Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 18:27

Čo s nebezpečnou jamou na dôležitej komunikácii? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4356

Cesta z Púchova do Lednických Rovní. TN VÚC vyčlenil 10 mil. SKK na hlbokú trhlinu, ktorá sa na tejto ceste vytvorila po zime.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:10

Uskutočnenie stavebných prác a vypracovanie dokumentácie na predmet zákazky: I/61 Sverepec - Považská Bystrica, opatrenia na vedenie dopravy. :arrow:

Zvýšenie dopravnej priepustnosti prieťahu cesty I/61 mestom Považská Bystrica. :arrow: križovatka I/61 a II/517, miestne križovatky I/61 a Moyzesovej ul., križovatka Moštenec, sídlisko Rozkvet, prieťah I/61 cez mesto Považská Bystrica.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
ŽELSYS, a. s., IČO: 35 825 073, Štúrova 3, 811 02 Bratislava, tel. č.: 02/59 31 15 00, fax: 02/59 31 14 18.

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 15 mil. Mena: SKK.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 83 985 500. Mena: SKK.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:28

Uskutočnenie stavebných prác na ceste I/61, Dubnica nad Váhom, križovatka. :arrow:

Stavba rieši bodovú poruchu na ceste I/61, kde jestvujúca križovatka nespĺňa požiadavky svojou malou kapacitou. Cieľom stavby je rekonštrukcia križovatky a vybudovanie novej malej okružnej križovatky namiesto pôvodnej priesečnej.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
DOPRASTAV, a. s., IČO: 31 333 320, Drieňová 27, 826 56 Bratislava, tel. č.: 041/734 31 11, fax: 041/734 31 69.

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 12 605 000. Mena: SKK.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 12 777 384. Mena: SKK.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Dubnica-výjazd z dialnice

Odoslaťod fh » 03. Aug 2006 17:50

Keď prichádza vodič z diaľnice privádzačom na Dubnicu, resp. T. Teplú, musí dlho čakať, lebo na hl. ceste je hustá premávka. Stávajú sa tam často nehody aj smrteľné. Tam by mal byť kruhový objazd. Keď môže byť v neďalekej Ilave, prečo nie v Dca? Veď tam je tá premávka hustejšia.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Dubnica-výjazd z dialnice

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:53

Pozorovatel napísal:Keď prichádza vodič z diaľnice privádzačom na Dubnicu, resp. T. Teplú, musí dlho čakať, lebo na hl. ceste je hustá premávka. Stávajú sa tam často nehody aj smrteľné. Tam by mal byť kruhový objazd. Keď môže byť v neďalekej Ilave, prečo nie v Dca? Veď tam je tá premávka hustejšia.


Súhlasím. Ja by som dal tomu, čo vymyslel kruhový objazd, Nobelovu cenu. 8) 8) 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Považská Bystrica - opatrenia na vedenie dopravy

Odoslaťod sasulko » 24. Aug 2006 10:55

Má niekto viac info ohľadom realizácie stavby "Považská Bystrica - opatrenia na vedenie dopravy"? Dávnejšie som cez PB nešiel, preto by ma zaujímalo, či sa tento projekt už realizuje a v akom je stave.
sasulko
nováčik
 
Príspevky: 9
Obrázky: 6
Založený: 07. Jún 2005 13:57

Odoslaťod B; » 24. Aug 2006 11:54

Pozri dnesny prispevok v MT
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=25693#25693

Ukoncit upravu semaforov a pokladku noveho asfaltu planuju do konca septembra.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod jano.z » 24. Aug 2006 12:21

Tie zrušenie prechodov pre chodcov je tiež nápad ... nič proti bezpečnosti ale:
Veriaci pri návšteve kostola využívajú najmä záchytné parkovisko pri budove ABŠO. Následne z tohoto parkoviska sa takto musia buď vrátiť na opačnú stranu budovy ABŠO prejsť podchodom a následne prejsť poza dom služieb cez most ponad Domanižanku a okolo panelákov. Podchod pri budove ABŠO slúžil najmä starším ľuďom zo sídl. Stred, ktorých bude táto (sic menšia) obchádzka asi veľmi bolieť.

Ale zrušenie podchodu pri reštaurácii Trenčan bude ale asi najväčšou chybou. Zaprve tadiaľ chodia stredoškoláci zo stredných škôl (strojnícke SOU, OA, gymnázium) i základnej školy umiestnenej v strojárenskej štvrti ako aj spoločensky unavená mládež i dospelí z pohostinstiev a diskotéky "Bajkal" neďaleko železničnej stanice. Práve tu je veľké riziko, že budú preliezať tieto zábrany (obchádzka cez prechod na križovatke je síce len cca 400m, ale mám dojem, že to bude pre nich veľa) a pohybovať a po ceste I/61 mimo prechodov = obrovské riziko nehody.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 18:51

JoHnZ napísal:Tie zrušenie prechodov pre chodcov je tiež nápad ... nič proti bezpečnosti ale:
Veriaci pri návšteve kostola využívajú najmä záchytné parkovisko pri budove ABŠO. Následne z tohoto parkoviska sa takto musia buď vrátiť na opačnú stranu budovy ABŠO prejsť podchodom a následne prejsť poza dom služieb cez most ponad Domanižanku a okolo panelákov. Podchod pri budove ABŠO slúžil najmä starším ľuďom zo sídl. Stred, ktorých bude táto (sic menšia) obchádzka asi veľmi bolieť.

Ale zrušenie podchodu pri reštaurácii Trenčan bude ale asi najväčšou chybou. Zaprve tadiaľ chodia stredoškoláci zo stredných škôl (strojnícke SOU, OA, gymnázium) i základnej školy umiestnenej v strojárenskej štvrti ako aj spoločensky unavená mládež i dospelí z pohostinstiev a diskotéky "Bajkal" neďaleko železničnej stanice. Práve tu je veľké riziko, že budú preliezať tieto zábrany (obchádzka cez prechod na križovatke je síce len cca 400m, ale mám dojem, že to bude pre nich veľa) a pohybovať a po ceste I/61 mimo prechodov = obrovské riziko nehody.


PB trpí a trpieť ešte cca. 3 roky bude. S tým sa nedá nič robiť, len sa prispôsobiť. Najlepší sú ľudia ako Smatana, ktorý by najradšej ani nestavali D1 cez PB, teda nikade. Našťastie pre SR, nanešťastie pre PB sa stavia D1 "veselo" aj za PB.

Mladí ľudia si budú cestu krátiť, to je jasné, tak ako si ju krátia napr. v BA cez hlavné cestné ťahy, nepomôžu ani zábrany typu zvodidlá či nízke ploty. Pritom ľudia neuveriteľne riskujú. Správne je podotknuté, že alkohol spôsobí, že "mne sa nič nemôže stať a snáď nepôjdem 0,5 km okolo".

Veľa sa píše k problematike k mestu PB, ja som aj rozmýšľal o extra téme, ale nech to tu je ako monument toho, čo všetko je v SR možné. V minulosti mohli byť náklady do 10 mld. SKK, dnes budú vyššie, podľa posudku na daný variant. Ale keď sa stavať nebude, budú ešte vyššie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 27. Aug 2006 00:16

Ľudia typu Smatana (ktorého ostatne poznám, učil môjho synovca na strednej škole zemepis) na to majú svoje dôvody a občas sa ani nečudujem tomu, čo robia. Či je to na prospech alebo nie.

Ostatne do vašej pozornosti odporúčam web dvojice Smatana - Dunaj nie len o diaľnici (ono sa tam kritizuje vesmes všetko v PB): http://povazska-bystrica.otvorene.sk/

O obsahu si urobte názor každý za seba, ja osobne mám za to, že ak by sa malo vybrať medzi V2a a 6 rokmi čakania na druhý variant je to prašť jako uhoď:

Mne teraz ide len o to, že tieto "bezpečnostné opatrenia" sa na 99,9% minú účinkom (a prinesú ešte väčšie riziká, zápchy a zdržania).

Keby pri Trenčane a pri výjazde z parkoviska pri ABŠO zrobili lávku (hoc i len takú nejakú dočasnú konštrukciu, ako tá čo na Rozkvete stojí už 20 rokov), majú to z krku, ľudia si moc dobre rozmyslia, či pôjdu po lávke, alebo vbehnú na vozovku.

Obmedzenie možností prechodu na dva body (podchod pri OD Prior a prechody na križovatke) neprinesie nič dobré. Úplne sa zrušia tri dôležité koridory pre peších ... Lány, SNP -> Stred (kostol + 4.ZŠ); Nám A. Hlinku (autobusy, banky, úrady, Hypernova) -> Stred; Strojárenská štvrť (priemysel, školy, autobusy, vlaky) -> Rozkvet ... pre veľa ľudí bude obmedzenie natoľko veľké, že zvážia riziko vstupu do vozovky. Už vidím ako babka bývajúca pri kostole pôjde z Hypernovy s nákupom nie kilometrovou obchádzkou cez podchod, ani kilometer a pol po ul. Okružnej, ale pekne pri výjazde z parkoviska za ABŠO vbehne na cestu a za všeobecného trúbenia prejde cez 1/61. Potažmo záľah ľudí z bohoslužby pôjde nie dole po ul. Okružnej ale využije silu valiaceho sa davu na prechod po 1/61.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 01. Sep 2006 16:08

Odteraz sa bude diskutovať o samotnom meste Považská Bystrica v tejto téme:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4618
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Sep 2006 21:19

Púchov - Po oprave cesty sa boja záplav. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4807

Zaujímavý problém. :o

Hlavná cesta sa opravila, čaká to aj obecné komunikácie (Kvašov). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4809
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Územný plán Dubnice od užívateľa: mapman

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 22:33

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Dec 2006 12:32

Táto oblasť sa dynamicky rozvíja. :arrow:

Samotná Ilava (IL) má k dispozícii prakticky všetky typy ciest: diaľnica D1, cesta I. triedy I/61, ale aj cesty II. triedy II/507 a II/574. Okrem toho tu je významný železničný koridor. O Ilavu je teda záujem z investorského hľadiska už dlhodobo a je to jedno z mála miest, ktoré si môže doslova investorov vyberať.

Mestá PB a PU sú na tom podobne. Pri PU sú kúpele aj vodná nádrž. Celková dopravná situácia je však už v tomto regióne horšia. Hlavná chyba je tá, že tu chýba cestný obchvat, teda v tomto prípade priamo samotná diaľnica D1. Je tu hlavný cestný tranzit a prechádza priamo stredom mesta PB. To sa odzrkadľuje na rýchlejšom opotrebovávaní miestnej cestnej siete ako aj na rôznych obmedzujúcich dopravných opatrení v prospech tranzitujúcej dopravy. Diaľnica cez PB alebo aj okolo nej bude stáť podľa štátnej expertízy min. 11 mld. SKK, no je v pláne ju zrealizovať do konca r. 2009, aj keď podľa pôvodných termínov už mala stáť.

Mesto PU sa začína stávať dočasným obchvatom mesta PB, aj keď cesta II/507 nie je stavaná na požadovanú záťaž.

Najväčšie investície v regióne za rok 2006 boli:

- rozsiahle investície do kanalizačných sietí, do modernizácií ČOV a do vodovodných sietí
- rozsiahle investície do SAD a MHD v regióne
- investície do výstavby kruhových križovatiek, do opráv miestnych komunikácií

Vo výhľade sú plánované väčšie investície do ciest II. triedy II/507 a II/517.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2006 11:34

V Mojtíne sú stále problémy so skalným masívom. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5721

Na toto by sa mohlo vyčleniť 10% z rezervy premiéra. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 11:33

Zrekonštruovali cesty a mosty za 14 mil. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6170

Vie niekto kde to je ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 23. Feb 2007 11:04

Dialniciar napísal:Zrekonštruovali cesty a mosty za 14 mil. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6170

Vie niekto kde to je ?


Je to obec Horná Poruba v okrese Ilava
http://mapy2.atlas.sk/mapviewer/mapview ... ion=zoomto

V tlačenej verzii je jej venovaná tematická stránka, preto nie je v konkrétnom článku názov obce.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2007 11:29

Pozorovatel napísal:
Dialniciar napísal:Zrekonštruovali cesty a mosty za 14 mil. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6170

Vie niekto kde to je ?


Je to obec Horná Poruba v okrese Ilava
http://mapy2.atlas.sk/mapviewer/mapview ... ion=zoomto

V tlačenej verzii je jej venovaná tematická stránka, preto nie je v konkrétnom článku názov obce.


Pozorovateľ, ďakujem za túto odpoveď. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 26. Feb 2007 14:59

Práve cez víkend som popri Hornej Porube šiel autom. Plánujem ísť niekedy na Vápeč (to je taký charakteristický ostrý kopec priamo nad Hornou Porubou, vidno ho aj z D1), tak potom možno poreferujem :P
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 19:58

Milos napísal:Práve cez víkend som popri Hornej Porube šiel autom. Plánujem ísť niekedy na Vápeč (to je taký charakteristický ostrý kopec priamo nad Hornou Porubou, vidno ho aj z D1), tak potom možno poreferujem :P


Inak obec má cca. 1100 obyvateľov (r. 2004).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Mar 2007 11:34

Zvodidlá sú konečne opravené :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6297
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Mar 2007 11:39

Dáva sa do poriadku všetko, čo súvisí s diaľnicou (Sverepec) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6299

Sverepec dostal ihrisko za 80-100 mil. SKK ako vyvolanú investíciu, ale nemá na jeho prevádzku. :twisted:

Doprastav a Inžinierske stavby v rámci vyvolaných investícií dokončievajú aj práce na miestnych komunikáciách, ktoré slúžili ako prístupové cesty na stavenisko. - toto je normálne. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Apr 2007 09:18

Odstrel nebezpečného brala pri Mojtíne naďalej v nedohľadne :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6840
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 19. Apr 2007 10:31

Mojtínu stále hrozí odrezanie od sveta, ak narušené bralo spadne :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6895
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

... môj názor ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2007 17:30

Bol som sa v Mojtíne pozrieť osobne minulý víkend a ak to bralo spadne celé, tak tie zábrany nebudú ani vidieť, že tam vôbec niekedy boli a nechcel by som byť cestujúcim v autobuse ... je smiešne, že táto krajina nenájde pár miliónov na odstrel celého brala, ktoré aj tak skôr či neskôr bude potrebné sanovať a následne opraviť cestu. Samotný kameň sa dá stavebne zužitkovať, takže náklady na odvoz by sa vrátili.

Výstavba novej cesty na mieste dnešnej poľnej/lesnej bude stáť viac ako to, čo som popísal v prvom odstavci. V normálnych vyspelých krajinách by už bola cesta pod bralom neprejazdná, osadená závorami a bol by tam zákaz sa dostať, nakoľko ja si dovolím tvrdiť, že tam ide o život. Nuž ale čo majú tí ľudia robiť, že :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.