Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Milos » 19. Apr 2007 09:36

Jurislav napísal:Hm...ale zas ako poznám slovenských vodičov, tak by to nedopadlo najlepšie. Skôr 2+1 s možnosťou prebehnúť aj zo strany toho 1 pruhu.



Také niečo sa ale nerobí, pokiaľ viem.. Veď by to bolo krajne nebezpečné. Teoreticky by síce bolo možné osadiť tam značky "prednosť pred protiidúcimi vozidlami" resp. "daj prednosť protiidúcemu vozidlu", ktoré by platili pre stredný pruh, ale v praxi si také jazdenie neviem predstaviť.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Jarda » 19. Apr 2007 11:18

Milos napísal:
Jurislav napísal:Hm...ale zas ako poznám slovenských vodičov, tak by to nedopadlo najlepšie. Skôr 2+1 s možnosťou prebehnúť aj zo strany toho 1 pruhu.



Také niečo sa ale nerobí, pokiaľ viem.. Veď by to bolo krajne nebezpečné. Teoreticky by síce bolo možné osadiť tam značky "prednosť pred protiidúcimi vozidlami" resp. "daj prednosť protiidúcemu vozidlu", ktoré by platili pre stredný pruh, ale v praxi si také jazdenie neviem predstaviť.


V ČR se s tím lze setkat na kousku 1/2 profilu D3 mezi Ševětínem a Borkem. Vzpomínám si, že kdysi dávno byl třípruh na I/18 kolem Martina.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Tomas PO » 19. Apr 2007 12:11

Jarda napísal:
Milos napísal:
Jurislav napísal:Hm...ale zas ako poznám slovenských vodičov, tak by to nedopadlo najlepšie. Skôr 2+1 s možnosťou prebehnúť aj zo strany toho 1 pruhu.



Také niečo sa ale nerobí, pokiaľ viem.. Veď by to bolo krajne nebezpečné. Teoreticky by síce bolo možné osadiť tam značky "prednosť pred protiidúcimi vozidlami" resp. "daj prednosť protiidúcemu vozidlu", ktoré by platili pre stredný pruh, ale v praxi si také jazdenie neviem predstaviť.


V ČR se s tím lze setkat na kousku 1/2 profilu D3 mezi Ševětínem a Borkem. Vzpomínám si, že kdysi dávno byl třípruh na I/18 kolem Martina.

Ako vlastne funguje trojpruh?
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Jurislav » 19. Apr 2007 12:54

Tam je značka Drž sa vpravo a to z obidvoch strán a ten stredný pruh je pre predbiehanie z oboch strán.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Tomas PO » 19. Apr 2007 12:55

Jurislav napísal:Tam je značka Drž sa vpravo a to z obidvoch strán a ten stredný pruh je pre predbiehanie z oboch strán.

To mi je jasne, ale ako to funguje v praxi, ked prebiehaju obe vozidla sucasne?
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod B; » 19. Apr 2007 13:04

Prevez sa z Ba do Samorina, ked chces vidiet prax :wink:

Teoreticky ked uz niekto oproti predbieha, ty nesmies ( by si nemal)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Tomas PO » 19. Apr 2007 13:05

B; napísal:Prevez sa z Ba do Samorina, ked chces vidiet prax :wink:

Teoreticky ked uz niekto oproti predbieha, ty nesmies ( by si nemal)

Nuz, zeby som to mal hned za dverami sa povedat neda ;). Skusis mi aspon popisat vodorovne dopravne znacenie?
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod B; » 19. Apr 2007 13:55

To bol iba joke.
Medzi BA a Samorinom je iba siroka 1+1, ale jazdi sa tam casto 2+2, cize predbiehaju auta naraz v oboch smeroch.


Cize prakticky su splnene podmienky tvojej otazky. :wink:

Ja som v zahranici videl striedavo 2+1 cca 2km a potom 1+2.

Alebo 1+1 velmi siroke so znackou jazdi vpravo a tam plati, ze ak nepredbieha nikto oproti mozes ty ( si tretie auto v strede).
Funguje to viac-menej na gentlemanstve


Na SK
Videl som to viackrat medzi NR a ZM a na byvalom 2 pruhu obchvatu Zarnovice - tam som videl nie raz 3+0 :shock: - predbiehali 2 auta naraz vedla seba. :evil:

Kde je to podobne na vychode neviem :oops:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Tomas PO » 19. Apr 2007 14:19

B; napísal:To bol iba joke.
Medzi BA a Samorinom je iba siroka 1+1, ale jazdi sa tam casto 2+2, cize predbiehaju auta naraz v oboch smeroch.

Detto je na vychode za vyjazdom z Braniska smer Levoca. Siroka cesta, siroke krajnice, dostatocny prehlad. Bezne sa jazdi 2+1, 2+2 ale nie. Bohuzial, kazia to ujovia na Aviach, ktori sa drzia svojich zasad a zasadne jazdia pri stredovej ciare. Znemoznuju tym jednak predbiehanie v svojom smere a ohrozuju tych, co obiehaju v protismere.
Na okraj treba ale povedat, ze zakon zakazuje riadit vozidlo mimo vyznaceneho pruhu (teda na krajnici).
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Miro » 19. Apr 2007 16:45

Ak si dobre spomínam, tak kedysi bol trojpruh vyznačený aj na I/18 na príjazde do ZA od Bytče, ale potom to zrušili, tiež myslím aj na BA-SC. Na obojsmernej vozovke boli jednoducho prerušovanými čiarami vyznačené tri pruhy. Na križovatkách bola v strednom pruhu šikmá zebra a vyznačené pruhy pre odbočovanie vľavo.
Pamätala na to aj stará vyhláška, kde sa hovorilo o tom, že pred predbiehaním sa musíš presvedčiť, či oproti už niekto nepredbieha.
Prípadne bolo možné stredný pruh vybaviť svetelnými signálmi S5a a S5b, ktorými bolo možné riadiť smer jazdy v strednom pruhu. Takýto obrázok bol kedysi aj v testoch autoškoly.
Na vyznačenie pruhu, v ktorom sa smer jazdy riadi svetelnými signálmi, slúžila vodorovná DZ V2c - dvojitá pozdĺžna prerušovaná čiara.

A niekde v zahraničí som videl aj také značenie, že jeden z krajných pruhov bol od stredného oddelený prerušovanou čiarou a druhý súvislou doplnenou o prerušovanú zo strany auta idúceho v pravom pruhu a tým bola vyznačená prednosť pri predbiehaní.

Ináč si myslím, že na dostatočne širokej ceste 1+1 s prerušovanou čiarou sa môže predbiehať aj vtedy, ak oproti ide auto, pokiaľ predbiehaný aj oprotiidúci idú podľa zákona, t.j. pri pravom okraji cesty a tým pádom sa dá predbehnúť bez toho, aby bol ktorýkoľvek z nich obmedzený či ohrozený.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Miro » 19. Apr 2007 16:47

Tomas PO napísal:
B; napísal:To bol iba joke.
Medzi BA a Samorinom je iba siroka 1+1, ale jazdi sa tam casto 2+2, cize predbiehaju auta naraz v oboch smeroch.

Detto je na vychode za vyjazdom z Braniska smer Levoca. Siroka cesta, siroke krajnice, dostatocny prehlad. Bezne sa jazdi 2+1, 2+2 ale nie. Bohuzial, kazia to ujovia na Aviach, ktori sa drzia svojich zasad a zasadne jazdia pri stredovej ciare. Znemoznuju tym jednak predbiehanie v svojom smere a ohrozuju tych, co obiehaju v protismere.
Na okraj treba ale povedat, ze zakon zakazuje riadit vozidlo mimo vyznaceneho pruhu (teda na krajnici).

Tí ujovia na Aviach porušujú zákon, podľa ktorého sa jazdí vpravo a pokiaľ tomu nebránia zvláštne okolnosti, tak pri pravom okraji cesty. Potešilo by ma, ak by sa polícia zamerala aj na toto.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Miro » 19. Apr 2007 17:12

O riadení premávky svetelnými signálmi striedavo pre jeden a druhý smer jazdy hovorí §9 zák. 315/1996 Z.z. a §10 ods.2 vyhl. 225/2004 Z.z. V prílohe k vyhl. 225/2004 Z.z. v II. dieli v čl. 6 ods. 3 sa hovorí o používaní dvojitej prerušovanej čiary na vyznačenie pruhu, v ktorom je smer jazdy riadený svetelnými signálmi. Ale neviem, či je to u nás takto niekde urobené.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod devil » 16. Máj 2007 20:50

http://www.telecom.gov.sk/pk/071399/index.html

Program vystavby a oprav ciest I. triedy. Mnoho podrodnosti k tomu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Ondra O.K. » 31. Júl 2007 12:23

Vychazim z informaci podanych ceskymi medii, ale to co je v clanku viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7561 se vztahuje na silnicni sit vseobecne a ne na dalnice, jak je v clanku uvadeno...

Tezko rict kde je chyba, zda pri prekladu do cestiny ci do slovenstiny...
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod Dialniciar » 31. Júl 2007 14:29

ok79 napísal:Vychazim z informaci podanych ceskymi medii, ale to co je v clanku viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7561 se vztahuje na silnicni sit vseobecne a ne na dalnice, jak je v clanku uvadeno...

Tezko rict kde je chyba, zda pri prekladu do cestiny ci do slovenstiny...


Ano, je to myslené na celú cestnú sieť. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tomas1 » 23. Aug 2007 10:22

Jozef Šátek v diskusii na SME.sk napísal:V Holandsku je „preplnenosť“ niekoľkonásobne vyššia ako na Slovensku a pritom štatistiky nepustia, keď u nich je smrteľná nehodovosť asi trojnásobne nižšia ako u nás. V preplnenosti to teda asi nebude, potom však v čom to je, že rovnaký problém ako riešime na Slovensku majú aj v Čechách ? Pravdepodobne to bude súvisieť s celkovým vývojom spoločnosti, v etape, v ktorej sa nachádzame a v morálke a ľudskosti, ktorú uctievame.

Nevraživosť, egoizmus, lajdáckosť, robenie ramien, šumacherizmus a možno trochu, možno viac blbosti, to sú bežné prejavy vodičov. No tieto vlastnosti sú predsa známe aj z politiky, biznisu, rodinných a susedských vzťahov. Keď zarobí niekto pekný balík rýchlych peňazí a kúpi si ručne robené ferari, ako na seba má upozorniť, aby mu ostatní závideli, keď nie tým, že predbieha dvestovkou kolónu stojacich áut a pritom sa od smiechu plieska do stehien pri telefonovaní ? Ale však to robia politici, biznismani, sudcovia, prokurátory, policajti a tí, ktorým je to úplne jedno a z tých ostatných sa mnohí nechajú strhnúť, no a tých výnimiek je už toľko, že sa to stáva všeobecnou pravdou.

Na Slovensku teraz letí predstava o úspešných, rýchlo zarobiť, zaradiť do smotánky, urobiť rozhovor, stať sa celebritou a ... ostatní vám začnú závidieť. Sú tu aj návrhy ako veci riešiť, treba znížiť rýchlosť v obciach na 50-ku, to nám predkladá ten, ktorý za štátne jazdí na bavoráku 200-kou a trhnúť ho môže len bývalý minister hospodárstva a aj to len v Rakúsku. Takže tú päťdesiatku budeme musieť dodržiavať len my a nás budú novou technikou monitorovať, on stále bude plniť závažné služobné úlohy tou spomínanou 200-kou. Riešenie existuje. Je to dodržiavanie práva nami všetkými, bez výnimky. Chce to len také maličkosti - nepodplatiteľnú dopravnú hliadku, nepodplatiteľný správny orgán riešiaci dopravné priestupky, zrušenie akýchkoľvek výnimiek. Chce to slušných odborníkov hodných nasledovania na postoch policajných i ministerskom. No a nezabúdajme na budúcnosť – náš dorast. Začnime konečne vychovávať naše deti k slušnosti, tolerantnosti a úcte k právu.

S úctou
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod pablito » 14. Okt 2007 17:40

Viete niekto podrobnosti tohoto projektu?

http://www.ta3.com/sk/reportaze/60226_m ... kych-ciest
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 14. Okt 2007 22:14

Kamióny nebudú jazdiť v piatok poobede :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8127
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Okt 2007 23:13

Na výdavky súvisiace s cestnou infraštruktúrou je určených zo štátneho rozpočtu SR takmer 15 miliárd Sk. Slovenská správa ciest (SSC) na správu a údržbu ciest získa takmer 1,2 miliardy Sk a Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a. s., na opravy komunikácií dostane 900 miliónov Sk. Na výstavbu cestnej infraštruktúry sa v roku 2008 predpokladá vynaložiť 12,9 miliardy Sk zo zdrojov štátneho rozpočtu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8169
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Okt 2007 23:35

Nové investície robia cestárom ťažkosti :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8176

Typické pre celé Slovensko.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 17. Okt 2007 16:12

Zaujímavé, že vedia o tom a ani sa nepokúšajú preverovať hmotnosť vozidiel. Pár exemplárnych pokút a ušetrí sa za opravy ciest.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 17. Okt 2007 23:38

Čavo napísal:Zaujímavé, že vedia o tom a ani sa nepokúšajú preverovať hmotnosť vozidiel. Pár exemplárnych pokút a ušetrí sa za opravy ciest.


Trnavský samosprávny kraj nedisponuje presnosnou váhou. :idea: Nuž a práveže je dokázané, že pokuty na Slovensku neodrádzajú. Prevezieš o 40% nákladu viac, pokuta je smiešna. A pri množstve nad 100 kamiónov denne už úplne. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2007 13:34

Slovenské cesty čakajú rušné dni :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8876
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 11:48

Výstavba a rekonštrukcia na cestách I. triedy podľa SSC

IVSC BA

I/2 Plavecký Štvrtok, most 2-19,

I/51 Trnava, most 51-096,

I/63 Dunajská Lužná, bezpečnostné opatrenia,

I/63 Rovinka, bezpečnostné opatrenia,

I/64 Topoľčany, preložka, 2. stavba,

I/65 Nitra – Hronský Beňadik, bezpečnostné opatrenia, lokalita Tesárske Mlyňany, Beladice,

II/426 Skalica - hranica SR/ČR, preložka,

EU - ERDR

I/51 Trnava, severný obchvat, I. etapa,

I/75 Galanta, obchvat, 1. stavba,

IVSC BB

I/50 Detva, most 199,

I/50 Kriváň, most 201,

I/50 Podriváň, oporný múr,

I/59 Jelenec, núdzový záliv,

I/65 a I/50 Žiar n/Hronom, križovatka,

I/65 Dolné Plachtince, most 052,

I/66 Telgárt, most 161,

I/66 Medzibrod, most 085,

I/75 Čebovce, autobusová zastávka,

EU - ERDR

I/50 Lovčica - hranica kraja, sanácia,

I/59, III/06634 Banská Bystrica, križovatka,

I/59 Motyčky, núdzový záliv,

I/72 Piesok – Bystrá, I. etapa, rozšírenie,

I/72 Piesok - Bystrá, II. etapa, rozšírenie,

IVSC KE

Prešov - západ, diaľničný privádzač

I/15 Miňovce, rekonštrukcia cesty

I/18 Lipníky, odvodnenie, chodníky

I/18 a II/553 Levoča, križovatka

I/18 Hlinné, prieťah, rekonštrukcia cesty

I/18 Vranov n/Topľou, križovatka

I/18 Čierne n/Topľov, riešenie bezpečnostnej situácie

I/50 Pozdišovce, most 358

I/50 Dargov, zosuv

I/50 Michalovce, križovatka

I/50 a II/566 Tibava, križovatka

I/67 Tatranská Kotlina – Ždiar, zosuv

I/67 Tatranská Kotlina, most 076

I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa

I/68 Lipany, preložka cesty

I/68 Pečovská Nová Ves, odvodnenie, chodníky

I/73 Kuková - okresná hranica, zosuv

I/73 Chmeľov, autobusová zastávka

I/74 Humenné, okružná križovatka

I/74 Dlhé n/Cirochou, most 016

I/74 Humenné, preložka cesty

I/74 Snina, križovatka

I/77 Nižný Mirošov, chodníky

I/77 a III/5565 Bardejov, križovatka

I/77 Mokroluh - Bardejov, rekonštrukcia cesty

I/77 Lacková, most 018

I/77 Obručné, most 031

I/79 Dvorianky, odvodnenie, chodníky

I/79 a II/552 Veľaty, križovatka

EU - ERDF

Diaľničný privádzač Prešovská – Sečovská , III. etapa

I/73 Giraltovce, prieťah, rekonštrukcia cesty

IVSC ZA

I/12 Čierne, bodová závada

I/18 Sučany, križovatka

I/18 Vrútky, most 290

I/18 - II/584 Liptovský Mikuláš, križovatka

I/49 Dohňany, rozšírenie

I/50 Bánovce nad Bebravou, zosuv

I/59 Ružomberok, most 062

I/59 Dlhá nad Oravou, most 087

I/61 Ladce, most 080

I/61 Trenčín,most

I/64 Žilina – juh, I. etapa, Lietavská Lúčka, diaľničný privádzač

I/64 Šuja – most 094

I/65 Príbovce, most 088

I/65 Mošovce, mosty 084, 085

I/72 Hranica krajov, zosuv

I/78 Príslop, zosuv, I. etapa

II/520 Nová Bystrica - Oravská Lesná

EU - ERDF

I/18 Žilina – Strážov, diaľničný privádzač

I/64 Prievidza, obchvat mesta, I. etapa
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2008 22:13

Obce budú môcť čerpať eurofondy na cesty aj bez vlastníctva :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9094

To je prelomová zmena. :idea: 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.

cron