Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod 3pa3ck3 » 16. Sep 2017 11:06

fh napísal:Mimochodom z Rače začala premávať električka číslo 17,
chodí do Ružinova tak že v centre na Vazovovej pokračuje na Trnavské mýto a ďalej až na konečnú Pošen Ostredky, Chlumeckeho.

Linka číslo 17 je len dočasná z dôvodu rekonštrukcie Špitálskej, keďže nahrádza linku 7 a takto nejde cez Blumentál, ktorý už je aj bez nej plne vyťažený.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Chamurapi » 16. Sep 2017 11:50

Lorenc napísal:
fh napísal:Peterman napísal:
Len škoda, že súkromný investor supluje mesto.

V prípade tohoto konkrétneho súkromného investora len toľko: má čo mestu vracať. A navheje bežné v slušnom svete na západ od nás že developer prispieva aj na infraštruktúru keď ju svojim spôsobom svojimi stavbami zaťažuje. Plus chce ľudí do svojich stavieb, obchodov atď. dostať, takže pomáha aj sám sebe.


Boli doby pred francúzskou revolúciou, keď nebolo nič verejné, všetko niekomu patrilo a vznikli mestá a pamiatky, ktoré toto storočie neprekonalo. Pred koncom našej monarchie, bolo málo vecí v rukách štátu a štát mal aspoň strážcu v podobe kráľa, ktorý mal ku krajine vlastnícky vzťah. Nízke dane a postavili celú železničnú sieť. Týmto siahnutím na súkromné vlastníctvo začal Masaryk zabraním pozemkov šlachte, potom arizovanie a nakoniec to zavŕšili komunisti totálnym znárodnením všetkého.

Preto si myslím že je to dobrý trend, čo sa deje v BA a vôbec nieje škoda, že suplujú mesto. Keď bola zverejnená vízia JTre kde sú aj projekty Penty, aj Hbreavisu na jednom kuse mesta tak to prirodzene generuje úvahy o udržateľnom rozvoji. A skvalitňujú sa aj verejné priestranstvá. Vytvára sa funkčné mesto.

O architektúre a urbanizme pochybujem, lebo je to ako kdesi v Singapure hlavne tie veci ako skypark, vôbec to nemá bratislavskú identitu.

http://bratislavayimby.blogspot.sk/2017 ... viziu.html


sorry ale ty to mas riadne popletene, alebo ludia uz nevedeli z tej bezstatnej idylky co od rozkose a len tak si robili revolucie?
toto nie je forum o politike, tak to nejdem rozoberat ale napisal si riadnu znosku hluposti
Chamurapi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 02. Feb 2016 13:11

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 16. Sep 2017 12:20

@Lorenc
V poslednom odseku si potvrdil že slovenský developer vzniknutý za čias Mečiarovskej zlodejskej privatizácie tu akurát tak "vytvorí" gýč. Jedine Eurovea postavená írskym developerom má úroveň. Zbytok bieda. Penta si to uvedomila tak Sky park dala projektovat ateliéru Zahy Hadid. Malá výnimka čo potvrdzuje pravidlo.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 16. Sep 2017 12:25

@Peterman
Mesto by malo diktovať alebo participovať, ale tu je Balkan. A developer si robí zásluhy :mrgreen: proste fuj.
Stačí pozrieť 60 km ďalej do Viedne a tam to funguje.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod jozin z bazin » 16. Sep 2017 12:30

Lorenc napísal:Boli doby pred francúzskou revolúciou, keď nebolo nič verejné, všetko niekomu patrilo a vznikli mestá a pamiatky, ktoré toto storočie neprekonalo. Pred koncom našej monarchie, bolo málo vecí v rukách štátu a štát mal aspoň strážcu v podobe kráľa, ktorý mal ku krajine vlastnícky vzťah. Nízke dane a postavili celú železničnú sieť. Týmto siahnutím na súkromné vlastníctvo začal Masaryk zabraním pozemkov šlachte, potom arizovanie a nakoniec to zavŕšili komunisti totálnym znárodnením všetkého.

Toto mozno bola pravda, ale kedze ma to na dejepise velmo nebavilo, tak sa neviem k tomu blizsie vyjadrit.
Avsak dnes je uplne ina situacia, najma na Slovensku. Aj dnes developerov zaujima ich sukromne vlastnictvo (projekty), ale nedovidia si dalej ako na koniec svojho nosa. O ostatne nech sa stara mesto alebo stat.
Realizuje sa mnozstvo velkych projektov, ale developer zabezpeci maximalne pripojenie na miestne komunikacie. To, ze svojim biznis centrom uplne zahltil premavku v blizkom okoli, ho uz vobec netrapi, o to sa ma postarat mesto.

Dnesny problem je, ze samosprava nema dostatocne zakonne prava a ani odborne schopnosti prinutit konat developerov tak, aby svojimi projektami prispievali k celkovemu zlepseniu prostredia, a to sa tyka nielen dopravy.

Lorenc napísal:Preto si myslím že je to dobrý trend, čo sa deje v BA a vôbec nieje škoda, že suplujú mesto. Keď bola zverejnená vízia JTre kde sú aj projekty Penty, aj Hbreavisu na jednom kuse mesta tak to prirodzene generuje úvahy o udržateľnom rozvoji. A skvalitňujú sa aj verejné priestranstvá. Vytvára sa funkčné mesto.

Ja mam skor dojem, ze uvedenym firmam ide iba o budovanie pozitivneho PR voci verejnosti, aby mohli presadit svoje projekty. Ich zaujem o zlepsovanie mestskeho prostredia je iba povrchny, v prvom rade im ide len a len o svoje projekty.

(ale radsej navrhujem koniec filozoficko-politickeho odbocenia od temy).
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Peterman » 16. Sep 2017 14:31

fh napísal:@Peterman
Mesto by malo diktovať alebo participovať, ale tu je Balkan. A developer si robí zásluhy :mrgreen: proste fuj.
Stačí pozrieť 60 km ďalej do Viedne a tam to funguje.


Mesto by malo byt to co určuje mantinely, pravidla, koncepciu, co by kde malo byt, ake veľké, hmotou, zastavanostou atd.
/a toto presne Viedeň a iné mesta majú a takto určujú hranice pre investorov /
Žiaľ nič take nie je ani sa nedeje.... niekedy mi to pripadá, ze väčšina silných developerov zada architektovi: max obytnej/kancelárskej plochy na co najmenšom zastavanom území ..a hurá rátame poschodia /neviem ci aj svetlotechnicke normy nedostávajú na frak, ..napr. River Park, Zuckermandel / ... a potom tu mame samé vežiaky, rozhádzané kade tade po meste, bez koncepcie, väčšinou bez nejakého invencneho dizajnu ( vid Fuxova v Petržalke, ...) A tak si takmer každý robí co chce, za účelom max zisku.... česť výnimkám /Eurovea postavená Írskym developerom je bezkonkurenčne najlepsie hmotovo, výškovo, i osadením voči Dunaju komplexom v BA (nekomentujem bývanie v tomto objekte); administratíva TwinCity oproti ASNivy tiež výborne zakomponovanie do prostredia s ľudskou mierkou; myslím ze aj Nový Stein a Mytna nie su zle..../

Ale to uz som trochu mimo témy infraštruktúry
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Lorenc » 16. Sep 2017 17:46

toto nieje sekcia len o doprave, ale aj o rozvoji častí mesta.

jozin z bazin napísal:Ja mam skor dojem, ze uvedenym firmam ide iba o budovanie pozitivneho PR voci verejnosti, aby mohli presadit svoje projekty. Ich zaujem o zlepsovanie mestskeho prostredia je iba povrchny, v prvom rade im ide len a len o svoje projekty.


Je to určitý vývoj. Dnes sa to vola moderne PR niekedy si ludia a rody robili zásluhy. Povrchný byť môže ako sa to vezme sami tu obhajujete EUROVEU je fakt že normálnejší verejný priestor plný ľudí v Ba za posledné storočie asi ani nevznikol.

Peterman napísal:Mesto by malo byt to co určuje mantinely, pravidla, koncepciu, co by kde malo byt, ake veľké, hmotou, zastavanostou atd.
/a toto presne Viedeň a iné mesta majú a takto určujú hranice pre investorov /
Žiaľ nič take nie je ani sa nedeje....


Koncipovanie práve takýchto, štvrtí pre ľudí prevzali už dnes skúsené firmy ako HB reavis, JT a Penta viď lido, Nivy. Dokážu si objednať dobrých urbanistov, architektov aj dopravných expertov ktorý vedia navzájom komunikovať. Nepoznám na slovensku mesto, ktoré by dokázalo objednať takéto štúdie a cieľavedomo ich napĺňať. Takýto pokus developovať mali aj komunisti a vieme ako to dopadlo.

Faktom je že Slovensko nemalo rozvinutú stavebnú kultúru a ani nemá neexistujú archetypy, ustálené vzory ako stavať mestá sídliská, štvrte a naše inštitúcie nemajú osobnostný výtlak na spravovanie krajiny. Boja sa direktívy koncepcie, vyhodnocovania projektov. ŠFRB a podobne zvratky komunizmu nedokážu absolútne nič, len stavať nejake potrafene bytovky. Tie predmestské padomčeky čo sa stavajú, nikto voči tomu nezakročil len to tam bimsaju jednu stvrt za druhou. V tomto smere nepoznam besnejsiu krajinu alebo mesto.

Dobrý príklad máme aj z Prahy.

Roky vytvarajú spôsob ako koncepčne stavať, a podľa tohto megaplánu už riešia aj prvé projekty s developermi. http://www.iprpraha.cz
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 16. Sep 2017 20:16

Lorenc napísal:Koncipovanie práve takýchto, štvrtí pre ľudí prevzali už dnes skúsené firmy ako HB reavis, JT a Penta...

Jasné HB Reavis, ktorých niekoľko diel malo mega problémy so statikou. Detailne poznám budovu, v ktorej je prísne zakázané vŕtať do nosnej steny aj "kliček" pre nástenku, kde praská plásť pri trochu väčšom vetre, pri veľkom daždí prší vo vnútri, vyviera voda z klimatizácie...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 16. Sep 2017 22:09

Vlados napísal:
Lorenc napísal:Koncipovanie práve takýchto, štvrtí pre ľudí prevzali už dnes skúsené firmy ako HB reavis, JT a Penta...

Jasné HB Reavis, ktorých niekoľko diel malo mega problémy so statikou. Detailne poznám budovu, v ktorej je prísne zakázané vŕtať do nosnej steny aj "kliček" pre nástenku, kde praská plásť pri trochu väčšom vetre, pri veľkom daždí prší vo vnútri, vyviera voda z klimatizácie...[/quote
Vlados napísal:
Lorenc napísal:Koncipovanie práve takýchto, štvrtí pre ľudí prevzali už dnes skúsené firmy ako HB reavis, JT a Penta...

Jasné HB Reavis, ktorých niekoľko diel malo mega problémy so statikou. Detailne poznám budovu, v ktorej je prísne zakázané vŕtať do nosnej steny aj "kliček" pre nástenku, kde praská plásť pri trochu väčšom vetre, pri veľkom daždí prší vo vnútri, vyviera voda z klimatizácie...


Apollo II :lol: zažil som tam prerábky keď pod zámienkou úprav klimatizácie či tak nejako tam spevňovali stĺpy kôli statike. A jednotku už búrajú.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 17. Sep 2017 12:02

Lorenc napísal:
Je to určitý vývoj. Dnes sa to vola moderne PR niekedy si ludia a rody robili zásluhy. Povrchný byť môže ako sa to vezme sami tu obhajujete EUROVEU je fakt že normálnejší verejný priestor plný ľudí v Ba za posledné storočie asi ani nevznikol.



Lorenc ja som tu dal Euroveu ako pozitívny príklad súkromného developera zo slušnejšej časti sveta na západ od nás, ktorý na rozdiel od domácich zlodejských domácich komunistických detičiek z ktorých sa stali tvrdí kapitalisti východného typu vyštudovaných v Moskve tu predvádzajú eldorado nevkusu a nabubrenosti miliardárov. Pozri sa na Euroveu kde je verejný priestor prioritných, kde je nábrežie Dunaja plné ľudí ktorí sa tam cítia dobre. Pozri na River Park kde je priestor pre vyvolených tvrdo dominantný a verejný priestor zúžený na minimum, plus hmotová dominancia architektúry je príšerná, proste boľševicko byzantského videnie sveta "našich" dobrých developerom čo pospolitemu ľudu hodia kosť v podobe návrhu električkovej trasy lebo majú tak zlé meno že si PR musia platiť.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod pohodak » 17. Sep 2017 18:25

Trosku k veci, to len mne pride ta cena za necelych 5km elektrickovej trate trosku mimo?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod peterle » 17. Sep 2017 20:08

Za necelé 4 km v Petržalke sa predpokladá 70 mil.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 18. Sep 2017 07:36

2,5 aj mostom stalo 78 mio euro ..

navyse to neni 5 km trate ale zjavne menej, resp mozno ratali kazdu kolaj zvlast :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 18. Sep 2017 07:41

"sa predpokladá bude" bude najskôr druhá etapa ;) a keď ju porovnáme s JT RE okruhom nie je "príprava" územia tak JT RE to plánuje sa z kartónu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod devil » 18. Sep 2017 16:10

Boli doby pred francúzskou revolúciou, keď nebolo nič verejné, všetko niekomu patrilo a vznikli mestá a pamiatky, ktoré toto storočie neprekonalo. Pred koncom našej monarchie, bolo málo vecí v rukách štátu a štát mal aspoň strážcu v podobe kráľa, ktorý mal ku krajine vlastnícky vzťah. Nízke dane a postavili celú železničnú sieť. Týmto siahnutím na súkromné vlastníctvo začal Masaryk zabraním pozemkov šlachte, potom arizovanie a nakoniec to zavŕšili komunisti totálnym znárodnením všetkého.


zeleznicnu siet postavili sukromne spolocnosti ktore ale skrachovali a prebral to stat. to je to iste akokeby terajsie PPP projekty isli bez statnych zaruk, bez splatok s priamym vyberom myta. samozrejme ze by tiez skrachovali a bud by to zobral stat alebo by sa cesta zatvorila pre premavku. stavba velkej infrastruktury bolo bez statu nepredstavitelne odjakziva. to nema nic spolocne s tym ze komunisti znarodnili aj kazdu vyrobu a zlikvidovali podnikanie aj podnikatelov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Chamurapi » 18. Sep 2017 19:59

uz prestanme preberat ten uleteny prispevok co bol pred revoluciou, Lorenc este ocividne nebol prebudeny alebo triezvy, toto fakt nema pre sucasnu Bratislavu ziadnu hodnotu
Chamurapi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 02. Feb 2016 13:11

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod peterle » 28. Sep 2017 20:22

Podrobnejší článok o plánovanej električke J&T

https://reality.etrend.sk/komercne-nehn ... ml?split=1
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Rasťo » 02. Okt 2017 14:02

V tom článku o električke je napísané, že poslanci nechcú stratiť kontrolu. Ja sa ale pýtam, keď tú električku JaT nepostaví a odovzdá mestu 60 mil. euro, kedy, resp. čo za tie peniaze mesto postaví. Objektívne, mesto je ťažká zložitá mašinéria 500 zamestnancov + mestské časti k tomu, ktorá je totálne z podstaty neflexibilná a niečo takéto pripraviť nedokázala za 28 rokov od revolúcie. Už len VO na niečo takéto by trvalo roky rokúce. Dočítal sa niekto niekde, či naozaj Jat tu električku postaví v celosti aj keď štatút nedostane? Zrejme im nevychádza výpočet dynamickej dopravy, ináč by to neriešili vôbec. Táto trať by bola ale v pešej dostupnosti Autobusovej stanice, čo sa mi páči.Je však veľmi smutné, že penta stavia vedľa de facto nové mesto a prispeje k doprave sumou 0 eur.
Ja toho investora nijako neobhajujem, len strašne by som chcel, aby sa nejaká nová trať v meste už konečne postavila, lebo 28 rokov sa zatiaľ len rozpredávali pozemky mesta a postavilo jedno Apollo a zrekonštruoval starý most s kúskom koľaji. Primátor kedysi povedal, že čaká na Generel dopravy a potom niečo spustí, ale ten navrhol to veľmi zvláštne prepojenie cez Grooslingovú miesto tohto čo navrhuje JaT. Navyše generel dopravy je vonku už dlho a nemám pocit, že by mesto niečo chystalo z vlastnej iniciatívy okrem predĺženia Petržalky.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2017 17:02

pichalsi napísal:Kazdopadne o 2-3 roky bude na tom lafranconi rovnako ako teraz pristavny, ani nemusime cakat na D4 ktora to uz len dorazi


Tunel D4 je na dlho zbytocny. Sialene vela by pomohlo obom mostom skompletizovanie mestskeho okrehu t.j. severna tangenta (200+mio eur), skapacitnenie jarosovej, sancu na prebudovanie trnavskej/bajkalskej na mimourovnove krizovanie sa prepaslo pri reko stadiona...

A keby sa nebodaj este urobilo skapcitnenie bojnickej, tak kopu ludi nejde po dialnicnom prietahu..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod fh » 03. Okt 2017 17:27

Severná tangenta by znamenala cestný tunel pod Kolibou, ktorý by veľa riešil, cez napojenie na Pioniersku a Jarosovu. Jarosovu skapacitnit znamená buď zrušiť chodníky, alebo sa dohodnúť s armádou že tam pustí pozemky. A Bojnická by mala pokračovať až na Račiansku a nie končiť v spleti cestičiek na Žabom majeri. Niečo by to stiahlo áut z Lafranconi a Brnianska plus Pražská by sa tiež uvoľnili.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2017 08:02

na jarosovej netreba rusit rusit chodnik a toboz sa dohadovat s armadou. tam je priestoru na luxusne riesenie aj s vyradovacymi pruhmi, aj luxusnou cyklocestou.

kde by sa muselo burtat je pre kukurici, plus tam bohuzial uz predali pozemky kmotrikovi, cize toto neviem ci by bolo este realizovatelne ..

3156

bojnicka uz aj teraz pokracuje dalej ako na zabi majer a je to docela priame, a je tam aj siroky koridor, len jaksi sa to v 80tych rokoch zaseklo na tom, ze tam len vysypali kvantum strku a teraz je to kusok o hubu tadial ist a musis ist cez nechraneny prejazd na cernockeho.
mimochodom, radsej mohli urobit tento podjazd cernockeho ako rekonstrukciu predmestia ..

3158

aj ked tam sa to musi riesit tak ci tak v ramci uzla, cize je velka sanca, ze to zeleznice postavia, kedze je to priamo na koridore. a mesto by malo uz relativne male naklady to prepojit so zabim majerom a bojnickou.

celkovo ale chybaju tangencialne prepojenia od racianskej.

vid uz dlho planovane na odborarsku z racianskej (lebo ta obchadzka okolo istrochemu/nobelovu) je o hubu, ale nastasite tam nedavno aspon zrekonstruovali priecestie a vytrhali uz nepouzivane kolaje
su to relativne lacne prepojenia, ktore by hodne poriesili

3159

a samozrejme predlzenie tomasikovej, ktore ale moze byt realizovane ako posledne

3157

daleko dolezitejsia by bola Severna tangenta
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod Peterman » 04. Okt 2017 09:35

Už sme to tu tu viackrát rozoberali, vo vlákne pre BA, že mesto uz dospelo do takej veľkosti a ťahá sa dopravne dlhými radialami, ktoré su takmer vždy v špičke upchate, že potrebuje viac tangencialnych prepojení hlavne na východnej strane, kde ma možnosť sa rozširovať na východ, SV, JV (Bajkalská..., Tomášikova...., Galvaniho, ...)
Plany síce su uz desaťročie/ia...
Vzhľadom na výstavbu R7/D4 by sa mala bezpodmienečne doriešiť Bajkalská a Jarosova, pretože vyústením R7 na Bajkalskú sa tento koridor este viac zahusti a bude rozdistribuovavat dopravu do velkej casti mesta, (navyše priamo na Bajkalskej prebieha vystavba futbalového štadióna, súboru Tehelne Pole, dokončil sa Rosum, a chystá sa tam ďalšia vystavba)... viem že severná tangenta, resp. tunel na Patronku je zatiaľ veľmi ďaleko ( i ked by bol oveľa lacnejší ako ten na D4 popod Karpaty a viac by pomohol najbližšie roky doprave ), ale aspoň Jarošova by sa mala rozšíriť na 3+3, tam by nemal byt problem s priestorom, väčšinou su to pozemky ministerstva obrany, kapacitne upraviť k tomu križovatku Jarošova/Racianska a celu Bajkalskú upraviť dorpofilu 3+3 s cyklopruhmi v telese chodníkov ...

Dalsie tangenty sa ukazujú uz tiež na hranici kapacity
- Tomášikova je dnes uz pravidelne v móde stojacich áut, jej prepojenie na Raciansku a na druhej strane cez Prievoz na Slovnaft by tiež výrazne prispelo k riešeniu permanentných zápch ( Tomášikova ma veľký potenciál aj co sa týka koľajovej dopravy a priečneho prepojenia Vajnorskej, Ružinovskej, a budúcej trasy od safka do Biskupic)
- Galvaniho a Bojnická - vyriešenie mimourovnoveho križovania so železnicou by sa za relatívne malé peniaze dalo spraviť výborne prepojenie terajších okrajových casti, pre mnoho ľudí by sa skrátila cesta a vyhli by sa zachádzaniu hlbšie do mesta

V com je este problem, ze Racianska ja kapacitne pomaly na hranici

Ale toto by celé patrilo do vlákna pre Bratislavu
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod fh » 04. Okt 2017 09:40

https://www.google.sk/maps/@48.1966833, ... !1e1?hl=sk

Bojnická sa stáča na Žabom majeri späť a končí. K priecestiu na Račiansku k Černockého sa krúti úzka poľná cestička, tam sa dá tak chodiť na biku, alebo tadiaľ prejdú miestni záhradkári. Žiadna pnohodnotná mestská komunikácia ktorá by potiahla autá z Galvaniho, Vajnorskej. Ale na bike ok, prešiel som to, len neskúšaj niečo o tom že je to spojnica pre autá :P

Čo si prestavuješ pod slovom skapacitniť Jarošovu ? Premaľovať pruhy? Keď nechceš rušiť chodníky, pridáš luxusný cyklopruh a nerozšíriš cestu ?

Na Odborárskej a Nobelovej sú denne zápchy, priecestie pomohlo, ale je to stále cesta, najmä Nobelova medzi bytovými blokmi, Bojnická by pomohla aj tu. Len to by musela byť plnohodnotne potiahnutá na Račiansku.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod peterle » 04. Okt 2017 09:41

Rasťo napísal:V tom článku o električke je napísané, že poslanci nechcú stratiť kontrolu. Ja sa ale pýtam, keď tú električku JaT nepostaví a odovzdá mestu 60 mil. euro, kedy, resp. čo za tie peniaze mesto postaví.


Isté je, že keď ju nepostavia žraloci, tak nebude. Mesto by 60 mil spotrebovalo len na štúdie :-)
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2017 09:45

@fh: neboj, viem az moc dobre, kde to je, kedze tuto skratku semo tamo pouzivam, naposledy minuly vikend.

inak ta polna cesta je docela siroka, a neni tam zemina, ale v principe "kvalitna" strkova cesta. teda docela pouzitelna aj za dazda.
pricom som nehovoril, ze sa to da pouzit nejako intenzivne pre auta, ale prejst sa tam da

cize prejditelne to je v pohode a aj uspora napriek malej rychlosti je casovo zaujimava, ale je to skor adrenalin.

nopak ako pisem, ze postavenim podjazdu cernockeho by to pre mesto nebolo ani moc drahe to napojit, lebo priestorovo to bude v pohode a bolo by to aj relativne lacne prepojenie, ale takto sa na meste nerozmysla.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.