Zdroj: SSC

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2007 19:34
od Dialniciar
Kruhová križovatka I/77 a III/556 5 - Bardejov

Za prítomnosti ministra dopravy. pôšt a telekomunikácií SR Lubomíra Vážneho odovzdali dňa 23. augusta do užívania motoristickej verejnosti kruhovú križovatku ciest I/77 a III/556 5 v Bardejove.

Dôvodom prestavby stykovej križovatky na kruhovú bol značný nárast dopravy, hlavne nákladnej, ktorý styková križovatka nebola schopná zvládať, čo spôsobovalo časté dopravné zápchy a kolízie.

Malá kruhová križovatka ciest I/77 a III/556 5 zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd týmto dopravným uzlom pre všetkých účastníkov cestnej premávky a zároveň umožní ďalší rozvoj priemyselného parku v intraviláne mesta Bardejov.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2007 15:24
od Dialniciar
SSC vykoná vo štvrtok celoštátny výskum dopravy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7962

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2007 16:13
od Dialniciar
Dialniciar napísal:Bezpečnosť dopravy na pozemných komunikáciách

S rovnomenným názvom a pod odbornou gesciou Slovenskej správy ciest sa uskutoční konferencia so zahraničnou účasťou. Piaty, jubilejný ročník tohto odborného podujatia sa už tradične bude konať vo Vyhniach, v hoteli Sitno, 26. – 28. septembra 2007. Konferencia je určená zamestnancom štátnej správy, pracovníkom samosprávy, policajným zložkám, odborníkom z oblasti vedy a výskumu, projektantom, ako aj zhotoviteľským firmám.

Zdroj: SSC


Bezpečnosť dopravy na cestných komunikáciách 2007

Vyše 140 odborníkov z oblasti štátnej správy, samosprávy, vedy a výskumu, projektových organizáciíí, zhotoviteľských firiem, ako aj z vysokých škôl sa zúčastnilo na 5. jubilejnom ročníku medzinárodnej konferencie Bezpečnosť dopravy na pozemných komunikáciách. Na široko koncipovanom odbornom podujatí odznelo bezmála 40 príspevkov zameraných na problematiku bezpečnosti dopravy. Konferencia, ktorá sa konala pod záštitou ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a odbornou gesciou Slovenskej správy ciest, v dňoch 26. – 28. septembra vo Vyhniach, predstavila širokej odbornej verejnosti najnovšie poznatky a opatrenia z oblasti vytvárania bezpečnej infraštruktúry a umožnila podnetnú diskusiu na tieto vážne celospoločenské problémy.

Zdroj: SSC

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 22:39
od Dialniciar
Strategická hluková mapa v okolí ciest I. triedy, ktoré sú v správe Slovenskej správy ciest :arrow:

http://www.hlukovamapa.sk/shmc.html

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 22:41
od Dialniciar
Workshop Cestnej databanky :arrow:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

Odbor Cestnej databanky Slovenskej správy ciest usporiada v termíne od 12.-16. novembra 2007 v Školiacom zariadení NDS a.s. Liptovský Ján workshop Cestnej databanky, ktorý je zameraný na problematiku tvorby, aktualizácie, správy a využívania dát Cestnej databanky (CDB) spojený s odovzdávaním spracovaných dát, štatistických výstupov a mapových materiálov. :arrow:

Workshop Cestnej databanky je určený pracovníkom využívajúcim pre svoju činnosť dáta CDB a zodpovedným za komunikáciu s ústrednou technickou evidenciou cestných komunikácií zabezpečovanú systémom CDB v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov: Úrady samosprávnych krajov – odbory dopravy, Organizácie zabezpečujúce správu ciest II. a III. triedy, Slovenská správa ciest – IVSC, Národná diaľničná spoločnosť, a.s., Magistrát hl. m. SR Bratislavy, Správa komunikácií Košice.

Zdroj: SSC

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2007 22:25
od Dialniciar
Európsky sociálny fond

Európsky sociálny fond je jeden zo štyroch štrukturálnych fondov. Bol zriadený Rímskou zmluvou o založení Európskeho hospodárskeho spoločenstva. Je najdôležitejším finančným nástrojom Európskej únie zameraným na podporu rozvoja ľudských zdrojov, zamestnanosti, vzdelávania, podnikateľského ducha, sociálnej inklúzie, zlepšenia pracovných príležitostí a rovnosti príležitostí.

Úlohou ESF je rozširovanie možností zamestnania, zvyšovanie geografickej a profesnej mobility občanov v Spoločenstve a uľahčovanie ich adaptácie na priemyselné zmeny a zmeny vo výrobných systémoch, najmä odborným vzdelávaním a rekvalifikáciou. Poskytuje podporu členským štátom pri zavádzaní nových aktívnych politík a systému boja proti nezamestnanosti.

Finančné prostriedky z ESF sa v Slovenskej republike čerpajú v zmysle troch programových dokumentov, ktoré sú výsledkom negociácií medzi Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR a Európskou komisiou. Základné programové dokumenty sú:

Sektorový operačný program Ľudské zdroje (pomoc pre celú oblasť Slovenskej republiky okrem Bratislavského samosprávneho kraja)

Jednotný programový dokument NUTS II Bratislava Cieľ 3 (pomoc iba pre Bratislavský samosprávny kraj)

Iniciatíva spoločenstva EQUAL (pomoc pre celú oblasť Slovenskej republiky)

Z Európskeho sociálneho fondu spolufinancuje Európska únia aj vzdelávanie našich zamestnancov v rámci Projektu rozvoja manažérskych zručností, jazykových vedomostí, počítačovej gramotnosti a odborných znalostí zamestnancov Slovenskej správy ciest ako súčasť reštrukturalizácie spoločnosti.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=1806

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2007 14:04
od Zipso
Mam otazocku vcera som siel cez Giraltovce smer Svidnik a na moje prekvapenie za mestom sa robi nejaky prietah vie mi otom povedat niekto viac?

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 22:34
od Dialniciar
Dopravný výkon

Dopravný výkon je jednou zo základných charakteristík ovplyvňujúcich rozvoj cestnej siete. Z porovnania výkonov vyplýva, že plynulosť, kvalitu a bezpečnosť cestnej premávky limitujú technické parametre ciest. Dopravný výkon je aj rozhodujúcim ukazovateľom pri vynakladaní finančných prostriedkov na rozvoj, údržbu a opravy cestnej siete. Na cestách I. triedy sa podľa celoštátneho sčítania cestnej dopravy v roku 2005 realizuje asi 51 % všetkých dopravných výkonov na celej cestnej sieti. Od roku 1980 do roku 2005 vzrástli dopravné výkony (vozokm/deň) na diaľniciach 11,47- krát, na cestách I. triedy 2,53-krát, na cestách II. triedy 1,64-krát a na cestách III. triedy 1,84- krát. Postupnú zmenu pomerov realizovaných dopravných výkonov ovplyvní okrem dokončenia siete diaľnic postupná výstavba siete rýchlostných ciest v rozsahu asi 1100 km, ktorá je asi o 500 km dlhšia, ako je plánovaná dĺžka diaľnice.


posledná aktualizácia: 08.10.2007

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2007 09:25
od Tomas PO
Zipso napísal:Mam otazocku vcera som siel cez Giraltovce smer Svidnik a na moje prekvapenie za mestom sa robi nejaky prietah vie mi otom povedat niekto viac?

Opravuje sa bodova zavada, rozsiri sa tam konecne cesta. Neviem ci na 2+2, ale skor 1+1 so sirokymi krajnicami a chodnikmi.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 19:58
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Zipso napísal:Mam otazocku vcera som siel cez Giraltovce smer Svidnik a na moje prekvapenie za mestom sa robi nejaky prietah vie mi otom povedat niekto viac?

Opravuje sa bodova zavada, rozsiri sa tam konecne cesta. Neviem ci na 2+2, ale skor 1+1 so sirokymi krajnicami a chodnikmi.


Ja to už len upresním:

Účel stavby:

Mesto Giraltovce leží na trase cestnej komunikácie I/73 na cestnom ťahu Prešov – Vyšný Komárnik (štátna hranica SR/PR). Stavebno-technický stav cesty I/73 v riešenom úseku nezodpovedá požiadavkám na bezpečnú, plynulú a efektívnu dopravu. Cesta má nevyhovujúce priestorové usporiadanie , čo predstavuje zdroj častých dopravných nehôd a účinky dopravy negatívne vplývajú na životné prostredie .

Technický popis stavby:

Riešený úsek cesty I/73 Giraltovce prieťah je situovaný do koridoru jestvujúcej cesty I/73 v súlade s ÚP mesta Giraltovce . Navrhovaná úprava rieši zmenu smerového a výškového vedenia cesty tak , aby vyhovovala návrhovej rýchlosti 60 km/h v celom riešenom úseku. Navrhovaná úprava si nevyžaduje demolácie objektov, preložky pozemných komunikácií alebo vodných tokov .

Na základe vypracovaného zámeru podľa zákona č. 127/94 Z.z. a rozhodnutia MŽP SR stavba nebola posudzovaná a bolo upustené od variantného riešenia .

Kategória: v intraviláne MZ 9,0/60 ( upravená z MZ 8,5/60 )

Dĺžka: 1,5 km

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

Verejné obstarávanie

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 20:02
od Dialniciar
Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Uskutočnenie stavebných prác: I/18 Vrútky - most 290.

Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Ružomberok

Predmetom stavby je:
rekonštrukcia mostného objektu, ktorý sa nachádza na ceste I. triedy I/59 nad železničnou traťou Žilina - Košice,
rekonštrukcia križovatky cesty I. triedy I/18 v smere Žilina - Liptovský Mikuláš a cesty I. triedy I/59 v smere Dolný Kubín - Dončova ulica,
rekonštrukcia križovatky cesty I. triedy I/18 a cesty III. triedy III/018 105 pri odbočke do obce Lisková,
rozšírenie mostného objektu ev. č. 18 - 329, ktorý sa nachádza na ceste I. triedy I/18 nad bezmenným potokom (prítok rieky Váh).

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota bez DPH: 8 818 739. Mena: Sk.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
HASTRA, s. r. o., IČO: 31 606 296, Kragujevská 11, 010 01 Žilina

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 15 126 000. Mena: Sk.


Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2007 19:14
od Dialniciar
SSC vyhlásila súťaž na cestu medzi Prešovom a Vranovom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8695

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2007 13:35
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2007 11:34
od Dialniciar

... účinnosť technických noriem k 2.1.2008 ...

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 22:27
od Dialniciar