Stránka 1 z 18

Komárno - cestny most cez Dunaj

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2005 01:08
od bystrik
Mesto Komárno sa zapojilo do programu PHARE ECOSOC so štúdiou uskutočniteľnosti pre riešenie nového Dunajského mosta. Hraničný most cez Dunaj odbremení centrum Komárna a maďarského mesta Komárom a napojí sa na existujúcu cestnú sieť. Hustá cezhraničná premávka vedie v súčasnosti cez vyše storočný Alžbetínsky most. Takisto nový most prispeje k rozvoju regiónu. So štúdiou mosta pre osobnú a nákladnú dopravu, cyklistov a peších sa postupne oboznamuje odborná aj laická verejnosť na oboch brehoch Dunaja.
"Obe hraničné mestá Komárno aj Komárom sa dohodli, že nový cezhraničný most bude situovaný v západnej časti mesta popri železničnom moste. Štúdiu uskutočniteľnosti v troch variantoch predstavíme verejnosti v marci a projekt podporený Európskou úniou ukončíme slovensko-maďarským workshopom koncom marca," povedala koordinátorka projektu Veronika Vargová.

Podľa nej tvorcovia štúdie navrhujú postaviť nový most buď v tesnej blízkosti, alebo vo vzdialenosti 200 až 250 metrov od jestvujúceho železného železničného mosta s priamym napojením na cestu I. triedy 1/63. Prvým variantom je trámový most na štyroch pilieroch, druhým závesný most na jedinom šikmom zaťažovacom pylóne s oceľovou mostovkou, tretím závesný most na dvoch mierne zošikmených pylónoch s oceľovo-betónovou mostovkou. S výstavbou mosta ráta územný plán Nitrianskeho samosprávneho kraja a Ostrihomsko-komáromskej župy, doplnila Vargová.

http://tvojepeniaze.pravda.sk/sk_pspravy.asp?r=sk_pspravy&c=A050202_133440_sk_pspravy_p17

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:29
od Alexander Velky
Iba v Komárne a celej tejto oblasti sa postupne zrekonštruujú viaceré mosty, dokonca sa má 1-2 mosty aj postaviť, takže tu sa výrazne zlepší doprava v tomto smere. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 10:55
od Dialniciar
Alexander Velky napísal:Iba v Komárne a celej tejto oblasti sa postupne zrekonštruujú viaceré mosty, dokonca sa má 1-2 mosty aj postaviť, takže tu sa výrazne zlepší doprava v tomto smere. :lol:


Celkové investície v Komárne a jeho okrese/obvode dosiahnu na mosty ... výstavba/rekonštrukcie v najbližšom období takmer 0,5 mld. SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2006 15:55
od Dialniciar
Informácie o doprave v Komárne a okolí nájdete tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=852

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2006 10:18
od Dialniciar
Podpísali zmluvu o druhom komárňanskom moste. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4686

Nový most, dlhý 590 metrov, by mal stáť v západnej časti obidvoch miest. Financie na spracovanie štúdie získalo Komárno z európskych fondov. Štúdia potvrdila nevyhnutnosť realizácie nového cestného mosta, vrátane severného obchvatu mesta. V súčasnosti spája obidve mestá jediný most, 110 rokov slúžiaci Alžbetin most. Ten už nevyhovuje po technickej stránke ani svojim šírkovým usporiadaním frekventovanej tranzitnej doprave a zaťažuje centrá oboch miest negatívnymi účinkami z dopravy.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 14:45
od Dialniciar
Takže nový most cez Dunaj v Komárne by mal byť otvorený v r. 2010-2011.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 14:47
od Andrej
Dialniciar napísal:Takže nový most cez Dunaj v Komárne by mal byť otvorený v r. 2010-2011.


Bude sa stavat na 2 pruhy? Priblizna planovana cena nie je znama? Budu sa rekonstruovat/rozsirovat aj pristupove cesty?

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 15:02
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Takže nový most cez Dunaj v Komárne by mal byť otvorený v r. 2010-2011.


Bude sa stavat na 2 pruhy? Priblizna planovana cena nie je znama? Budu sa rekonstruovat/rozsirovat aj pristupove cesty?


Mal by sa stavať na 2 jazdné pruhy, s obojstrannými chodníkami. Cenu som nevidel. Prístupové cesty sa budú riešiť.

... viac k tejto stavbe ...

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2007 18:02
od Dialniciar
INTERREG IIIA Program susedstva Maďarsko – Slovensko – Ukrajina

Vizualizácie mosta:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3170
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3171
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3172

„Projekty pre výstavbu nového Dunajského mostu s naväzujúcou cestnou sieťou, slúžiacieho pre spoločný hospodársky rozvoj miest Komárno-Komárom a ich priľahlého regiónu“

Doba implementácie: marec 2006 – január 2008

Cieľ projektu: Zabezpečenie projektovej dokumentácie k územnému a stavebnému povoleniu k výstavbe nového Dunajského mostu s naväzujúcou cestnou sieťou.

Zámer a ciele schváleného projektu

Projekty pre výstavbu nového Dunajského mostu s naväzujúcou cestnou sieťou, slúžiaceho ako nástroj pre spoločný hospodársky rozvoj miest Komárno – Komárom a ich priľahlého regiónu

Mesto Komárno v rámci Programu susedstva Maďarsko – Slovensko – Ukrajina získalo nenávratný finančný príspevok 24 857 261,00 Sk na implementáciu projektu „Projekty pre výstavbu nového Dunajského mostu s naväzujúcou cestnou sieťou, slúžiaceho ako nástroj pre spoločný hospodársky rozvoj miest Komárno – Komárom a ich priľahlého regiónu“, ktorý sa realizuje v období od 03. marca 2006 do 02. januára 2008, t. j. 22 mesiacov ako spoločný projekt v spolupráci s mestom Komárom, Komárom Város Önkormányzata (Maďarská republika). Tento projekt je finančne podporovaný Programom iniciatívy spoločenstva INTERREG IIIA susedstva Maďarsko – Slovensko – Ukrajina.

Cieľom projektu je príprava projektov pre výstavbu nového Dunajského mostu s naväzujúcou cestnou sieťou na obidvoch stranách rieky Dunaj, slúžiaceho ako nástroj pre spoločný hospodársky a sociálny rozvoj miest Komárno a Komárom a ich priľahlého regiónu, z hľadiska jeho umiestnenia a technicko – hospodársko – enviromentálnej uskutočniteľnosti, podporiť ďalší rozvoj potencionálu hraničných regiónov a pomôcť redukovať ich periférny charakter, aby sa posilnila spolupráca, čoho následkom bude zlepšenie kvality života ich obyvateľov. Podporiť ďalší rozvoj hospodárskeho potenciálu prihraničných regiónov, redukovanie ich periférneho charakteru a začatie realizácie konkrétnych projektov. Jednou z priorít cezhraničnej spolupráce je riešenie nového Dunajského mostu, ktorý po vstupe do Európskej únie (eliminácia politických bariér) pomôže prekonať aj zostávajúcu prírodnú bariéru v budovaní spolupráce medzi regiónmi na obidvoch brehoch Dunaja.

Realizáciou projektu sa predpokladá dosiahnutie ďalších cieľov, ktoré budú mať priamy dopad na:

- hospodársky a sociálny rozvoj mesta,
- budovanie, rozvoj a skvalitnenie infraštruktúry,
- realizáciu podnikateľských zámerov zahraničných investorov i domácich subjektov malého a stredného podnikania,
- tvorbu nových pracovných príležitostí pre obyvateľov mesta i jeho okolia,
- zlepšenie životného prostredia a zvýšenie životnej úrovne obyvateľov,
- vyvážený regionálny rozvoj prostredníctvom zvýšenia konkurencieschopnosti mesta i celého regiónu, kvantitatívneho a kvalitatívneho zvyšovania úrovne infraštruktúry a komunikácií, podpora rozvoja jednotlivých odvetví hospodárstva, taktiež v oblasti podpory rozvoja odľahlých vidieckych oblastí pri prekonávaní nevýhod vyplývajúcich z geografickej polohy.

Realizácia plánovanej a konštruktívnej politiky rozvoja mesta s vyprofilovanými zámermi priamo prispeje k zlepšeniu socio – ekonomických vzťahov, zlepšeniu štruktúry hospodárskych vzťahov v rámci regiónu a so zahraničím, tvorbe a stabilizácii pracovných miest, na dynamizácii turizmu, čo bude mať priamy vplyv aj na zvýšenie životnej úrovne obyvateľov mesta.

Viac informácií je tu: http://www.komarno.sk/hid/ .

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 09:32
od mel
Ma zmysel to stavat na 2 pruhy? Preco nie rovno na 4? Nepoznam realne potreby, len sa pytam...

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 09:44
od expwy
mel napísal:Ma zmysel to stavat na 2 pruhy? Preco nie rovno na 4? Nepoznam realne potreby, len sa pytam...


Lebo v Komárne je plánovaný aj tretí most kategórie R22,5 východne od sútoku Váhu a Dunaja, ktorý by mal niesť plánovanú rýchlostnú cestu.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3173

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 10:13
od aquila
no tak hento riesenie okolo komarna je hodne vyhladove, ale je fajn, ze s tym pocitaju :)

p.s. dovolil som si to dat do nasej galerie ;)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 11:18
od Andrej
MH, ta nova RC bude sucastou planovanej "skratky" na E75 z Komaromu do Hlohovca?

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 11:20
od Dialniciar
Andrej napísal:MH, ta nova RC bude sucastou planovanej "skratky" na E75 z Komaromu do Hlohovca?


Maďarsko plánuje Komarom napojiť diaľnicou, my na Slovensku plánujeme postaviť RC od KN cez NZ po NR a ďalšie plánovanie na sever je ešte otázne, ale skôr na PD ako na HC.

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 13:17
od i15
treba povedat, ze postavit spojku M1 a Komarna bude neporovnatelne jednoduchsie, ako Komarno-Nitra ;)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 16:20
od Dialniciar
teoretik napísal:treba povedat, ze postavit spojku M1 a Komarna bude neporovnatelne jednoduchsie, ako Komarno-Nitra ;)


Maďarsko plánuje len diaľnice v oficiálnom terajšom pláne. Podobne napríklad Chorvátsko. Slovensko má malý podiel diaľnic. Moja odpoveď však nesmerovala na to, že by som kritizoval, že tam bude RC. Ja si naopak myslím, že to js správne rozhodnutie, je to čistý doplnkový stav k diaľničnej sieti SR. Nuž a Slovensko to malo a má jednoduchšie zase od BA k hraniciam Maďarska a od KE k Milhosti, než potom na oboch maďarských úsekoch. V tomto prípade ide len o výhľadové stavy v oboch štátoch.

aquila napísal:no tak hento riesenie okolo komarna je hodne vyhladove, ale je fajn, ze s tym pocitaju :)


Až to bude všetko stáť, už to bude aj potrebné. Veď tento nový most pred r. 2010 stáť nebude a nový most v rámci RC ... tak na ten si ešte dlhšiu dobu počkáme, je fajn, že s tým počítajú: veď to je práve ono, že o tomto je dopravné plánovanie.

A veru zase dnes mať 1 most, to tiež nie je žiadna sláva vzhľadom na to, že sú tu mestá na oboch stranách Dunaja. Mosty spájajú ... :idea:

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 19:56
od Dialniciar
Projekčné práce Dunajského mosta sú ukončené :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8651

Nový most cez Dunaj by mal byť dlhý 590 metrov (m). Konštrukciu širokú približne 20 m by mal pomocou lán držať jediný stredový pilier, vysoký vyše 100 m. Most by mal stáť mimo mesta. Projekt jeho výstavby súčasne rieši aj príjazdovú komunikáciu na slovenskej strane v dĺžke 800 m v kategórii štátnej cesty I. triedy s napojením na štátnu cestu I/63 Komárno Bratislava a príjazdovú komunikáciu na maďarskej strane v dĺžke 1 200 m s napojením na štátnu cestu č. 1 a južný obchvat mesta.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 12:53
od Dialniciar
Komárno: Nový most cez Dunaj je už v územnom pláne kraja :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9069

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2008 20:24
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2008 19:52
od Dialniciar
V novembri 2008 sa stretla pracovná skupina SR a MR v zastúpení regionálnej samosprávy a poslancov NR SR v rámci zlepšenia v vzájomných vzťahov, aby prerokovali posunutie termína výstavby nového cestného mosta ponad Dunaj, ktorý by spojil Komárno s mestom Komárom. :P

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2008 19:55
od Dialniciar
Trasovanie prístupovej cesty a samotného mosta:

Výstavba nového Dunajského mostu je dôležitou úlohou, pretože Alžbetin most aj napriek rekonštrukcii nie je schopný zabezpečiť kamiónovú dopravu nad 20 ton. Napriek zákazu ho tieto nákladné vozidlá pravidelne používajú, čím spôsobujú zhoršenie technického stavu vyše storočného mosta. Nakoľko obytným prostredím mesta Komárno prechádzajú štátne cesty, ktoré ho zaťažujú hlukom, exhalátmi, výfukovými plynmi, je ohrozená i bezpečnosť premávky.

Z uvedených dôvodov je potrebné vybudovanie nového Dunajského mosta s nadväzujúcou cestnou komunikáciou na štátnu cestu Komárno – Bratislava a s napojením na severný obchvat mesta Komárno, ktorý sa vo východnej časti mesta napojí na štátnu cestu Nitra – Nové Zámky – Komárno, ako aj na výhľadovo uvažovanú preložku štátnej cesty s napojením na nový prístav v lokalite Harčáš, na ktorý vláda SR uvoľnila 25 mil. SKK, za ktoré sa pôvodný prístav presunie a zmodernizuje.

Nový Dunajský most by v Komárome mohol byť napojený na cestu č.1 a na obchvat cestou č.13 riešený mimoúrovňovou križovatkou nad železničnou traťou Budapešt – Viedeň. Budovanie obchvatu mesta sa začína v roku 2009 a dôležité je, aby bol súčasťou slovensko-maďar- ských medzivládnych rokovaní pri predstave nového Dunajského mostu.

Zdroj: Úrad vlády SR, mynoviny.sk - texty boli pospájané a doplnené

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2009 13:54
od Lionheart
Most k maďarskej hranici nevládze. Cestári odklonili dopravu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=98394#98394

"Po roku 2013 by pritom mal Komárno a Komárom prepojiť nový most. Autá by tak nemuseli prúdiť cez centrum mesta a pôvodné mosty by slúžili len na komunikáciu dvoch susediacich obcí. Vlády Slovenska a Maďarska sa už dohodli na mieste, kde by malo nové dielo za vyše 50 miliónov eur vyrásť - bude to v západnej časti Komárna blízko železničného mosta. Zatiaľ sa však nezhodli na presnom termíne."

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2009 23:10
od Dialniciar
Hm, 50 mil. € ... to je začarovaná suma, rovnaká je potrebná na 2. cestný most v Trenčíne (ale ten sa už na jar ide stavať)

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 23:42
od Dialniciar
Podľa pracovnej verzie programového vyhlásenia sa stavba má posunúť vpred:

nový most v Komárne cez Dunaj

*výstavba do roku 2014 :arrow:

viewtopic.php?f=35&p=110299#p110299

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2014 12:24
od KN.SK
Je už takmer polovica roka 2014 za nami a nič sa nerobí, ani nemôže. Má sa vraj začať stavať v r. 2016 a dokončiť v r. 2018 -> http://www.komarno.sk/pracovne-stretnut ... 982-n.html .
Už v územnom pláne mesta z roku 1984 bol plánovaný nový most cez Dunaj [aj plánoch okolo r. 1977: Územný rozvoj Regiónu Dolná Nitra (Nové Zámky – Hurbanovo – Komárno); zdroj "Technické noviny"]. A to železnično-cestný na východ od Komárna, čo je i lepšia poloha, ekonomicky (menej nákladná výstavba) i ekologicky (menej záťaže na prírodu a i prevažne západné vetry odvejú exhaláty mimo mesta, pri západnom variante by ich nasmeroval do mesta...), ako ktorú teraz navrhli. Teraz bude treba postaviť ďalší most ponad Váh a rameno Váhu, možno i nad Starou Nitrou pri výstavbe severného obchvatu Komárna, a táto časť by mala ísť cez alebo tesne vedľa CHKO Apáli (Národná prírodná rezervácia Apálsky ostrov). Pokiaľ sa severný obchvat KN nepostaví súčasne s novým dunajským mostom, tak to mestu ešte zhorší situáciu, lebo celý tranzit od Nitry a Nových Zámkov do Maďarska pôjde celým mestom (toto som aj pripomienkoval ministrovi (v tom čase) Vážnemu/ministerstvu DSRV v r. 2010, ostalo bez žiadnej odpovede). Stačilo by postaviť len most vo východnom -pôvodnom- trasovaní, nebolo by akútne stavať severný obchvat mesta (možno vôbec alebo niekoľko desiatok rokov...), veď by dopravu západne od Komárna do Maďarska obslúžil most pri Medveďove. Teraz v dohľadnej dobe je luxus stavať 2 nové mosty ponad Dunaj :roll: . Stačilo by ho zatiaľ postaviť v "polovičnom" profile, a neskôr dostavať na plný profil pre možno budúcu rýchlostnú cestu R64 [?] (HC - NR - NZ - KN -> HU_Komárom - HU_M1 alebo predĺženie možnej R8: TO - NR - NZ - KN -> HU_Komárom... ). Ale ja nie som odborník na dopravu, laik.
Padol tzv. hlavný argument: NOKIA HU v Komárome, tam už sa nič nevyrába, je tam už len skladovacie stredisko, výroba sa presunula do Číny, Indie apod.

http://komarno.sk/content/02_KOMPLEXNY% ... 3%2011.pdf
http://komarno.sk/content/file/fejleszt ... opravy.pdf ;
http://www.inprost.sk/prednosta-msu-kri ... -v-komarne ;
http://www.komarno.sk/o-vystavbe-noveho ... 466-n.html ;
http://147.213.211.222/sites/default/fi ... uzicka.pdf .