Cesty I. triedy v SR

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 20. Júl 2005 11:00

Alexander Velky napísal:Toto sa asi tak skoro nezrealizuje kvôli nedostatku financií. :lol:


Práveže kvôli nedostatku financií je možné, že štát "zverí" PPP niektoré hlavné ťahy, ktoré je treba udržiavať v dobrom stave. Všetko teraz záleží od výsledkov 1. zmluvy s PPP na D1 ZA-MT. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Antimander » 20. Sep 2005 19:02

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1509

Štát ignoroval všetky cesty, v tom zmysle, že ich nedostatočne opravoval.

Tak sa cesty II. a III. triedy presunuli na kraje. A s tým aj 15 ročný dlh ich opráv, len bez peňazí. A tieto cesty sa výraznejšie opravujú, pretože samospráva je bližšie k občanovi, najmú vo voľbách. Ale opravujú sa aj cez PPP. A "beda tým cestám", ktorí nebudú zaradení do PPP, tie cesty budú "mať smolu".

Cesty I. triedy zostali v správe štátu. Avšak, kým predtým bolo 0,7 mld. SKK na všetky cesty, na cca. 18 tis. km ciest I.-III. triedy, tak dnes má štát cca. 3 tis. km ciest I. triedy a dáva na ich opravy, aj údržbu sumu cca. 0,3 mld. SKK. ... mimochodom napr. 1 km novej cesty stojí 50 mil. SKK.

Takže štát neopravoval cesty takmer vôbec, ak tak len lokálne sem-tam. A pred 3 rokmi bolo na tom zle cca. 500 km ciest I. triedy, teraz je to viac ako 700 km ciest I. triedy.

Výsledkom je plán, že: "Už sa bude dávať viac na opravy, predbžne plán k r. 2010", ... takže žiadne výrazné zmeny nebudú. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Dialniciar » 21. Sep 2005 20:03

Antimander napísal:Takže štát neopravoval cesty takmer vôbec, ak tak len lokálne sem-tam. A pred 3 rokmi bolo na tom zle cca. 500 km ciest I. triedy, teraz je to viac ako 700 km ciest I. triedy.

Výsledkom je plán, že: "Už sa bude dávať viac na opravy, predbžne plán k r. 2010", ... takže žiadne výrazné zmeny nebudú. :wink:


Antim,

máš pravdu. Dnes je problémom opraviť aj zosun svahu a opraviť cestu. Už sú zoznamy aj o tomto, po celej republike je dosť veľa zosunutých svahov, t.j. poškodená cesta I. triedy, hlavný ťah, kde treba potom spomaliť, atď. A nie je dosť peňazí ani na tieto opravy, ... až nechutne sa škrtá aj v tejto oblasti.

U nás sa rozmýšľa takto: Sú peniaze na zimnú údržbu, na naftu a posypový materiál, nie na novú techniku. Je mierna zima. Výsledkom je, že štát škrtne. ďalší rok je "tuhšia zima", nie sú peniaze a tak nie je dosť na naftu, posyp. mat., ... samozrejme cesty odhrnuté sú, ale štát to skritizuje a majú problém riaditelia stredísk údržby, že plytvajú ... :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Cesty I. triedy

Odoslaťod Caesar » 11. Okt 2005 15:14

SSC už hospodári so sumou 600 a viac mil. SKK a bude sa jej rozpočet už len zvyšovať, takže by malo prísť k výrazným zmenám po r. 2003 a r. 2004, kedy to bola katastrofa a nebolo dosť peňazí na opravy krátkych zosunutých svahov po celej SR - len sa vypracoval ich zoznam.

Viac informácií o stave cestnej siete:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1633
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Cesty I. triedy

Odoslaťod Dialniciar » 14. Okt 2005 19:12

Caesar napísal:SSC už hospodári so sumou 600 a viac mil. SKK a bude sa jej rozpočet už len zvyšovať, takže by malo prísť k výrazným zmenám po r. 2003 a r. 2004, kedy to bola katastrofa a nebolo dosť peňazí na opravy krátkych zosunutých svahov po celej SR - len sa vypracoval ich zoznam.

Viac informácií o stave cestnej siete:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1633


Ano, je to lepšie o 100%, ale stále je to málo a keby neboli voľby v r. 2006, tak je tam stále suma 300 mil. SKK. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 13:18

Takto to vyzera, ked stat 15 rokov nechaval udrzbu strojov potrebnych k udrzbe ciest v zimnom obdobi stale na dalsie obdobie:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1869

Podla mna toto je spravny pristup Trnavy. Naviac, ked su to cesty I. triedy, ktore patria statu - tak nech sa stat stara.

Ale predpokladam, ze MDPT to neschvali - na druhu stranu, bude to este zaujimave, lebo tam, kde nie su peniaze, tak tam tazko moze ministerstvo nieco namietat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod expwy » 09. Nov 2005 13:46

Operačný plán zimnej údržby ciest sa pripravuje len za cesty, ktoré sú vo vlastníctve toho ktorého správcu. To, že cesty I. triedy nie sú predmetom Operačného plánu zimnej údržby Trnavského samosprávneho kraja (TTSK), je úplne v poriadku. Na tieto cesty musí urobiť Operačný plán SSC. SSC si potom môže objednať údržbu predmetných ciest buď od TTSK, alebo od iného subjektu.

Takže žiadny problém v tom nevidím. Prehľad zodpovednosti vypracovania Operažných plánov ZÚ:
NDS - D a R, vybrané cesty I. triedy
SSC - cesty I. triedy
samosprávne kraje - cesty II. a III. triedy
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 15:01

MH,

este mi nakoniec povedz, ze stat sa o cesty I. triedy pocas zimnej prevadzky staral najlepsie a ze uz sa to lepsie nedalo.

Vies ako sa u vas rozmyslalo? ... Ja viem, ze NDS je NDS, ale na Slovensku to fungovalo takto:

Bola mensia zima, nevycerpali sa peniaze za dany rok a minister financi skrtol peniaze na dalsi - ale dalsi rok bola vacsia zima, ale peniaze neprisli naviac. Atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod expwy » 09. Nov 2005 15:34

Adoas,

tak toto som z tvojej strany vôbec nepochopil. To ako je to so strojmi a s mechanizáciou je holý fakt. Ja som len vysvetloval ako je to s Operačnými plánmi. Ja viem veľmi dobre ako to na Slovensku fungovalo, keď sa štát staral o všetky cesty a nikdy som nepovedal, že sa staral najlepšie. Chcel som len vysvetliť, že to je v poriadku, že cesty I. triedy nie sú v Operačnom pláne samosprávnych krajov, lebo ani nemôžu byť, každý správca si vypracúva Operačný plán svojich ciest.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 15:37

MH napísal:Adoas,

tak toto som z tvojej strany vôbec nepochopil. To ako je to so strojmi a s mechanizáciou je holý fakt. Ja som len vysvetloval ako je to s Operačnými plánmi. Ja viem veľmi dobre ako to na Slovensku fungovalo, keď sa štát staral o všetky cesty a nikdy som nepovedal, že sa staral najlepšie. Chcel som len vysvetliť, že to je v poriadku, že cesty I. triedy nie sú v Operačnom pláne samosprávnych krajov, lebo ani nemôžu byť, každý správca si vypracúva Operačný plán svojich ciest.


A preco sa nepise o inych krajoch? :roll:

Ako to ja ktory v tomto nemam az taky prehlad mam vediet - preco sa pise len o Trnave, kde je dalsich 7?
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod expwy » 09. Nov 2005 15:54

To prečo sa nepíše o iných neviem. Ale vysvetlím aspoň zhruba o čom je Operačný plán zimnej údržby (OPZÚ):

Operačný plán (OPZÚ) popisuje technológiu údržby jednotlivých komunikácii. Koľko, akým spôsobom, ako často, akými materiálmi, ktoré úseky treba udržiavať. OPZÚ udáva kde sa smie sypať chemickým materiálom, kde inertným, kde zmiešaným atď. Ďalej popisuje spôsob údržby jednotlivých úsekov počas rôznych druhov počasia a aj počas kalamitných situácii. Je tam prehľad mechanizmov (sypačov, pluhov, fréz,...) a ich nasadenie v jednotlivých situáciách. Sú tam mapky okruhov pre výkon jednotlivých mechanizmov, prehľady spôsobu údržby mimoúrovňových križovatiek, popisy otáčania vozidiel a bezpečnosti počas výkony ZÚ. Sú tam uvedené počty dispečerov, spôsoby vyhlásenia kalamitných stavov, atď. O tom by sa dalo veľa písať. Keď budem mať čas, tak to popíšem detajlnejšie.

Z tohto teda vyplýva, že cudzia správcovská organizácia nemôže vedieť ako chce iný správca udržiavať svoje cesty. Preto sa pri tvorbe zmlúv na ZÚ prikladá aj OPZÚ objednávateľa, aby zhotoviteľ vedel akým spôsom má cudzie cesty udržiavať. V tomto prípade by si SSC objednala údržbu ciest I. triedy od TTSK a musí im predložiť OPZÚ SSC pre oblasť Trnavy, aby TTSK vedel ako sa má o zmluvné cesty starať. Preto OPZÚ TTSK nemôže ani obsahovať iné cesty ako tie svoje.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 09. Nov 2005 18:55

MH,

ja sa ťa chcem ešte spýtať na toto:

1. Cesty I. triedy vlastní štát, SSC. Ale Strediská údržby prešli pod koho? - pod VÚC alebo pod kraje? A akým spôsobom sa potom teda cesty I. triedy riešia - platí štát tejto samospráve alebo nie?

A konkrétne cesty II. a III. triedy sú v majetku koho? - kraj alebo VÚC a kto sa o ne stará?

Ja mám v tomto chaos a keď sa ma ľudia pýtajú, tak im ani neviem odpovedať, lebo sám v tom nemám jasno.

Ja viem, že cesty II. a III. triedy prešli pod samosprávu a to je všetko. Neviem či pod kraje alebo pod VÚC a neviem v akej pôsobnosti sú strediská údržby ciest, teda nie som si istý. Keby si si našiel čas na komplexnú odpoveď (a určite nie len pre mňa), tak by som ti bol veľmi vďačný. :lol: - lebo úradníci ani nevedia, na čo sa ich pýtam a nakoniec vyzerám ako "sprostý" ja, to sa ospravedlňujem za to slovo. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 10. Nov 2005 09:20

Dy,

Strediská správy a údržby (SÚ) prešli kompletne pod samosprávne kraje = VÚC. Kraj a VÚC je to isté.
SSC sa týmto stala iba správcovskou organizáciou a údržbu musí vykonávať dodávateľsky. SSC nemá žiadne stredisko a ani jeden mechanizmus na údržbu ciest.

Samosprávny kraj alebo iný subjekt, ktorý údržbu zmluvne vykonáva vystaví faktúru na základe preukázaných výkonov a SSC zaplatí zo svojho rozpočtu tomu ktorému subjektu.

Cesty II. a III. triedy sú v majetku 8 samosprávnych krajov, ktorých teritoriálnu a správcovskú pôsobnosť určujú hranice krajov/VÚC.

Ak chcete vedieť niečo konkrétnejšie kľudne sa pýtajte :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 10. Nov 2005 10:10

MH napísal:Dy,

Strediská správy a údržby (SÚ) prešli kompletne pod samosprávne kraje = VÚC. Kraj a VÚC je to isté.
SSC sa týmto stala iba správcovskou organizáciou a údržbu musí vykonávať dodávateľsky. SSC nemá žiadne stredisko a ani jeden mechanizmus na údržbu ciest.

Samosprávny kraj alebo iný subjekt, ktorý údržbu zmluvne vykonáva vystaví faktúru na základe preukázaných výkonov a SSC zaplatí zo svojho rozpočtu tomu ktorému subjektu.

Cesty II. a III. triedy sú v majetku 8 samosprávnych krajov, ktorých teritoriálnu a správcovskú pôsobnosť určujú hranice krajov/VÚC.

Ak chcete vedieť niečo konkrétnejšie kľudne sa pýtajte :D


MH,

ďakujem za odpoveď. Všetko "sedí", ale v tej samospráve si sa pomýlil a poriadne. :) :arrow:

SR prerozdelila kompetencie štátu pod krajské úrady a pod vyššie územné celky. Krajské úrady (KÚ) zastupujú agendu ministerstiev a vyššie územné celky (VÚC) riešia 70% štátnej agendy, teda aj ministerstvá a kompetencie štátu.

V každom tomto meste: BA, TT, TN, NR, BB, ZA, PO a KE sa nachádzajú dva strategické úrady: Krajský úrad = KÚ a úrad samosprávneho kraja = tzv. VÚC, t.j. vyšší územný celok. Na čele KÚ je prednosta a na čele VÚC je župan. VÚC hospodári s oveľa väčšími peniazmi a má aj oveľa väčšie kompetencie, ale nie všetky. ... Štát, t.j. ministerstvá posielajú peniaze aj KÚ aj VÚC.

Konkrétne na Trnave ti to predvediem aj v praxi:

1. VÚC ... http://www.trnava-vuc.sk/ ... toto je TTSK, teda trnavský samosprávny kraj
2. KÚ ... tu nájdeš info http://www.civil.gov.sk/urady/index.htm ... toto je "len" trnavský kraj

Konkrétne pod KÚ spadajú obvodné úrady, to je potom členenie SR. Ale podobne aj VÚC majú svoju pôsobnosť, len v okresoch. A okresy a obvody už nie sú to isté.

Takže toľko k tomuto, samosprávne členenie ja poznám dosť dobre a vo svojej podstate je to jednoduché, len v praxi je to už zložitejšie a 70% ľudí nevie rozdiel, lepšie povedané, ani nevedia, že sú to 2 úrady.

A teda aj som si to overil: cesty II. a III. triedy spadajú pod VÚC. A len doplním, že na čele VÚC stojí župan. Nie sú to však župy, ale VÚC z politických dôvodov. :lol:

MH napísal:Kraj a VÚC je to isté


Takže MH, nie je to to isté. Kraj je KÚ. Len samosprávny kraj je VÚC. Sú to dva rozdielne úrady. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 10. Nov 2005 11:05

OK, ďakujem za upozornenie.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Caesar » 14. Nov 2005 22:12

Ano, úrady sú 2. Krajský úrad je kontrola za ministerstvá zjednodušene povedané a potom sú ešte aj ďalšie úrady ako Krajský školský úrad atď.

Cesty I. triedy spadajú pod SSC, teda MDPT, teda štát. Cesty II. a III. triedy spadajú pod samosprávne kraje, teda VÚC, ktoré už prebrali 70% štátnej agendy a kompetencie.

Len zostalo málo peňazí na všetko a hlavne obrovské investičné dlhy v školstve, na cestách, na autobusoch atď. Každý kraj sa snaží situáciu riešiť ako sa dá, 1/3 ich rozpočtu ide na stredné školstvo. Základné školstvo je na obciach a mestách. A vysoké školstvo je na štáte. A podobne cesty. A ten investičný dlh je v každom kraji viac ako 1 mld. SKK len na opravy ciest a ďalšia 1 mld. SKK na iné investície, hlavne na mechanizmy, ktoré udržiavajú cesty a na strediská údržby.

Nie je veľa možností ako situáciu v cestách riešiť. PPP je jedna cesta, ale aby to malo skutočný význam, tak to treba spraviť vo väčšom rozsahu a na to treba mať hospodársku silu v kraji. Atď.

Myslím, že už by som sa opakoval, keby som pokračoval ďalej.

K cestám I. triedy toľkoto. Je ich cca. 3 000 km a cca. 800 km nevyhovuje. To je cca. 1/4 ciest I. triedy. Štát si opravy a údržbu musí prenajímať väčšinou práve od stredísk údržby, ktoré už spadajú pod VÚC a výraznejšie opravy sa realizujú cez stavebné firmy. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Vlastníctvo mostov na cestách I. triedy v intraviláne obce

Odoslaťod Čavo » 17. Nov 2005 11:21

Chcel by som sa opýtať, ako je to s vlastníctvom (alebo možno presnejšie so zodpovednosťou za stav) mostov na cestách I. triedy v obciach.

Ak to nie je jednoznačné, tak ma konkrétne zaujíma most na Triede A. Hlinku v Nitre. Je to v pôsobnosti SSC (čiže štátu), keď je to na ceste I. triedy, alebo mesta, či VÚC, keďže je to na ich území?
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Vlastníctvo mostov na cestách I. triedy v intraviláne ob

Odoslaťod Caesar » 17. Nov 2005 12:05

čavo napísal:Chcel by som sa opýtať, ako je to s vlastníctvom (alebo možno presnejšie so zodpovednosťou za stav) mostov na cestách I. triedy v obciach.

Ak to nie je jednoznačné, tak ma konkrétne zaujíma most na Triede A. Hlinku v Nitre. Je to v pôsobnosti SSC (čiže štátu), keď je to na ceste I. triedy, alebo mesta, či VÚC, keďže je to na ich území?


Mosty na cestách I. triedy sú v správe SSC. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Vlastníctvo mostov na cestách I. triedy v intraviláne ob

Odoslaťod Dialniciar » 21. Nov 2005 22:48

Caesar napísal:Mosty na cestách I. triedy sú v správe SSC. 8)


Ano, presne tak to je. Len tá zodpovednosť musí ísť v mnohých mestách "nabok", pretože sa nedá most opraviť, lebo často existuje len jeden most a potom by sa musela doprava odkláňať 5-10-20 km ďalej a to je problém, tažke pokiaľ nie je most výslovne v havarijnom stave, tak sa nerieši nič. A samozrejme riskuje sa.

Na druhú stranu, mostov na cestách I. triedy je pomerne veľa v havarijnom a nevyhovujúcom stave (teda budú časom aj v havarijnom stave) a peňazí na opravy je veľmi málo. Teraz sú prioritné oblasti v Komárne, Nových Zámkov atď., kde sa preinvestovalo práve na opravu mostov už veľa peňazí.

Aj preto sa neopravujú výraznejšie v týchto oblastiach samotné cesty. Inak mosty na cestách II. a III. triedy tiež na tom nie sú dobre.

A ešte aj k čavo-vi. Cesty I. triedy a diaľničná sieť je v oblasti cestnej infraštruktúry majetkom štátu cez MDPT, t.j. cez SSC a cez NDS, a.s. bez ohľadu na to, ktorým VÚC prechádzajú a kde sa nachádzajú. Preto aj štátne cesty v mestách nesmú byť napríklad spoplatnené a dá sa na ich "širokých krajoch" bez problémov zadarmo aj často parkovať. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 18. Dec 2005 23:31

Cesta I/18 Strečno - križovatka - Slávnostné odovzdanie stavby :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2292
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 19. Dec 2005 21:49

Adoas napísal:Cesta I/18 Strečno - križovatka - Slávnostné odovzdanie stavby :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2292


Nie su niekde aj foto toho slavneho usporiadania pruhov a pridania vegetacie??? Bolo by to zaujimave, lebo tieto fotky su skoro ako za komancov z navstevy papalasskej delegacie :wink:

Ja som hladal a nic, bohuzial. :(
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 20. Dec 2005 22:29

Koksolam napísal:
Adoas napísal:Cesta I/18 Strečno - križovatka - Slávnostné odovzdanie stavby :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2292


Nie su niekde aj foto toho slavneho usporiadania pruhov a pridania vegetacie??? Bolo by to zaujimave, lebo tieto fotky su skoro ako za komancov z navstevy papalasskej delegacie :wink:

Ja som hladal a nic, bohuzial. :(


Suhlasim s tebou. Mne sa tiez moc nepaci, ze su tam fotky, ktore zachytavaju len ludi, ktori otvarali stavbu. Tam malo byt aspon 10 foto priamo k stavbe tak aby tam bol zachyteny aj stav predtym. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2005 22:09

Adoas napísal:Cesta I/18 Strečno - križovatka - Slávnostné odovzdanie stavby :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2292


Toto skutočne pomôže doprave na tomto úseku. Ale aj tak: Už aby tu bola diaľnica. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Hlavný cestný ťah Trnava - Senica

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 22:41

Na širokej a prehľadnej ceste číha na vodičov nebezpečenstvo. Je to cesta smrti?!

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3436

Dopravná nehoda sa stala minulý utorok medzi obcami Boleráz a Bíňovce krátko pred treťou hodinou popoludní. ... V ten istý deň sa pred siedmou hodinou ráno v obci Bíňovce prevrátila na strechu Fábia s českou ŠPZ. ... Príčinou nehôd bola väčšinou neprimeraná rýchlosť a zlý spôsob predbiehania.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 14:52

PRIVEĽA ÁUT A VÝTLKOV NA CESTE SPÔSOBUJE KRITICKÚ SITUÁCIU V DEDINÁCH NA HLAVNOM ŤAHU Z TRNAVY DO HODONÍNA. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3611

Môj názor: Nestotožňujem sa s tým, že cesta je stará a preto sú problémy. Problémy sú preto, lebo chýbajú peniaze na opravu cesty v zmysle položenia nového koberca. Taktiež výstavba obchvatu (severný okolo TT) nebude realizovaný tak, že bude blízko obce Šelpice a vôbec si nemyslím, že Šelpice sú takým problémom na tejto trase ako Boleráz-Klčovany. Šelpice a Biňovce sú dosť krátke obce na tomto hlavnom ťahu a stavať tu obchvaty nemá význam skôr ako sa nepostavia v Holíčí, Senici, Jablonici a spomínamom Bolerázi. A že sú fasády špinavé - to je daň bývania pri hlavnom ťahu, aj keby neboli výtlky, tak pri takejto frekventovanej ceste sú výfukové plyny atď. Už len ten nadpis - obsah ani nepopisuje situáciu na severe cesty I/51.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.