Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod EmBe » 08. Jan 2022 00:19

Prehľad zmien v Mape CDB za rok 2021:
https://www.cdb.sk/sk/cestna-siet-SR/vy ... zmeny.alej
Aktualizované: 5.1.2022
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Vlados » 08. Jan 2022 14:12

Kysučan Gura ukázal ako je nenažraný. Dostal preložku jednotky v centre ale pôvodnú cestu nebol ochotný prebrať ako mestskú komunikáciu. MinDop ešte aj polprofil D18 nebolo ochotné preznačiť na D3, ale drblo tam 11a. Už sa môžeme tešiť ako príde Gura s požiadavkou na úplne nové trasovanie D3, aby Horelica mala zachovaný jednotkový obchvat.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Jan 2022 18:15

Gura, Grapa, ako by ich jedna mater mala. Fakt choré. Toto by sa malo okamžite zmeniť. Žiadne doprosovanie sa, či sa náhodou niekto uráči prevziať takéto cesty do správy alebo nie. Postavením a sprejazdnením obchvatu automaticky zo zákona pôvodnú cestu prehodiť do správy kraja/mesta a šmitec. Bez debaty.

Keby bola pôvodná I/11 na maderu rozbitá, ako cesta na Sibíri, ešte by sa to dalo pochopiť. Ale tá cesta je úplne v pohode. Navyše, mesto malo mať už dávno spracovaný projekt na rozšírenie námestia a prerábku tej polodiaľnice na úzku mestskú komunikáciu, keďže to ide cez stred námestia, kde je najväčší pohyb osôb v meste.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 11. Jan 2022 14:41

metelesku.blesku napísal:Toto by sa malo okamžite zmeniť. Žiadne doprosovanie sa, či sa náhodou niekto uráči prevziať takéto cesty do správy alebo nie. Postavením a sprejazdnením obchvatu automaticky zo zákona pôvodnú cestu prehodiť do správy kraja/mesta a šmitec. Bez debaty.

Ako môžeš niekomu nanútiť, aby sa stal majiteľom majetku, ktorý nechce?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Vlados » 11. Jan 2022 16:35

Každý obchvat cesty prvej triedy sa pripravuje že pôvodná trasa prejde pod VÚC alebo mesto/obec v závislosti či na ňu nadväzuje cesta II./III. triedy alebo nie. Robia sa o tom zmluvy ešte pred realizáciou. Žiaľ sú starostovia, ktorí si buď po politickej linke vybavia alebo prosto ignorujú svoj záväzok prevziať pôvodnú trasu. Žiaľ mindop je aj v tomto neschopné a je mu vlastne jedno že čierneho petra dostane SSC.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 11. Jan 2022 23:10

pa3ck napísal:Ako môžeš niekomu nanútiť, aby sa stal majiteľom majetku, ktorý nechce?

ZÁ-KO-NOM bez výnimiek.
O tom chcení/nechcení tu hádam nemusíme diskutovať. Ak nechce niekto prebrať bývalú hlavnú cestu cez centrum pod svoju správu, tak potom evidentne nechce ani obchvat a ten ani netreba začať stavať, keď sú s hlavnou cestou v centre v pohode. Či?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod zvR7 » 12. Jan 2022 18:15

Tu je problém aj s financovaním a údržbou takýchto komunikácií...čím viac má obec/mesto/kraj na krku takýchto ciest tým viac sa zadlžuje a potom má obmedzené zdroje na iné aktivity pre občanov...
Celé to je u nás zle vymyslené. Cesty II. triedy by mal prevziať štát naspäť, bývalé prieťahy cez mestá a obce nechať ako pr. I/č.A (aj tak v prípade, že je problém na hlavnom ťahu ako nehoda, rekonštrukcia tak štát bez mihnutia oka sem presmeruje všetku dopravu), Cesty III. triedy nechať v správe krajov (len vytvoriť štátny fond kde by mohli kraje žiadať o výnimočné fin. príspevky pr. prefinancovanie nejakého projektu štát40%/kraj60%).
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Jún 2022 09:22

Podľa rozhodnutia Rady ÚVO bol identifikovaný slušný počet pochybení pri obstarávaní projektu Príprava cestnej infraštruktúry – strategický park Nitra.
https://www.uvo.gov.sk/app/Lists/file/r ... /col/col_5
Je to dlhé na čítanie, tak v krátkosti podľa mňa to najväčšie pochybenie.
Obstarávateľ nikde nezverejnil kompletné súťažné podklady, pričom bez nich nebolo možné vypracovať ponuku. Podklady bolo možné získať iba ak Uchádzač o ne Obstarávateľa požiadal (nezákonné konanie Obstarávateľa...).
Jednalo sa o Zväzky 3 až 5, pričom úrad zistil, že nezverejnené časti podkladov obsahujú podstatné podklady a informácie potrebné a nevyhnutné pre vypracovanie samotnej ponuky, vrátane výkresov. Neboli zverejnené sprievodné správy, výkonnostné požiadavky, technická špecifikácia potrebná pre stavbu, resp. stavebné práce a inžinierske práce, ani požiadavky na systém C4, pričom kontrolovaný postupoval podľa žltej knihy FIDIC, čiže požadoval od zhotoviteľa aj spracovanie určitého stupňa projektovej dokumentácie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 22. Jún 2022 15:42

Teraz by sa žiadalo doplniť, že hop cesty do kravy aj s JLR a nazad do UK. :D Doprastav so Strabagom by mali ísť aj s frézami a zrušiť to tam. :D Však je to len nejakých 30+ km ciest všetkých tried.
O tom, že porušil MH Invest zákon sa už dalo dočítať asi pred rokom; našiel som tu: MH Invest pri budovaní parku pre Jaguár porušil zákon, potvrdil ÚVO: https://www.asb.sk/biznis/stavebne-podn ... tvrdil-uvo . Ostatne tých 400 mil. bolo samo o sebe veľa, našlo sa to takmer mimo bežný rozpočet, len sa spravil hrubý odhad a za tieto peniaze sa v rýchlosti zrealizovali terénne úpravy, PPO, cesty a mohol vzniknúť závod automobilky. Bez toho by to možné nebolo, keby sa mal ešte dodržať "zákon", tak by tam dnes tá automobilka nestála. Pretože sme ako štát nemali vyhovujúci areál. Tým neospravedlňujem porušenia celej rady procesov vo VO.
Možno, že UVO bude preverovať všetko do minulosti. A mohli by zostúpiť aj "nižšie". :D
p.s. prakticky týchto istých účtovných 400 mil. sa potom ako by zázrakom presúvalo na pozemky pod D4R7; tam tiež bude práca, ale nie pre UVO, respektíve tam už práca začala k čomu sú iné medializované informácie
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod jarino » 23. Jún 2022 12:00

Toto je rozhodnutie Rady ÚVO. Jedná sa o 199 mil. eur zákazku.
Nemyslím si, žeby malo mať na postavenie automobilky vplyv kompletné zverejnenie súťažných podkladov, vypustenie požiadavky disponovania certifikátu C4 prípadne pár dňové predĺženie lehoty na predkladanie ponúk...
V MH Invest sa veľmi strašne náhlili... Jeden zo záujemcov požiadal o poskytnutie podkladov dňa 26.8.2016, pričom MH Invest mu ich extra urýchlene poskytol 6.9.2016. Beriem že boli štátne sviatky, ale aj tak...
Pri druhej zákazke na hrubé terénne úpravy, kde tiež boli nájdené pochybenia, sa dodatkovalo jedna radosť (predlžovanie lehoty výstavby), hoci MH Invest nevie hodnoverne zdôvodniť predĺženie lehoty výstavby... Takže určite, strašne to všetko náhlilo :lol:

ÚVO robí kontroly aj iných podivných zákaziek z minulej vlády. Finančná správa atď.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 23. Jún 2022 20:25

Asi viem čo myslíš. Blbé je, že "ludia" za toto zodpovední nám rotujú po tých úradoch/štátnych firmách. Takže sa zadržia za niečo keď pôsobili niekde inde ... ale to už samé o sebe púta pozornosť zamerať sa na kontroly v novom pôsobisku. Šikovnosť mnohých "panáčikov" je obrovská, takže sa vždy posunú inam, aby aj tam úspešne a vzorovo vytendrovali ako je pre niekoho potrebné. Preto je tých "káuz" naozaj viac než dosť. Samotné UVO bohato zásobuje časť zložiek mnohými zistenými pochybeniami. Všetko sa dekádu vedelo, ibaže "naši ľudia" ... Treba si pozrieť záznam s Mazákom z TA3. Pretože korupcia a pochybné tendre najviac znižujú rozvoj krajiny a začína to tým ako sa ohýbajú zákony a ako sa priam porušujú postupy.
Takže ešte raz, ja nespochybňujem ani nehaním postup UVO, práveže naopak a nebolo to myslené ako irónia.

na mýte miliarda z dvoch je v schránke, železnice viacero pochybných prevodov a garantovaných zakáziek na údržbe a čistenie a sbs etc., nájmy NDS, zadávanie dokumentácii cestármi aj na projekty, ktoré sa neplánujú realizovať a pre vybrané 4 firmy, ktoré len rotujú a na oko je akože trh a takýchto príkladov je more, k tomu more II platby PPP a potom tu bude minister plakať že ide na celé cesty 800 mil, pričom sám ... samotná stavebná činnosť a ich dodatkovanie tiež nie je výhodné pre štát, lebo štát nechce alebo nemá vlastných odborníkov ktorí by občas aj povedali že s niečím nesúhlasia a zhotoviteľ to tak ako navrhuje robiť nebude :twisted: to by sme chceli moc a je strašne veľa poctivých ľudí, ktorí sami prídu a oznámia alebo konzultujú alebo aj nesúhlasili s postupmi naprieč štátnu správu a vždy to končí pekným rozhovorom, kde sa zmapuje vlastne že sú nejaké úniky a treba tomu zamedziť a kde sú slabé miesta výberiek a ako to lepšie prezentovať etc. takže mnohí schopní ľudia odišli jednoducho do súkromnej sféry, ja to vidím, lebo za 20 rokov čo robili predtým za štát dnes robia pre súkromnú firmu v podobnej fcii ako povedzme rozpočtár a kontrola audit etc. ale za súkromný sektor ktorý občas jedná s vybranými úradmi a mám možnosť počúvať a keďže máme justíciu v ... a možnosť uplatnenia je obmedzená, tak aj keď to každý vie, nerobí sa s tým nič, a s tým naozaj musia robiť príslušné kontrolné úrady a zložky na to určené a justícia, až sa vyčistia úrady a ich vedenia, potom sa tam môžu vrátiť schopní ľudia, ktorí nebudú mať problém pracovať s vnútornými hodnotami naozaj naplno a nebudú sa musieť tváriť, že nič nevidia vo vlastnom kariérnom záujme, lebo tak to je, v BA existujú 2 adresy, kde na jednom mieste sú stovky sídiel na biele kone, všetci to dlho poznajú ... takže toto čo rieši UVO je kvapka v oceáne, tu sa rozkradlo alebo nezákonne zadalo pol ibjemu tendrov, jednak sú nadsadené a vnútorný trh to tak akceptuje a jednak tie procesy nie sú v súlade so zákonmi, konštatácie sú k dispozícii, a polovica aj z bežných peňazí na údržby a chod všetkého a polovica kapitálových je naozaj veľa, tu treba začať zametať spolu s lepším výberom daní, čo sa darí ... ale to sa ani za 10 rokov nedá dohromady do lepších koľají, ktoré nepôjde rýchlo demontovať a samozrejme, už odvedené peniažky do súkromných vreciek sú z veľkej časti úplne mimo štát, takže si nechajme snívať ako sa niekomu kto má za 15 rokov dohromady v tomto platobnom systéme nahabané za desiatky mil eur, ako sa mu to poberie na majetku, no nepoberie lebo ak to aj nepoprepisuje, tak z toho má fyzicky v dosahu našich zmlúv s inými krajinami max 1/5, to sú schémy, ktoré nemajú koniec keď sa s nimi začne, a tu je takých persón v tejto krajine viac ako 1 tisíc, ktoré sa na tomto nabaľujú a to nehovorím o týchto šéfoch úradov a členoch preds. etc. ani o politikoch, to je ešte k dobru ... efekt bude, keď sa zníži táto prax, ktorá tu je doposiaľ, už to by malo byť vidieť na väčšom objeme peňazí na skutočné veci pre verejný priestor a nie pre bazény a hotely v krajinách mimo Európu, o čom bežný občan nemá ani šajn a je mu to aj jedno ...

samotné UVO je už v hľadačíku niektorých poslancov lebo už moc kafre do všetkého :twisted: už sa začína riešiť ako legislatívne zamedziť UVO v dnešnej podobe činnosti a to je dobre pre všetkých slušných ľudí; "okrádanie" nezmizne, ale je rozdiel aké % zmizne to len aby sme si nerobili ilúzie :D
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 03. Máj 2023 17:25

Riadenie bezpečnosti, návrh opatrení a analýzu financovateľnosti bezpečnostných opatrení na cestách I. triedy - II. etapa
https://crz.gov.sk/data/att/4076439.pdf
Objednávateľ: Slovenská správa ciest, Bratislava
Dodávateľ: Autoclub
Celková čiastka: 5 714 820,00 €

Čiže OZ dostalo slušný biznis.

pre ukážku zo zmluvy:

Riadenie a kontrola bezpečnosti pozemných komunikácii v užívaní ukladá správcovi vykonať bezpečnostnú analýzu na Cestnej sieti najmä (nie však výlučne) v nasledovnom rozsahu:

    • analýza a štatistické vyhodnotenie miery rizika na Cestnej sieti s osobitným zameraním na
    analýzu správ, vývoja a príčin dopravných nehôd s následkom úmrtia a ťažkého zranenia za
    roky 2015-2022 v súlade s príslušnými predpismi;
    • vizuálna cestná bezpečnostná inšpekcia na mieste s posúdením všetkých potenciálne
    nebezpečných prvkov cestnej infraštruktúry, ktoré sa môžu podieľať na vzniku dopravných
    nehôd s následkom úmrtia alebo ťažkého zranenia účastníkov cestnej premávky, alebo
    môžu výrazne ovplyvniť negatívne následky dopravnej nehody;
    • klasifikácia úsekov Cestnej siete do minimálne troch (3) kategórií podľa ich objektívne
    meranej integrovanej bezpečnosti;
    • návrh a predloženie vhodných bezpečnostných opatrení na Cestnej sieti, bezprostredne
    smerujúcich k zníženiu počtu dopravných nehôd s následkom úmrtia a ťažkého zranenia;
    • vypracovanie ekonomického hodnotenia navrhovaných bezpečnostných opatrení.

...

     Zemepisná šírka a dĺžka začiatočného a konečného bodu cestného úseku, bounding box
    (bbox) alebo Grid súradnice
     Základný popis začiatočného a konečného bodu cestného úseku (napr. extra/intravilán,
    názov obce/mesta, číslo cesty resp. iný jednoznačný identifikátor, napr. križovatka)
     Typ komunikácie (napr. diaľnica, rýchlostná cesta, protismerný dvojpruh, atď.)
     Označenie komunikácie (D, R, TEN-T€, I. trieda, II. trieda)
     Počet dopravných nehôd s následkom úmrtia za sledované obdobie
     Počet dopravných nehôd s následkom ťažkého zranenia za sledované obdobie
     Intenzita dopravného toku AADT za sledované obdobie
     Základná špecifikácia príčiny dopravných nehôd s následkom úmrtia alebo ťažkého
    zranenia
     Rýchlostné limity na sledovaných cestných úsekoch
     Typy križovatiek na sledovaných cestných úsekoch
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod finišer4 » 06. Jún 2023 19:17

Zdravím.

Tak SSC nám vyhodnotila súťaž: Veľkoplošné opravy ciest I. triedyv správe SSC - Banskobystrický kraj a Žilinský kraj.
Je to rovnaký model ako majú pre celé Slovensko.
Rámcové zmluvách budú uzavreté s nasledujúcimi firmami : Strabag, Združenie Doprastav, Metrostav a Skanska.
Zaujímavosťou je že štvrtý v poradí skončil Slovkorekt z LM, čo je vlastne nástupca už nebohých CSLM. Myslím že veľa ľudom sa uľavilo po tom čo sme videli v roku 2022. Viac v linku.

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh ... d7b83e8dc2
finišer4
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 08. Máj 2021 12:56

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod duro_z_dediny » 12. Jún 2023 08:51

Doplnok ku článku z monitoringu tlače " https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26589

Rieši SSC v tomto čase podobnú situáciu aj v súvislosti s inými mostami na Slovensku?

V havarijnom stave je 25 mostov (STS 7), ktoré sú v správe SSC.

Na všetkých týchto mostoch sú prijaté opatrenia pre udržanie ich stavebno-technického stavu tak, aby mohli slúžiť motoristom do doby ich rekonštrukcie. Stav týchto mostov neustále monitorujeme. Všetky sú v príprave na rekonštrukciu, ktorú zrealizujeme po získaní všetkých potrebných povolení.

Z 1780 mostov v správe SSC je 751 v nevyhovujúcom stave (STS 5, 6, 7), čo predstavuje 42,2 percenta z celkového počtu mostov (49 nad železnicou). Priemerný vek týchto konštrukcií je 66 rokov, čo už samo naznačuje potrebu generačnej výmeny mostov za nové, bezpečné konštrukcie spĺňajúce požiadavky dnešnej dopravy a novej legislatívy
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Predchádzajúca

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.