Stránka 4 z 30

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 19:01
od Dialniciar
mcmillan napísal:
Jarda napísal:Zpodobnit faráře Hurbana na koni, mávajícího šavlí, to mi ale připadá až příliš expresivní.


Može a nemusí, iste je socha Mozarta v Salzburgu zrozumitelnejšia pre všetkých, ale nechcem to tu rozvádzať lebo sa dostáváme OT. Tento a dva predošlé príspevky by sa mali zmazať alebo presunúť


Naopak, sochy a pamätníky v meste ZA stáli veľa peňazí a každý študent VŠ vám potvrdí, že ZA je jedno z mála miest, kde jednoducho sa na kultúru pamätá.

Je to rozvoj mesta, naviac Hurban stojí pri dôležitej ceste. :lol:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 19:04
od Dialniciar
Branco napísal:Môj názor je, Jozef má pravdu v tom, že sochy Čumila a napolonského vojaka, atď... nepatria do najrušnejšieho centra hlavného mesta. Čumilove sochy už vôbec nie. Ale myslím, že aj v Blave pamätník Milana Rastislava Štefánika bude pred novým Národným divadlom, ktoré sa má otvárať na jar.

Inak tá fotogaléria www.zilina-galery.ic.cz je výborná, skutočne máloktoré mesto na Slovensku má tak dobre spracované foto rôznych častí a inštitúcií mesta. Väčšinou sú to fotografie slávnostných podujatí, mažoretky, predstavitelia samosprávy v oblekoch, dožinky...


Žiadne mesto v SR nemá lepšiu fotogalériu a to už nehovorím o kvalite a rozmeroch tých fotiek. :P

Hurban

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 19:34
od Jozef
Jarda napísal:Zpodobnit faráře Hurbana na koni, mávajícího šavlí, to mi ale připadá až příliš expresivní.


Lenže skutočnosť je taká, že Hurban bol vedúcou osobnosťou povstania a počas revolučných rokov 1848/49 sa v týcto miestach v Budatíne odohrala víťazná bitka slovenských dobrovoľníkov nad maďarskými gardami na čele s Hurbanom v rámci zimnej výpravy z Jablunkova. Aj v príhovore pri odhalení pamätníka evanjelický biskup si položil otázku: evanjelický kňaz a vedúca osobnoť povstania 1848/49 - "keď treba aj šabľu je potrebné za národ zdvihnúť".
Aj terajšia prezidentova čestná stráž má uniformy slovenských dobrovoľníkov, z uvedených revolučných rokov.

Myslím si, že k tejto téme sa nemusíme vyjadrovať a je na rozhodnutí poslancov v každom meste ako a na čo budú čerpať prostriedky. Len pre tých, ktorí nevedia, tak primátor mesta nemá v mestskom zastupiteľstve nijaký hlas a všetko je len na rozhodnutí poslancov. Samozrejme všade, nielen v Žiline.

Žilina - mesto blahobytu a prosperity...

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 19:57
od Jozef
V úvode moderátor napísal o tejto téme, že "Okrem toho sem môže spadať aj rozvoj hospodárstva, bývania, životného prostredia, ...". Preto by som doporučil prečítať si článok v Žilinskom večerníku na 19. strane "Žilina - mesto blahobytu a prosperity... " Článok je obšírnejší, a preto dávam naň len odkaz:

strana 19: http://www.zilinskyvecernik.sk/

alebo

http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2 ... vstr19.pdf

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 19:59
od aquila
cumil, paparazzi a napoleon mi konkretne vobec nevadia. kto bol hurban som tiez vedel ;) len proste (mne osobne) to pripada kusok prehnane.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:00
od Jarda
Ano historii je dobré si připomínat, byť boj Hurbanem zorganizovaných dobrovolníků "za císaře pána a jeho rodinu" proti maďarské revoluci je vnímán kontroverzně.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:29
od Dialniciar
Jarda napísal:Ano historii je dobré si připomínat, byť boj Hurbanem zorganizovaných dobrovolníků "za císaře pána a jeho rodinu" proti maďarské revoluci je vnímán kontroverzně.


To je tak ale so všetkým: Žilina, Slota, severné Slovensko, ... neviem, čo sa nepáči južnému Slovensku a Banskej Bystrici :?:

Jednoduchý fakt je v tom, že Slota je primátorom nepretržite od r. 1989, takže on mal svoju víziu a stíha sa prispôsobovať novej dobe, takže mesto rastie, netvrdím, že všetko je super, ale veľa je spraveného veľmi dobre, no kritici sa nájdu vždy, ale nič im nebráni postaviť protikandidáta, lenže to je vždy o tom, že Slota vyhráva voľby a každý porazený kandidát na primátora potom hovorí, akí sú tí Žilinčania sprostí. Pričom to je demokracia, ktorú oni tak radi spochybňujú a je tu mestské zastupiteľstvo, ktoré musí primátorove kroky schváliť.

Škoda písať, proste ja už neviem, ale vidím to ako závisť, že v iných mestách (BB) si nevedia lepšie zvoliť. Ale to je ich problém, nie problém Žiliny. Veď sa pozrite na MHD v BB, jedna kauza za druhou. To nie je v žiadnom meste v SR, aby MHD nepremávala. Ale prosím nereagovať v tejto téme na túto tému.

A že je ten pamätník kontroverzný, nuž možno pre niekoho je, pre mňa osobne je to významná stavba v meste, bol som aj na otvorení. A prítomný bol prezident SR.

Držme sa radšej dopravných zámerov. Lebo odbáčame stále viac všetci OT. :lol:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:34
od Jarda
Tohle je opravdu OT a osobně je mi úplně jedno komu a jaký v Žilině (jakož víceméně kdekoli jinde) postaví pomník.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:37
od Branco
Jardo, nechajme to tak. Je to história, Jozef Miloslav Hurban je vnímaný na Slovensku ako národný hrdina, to je jednoducho fakt, nebyť jeho úsilia a generácie štúrovcov, Slováci by tu možno už ani neboli. V mnohých náležitostiach, aj ohadom histórie, máme podobné názory, v iných nie. Myslím ale, že sa všetci môžeme zhodnúť na Štefánikovi ako na výzmnamnej osobnosti spoločných dejín.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:37
od Branco
Inak, ako je to s plánovaným rozvojom Žilinskej univerzity? Na stránke www.zilina.sk sú projekty nových internátov...

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:41
od Dialniciar
Jarda napísal:Tohle je opravdu OT a osobně je mi úplně jedno komu a jaký v Žilině (jakož víceméně kdekoli jinde) postaví pomník.


A hlavne za peniaze mesta Žiliny a jeho občanov, nie za peniaze pána Bugára, nie za peniaze pána Mikloša a ani nie za peniaze mesta Košice.

Prejdite sa po Žiline, po celej a oslovte 100 ľudí, garantujem vám, že 80 vám povedia, že ten pamätník "je v pohode a je dobre, že stojí". Teda to znamená, že väčšina hovorí áno pamätníku a hovoria to preto, že v meste je rozvinutý šport, dostatok obchodných sietí, je tu práca, je tu kultúrne vyžitie a určite väčšie ako len stáť pri pamätníku. Mierne zhoršená situácia je v doprave, ale na to, že tu je KIA a veľa dodávateľov, na to, že tu stále nie je ani D1 ani D3, tak je to super. Ľudia sú tiež spokojní s MHD a mohol by som pokračovať.

A Žilina nie sú Košice, kde sa nevedia vyhrabať z dlhov, lebo Schuster si povedal "štát nám nedá, pomôžeme si sami, veď potom to nejak štát splatí" - a prečo akože :?: :roll: Vidíte iné krajské mesto takto zadlžené :?:

Žilina ako mesto má myslím si po Trnave najnižší dlh. Oproti BB/TT/BA má oveľa lepšiu fungujúcu MHD, lepšie je na tom Prešov. A je tu rozvoj a v tom, že napríklad Nitra má známejšie divadlo, ... veď v poriadku, ja som len rád, že každý má niečo, ale preboha, nezáviďme si.

Tu v Žiline nie je čo závidieť. Mesto ako každé iné, presne tie isté problémy sú tu ako aj inde.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:50
od Jarda
Branco napísal:Jardo, nechajme to tak. Je to história, Jozef Miloslav Hurban je vnímaný na Slovensku ako národný hrdina, to je jednoducho fakt, nebyť jeho úsilia a generácie štúrovcov, Slováci by tu možno už ani neboli. V mnohých náležitostiach, aj ohadom histórie, máme podobné názory, v iných nie. Myslím ale, že sa všetci môžeme zhodnúť na Štefánikovi ako na výzmnamnej osobnosti spoločných dejín.


Dějiny nejsou černobílé a z různých stran vypadají různě. Tak se na to dívám. Nemyslím, že např. by Češi po Maďarech měli chtít, aby v Budapešti zbourali pomník krále Matyáše Korvína, protože v českých dějinách je vnímán jako mimořádně velký lump.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:57
od mcmillan
Branco napísal:Inak, ako je to s plánovaným rozvojom Žilinskej univerzity? Na stránke www.zilina.sk sú projekty nových internátov...


Koncom 70. rokov v Žiline koloval vtip: V Žiline už 20 rokov súťažia dve stavby ktorá bude skor dokončená: výstavba študentských internátov a rekonštrukcia hradu Strečno. Zatiaľ je na tom Strečno lepšie.

To len taký "úsmevný" pohľad na nedávnu históriu ktorú mi pripomenul Brancov dotaz

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 21:13
od mcmillan
Branco napísal: ... Je to história, Jozef Miloslav Hurban je vnímaný na Slovensku ako národný hrdina, to je jednoducho fakt, nebyť jeho úsilia a generácie štúrovcov, Slováci by tu možno už ani neboli...


Že tam je Hurban je ok, koľko to stálo je vecou Žiliny, ak povedala ok tak je to ok. Na SNS a Slotov "ťah na bránku" nemám názor, nepoznám skutočný vnútorný popud ich prejavu.

Nedávno sa mi dostala do ruky knížka mapujúca Uhorsko od 10 storočia a poviem vám že voči nemaďarským národom to bola arogantná agresívna šikana ako sviňa. Takže v tomto zmysle keby Hurbanovi dali do ruky miesto šable samopal bolo by to tiež ok. Neviem či v konkrétnom povstaní bolo niečo netaktické, ale aj keby bolo, viem si predstaviť motiváciu konania v zúfalej dobovej situácii.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 21:18
od Dialniciar
Požiadam diskutujúcich, aby sa držali dopravných problémov mesta Žilina, príspevky tu môžu zostať, ak má ktokoľvek na kohokoľvek ešte niečo, tak je tu forma IS alebo založte tému v Off-topic. :idea:

Ďakujem za pochopenie. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2006 18:54
od fh
Doprava 2006 v Žiline - výstava fotografií. Celkom symbolické.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=29461#29461

Zahusťovanie výstavby na sídlisku Vlčince 2

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 13:00
od Ludo
Ja nie som odkázaný na nejaké stránky zelených a určite aj Ty dobre poznáš tento priestor.


Nejedná sa o "nejaké stránky zelených", ale o verejný informačný portál o životnom prostredí. EIA (Environmental Impact Assessment) - Posudzovanie vplyvov na životné prostredie sa vykonáva podľa zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť 1. februára 2006. Štátnu správu v oblasti posudzovania vplyvov na životné prostredie zabezpečuje Ministerstvo životného prostredia SR, krajské úrady životného prostredia a obvodné úrady životného prostredia.

Ako som už uviedol, areál stojí na okraji sídliska a teda nejde o žiadne zahusťovanie ako sa nám to tu snaží niekto nahovoriť.


Podľa ÚPN je tu plocha ZŠ a zeleň. Na území nie sú pripravené inžinierske siete ani dopravné komunikácie. Zmenou funkcie plochy sa na nezmenenej rozlohe sídliska zväčší počet bytov = zahustenie.

Aj v tomto prípade ide o zavádzanie, lebo zámerne sa porovnáva hustota obyvateľstva len daného priestoru výškovej zástavby s inými sídliskami ako celkami. Koľko obyvateľov na jeden ha je teda pod nejakým 26 poschodový vežiakom v Bratislave ! ?


Na dotknutom území sa žiadny 26-poschodový vežiak realizovať nebude. Výstavba bude realizovaná formou 5-12 podlažnych obytných domov, takže uvádzané hodnoty počtu bytov budú dosiahnuté len minimalizovaním medzidomových vzdialeností, absenciou medziblokovej zelene a zhoršením svetlotechnických parametrov.

Kto má možnosť sa pozrieť na mapu mesta Žiliny tak uvidí, že nijaké zahusťovanie uprostred panelových blokov nie je.


Zahusťovanie výstavby na sídlisku sa realizuje (napr. http://www.renox.sk) aj pripravuje a je zámerne utajované (čo je pre Žilinu typické), pretože by vyvolalo odpor dotknutých obyvateľov. Uvádzam zatiaľ jeden príklad :
BD Nitrianska : http://www.mda.sk/gallery/?gid=10
Keďže v rámci utajovania je takmer nemožné získať informácie o plánovanej zahusťovacej výstavbe, v prípade ich získania ich tu okamžite uvediem.

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 14:01
od Dialniciar
mcmillan napísal:
Branco napísal:Inak, ako je to s plánovaným rozvojom Žilinskej univerzity? Na stránke www.zilina.sk sú projekty nových internátov...


Koncom 70. rokov v Žiline koloval vtip: V Žiline už 20 rokov súťažia dve stavby ktorá bude skor dokončená: výstavba študentských internátov a rekonštrukcia hradu Strečno. Zatiaľ je na tom Strečno lepšie.

To len taký "úsmevný" pohľad na nedávnu históriu ktorú mi pripomenul Brancov dotaz


V Žiline vyrastie moderné univerzitné mestečko. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5233

Hodnota je 550 mil. SKK.

Univerzitné mestečko

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 20:59
od Jozef
Univerzitné mestečko bolo prezentované aj na oficiálnych stránkach mesta Žiliny. Nikto nijaké tajnosti nerobí. Kto má čas čítať obsiahlu správu a projekty môže sa pozrieť na stránku www.zilina.sk (samospráva - dokumenty MZ - ostatné dokumenty) alebo priamo na dokumenty:

http://www.zilina.sk/index.php?page=sam ... enty&typ=5

Pozn.: Mám "obavy", že výstavbou univerzitného mestečka na Veľkom diele zas ubudne zelene v Žiline a študentom sa bude ťažko dýchať.

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 21:19
od Dialniciar
Hrozí, že diaľnica v Žiline skončí. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5242

To by bolo pre samotnú ZA obrovská katastrofa.

Potom jedine postaviť komplexný 4-pruhový cestný obchvat, ktorý pôjde okolo celého mesta a do mesta zákaz vjazdu tranzitujúcim kamiónom.

ZA by však stále ťažila z prepojenia D1+D3+R5+R6.

Re: Zahusťovanie výstavby na sídlisku Vlčince 2

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 21:52
od Jozef
Podľa ÚPN je tu plocha ZŠ a zeleň. Na území nie sú pripravené inžinierske siete ani dopravné komunikácie. Zmenou funkcie plochy sa na nezmenenej rozlohe sídliska zväčší počet bytov = zahustenie.


Je tu veľký areál ZŠ, kde prespávali bezdomovci a pochybné živly. Mesto niekoľko rokov ponúkalo budovu ZŠ s areálom na predaj. Len na vysvetlenie, na uvedenom sídlisku bolo vybudovaných až 5 (slovom päť) základných škôl. Po niekoľkých rokoch sa našiel vhodný investor, ktorý na mieste asanovanej ZŠ vybuduje obytné priestory.

Na jednej strane píšeš, že nie sú tam dopravné komunikácie a na druhej sa v materiáli spomína, že "Obytný súbor Žilina – Vlčince bude vybudovaný namiesto areálu ZŠ Moskovská, ktorá bude asanovaná. Územie je ohraničené ulicami Moskovská cesta, Bulharská cesta a Obežná." Ak poznáš uvedený priestor, tak koľko áut prejde denne napr. po Obežnej komunikácii? Ináč si na veľkom omyle, že v uvedenom priestore nie sú vybudované inžinierske siete. Na 25 tis. sídlisku a na mieste bývalej základnej školy? Tento problém ťa však trápiť nemusí, okrem iného už je o všetkom rozhodnuté a ešte v tomto roku začínajú stavebné práce.

Opäť opakujem, že v tomto prípade nejde o žiadne zahusťovanie, ale o prestavbu uvedeného priestoru, ktorý sa nachádza na okraji sídliska Vlčince II. Aj nové obytné domy Vlčince V, ktoré sa budujú južne na okraji jestvujúceho sídliska Vlčince III sú zahusťovaním?

Na druhej strane súhlasím, že typickým zahusťovaním je na Vlčincoch RENOX, ale aj obytný dom Bajzova na Hlinách, obytný dom Fándlyho a ďalšie budované objekty v meste. Mne osobne sa to tiež nepáči, ale tento jav je aj v iných mestách a snáď najvypuklejší v Bratislave.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2006 00:09
od Jarda
Dy napísal:Hrozí, že diaľnica v Žiline skončí. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5242

To by bolo pre samotnú ZA obrovská katastrofa.

Potom jedine postaviť komplexný 4-pruhový cestný obchvat, ktorý pôjde okolo celého mesta a do mesta zákaz vjazdu tranzitujúcim kamiónom.

ZA by však stále ťažila z prepojenia D1+D3+R5+R6.


Myslíš, že skutečně hrozí, že zvítězí "feroslavovský antivatismus"?

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2006 10:38
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dy napísal:Hrozí, že diaľnica v Žiline skončí. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5242

To by bolo pre samotnú ZA obrovská katastrofa.

Potom jedine postaviť komplexný 4-pruhový cestný obchvat, ktorý pôjde okolo celého mesta a do mesta zákaz vjazdu tranzitujúcim kamiónom.

ZA by však stále ťažila z prepojenia D1+D3+R5+R6.


Myslíš, že skutečně hrozí, že zvítězí "feroslavovský antivatismus"?


Nech zvíťaží čo chce, tak Žilina neutrpí tým, že tu nebude kúsok diaľnice medzi ZA a RK. Nakoľko sú tu investori a to v celom regióne súvisle nahusto až po PB a v smere na MT, investície sú aj v PD, lebo je tu celkovo výborné dopravné spojenie: diaľnica, najviac ciest I. triedy a opravené cesty II. a III. triedy.

Aj keby sa tu v najbližších 5 rokoch nezačala stavať diaľnica, tak potom samozrejme, že bude záležať na 3 variantoch spojenia republiky: Donovaly, Fatra, R2 ZV-KE.

Ale dôležitejšie je pre ZA aj čosi iné: modernizácia železničného koridoru, ktorá sa tu dokonca vetví v smere na KE a v smere na Poľsko.

Rozrastá sa žilinské letisko o nové linky a to vyvolá tlak na novú dráhu.

A to už nehovorím o projekte a jedinom realizovateľnom v SR (mimo rieky Moravy) splavniť Váh po Žilinu.

A vtip je v tom, že na tieto projekty bude prispievať EÚ a nie priamo štátny rozpočet, takže nebude mať kto čo závidieť.

A v tomto regióne (Žilina) sú mohutné aj ďalšie investície: obnova vodovodov, kanalizácií, výstavba ČOV. Región PB v hodnote takmer 600 mil. SKK, región ZA I. etapa v hodnote 550 mil. SKK.

A toto sú všetko aktivity, ktoré dovolia ZA rásť ďalších 20 rokov a ten tlak na lepšie cestné prepojenie tu bude obrovský.

Nehovoriac o tlaku dnes - hlavne priemyselno-podnikateľský, čo je aj logické vzhľadom na priemyselný potenciál regiónu.

A prehrá zase len feroslav. Lebo už to nebude stáť 50 ale 80 mld. SKK. :idea:

3D mapa Ziliny

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2006 17:49
od Ondra O.K.
Objevil jsem zajimavou stranku http://citrid.sk/zilina/ kde je projekt 3D modelu Ziliny, moc pekne to funguje...ve vztahu k dalnicim a silnicim je tam naznaceny i "obchvat" Ziliny atd...

P.S.- Potrebuje ActiveX

Zahusťovanie výstavby všeobecne 1

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 08:18
od Ludo