Stránka 1 z 6

Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 21:43
od Dialniciar
Diskusie k doprave v meste Považská Bystrica sú presunuté sem:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4618

V tejto téme sa budem venovať takmer výlučne iba cestnej doprave v časovom harmonograme do r. 2008.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2008):

1. Červený Kameň-Mikušovce-Tuchyňa-Pruské
2. Lednické Rovné-Dulov
3. Košecké Podhradie-Košecké Rovné
4. Lúky-Dohňany
5. Papradno-Brvnište
6. Prečín-Domaniža

Na poradí nezáleží, investovať sa bude podľa potrebnosti opráv a stavu daných cestných úsekov.

V tejto oblasti všetkých zaujíma hlavne výstavba diaľnice D1 na úseku Ladce-Sverepec, ktorá by mala byť skončená a odovzdaná do užívania ešte tento rok, plán je december r. 2005.

V rámci miest PB a PU sa postupne zlepší cestné spojenie ako aj v meste PB sa bude riešiť cestná sieť - tieto opravy sú vyvolanou investíciou kvôli výstavbe diaľnice D1 cez mesto PB. Osobne si myslím, že čiastočne je to oprávnená investícia, diaľnica naruší cestné spojenie v meste, ale zároveń sú tam požiadavky aj na opravy ciest, ktoré s D1 nič nemajú spoločné.

Cestné obchvaty:

Momentálne sa žiadny obchvat reálne neplánuje. V rámci PB bude riešiť dopravu diaľnica D1.

V oblasti železničnej a leteckej dopravy nebudú zaznamené žiadne významné investície okrem postupnej modernizácie severného železničného koridoru.

V rámci vodného hospodárstva sa plánujú investície (ako aj v oblastiach ŽP, vodárenstva a kanalizácii a protipovodňových opatrení) v sume presahujúcej 4 mld. SKK.

Viac investícií v tejto oblasti zatiaľ plánovaných nie je, ak by boli nejaké otázky ohľadom napr. PB, rád odpoviem.

Ilava síce spadá pod túto oblasť, ale celkovo bude ešte zhrnutá v ďalšej oblasti TN+BN. Tým TN kraj uzatvorím. :lol:

Územný plán Dubnice nájdete v tomto príspevku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28424#28424 v tejto téme samozrejme.

Re: Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 13:31
od JG
Dy napísal:V rámci miest PB a PU sa postupne zlepší cestné spojenie ako aj v meste PB sa bude riešiť cestná sieť - tieto opravy sú vyvolanou investíciou kvôli výstavbe diaľnice D1 cez mesto PB. Osobne si myslím, že čiastočne je to oprávnená investícia, diaľnica naruší cestné spojenie v meste, ale zároveń sú tam požiadavky aj na opravy ciest, ktoré s D1 nič nemajú spoločné.


Dialnica nijakym sposobom nenarusi cestne spojenie v PB. Vsetko su to len kompenzacie PB. D1 odoberie z mesta takmer vsetku tranzitnu dopravu a tak aj bez akychkolvek kompenzacii vyrazne znizi zatazenie cesty I/61.

Re: Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 16:05
od Čumil
JG napísal:Vsetko su to len kompenzacie PB.


Co sa kompenzuje?

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 16:16
od Adaios
JG,

V PB sa budu opravovat krizovatky, ktore vobe nie su v blizkosti dialnice D1 a budu sa opravovat cesty/miestne komunikacie, ktore vobec nie su v blizkosti dialnice D1 a dialnica D1 ani nenarusi tieto povodne cesty nijakym sposobom.

Je to vsak za vsetky tie problemy stale ista spravodlivost.

Stat sa s mestom PB hral, hrali sa s nim aj niektore firmy. A hrala sa aj PB so statom. Tolko vela variantov, na tom nakoniec zarobili projektanti a pravnici niektorych firiem.

Zarobili na tom aj niektori predstavitelia mesta PB, pretoze nepredali pozemky, cakali a predali teraz za velku cenu a este naviac, niektori nepredali a predavaju teraz za velku cenu, pretoze su v blizkosti planovanej estakady.

Ja viac pisat v tejto problematike nebudem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 18:03
od Caesar
Ano, s týmto súhlasím, že toto je oblasť, kde je najviac investícií do D1 a to ostatné ani nie je až tak podstatné.

Toto je téma, kde všetkých zaujíma vývoj okolo PB. A je to normálne. 8)

Re: Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 08:49
od JG
Čumil napísal:
JG napísal:Vsetko su to len kompenzacie PB.


Co sa kompenzuje?


Suhlas s vystavbou D1 cez mesto.

Re: Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 08:57
od Adaios
JG napísal:Suhlas s vystavbou D1 cez mesto.


JG,

aj ked je to nad mesto a spravne by ziadne vyrazne kompenzacie byt nemali.

V tomto ja nazor nezmenim, lebo mam v tom prehlad az prilis dobry.

Ved spory v PB boli financovane aj zo zahranicia roznymi firmami.

Viac cez ss. :wink:

A u vas je to vsetko ako kompenzacia, to je uplne zvratene: futbalovy stadion, oprava futbaloveho stadiona, vybudovanie plavarne (o tom sa ani nepise, pretoze to bolo jednemu mestu, kde ma vplyv jeden politik), plastove okna na byty, cesty, haly, ... :roll: :arrow: to nie je normalne a na tom ja nikdy nazor nezmenim a este sa vasi ludia cuduju, ze mate dialnice drahe. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 10:13
od JG
Adoas, to ja vsetko viem. A takisto s tym nesuhlasim. Ale nasa vlada a ministerstva nehladaju lepsie riesenia, skor robia velmi podivne rozhodnutia. Kontrola efektivnosti vynakladania prostriedkov je na velmi nizkej urovni. Takto sa da vyhadzovat na oci, ake su strasne dialnice drahe a je nezmysel ich vobec stavat.

Podobne uplne nezmyselne prebiehal vykup pozemkov pod KIA a teraz nas to stoji miliardu navyse. Podivna regionalna podpora suvisiaca s KIA. Vystavba domov pre KIA managerov pri Bratislave. Nic na tom nedokazem zmenit, na to som maly pan.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 10:32
od Adaios
JG,

tema PB je zlozita je to dost prepletene s inymi zaujmami. Ja uz na to viac reagovat nebudem - je to minulost a je lepsie teraz mysliet na to, aby sa tam uz stavalo.

Co sa KIA tyka, tak minister hospodarstva Rusko bol uz taky - on slubil vsetko, co sa dalo - aj preto ked su teraz problemy s D1 alebo s pozemkami, tak KIA nema dovod ist do Polska, pretoze stale vas stat dava ovela viac. :wink:

Re: Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 19:06
od Dialniciar
JG napísal:Dialnica nijakym sposobom nenarusi cestne spojenie v PB. Vsetko su to len kompenzacie PB. D1 odoberie z mesta takmer vsetku tranzitnu dopravu a tak aj bez akychkolvek kompenzacii vyrazne znizi zatazenie cesty I/61.


Nie, diaľnica naruší priamo 2 križovatky, tam sa plánujú zmeny.

Okrem toho sa bude opravovať cestná sieť aj preto, že stále nebolo jasné, ktorý variant sa má stavať, a tak sa podľa toho pristupovalo k viacerým križovatkám a cestám - neopravovali sa. Takže tu je normálne, že štát to bude robiť ako kompenzáciu.

Ale sú tam aj úseky, kde je to niečo naviac a to nemuselo podľa mňa byť, pretože aj samotné mesto si je na vine súčasnému stavu. :wink:

Re: Oblasť Považskej Bystrice, Púchova a Ilavy

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 09:40
od JG
Dy napísal:Nie, diaľnica naruší priamo 2 križovatky, tam sa plánujú zmeny.


A ktoreze krizovatky?

Krizovatka Centrum bola dodatocne pridana na ziadost PB. To je akoze, postavte nam tu krizovatku na nasu ziadost a teraz ked tato krizovatka ovplyvni smerovanie dopravy v meste, tak musite postavit dalsie cesty, lebo ta krizovatka ovplyvni dalsie krizovatky.

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 19:41
od Dialniciar
Ja sa v téme mesto PB už nebudem viac rozpisovať.

Len toľkoto: Aj keby PB chcela opraviť cestnú sieť v hodnote 100 mil. SKK, tak má na to právo za tých 10 rokov klamania všetkých a ťahania za nos všetkých, aj keď svoju zásluhu cca. 20% na tom má aj mesto PB a jej predstavitelia, ale 80% je inde. :lol:

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2005 10:51
od Caesar
V Púchove sa stal stavbou roka kruhový objazd.

Takže ako vidieť, tak už sa dopravná infraštruktúra dostáva na 1. miesto aj v mysliach obyvateľov mnohých miest. Prečo? Pretože dopravné zápchy a dopravné problémy sa dostávajú na popredné problémy väčšiny regiónov a dotýkajú sa priamo aj obyvateľov. 8)

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1756

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2005 19:53
od Leonidas
Mesto PB jiz 11 let bojuje o dalnicu, ale jeste 2 roky bude potrva, nez ji bude mit.

Kauza, v ktere figuruji zrejme vsichni od zahranici az po domaci prostredi, kauza, kterou vsak dodnes nikdo z kompetentnich nevysvetlil, ani z EU, ani od inych instituci, pricemz jinde by se davno konalo.

Ti, co sleduji vyvoj vedi, o cem pisi, ti, co nesleduji, tem je to stejne tak jedno.

Mesto PB si nyni narokuje nejake kompenzace a treba otevrene rici, ze stat je vse splni. :idea: Konecne. :o

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2005 20:07
od aquila
aj ked to mozno trvalo, PB nakoniec dopadne dobre, poriesis si kompletne svoju vlastnu doprav, viac menej sa prelozi I/61 a bude z toho taky mini-obchvat/prietah + dobry kruhac + samozrejme dialnica, takze mestu sa velmi velmi odlahci ... a ked nebudu hlupi a vyuziju to,moze sa im velmi dobre darit ..

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 18:28
od Dialniciar
Tak a teraz môžu všetci obhajcovia PB pozerať na toto:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1876

Je to zaujímavé, že? Jedná sa o danú preložku cesty a v PB chcú riešiť takúto situáciu tunelom ... to nie je nikde na Slovensku štandard.

Je to pekné pre mesto, aj pre ŽP, ale nie je to bežné vôbec nikde. Všade sa spraví MÚK a tým to končí, len tu v tomto meste to musí byť vždy inak.

Akoby nebolo dosť, že štát postaví D1 ponad mesto na estakádach. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 18:35
od aquila
hlavne si treba pozriet autora => dunaj ;) druhy mesik ;)

resp aby bol clovek konkretny, dunaj dostava peniaze zo spolocnosti ekopolis, kde mesik je clen predstavenstva ;)

a boli by radi aj za MKU .. tunel nebude

navyse prelozka cesty I/61 co je v plane podla dopravoprojektu je velmi dobra. jednak budu mat velky kruhac a obide to mesto a budu mat aj cez mesto siroku cestu ..

a ta tetka tiez keca mimo ... trencin moc kompenzacie nemal, praveze trencin to obislo, detto bytca ... jedina v ziline maju privadzace, ale to je tym ze sa nebude stavat D3 cez hricovsku priehradu ..

PB sa mala obist oblukom a bol by pokoj ...

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 18:46
od Dialniciar
aquila,

a boli by radi aj za MKU .. tunel nebude


Iste, že by boli radi. Tu v tomto článku boli oslovení len tí, ktorým majú zbúrať domy atď. Ale musím ťa poučiť ako starší človek: Nikdy nehovor nikdy alebo nekrič hop kým si nepreskočil. :lol:

PB sa mala obist oblukom a bol by pokoj


Tento zámer nebol nikdy reálny.

a ta tetka tiez keca mimo ... trencin moc kompenzacie nemal, praveze trencin to obislo, detto bytca ... jedina v ziline maju privadzace, ale to je tym ze sa nebude stavat D3 cez hricovsku priehradu ..


S týmto súhlasím, ... tá pani to tam skutočne prestrelila, pretože ja by som jej vymenoval toľko príkladov, že by nevedala, čo má povedať. TN sa to vôbec nijako nedotklo.

A k autorovi - ja si nie som istý, kto je autor, meno môže klamať a nie som cenzor. :lol:

Ja len aby niektorí ktorí ma takmer pod zem zniesli v tejto téme, tak ja len aby videli, že taký tunel by stál min. 1 mld. SKK, a s celkovými nákladmi aj 1,5 mld. SKK. :o

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 22:36
od aquila
Dy: to nema nic s cenzorstvom ;) praveze treba zverejnovat ;)

tunel samozrejme nebude, resp pochybuje ze stat vycleni 1 miliardu navyse ... uz tak to bude _dost draha_ dialnica

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 22:39
od Caesar
aquila napísal:Dy: to nema nic s cenzorstvom ;) praveze treba zverejnovat ;)

tunel samozrejme nebude, resp pochybuje ze stat vycleni 1 miliardu navyse ... uz tak to bude _dost draha_ dialnica


aquila,

stat vyclenil kompenzaciu PB za prejazd cez stred mest a za to casove zdrzanie. 8)

A toto je navrh na vybudovanie MÚK, ja som tento tunel tiež zachytil a v tomto štáte jeden nikdy nevie.

Mimochodom, toto už je zaujatosť voči jednému mestu - vo vyspelom svete je normálne trasovať diaľnice tunelami. 8) Akurát, že D1 pôjde nad PB a nie priamo cez ňu, takže je to také zaujímavé.

Ako si ty predstavuješ predraženie diaľnice? Toto sú presne tie rôzne dodatky atď. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 21:54
od Dialniciar
No mne sa to moc nezdá správne aby sa ešte investovalo do PB namiesto "klasickej" MÚK do tunelového riešenia. Len kvôli pár domčekom.

A podľa mňa to ani neprejde. To by totiž znamenalo, že mesto už nebude mať nárok na opravu iných miestnych komunikácií a to sa podľa mňa už neoplatí. :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 08:50
od fh
Mne sa ten tunel zdá drahou alternatívou. Načo vôbec niekto kreslí a predkladá takéto varianty. Niekto sa toho chytí a oblbuje s tým ľudí. Štát vie, že to aj tak takto stavať nebude, ale variant je na svete a tretí sektor má o robotu postarané. Ekopolis finančne podporí občiansku iniciatívu v PB ako posledne, zorganizuje sa nejaká akcia a problém sa začne nafukovať.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 21:23
od Dialniciar
Pozorovateľ napísal:Mne sa ten tunel zdá drahou alternatívou. Načo vôbec niekto kreslí a predkladá takéto varianty. Niekto sa toho chytí a oblbuje s tým ľudí. Štát vie, že to aj tak takto stavať nebude, ale variant je na svete a tretí sektor má o robotu postarané. Ekopolis finančne podporí občiansku iniciatívu v PB ako posledne, zorganizuje sa nejaká akcia a problém sa začne nafukovať.


Pozorovateľ,

v tomto sa s tebou nestotožňujem. Vždy sa musia zohľadniť všetky varianty, len treba mať potom "zdravý rozum", nezneužívať stav médiami, firmami atď., ale vybrať kompromis toho, čo chce štát skutočne zaplatiť a čo chce mesto. Mestu to "môže byť jedno". Pretože podstatné je, že bude investorom štát.

Vždy a všade hrozí, že diaľničná výstavba (a toto je súčasťou diaľničnej výstavby, pretože sa jedná o vyvolanú investíciu) bude napádaná a zneužívaná rôznymi záujmovými skupinami bez ohľadu na to, koľko je variantov ... keby práve tento chýbal tak by sa to tiež dalo zneužiť. Chápeš?

Nevidím tu problém v tom, čo ty opisuješ. To je totiž bežným javom všade vo svete. Aj keď máš pravdu v tom, že nakoniec vlastne všetci prerobia, keď sa objaví takýto problém. :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 17:42
od fh
Dy ja rozumiem akosi to myslel, ja som tu mieril na to, či má zmysel predkladať variant, ktorý bude finančne priechodný. Pretože sa to môže zvrtnúť, že to vyzerá tak, že dotknuté mesto chce aby sa stavalo niečo drahé. V tomto konkrétnom prípade je to PB, ale dá sa to zovšeobecniť. Tunelové varianty boli tiež navrhnuté štátom, ale kritizované bolo mesto, že ich chce.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 21:20
od Dialniciar
Pozorovateľ,

Dy ja rozumiem akosi to myslel, ja som tu mieril na to, či má zmysel predkladať variant, ktorý bude finančne priechodný.


Asi si myslel finančne nepriechodný. :lol:

Pretože sa to môže zvrtnúť, že to vyzerá tak, že dotknuté mesto chce aby sa stavalo niečo drahé.


A v tomto je to chybné zmýšľanie aj ľudí aj štátu aj miest aj firiem aj všetkých v tejto zóne sveta ... nie všetko čo je draheje aj efektívne a najlepšie.

V tomto konkrétnom prípade je to PB ...


Ano, ja viem, že "každého až zamrazí", keď počuje toto mesto v súvislosti s cestnou infraštruktúrou, ale ja sa snažím byť "neutrálny", ... stalo sa v minulosti niečo, čo sa už dnes nie je, len zostali tie vytvorené skupiny, ktoré boli v minulosti podporované ... a o tom ty podľa iných príspevkov niečo vieš. :arrow:

Tunelové varianty boli tiež navrhnuté štátom, ale kritizované bolo mesto, že ich chce.


Máš pravdu. Ale ako som povedal, toto je o niečom inom. Ani mesto, ani štát, ani firmy, ani ľudia, ani 3. sektor, ani politici, ani EÚ, ani ... nemajú len sami na tomto svoj podiel viny. :lol: