Stránka 4 z 17

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2013 23:19
od ANDi
Ano ano, ale "usetreny" cas nemas velmi ako inac spocitat. Vsak raz mozes ostat trcat v kolone za kombajnom, inokedy kvoli havarke, atd.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2013 09:53
od FANUSIK
Myslim ze casom za nejakych 20 rokov mozno ked bude vybudovanych x obchvatov,rozsirene cesty , a urobene prijatelne polomery zakrut a odbocovacie pruhy na kazdej krizovatke na nasich jednotkach , mozno raz bude MPR -100km/h tak ako to je dnes v Nemecku... :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2013 09:56
od FANUSIK
Ak mozte , skuste pridat cesty a useky 1 triedy na SVK kde by dany usek vyhovoval rychlosti 100 km/h.... :) Dakujem......

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2013 10:01
od FANUSIK
Na uvod z Mojho PD okresu davam 1 usek peaž 1/64 a 1/50 Novaky -PD v dlžke 8 km....niekde udavane ako cast R2 .

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2013 12:09
od Sentilj
K "Novackej" R2ke som pocul, ze ako R2ka nie je znacena z dovodu polomeru zatacky pred PD a nedostatocnou obchadzkovou trasou pre vozidla vylucene z D/RC, su aj ine dovody?

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2013 13:43
od FANUSIK
No take zatacky mas aj na R1 ZH -Zvolen . Myslim ze je to o kratkych odb pruhoch do dedin Cigel , Lehota pod Vtacnikom aj ked moj osobny nazor je ze su dostatocne dlhe .To som raz pocul v relacii zakruta Radio Slovensko v rozhovore s jed policajtom , lebo ludia tam chcu aspon mpr 100km/h...

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2013 11:44
od tondiego
Novacka "R2" - a nezbudajme aj na rozbity povrch. Jazdit tam viac ako predpisanych 90 km/h je velke riziko. Keby to opravili 110 km/h je realnych. Inak ako bolo spomenute - kratke obocovacie pruhy a polomery zakrut z toho neumoznuju spravit RC.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2013 15:55
od FANUSIK
Ano nieco podobne bolo aj na useku ZH-ZVOLEN sucasna R1 -nerovnost povrchu , ale myslim si ze na tych divokych zakrutach je obmedzenie mpr...PD r2 nevyhovuje zakruta na vstupe do NOVAK a opacne na vstupe do PD... no pri troche snahy by sa to v buducnosti dalo riesit , ale to by sa R2 musela blizit do Novak od TN... :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2013 21:05
od okorec
FANUSIK napísal:Ak mozte , skuste pridat cesty a useky 1 triedy na SVK kde by dany usek vyhovoval rychlosti 100 km/h.... :) Dakujem......


v pripade, ze by sa opravila panelka a spravili by sa na krizovatkach odbocovacie pruhy (+ mozno prietah cez Diviaky), tak Kostany - Horna Stubna moze byt kludne 100 km/h - 24 km

podobny pripad je Svinia - Drietoma - 20 km

alebo stara cesta Nitra - Olichov - 30 km

Sereď - Galanta (po obchvate) + obchvat - 9 km (po dostavbe obchvatu 12 km)

Sučany - Šútovo - 9 km

Povina - Oščadnica - 12 km

Bartošova Lehôtka - R1 - 7 km

BB - Lopej - 27 km

atd...

nevravim, ze sa tam hned mozu dat znacky (100) ale ze s nevelkymi upravami by sa dalo keby sa chcelo.
lenze ked idem po obchvate Cicmian a vidim, ze tam dali 50tku po novom tak mam pocit, ze ciel je prave opacny ako hladat useky kde by sa mohlo ist rychlejsie.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2013 10:44
od Qwert
tondiego napísal:Novacka "R2" - a nezbudajme aj na rozbity povrch. Jazdit tam viac ako predpisanych 90 km/h je velke riziko. Keby to opravili 110 km/h je realnych. Inak ako bolo spomenute - kratke obocovacie pruhy a polomery zakrut z toho neumoznuju spravit RC.


Krátke (a tým myslím veľmi krátke) odbočovacie/pripájacie sú aj na R1A (severný obchvat NR) a je to RC. Prudké zákruty sú zase na pohronskej R1 (hlavne medzi ZH a ZV) či dokonca na severnej D1 a obe sú RC/D. V tom by som problém nevidel. Hlavným problémom je rozbitý povrch a celkovo spustnutý stave tej cesty (staré zvodidlá, miestami aj chýbajú) a trochu problematické paralelné trasy pre dopravu, ktorá na RC nemôže.

Ideálne by bolo, keby tento úsek prešiel pod správu NDS a tá by investovala do kompletnej obnovy povrchu, ideálne aj s predĺžením pripájacích pruhov a úplne ideálne aj s nejakými núdzovými zálivmi (je to C 22,5, teda odstavné pruhy sú úzke). S novým povrchom by tam v pohode mohla byť MPR 100 km/h. V tom ideálnom stave a v prípade vyriešenia paralelných trás by sa to rovno mohlo zmeniť na RC s MPR 130, v prípadných nevyhovujúcich zákrutách obmedzenou na 110.

okorec napísal:podobny pripad je Svinia - Drietoma - 20 km

Sereď - Galanta (po obchvate) + obchvat - 9 km (po dostavbe obchvatu 12 km)


Tam by tých investícií muselo byť viac. Svinná - Mníchova Lehota je úzka cesta bez krajnice, čiže tam určite nie, Mníchova Lehota je horský priechod, teda bez pruhov pre pomalé vozidlá rovnako nie (ale cesta je tam široká, takže by to stačilo len prekresliť, neviem, prečo sa to nerieši), potom je kúsok v pohode, ale ďalej okolo Trenčianskej Turnej je veľmi nehodový úsek kde je rýchlosť miestami znížená na 70, resp. 50 km/h, teda tam určite nie. Aj keď odbočovacie pruhy tam mali byť už dávno, znova, cesta je na to dosť široká, ale v tomto prípade je krajnica rozbitá, takže to nestačí len prekresliť. Lenže čaká sa na R2, tak na tú cestu každý kašle. Aj keby sa to realizovalo, tak 100 v úseku Turná - Drietoma neprichádza do úvahy, tam to skôr speje k plošnej 70-ke s 50-kou v križovatkách, prípadné investície by akurát zabránili znižovanie MPR, určite by nerástla.

Sereď - Nebojsa by teoreticky mohol mať 100-ku, potom je ale kruháč a ďalej sa pokračuje po východnom obchvate GA, ktorý je už aj napriek krátkemu času od jeho otvorenia lemovaný krížmi, ľudia sú jednoducho nepoučiteľní. Teraz rozostavaný južný obchvat bude zase plný kruháčov, takže tam 100-vka vôbec nemá zmysel.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2013 14:47
od FANUSIK
Veelmi dobry odborny prispevok....Owert...,a s tou spustnutou R2 PD-NOVAKY si trafil...Celkovo ked zoberiem hlavne cesty 1 tr v Pd okrese, tak 64 sa postupne opravuje od Oslian az po hranicu okresu do smerom na ZA sa za 2 roky dala cesta trochu do poriadku .Horsie je to z 1/50 kde sa opravili useky len za PD smerom na HANDLOVU a ZH...Smerom naTN sa uz dlho nic nerobilo, okrem vyfrezovaneho useku kopec Brezina -Nitrianske Sučany za Novakmi...kt este caka na novy asfalt

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2013 16:14
od Andrej
Zaujimave, ze v Rakusku sa pri 100 km/h citim uplne bezpecne. Je to predovsetkym o tom, ako sa o nase cesty starame, resp. nestarame.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2013 17:07
od FANUSIK
No Rakusko a Germany to j ina kapitola....No miestami aj Cesko a Madarsko je celkom ok...

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2013 23:18
od okorec
Qwert, Mnichova Lehota je horsky prechod? To je teda fakt unikátne zdôvodnenie. Na šírku ciest sa tiež nevyhovárajme. V Rakúsku a Nemecku sú bežné vidiecke cesty užšie ako u nás a je tam 100vka v pohode. Tie križovatky od Tr. Turnej po Chocholnú by bolo potrebné prerobiť (odbočovacie pruhy), lebo to je dôvod častých nehôd. A uvadzal som useky, kde vedie cesta prevazne mimo obci a nevyskytuju sa tam chodci a preto nevidim dovod na to, aby tam nemohla byt vyssia MPR za predpokladu nutnych uprav.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2013 08:46
od Andrej
Ano, je to de facto horsky prechod, mimochodom na R2 sa tam v smere od Banoviec planuje dlhe maximalne mozne stupanie na RC, 6%.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2013 16:00
od FANUSIK
No na to max stupanie si este pockame, myslim ze by viac pomohla reko tejto cesty ako uz spominane odbocovacie pruhy a rozsirenie na uzkych usekoch od MNichoveh Lehoty po Novaky...

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2013 22:18
od Qwert
okorec napísal:Qwert, Mnichova Lehota je horsky prechod? To je teda fakt unikátne zdôvodnenie. Na šírku ciest sa tiež nevyhovárajme. V Rakúsku a Nemecku sú bežné vidiecke cesty užšie ako u nás a je tam 100vka v pohode. Tie križovatky od Tr. Turnej po Chocholnú by bolo potrebné prerobiť (odbočovacie pruhy), lebo to je dôvod častých nehôd. A uvadzal som useky, kde vedie cesta prevazne mimo obci a nevyskytuju sa tam chodci a preto nevidim dovod na to, aby tam nemohla byt vyssia MPR za predpokladu nutnych uprav.


Je to horský priechod, nie sú tam síce serpentíny, ani to nie je žiadna divočina, ale je tam pomerne prudké stúpanie a dosť áut tam nevytiahne ani len tú 90-ku.

Rakúsko a Nemecko sú sto rokov pre nami v kvalite ciest, ale hlavne v kvalite vodičov.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2013 12:37
od jarino
FANUSIK napísal:Ak mozte , skuste pridat cesty a useky 1 triedy na SVK kde by dany usek vyhovoval rychlosti 100 km/h.... :) Dakujem......


Môj tip: Podľa mňa po určitých úpravách kľudne aj 1/18 Žilina - Strečno(niekde pod hrad). No a potom pod Strečnom, kde je to riešené 2+1. Išiel som tam tachometrových 100-110 a ešte som zopár rýchlejších vozidiel púšťal pred seba(mimo špičky bolo strečno v podstate prázdne).

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2013 13:17
od Arctic
ist popod strecno 100-110 hlavne v zakrutach je dost o hubu ... uz tam takych dost skoncilo mimo vozovky

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2013 15:18
od jarino
To máš pravdu. Moja chyba, že som to napísal tak všeobecne. Išiel som od ZA na MT a práve 2+1 v tomto smere je umiestnené na mieste, kde tá cesta má lepšie parametre(zákruty), ako 2+1 z opačnej strany, aspoň ja mám taký dojem. Tu ma vôbec nevynášalo(plus ako píšem, strečno bolo prázdne, čiže išlo sa lepšie), no napríklad dávnejšie keď som išiel opačným smerom, tak som radšej brzdil do jednej zákruty, lebo už som cítil, že fyziku neobabrem(neviem, či som išiel vôbec 90-tkou, skôr 80), aj keď videl som pred sebou odvážlivcov, ktorých som za zákrutou dobehol(už bolo 1+1), ako sa vliekli za kamiónom a časovo moc teda neušetrili. O hubu je tam taktiež v tých zákrutách predbiehať kamióny, čo sa zaradia do pravého pruhu(predsa, je to akési úzke, možno tí čo tadeto chodia denne, sú už zvyknutí).

No už som aj mimo tému.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2013 18:40
od okorec
Pod strečnom je jedna zákruta ktorá je trochu prudsia v smere do MT. Je to ako sa zbiehajú v opačnom smere dva pruhy od martina. Ostatné sú 100 - 110 úplne v pohode. Ak samozrejme človek pozná svoje auto a svoje schopnosti.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2013 11:52
od FANUSIK
auto clovek pozna, aj svoje schopnosti a mozno aj trasu, ale nepozna aky vodic sedi v aute pred nim alebo za nim :) ...Ale inac dakujem za pripojenie do diskusie..Dobra trasa na 100 ku...je aj v useku 1/61 TN-N.Mesto....

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2013 15:48
od okorec
preto ja vzdy defaultne predpokladam, ze v tom druhom aute sedi teta co prvy raz za volantom opustila okres a moze hocikedy spanikarit :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2013 10:04
od FANUSIK
No dobry postreh , vzdy ked sa nieco divne deje v aute predomnou na 90 % tam sedi zena.... :)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2013 10:41
od jarino
A na prechodoch pre chodcov, čo vedia niekedy povystrájať...