Stránka 4 z 18

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2015 12:33
od novissimus
Za socializmu sa kvôli cestám búralo prakticky v každom minimálne okresnom meste. A padali za obeť aj mimoriadne hodnotné stavby. Dnes snáď už žijeme v trochu inej dobe, nie?
Možno som to trochu prehnal, ale mne sa tá cesta zdá pomerne široká aj takto. Samozrejme od veľkorysosti jej pokračovania do centra má ďaleko, ale aj tak. Ten mostný objekt, kde je podjazd pri NAY by tam bol asi najväčší problém.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2015 21:41
od KN.SK
:roll:

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 23:00
od peterle

Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 20:41
od KN.SK
Rádiožurnál o 18:00; štvrtok 3.03.2016, http://www.rtvs.sk/radio/archiv/1124/397509; minutáž od 09:06 do 11:08.
Tak v apríli 2016 sa nezačne s jeho výstavbou. Koncom roka ho vraj začnú stavať (už toľkokrát začatie jeho výstavby odsúvali, tak neviem). A "neviem", čo je to koncom roka, október/november/Silvester??? A cena vyše 100 mil. € nie vysoká? Nemohli by z toho postaviť i obchvat? Nemálo Komárňanov sa obáva, že po postavení tohto mosta sa zhorší, skomplikuje dopravná situácia v Komárne.
Martin Kóňa, hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, tvrdí, že nový most stavajú pre lepšie prepojenie prístavov a "železnice" a cestnej siete. To asi ťažko, žiaľ musím použiť škaredé slovo - debilina. Oba prístavy (SK i H) sú teraz v "centrálnej"polohe (https://www.google.sk/maps/@47.7553509, ... a=!3m1!1e3), väčší komárňanský sa má presunúť na východ (Harčáš). Železničné stanice sú taktiež v strede miest (v Komárne doslova, v Komárome v strede na jeho severnom okraji), ba komárňanská zriaďovacia stanica už jestvuje v polohe nad Harčášom pri mestskej časti Ďulov Dvor (https://www.google.sk/maps/@47.7757308, ... a=!3m1!1e3). Teda vzájomné prepojenia rôznych druhov dopravy pôjdu naďalej cez obe mestá. Pri prepojení vodnej a železničnej prepravy nie je ani teraz väčší problém, len pri prepojení na cestnú je i potom bude.
Nemyslím si, že po Alžbetinom moste po vybudovaní nového mosta nepôjde automobilová doprava, aspoň medzimestská autobusová a osobná automobilová pôjde.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2016 12:34
od Milos
SSC pripravuje výstavbu prístupovej komunikácie v súvislosti s plánovanou výstavbou nového mosta cez Dunaj :arrow: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21372

Ako už bolo spomenuté dávnejšie, financovanie je plánované z fondov CEF
predpokladaná cena: 4,8 mil. Eur
plánovaná lehota dodania prác: 32 mesiacov

Dĺžka prístupovej komunikácie na ceste prvej triedy I/64 A bude 630 metrov. „V rámci stavby sa rieši aj stavebná úprava existujúcej cesty I/63, okružná križovatka, chodníky, lávka pre cyklistov, chodcov, verejné osvetlenie komunikácie, chodníkov a cyklistov,“ oznámila správa ciest.


V článku je spomenutých aj zopár detailov o plánovanom moste cez Dunaj :arrow:
Európska komisia schválila na stavbu nového cezhraničného cestného mosta cez Dunaj medzi Komárnom a Komáromom vyše 100 miliónov eur. Cezhraničný slovensko-maďarský projekt bude financovaný s využitím európskych peňazí v rámci nového Nástroja na prepájanie Európy. Ministerstvo dopravy koncom februára informovalo, že s výstavbou mostu by sa mohlo začať predbežne ešte v tomto roku a most by mal byť hotový v roku 2018. Celkový odhadovaný rozpočet tohto projektu je vyše 117 mil. eur, Slovensko získa z EÚ na projekt viac ako 47,6 mil. eur a Maďarsko vyše 52,5 mil. eur.

Navrhovaná verzia je asymetrický most s jedným pylónom a závesnými káblami. Cez most povedie hlavná cesta s dvomi jazdnými pruhmi. Na prítokovej strane vozovky bude obojsmerný chodník pre chodcov o šírke 1,8 metra a na druhej strane (odtokovej) je plánovaná cyklotrasa o šírke 2,5 metra. Stavebný projekt mosta a príjazdových ciest na oboch stranách hranice je rozdelený na časti, ktoré majú postaviť maďarská a slovenská strana.


No neviem... 630 metrov cesty I/64, kruháč, pri ňom nejaké úpravy I/63, lávku pre chodcov a cyklistov, chodníky.. na to treba 32 mesiacov? Dalo sa to naplánovať na kratší čas a zosúladiť s termínom odovzdania mosta do prevádzky. Takto tam budú obmedzenia 2 roky a 8 mesiacov

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2016 21:23
od aquila
hlavne ten kruhac...

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2016 15:12
od Milos
Áno, križovanie dvoch pomerne významných ciest I. triedy by sa malo riešiť MÚK. Bohužiaľ móda pchať kruhové objazdy takmer všade, kam sa dá, ešte na Slovensku neopadla.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2016 13:35
od KN.SK
Milos napísal:Áno, križovanie dvoch pomerne významných ciest I. triedy by sa malo riešiť MÚK. Bohužiaľ móda pchať kruhové objazdy takmer všade, kam sa dá, ešte na Slovensku neopadla.
Áno. No možno projektanti si zatiaľ myslia, že je to len akási "odbočka" k mostu. Až keď sa niekedy postaví obchvat Komárna, tak až vtedy postavia MÚK. Čo som videl ilustračné plány tejto stavby, tak ten kruháč má dosť malý priemer. Kamióny potom tam budú mať problémy odbočiť na most, hlavne tie, čo pôjdu od Komárna.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2016 09:34
od eric987
Zakazka na SD pre vystavbu mosta bola zrusena z technickych dovodov, bude vyhlasena znova. Vid : http://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/340010 .

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2016 15:27
od mjk
Len aby bolo jasné, zrušila sa súťaž o stavebno-technický dozor. Súťaž na výstavbu ešte nebola vyhlásená.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2016 15:44
od mjk
Aby som bol úplne presný, súťaž na výstavbu mosta ešte nebola vyhlásená. Bola vyhlásená súťaž na prístupovú komunikáciu, ktorú asi vyhrá VÁHOSTAV - SK, a. s. s cenou 2 919 850,00 EUR bey DPH.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/689838/profil/15/Predmet/400266/guid/att_42b9c8702553e8e75eb90c3b0d7ec810/id/913714

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2016 08:58
od eric987
Dnes bola sutaz na SD vyhlasena nanovo : http://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/340102 . Ma ist o podlimitnu zakazku. Predpokladana cena 105 640 € bez DPH. Zakazka ma byt financovana z CEF a trvat ma 32 mesiacov.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2016 11:09
od KN.SK
Posledné plánovanie výstavby: viewtopic.php?f=8&t=13&start=25#p158968 a tam: Doba výstavby 27 mesiacov: Apríl 2016 ÷ Jún 2018 .

A podľa tohto: viewtopic.php?f=35&t=21668&p=183684#p183684:
• Odklad začatia výstavby o šesť mesiacov: ... V októbri tohto roku štát začne stavať druhý most...
• Odklad dokončenia o vyše roka, možno o 1 ½ roka i viac: „Predpoklad ukončenia výstavby je do konca roka 2019, berúc do úvahy ďalšie postupy ako odovzdanie, kolaudácia a podobne, možno predpokladať, že do prevádzky bude most odovzdaný v roku 2020,“ povedala...

... Vznik nového mosta odľahčí existujúci Alžbetin most, z ktorého má byť úplne vylúčená automobilová doprava. „Nový most odľahčí Alžbetin most v centre mesta, ktorý by mal slúžiť už len cyklistom a chodcom. Výhodou mosta bude aj to, že odbremení centrá oboch miest od nákladnej a osobnej dopravy,“ hovorí Ducká z ministerstva dopravy. Most teda na seba preberie aj tranzitnú dopravu, ktorá v súčasnosti prechádza centrom Komárna. No neviem, ako sa odľahčí Komárnu a jeho centru :roll:. Jedine úzkemu centru medzi okružnou križovatkou I/63 s I/64 a estakádou sklápacieho mosta.
... V centre Komárna bude o 5 600 áut menej. O tomto vážne pochybujem, keďže po novom moste budú môcť jazdiť automobily i nad 20 t, ktoré teraz nemôžu ísť po staručkom, vetchom moste, a to zvýši množstvo áut, ktoré budú prechádzať, i centrálnou časťou mesta, pretože nie je, a ani v krátkom čase nebude žiaden obchvat Komárna. Ani Komáromu sa neodľahčí od áut, ktoré budú mať cieľ niekde na ceste č. 1 smerom na Tatu, pre ne chýba východný obchvat Komáromu.
... Nový most sa stane dôležitou dopravnou tepnou v regióne. Denne po ňom bude jazdiť niekoľko tisíc automobilov. Podľa ministerstva dopravy by v roku 2019 až 2020 malo po moste jazdiť 5 600 vozidiel denne. V rozpätí ďalších deviatich rokov sa má ich počet takmer zdvojnásobiť. V roku 2028 bude už denne most zaťažovať 10 100 automobilov každý deň. "Ďakujeme..." :cry: Podľa tohto, ak sa naplnia prognózované intenzity, tak ho mali postaviť východne od mesta, však pán Vážny. Možno i eRkovo alebo čiastočne polprofilovo.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2016 13:30
od devil
tak neviem ci uplne vylucenie dopravy prejde, podla mna je to hlupost. v sturove funguje podobny most a 3,5 ton + autobusy je standart. tie cisla su hluposti...ale co sa tyka toho obchvatu tak KN aj bez neho je na tom velmi dobre v porovnanim s okolitymi okresnymi mestami, porovnatelne npr. s LV a daleko lepsie ako NZ a SA. 4 pruhy mimo centra a bez obchvatu moze byt lepsie ako 2 pruhy cez centrum a obchvat....

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 08:40
od eric987
Takze pozeram ze sa nam uz rozbehla sutaz na zhotovitela: viewtopic.php?f=35&t=21851 . Okrem toho, na aasb. sk as objavil clanok o moste : http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/mo ... ri-komarne .

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 10:17
od KN.SK
PRAVDA_Rozbehli tender na most medzi Komárnom a Komáromom napísal:••• Podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z Bruselu by mal byť nový cestný most hotový do mája 2019.
Takže takmer o rok neskôr ho dokončia oproti predchádzajúcemu "plánu". Uvidíme, či ešte niečo nepreplánujú. :?
Možno bude treba prerobiť ten nešťastný kruháč pri Kauflande/Merkury Markete, rozšíriť na štvorpruh posledných 500 m na západnom konci Komárna, a tiež možno i ten podjazd popod železničnou traťou do Maďarska. A ktovieako urobia ten ďalší kruháč za mestom, ktorý bude stavaný pre prístup na nový most.

Plánovaný most cez Dunaj v Komárne - Financovanie

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 12:07
od KN.SK
Podľa akého kľúča sa rozdelil "príspevok", keďže tu sa uvádza: Celkový odhadovaný rozpočet projektu je vyše 117 mil. eur. Slovensko získalo z fondov EÚ (Nástroj na prepojenie Európy) viac ako 47 mil. eur, Maďarsko môže počítať s príspevkom vo výške viac ako 52 mil. eur.
Preto sa pýtam, lebo z celkovej dĺžky 615 m tohto mosta je na území Slovenska asi 390 m, t. j. ~63,5 %, a aj na našej strane má stáť ~120 m pylón (~90,5 m nad niveletou). Na maďarskej strane je len v dĺžke asi 225 m, čiže ~36,5 %. Isto dĺžka nie je jediným prvkom na posudzovanie nákladov.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 20:27
od mjk
Ako som pochopil most ide fifty:fifty. V Maďarsku je dlhšia prístupová cesta, u nás je prístupová cesta dlhá naozaj, čo by kameňom dohodil, cez jedno pole, u nich cez dve polia. Možno v tom je rozdiel.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2016 10:45
od eric987
Zacina sa konanie o prieskum ukonov SSC v tendri na stavebny dozor pre pristupovu komunikaciu: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/145

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2016 11:34
od bodrik
Pár otázok pre zasvätených:

Aké budú parametre samotného mostného telesa? 11,5/80, príp. 11,5/100?

Bude to mať príp. odstavné pruhy, pre prípad poruchy vozidla na moste?

Bude možné v budúcnosti v prípade zintenzívnenia premávky pristavať vedľa druhý paralelný identický most a urobiť z toho 2+2 s pripojením na maďarskú M1 a na našej strane s pokračovaním na NZ (R7) a NR (R1, R8)?

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2016 13:55
od KN.SK
bodrik napísal:•••
Bude možné v budúcnosti v prípade zintenzívnenia premávky pristavať vedľa druhý paralelný identický most a urobiť z toho 2+2 s pripojením na maďarskú M1 a na našej strane s pokračovaním na NZ (R7) a NR (R1, R8)?
Neviem, ako to teraz bude, lebo pôvodne "2+2" mala ísť východne od Komárna. Tam bola rezerva, ale v Komárome/Újszőnyi ju zastavali. Pozri Územný plán KN: http://komarno.sk/content/02_KOMPLEXNY% ... 3%2011.pdf . Zatiaľ sa plán nemenil, aspoň nič som o tom nepočul.
A teraz by možno Maďari chceli, aby šlo to "rýchlostné" cestné prepojenie západne. Pri výstavbe západného obchvatu Komáromu, t. j. cesta č. 131, nechali rezervu pre rozšírenie na "2+2", pozri https://www.google.sk/maps/@47.7298501, ... 312!8i6656 a https://www.google.sk/maps/@47.7298501, ... a=!3m1!1e3 .

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2016 20:13
od bodrik
KN.SK, pozrel som si Ten ÚP, aj ortofotosnímky, je pravda že je to na východnej strane Komáromu súvislo urbanizované, ale ešte stále je možnosť urobiť o 0,5km až 1km dlhšiu estakádu, nadväzujúcu na dunajský most a viesť ju priamo ponad tú bočnú železničnú trať smerujúcu k Székesfehérváru a vyústiť ju za zástavbu do poľa východne od tej trate. Tak či tak by musela byť mimoúrovňovo prekonaná hlavná cesta (č.1) v Komárome.

Príp. upraviť územný plán, posunúť to nejakých 2-2,5km východne a na maďarskej strane to viesť západne popri tej rafinérii, či čo to tam je.. Riešenie sa vždy dá nájsť.

Čo sa týka západného variantu, maďari možno zmýšlajú tak ako píšeš ty, že 2+2, ale západnou stranou, príp. možno chcú mať 2+2 obchvat Komáromu, len ako preložku cesty č.1.

Každopádne potreba prepojenia 2+2 Komárno -Komárom je na najbližších 20 rokov (20 rokov po postavení toho mostu ktorý teraz idú stavať) predčasnou záležitosťou, ale v územnoplánovacích dokumentoch na to treba pamätať, obojstranne sa zosúladiť a dohodnúť záväzne bod na št. hranici ktorým bude ten most prechádzať, plus smerovú orientáciu voči svetovým stranám.

Skôr než by bola R7 pri NZ sa s tým asi nik nebude zaoberať a zmysel by to malo asi iba vtedy ak by sa priamo prepojila maďarská M1 niekde pri obci Mocsa (vých. variant), resp. pri obci Csém (záp. variant) s našou R1 pri NR. To je nejakých cca 75-80 rovinatých km, prechádzajúcich husto obývaným územím. Ešte by to chcelo krátku spojku od NR k HC na D1. Ale to už by skôr bolo pre vlákno o nových RC..

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 23:09
od zvR7
Najviac ma zaujalo , že podpis zmluvy s vítazom plánujú v decembri 2016, rozbeh stavby začiatkom 2017...som zvedavý či sa prihlási aj KOZGEP , to potom bude zaujímavé vyhodnocovanie sútaže

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 23:30
od zvR7
KN.SK napísal:
bodrik napísal:•••
Bude možné v budúcnosti v prípade zintenzívnenia premávky pristavať vedľa druhý paralelný identický most a urobiť z toho 2+2 s pripojením na maďarskú M1 a na našej strane s pokračovaním na NZ (R7) a NR (R1, R8)?
Neviem, ako to teraz bude, lebo pôvodne "2+2" mala ísť východne od Komárna. Tam bola rezerva, ale v Komárome/Újszőnyi ju zastavali. Pozri Územný plán KN: http://komarno.sk/content/02_KOMPLEXNY% ... 3%2011.pdf . Zatiaľ sa plán nemenil, aspoň nič som o tom nepočul.
A teraz by možno Maďari chceli, aby šlo to "rýchlostné" cestné prepojenie západne. Pri výstavbe západného obchvatu Komáromu, t. j. cesta č. 131, nechali rezervu pre rozšírenie na "2+2", pozri https://www.google.sk/maps/@47.7298501, ... 312!8i6656 a https://www.google.sk/maps/@47.7298501, ... a=!3m1!1e3 .

Pre Madarov je to logické plánovanie napojenia na M1, vedla majú priemyselný park a kúsok dalej vybudované dunajské prekladisko ( zatial síce prázdne ale pripravené), a teraz podpísali zmluvu s Čínskym výrobcom elektroautobusov , ktorý postaví fabriku pri Komárome a zamestná 300 ludí ). Takže východné napojenie už pre nich nemá zmysel. Väčšiu prioritu bude mať v budúcnosti skôr prepojenie pri Štúrove.

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 13:56
od bodrik
To chápem, netreba ale zabúdať že pri takýchto medzinárodných prepojeniach sa musí hľadieť na záujmy oboch štátov.
Ono riešenie sa dá nájsť pre obe varianty, akurát tomu treba prispôsobiť projekty a územnoplánovacie dokumentácie.
Časom sa bude možno niečo realizovať aj na východnej strane, ale v akých parametroch, to je otázne..
A ak vôbec, tak možno niekedy po roku 2050.