Stránka 19 z 23

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2018 09:46
od jarino
Závery CBA I/18 a I/74 Lipníky - Ubľa: https://www.opii.gov.sk/data/download/s ... J_Text.pdf
MDV SR plánuje ďalšie Štúdie realizovateľnosti zverejňovať.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2018 14:01
od Peterman
Posledne mesiace som viackrát autom pochodil východ Slovenska .. hlavne i vedľajšie cesty.
Mnohé hlavne ťahy I. triedy su poväčšine v dobrom stave.. asi su po opravách, je na vela úsekoch uplne nový asfaltový koberec ( predpokladam, že to boli len opravy vrchnej vrstvy ... ked nič iné, aspoň to ). Miestne komunikácie boli v celkom prejazdnom stave, kde som jazdil. Snáď najhoršie boli cesty II. triedy, ktoré na mnohych mniestach vytvárajú alternatívne trasy k cestam I. triedy, alebo ich prepájajú a su mnohé značne zaťažené.
Ako príklad uvediem cestu II/576 z Vranova n/T cez Banské, Herliansky priesmyk, Herlany do Bidoviec. Touto cestou so severovýchodu (Humenné, Snina, Medzilaborce, Vranov,...) si mnohí skracujú cestu do Košíc. Tak cesta vedie neskutočne krásnym prostredím, je plná čarovnych serpentín a výhľadov, zial je v tak úbohom stave, ze niektoré úseky, hlavne zjazd z priesmyku do Herlian je samy výtlk, jama, zapláta ... ze je tak vhodná akurát na test tlmičov a podvozku. Ked necháme takto rozpadnúť cesty.. ich opravy ( rekonštrukcie ) stoja rádovo viac ako pravidelná údržba.
Pritom táto trasa svojim profilom a zakomponovaním v teréne je ideálna aj bikerov.
Ak by bola cesta v ideálnom stave, tak je to balzam na dušu prejsť tadeto...

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2018 17:49
od bongi111
touto cestou chodim pravidelne, ale iba firemnym autom :D
je situovana cez naozaj peknu krajinu. ale to, ako je znicena, je na zaplakanie. je to sice cesta II. triedy, ale v zime neudrziavana! (ziaden pluh, ziaden posyp)
a pritom je to naozaj riadna skratka, ktora dokaze skratit dobu cesty medzi kosicami a vranovom aj o 20 minut (standardne cez dargov to trva okolo hodiny)
kvoli svojmu stavu ju nevyuziva velmi vela ludi (mozno 20-30 aut za hodinu, kamiony tam nesmu), ale potencial tam urcite je

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2018 19:06
od i15
a pritom je to naozaj riadna skratka, ktora dokaze skratit dobu cesty medzi kosicami a vranovom aj o 20 minut (standardne cez dargov to trva okolo hodiny)


20 minút? nepreháňaj... ušetríš 2 minúty a zničíš si podvozok

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2018 19:31
od bongi111
hovorim ze chodim len firemnym :D 20 minut je rekord. ale 15 urcite usetri

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 13:48
od Yoggy52
Na slovensku treba dokoncit tych park potrebnych usekov D/RC a vrhnut sa ne cesty prvej triedy, ktore su v katastrofalnom stave. nakoniec sa zisti, ze polovicku planovanych RC ani netreba. (napr. R2, R3, R4...)

Taktiez navysit rychlostne limity na D a cestach prvej triedy, po novom by to mohlo byt nejak takto

D - 140km/h (takmer vsade mame vyborne parametre, nie je dovod mat rychlost 130km/h a na par sviatocnych vodicov asi nikto 130km/h nejazdi..)
RC - 130km/h (tu by som zvazoval mozno este ubrat na 120km/h)
1.trieda - 100km/h (niektore jednicky su strasne dobre, ostatne by sa mohli parametrovo vylkepsit po utlme vystavby dialnic)
2. trieda - 90km/h
3. trieda - 80km/h(?)

Dalej zrusit nezmyselny zaciatok a koniec obce. Lepsie by to bolo upravit na zaciatok a koniec zastavaneho uzemia. Napr bratislava zacina cca na krizovani I/2 a D4 v Zahorskej Bystrici a konci za Cunovom :lol:
https://www.google.com/maps/dir/48.2478 ... m1!1b1!3e0
Vzdusnou ciarou je to okolo 30km. Ja sam mam problem niekedy vobec vediet, aka rychlost tam je. Ides 50km/h a kazdy ta predbieha, lebo maju pocit ze su mimo obce. :roll: (petrzalka - cunovo) A teraz ked tam pridali prenosne znacky (kvoli D4), ktore sa im nechce velmi zbierat, tak sa v tom nevyzna uz nikto. Sice tadial velmi nechodim, ale necudoval by som sa, keby tam davali pokuty ako na beziacom pase.

Takisto zlucit NDS a SSC a taktiez ZSR, nevidim absolutne zmysel v takej malej krajine mat 3 rozne institucie. Tato statna insitucia by sa mohla volat Sprava ciest a zeleznic SR ZCZ SR :lol: Tymto krokom by sme boli viac flexibilnejsi vo vystavbe, rekonstrukcii a nie teraz politicky motivovany. Cim viac institucii = viac pozicii pre "nasich" ludi..... tato nova institucia by mohla mat sidlo vo Zvolene. Zostihlenim tychto troch institucii by sme usetrili nemale prostriedky, ktore by sa mohli pouzit na zvysovanie platov v jednej institucii a tak tam dotiahnut schopnych ludi. Ale najdolezitejsie je odpolitizovanie dopravy na slovensku.
My 2 cents.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 11:30
od devil
na katastrofalny stav ciest I. tr netreba az tak vela. to su zvacsa len rozpadnute asfaltove vrstvy. par desiatok mega rocne naviac. to co treba viac su prelozky na nich. darmo budes mat super novy povrch ked o 2 minut musis spomalit na 50ku lebo obec.

ked zlucit tak aj zostatnit dvojky a trojky. to su cesty v dlzke vyse 10000 km kde jazdi az stvrtina premavky. a tie su v daleko horsom stave ako jednotky.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 20:09
od IceFox
Tu výnimočne súhlasím s devilom. Len dodám, že odkedy sú cesty 2. a 3. triedy pod krajom ide to od 0 k -5.
Rovnako súhlasím so zlúčením SSC a NDS. Tu len zase dodám, že je sakra vidieť ako sa NDS stará o cestu prvej triedy (I/11(B)) a ako SSC.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 20:35
od Vlados
Bolo by korektné uviesť že štát previedol cesty na samosprávu bez primeraného finančného krytia.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2019 07:21
od devil
a hlavne vo velmi zlom stave. ale treba povedat ze vidiet snahu krajov o zlepsenie.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 22:02
od Yoggy52
Najlepsie by to bolo vsetko zlucit do jedneho, aby sme mali vsade rovnaku kvalitu :lol:

devil napísal:darmo budes mat super novy povrch ked o 2 minut musis spomalit na 50ku lebo obec.

hej, to mozes hovorit tlmicom, ramenam, elektronom atd. vodicom, ktori tam jazdia.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2019 07:39
od devil

Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 21:11
od MuelMI
Vlados napísal:Presne pre takýto prístup, že cesta I. triedy prechádza stredom obcí, ľudí vidia riešenie len v diaľnici alebo rýchlostnej ceste


Je v trase I/68 planovana nejaka RC(verim, ze tu skratku uz nebudem musiet dlho pouzivat) alebo D?
Nie. Ale pri porovnatelnej I/64 NR-TO ideme uz pomaly stavat plnoprofilovu R8. Takto ako I/68 by sa mali poriesit vsetky dolezite a vyznamne jednotky na Slovensku. A do roku 2050 by sme nemuseli ani len pripravovat tunel Karpaty, predlzenia R1, R3, R5,R7 za DS,R8 a R9. To by sme ale museli mat nejakeho ministra, ktory by sa konecne odhodlal k modernizacii jednotiek po vzore ČR.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 21:18
od jarino
Nie že by som nesúhlasil, ale R8 je dosť ďaleko od výstavby s otáznym výsledkom CBA.
R5 ani nehovorím. Tú CBA úplne odpísala...
R9 neexistuje.
Reálne sa môžeme baviť iba o R2, R3, R4 a R6.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 21:35
od MuelMI
R9 sice nie je v aktualnych planoch , ale bola a parazitovala.
R3 o ktorej casti sa chces bavit? Severna, to je vlastne taka prelozka I/59 (tm by som postavil komplet od Trstenej po DK polprofil). Stredna, tam je realny tak druhy obchvat Martina, Kostian a Priboviec 2+2, zvysok netreba resp. ak to o x rokov bude potrebne, tak jednoznacne riesit dostavbou jednotky. Napojenie na Raztocno bude potrebne mozno o tisic rokov. Juzna cast, bolo preukazane, ze je nevyhodna ekonomicky. Tam stacia obchvaty Krupiny a Siah. Podobny nazor mam aj na zapadnu R2- nie su tam horibilne intenzity, dalo by sa to riesit kvalitnou jednotkou s obchvatmi a podla potreby 2+2 alebo MÚK.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 21:45
od jarino
Stredná a severná R3. Južná je mimo. Tam v dohľadnej dobe iba obchvat Krupiny.
Severná je ďalej v príprave, ale financovanie je možné iba zo ŠR.
Stredná je mizerne v príprave, ale financovanie z Kohézneho fondu. A ak ma pamäť neklame, CBA ju odporúča na realizáciu do 2030 (ja sa s tým moc nestotožňujem).

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 22:06
od feci
Myslim ze vacsine ludi, tu na fore, je jasne ze ak sa opravuje cesta 1. triedy tak sa ma robit ako vo videu variant 2. Lenze odbornici na ministerstve na tieto cesty 30 rokov srali a ked sa nieco opravovalo tak len novy asfalt na stary. Ciest ako I68 je na SK vela a kazda z nich by potrebovala "Variant 2". Investicny dlh v doprave je obrovsky (ale to je asi v kazdom rezorte...).

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 09:59
od MuelMI
No až tolko vela tych jednotiek nie je. Možno I/59,I/66,I/68,I/18, I/51, I/64, I/65...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 10:58
od feci
Len I/66 ma 250km, z toho 1/2 potrebuju upgrade. Este by som pridal I/9 od D1 po hranice (tam netreba vela, zvysok riesi R), Napojenie Sturova na Nove Zamky alebo Levice, I/79,...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 12:12
od MuelMI
I/9 od hranice ide len cez Drietomu a obchvat by bol drahy pre tazky terén. Skor by som I/9 upgradol od D1 po ZH namiesto R2. I/79 má malé intenzity, tam len normalna oprava a zopar obchvatov.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 12:28
od feci
Na I/9 treba vyriesit hlavne tu panelovu cestu medzi Drietomou a D1 a obchavat Drietomej moze pockat, aj ked oproti inym projektom na SK je to prakticky ako stavat po rovine. Zvysok I/9 je potom planovany ako R2, to by sa raz mohlo urobit :). I/79 aspon medzi Vranovom nad T. a Trebisovom (+ dokoncit obchvat Trebisova) by sa mala tiez vyriesit. Je to po rovine, intenzity tam su a vytvori sa pekne napojenie na buducu D1.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 12:29
od devil
Nie že by som nesúhlasil, ale R8 je dosť ďaleko od výstavby s otáznym výsledkom CBA.
R5 ani nehovorím. Tú CBA úplne odpísala...
R9 neexistuje.
Reálne sa môžeme baviť iba o R2, R3, R4 a R6.
R8 je daleko od vystavby ale nikto ju nevyskrtol. R9 vyskrtili. na zapade stale v plane RC v kazdej druhej doline. zapadna R2 ma v cechach pokracovanie ako rekonstruovana jednotka na ktoru sa tu kazdy odvolava zato samotnu zapadnu R2 rusit samozrejme netreba. stredna R3 je bezna jednotka ktora nie je ani len E rovnako R7 za DS. severna R3 nema pokracovanie v polsku ako RC.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 12:47
od MuelMI
Severna R3 bude len polprofilova prelozka, to nepotrebuje mat pokracovanie v PL.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 16:15
od devil
no ano, lenze tu mame nazory ze obchvaty jedniciek su super a poloprofilove prelozky su fuj.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2020 16:37
od MuelMI
To vsak ale nic nemeni na tom, aby sa stavala aj bez pokracovania v PL kludne ako polprofil R3 alebo aj ako prelozka I/59. V tom v podstate nie je rozdiel, hlavne aby sa Orave ulavilo.