Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod fh » 23. Aug 2018 18:05

No PK asi tak ako píše Vlados. Zákony sú nastavené tak že mestá a obce dostávajú podielové dane podľa počtu obyvateľov s trvalým pobytom. Takže tvoje predstavy sú v anarchisticko neomarxistickej podobe. V dobe vlakov zadarmo a podobných komunistických nezmyslov sa už prestávam diviť. Nepodieľať sa ale pýtať si.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod PK » 24. Aug 2018 07:54

fh:
Prosim ta prestan s tym pytanim a nepodielanim.
Platim vysoko nadpriemerne dane napriek tomu, ze mam 3 decka. Platim spotrebne dane za paliva okolo 1200E rocne.
Zaplatil som registracny poplatok za auto 2048 Eur.
50Eur za dialnicnu ktoru bratislavcania na lokalne dialnice nemusia platit je len ceresnicka na torte.
Ja som naozaj ten posledny ktory len pyta a nepodiela sa. Za svoje dane chcem len cesty a je mi jedno ci to je v BA, okres Senec, alebo inde.
Ak sa mne nejaky politik odvazi povedat, ze na cesty nie su peniaze tak si odo mna zasluzi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod devil » 24. Aug 2018 09:18

Píšeš ako by v tých firmách robili len ľudia čo nie sú z Bratislavy, toto je egocentrizmus a samozrejme blbosť. Ak si v nejakom BC, SSC tak si v budove ktorá patrí developerovi a tí si optimalizujú dane cez daňové raje, tvoj prínos pre mesto je mínusový,, akurát tak firma využíva tvoju lacnú pracovnú silu oproti Zapadu. Využívate infrastrukturu za ktorú nedostane od vás mesto ani cent. A len za to že pracujete v Bratislave chcete rozhodovať čo kde má byť. Pekná drzosť nekulturnej luzy :D


- ale nikto nevie ze kolko % z toho su z BA a kolko nie.
- ta infrastruktura bola postavena z celostatneho rozpoctu, cesty zvacsa za komunistov, zeleznica z cias CSR a R-U a dialnice z eurofondov. to sa ideme tvarit ze celu BA postavil magistrat z podielovych dani ???
- BA ma lepsie moznosti ako brno, to ze to nevie vyuzit je koho chyba ?? ze developer uleje dane nie je problem mimobratislavcanov ani to ze s kym sa spolcuje mesto, vid hlavna stanica, narodny stadion, zimny stadion...

ludia bez trvaleho pobytu nemaju volebne pravo cize to ci zvolili v BA, si zvolili sami a nie niekto iny....od cias moravcika, durkovskeho atd...a este nieco, nekulturna luza je v BA. naposledy sa prejavili prave vo viedni....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod fh » 24. Aug 2018 11:13

PK napísal:fh:
Prosim ta prestan s tym pytanim a nepodielanim.
Platim vysoko nadpriemerne dane napriek tomu, ze mam 3 decka. Platim spotrebne dane za paliva okolo 1200E rocne.
Zaplatil som registracny poplatok za auto 2048 Eur.
50Eur za dialnicnu ktoru bratislavcania na lokalne dialnice nemusia platit je len ceresnicka na torte.
Ja som naozaj ten posledny ktory len pyta a nepodiela sa. Za svoje dane chcem len cesty a je mi jedno ci to je v BA, okres Senec, alebo inde.
Ak sa mne nejaky politik odvazi povedat, ze na cesty nie su peniaze tak si odo mna zasluzi.


Platím viac ako ty, a kedze žijem v Bratislave platím si aj diaľničnú známku. Odvadzam mestu velmi slušné dane za nehnuteľnosť, čo ty nie. Takisto tam kde pracujem platí firma mestu. Najazdim toho dosť, o čom sa ti možno ani nesníva, takže už sa prestaň vyťahovať a sú tu v Bratislave tisíce ďalších čo štátu a mestu odvádzajú podstatne viac ako ty PK a nerozdrapujú sa. Nie si obyvateľom tohoto mesta, nebudeš napríklad ty určovať ľuďom na Kazanskej pokial je to komunikácia v správe mesta, akú cestu tam majú mať, oni tam žijú a platia dane a volia si zastupiteľov., akurát by ťa nakopali do zadnice. :D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod PK » 24. Aug 2018 11:51

Fh nenadrapujem sa, to ty mas tu syndrom nadcloveka. Reagoval som na tvoje osocovanie, obvinovanie, ze neplatim nic, dokonca minus.
Pokial viem demokracia je o rozhodovani vacsiny.
Mozu si obyvatelia Kazanskej kopat koho chcu ak mesto rozhodne inak a moze si mesto Bratislava piskat ak stat rozhodne inak.
Slovenska specialita je si davat zavoru na pozemky. Nechces aby si to dali na tej Kazanskej?
Podla tvojej logiky si moze kazda dedina na Sk dupnut a povedat, ze tam nechce dialnicu. Takto to nefunguje, plati reciprocita, su cesty strategickeho vyznamu a bratislavske radialy nimi su. Tuto plati pravidlo vyssieho dobra.
Ako teba strpeli obyvatelia vsetkych dedin a miest ktorymi si prechadzal za svojim sukromnym biznisom tak musia aj bratislavcania strpiet ostatnych. Infrastruktura je spolocna.
Poprosim ta ak sa niekedy dokonci D4 z penazi vsetkych ta sa neopovaz na nu vstupit, lebo peniaze Bratislavcanov by na to rozhodne nestacili...
A poprosim ta cestou do Avionu alebo Auparku tiez vynechaj obchvat, lebo to nebolo len z BA penazi.
Naposledy upravil PK dňa 24. Aug 2018 12:02, celkovo upravené 1 krát.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod Vlados » 24. Aug 2018 11:59

PK napísal:Mozu si obyvatelia Kazanskej kopat koho chcu ak mesto rozhodne inak a moze si mesto Bratislava piskat ak stat rozhodne inak.

mesto Bratislava tam Rku nemá v územnom pláte takže štát sa môže postaviť aj na hlavu :D

inak ste dosť mimo tému. prosím admina nech to popresúva.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod jarino » 24. Aug 2018 12:18

PK napísal:Podla tvojej logiky si moze kazda dedina na Sk dupnut a povedat, ze tam nechce dialnicu. Takto to nefunguje, plati reciprocita, su cesty strategickeho vyznamu a bratislavske radialy nimi su. Tuto plati pravidlo vyssieho dobra.
Ako teba strpeli obyvatelia vsetkych dedin a miest ktorymi si prechadzal za svojim sukromnym biznisom tak musia aj bratislavcania strpiet ostatnych. Infrastruktura je spolocna.

Veru môže. Príklady: Oščadnica, Hrboltová, Malý Šariš, Šútovo, Krpeľany, Považská Bystrica, atď.
Každý prípad je iný. Niekde diaľnicu nechceli všeobecne a niekde v takej trase akú chcel štát.
Mnoho konaní sa dá pripomienkovaním, odvolávaním a rozkladmi spomaliť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod IceFox » 24. Aug 2018 12:31

Tebou uvedené príklady sú o dobrých kontaktoch tam hore :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod jarino » 24. Aug 2018 12:56

Ako ktoré. Malý Šariš vyvlastnili a mohli byť šťastní. Až na Oščadnicu ostatní nejako nevyhrali, ak štát chcel, tak si pretlačil svoje, ale trvalo to dlho.
Ale s tvrdeniami, že toto je strategická cesta lebo ja si riešim nejaký súkromný biznis, tak ideme cez mŕtvoly zásadne nesúhlasím.
Na prípravu ciest môžu mať podstatný tlak iní, čo štátu platia milióny, napr. automobilky a nie jednotlivci, čo zaplatia do 100 tisíc ročne a myslia si, že všade z nich padnú do kolien.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod fh » 24. Aug 2018 14:08

PK napísal:A poprosim ta cestou do Avionu alebo Auparku tiez vynechaj obchvat, lebo to nebolo len z BA penazi.


Tvojej prosbe sa nevyhovuje :D platím si známku a dane aj mestu aj tomuto štátu z ktorých sa stavia aj inde ako v Bratislave, len to ti hlava neberie.
Založ si neziskovku alebo stranu s názvom O Bratislave rozhodujú CP- čkari, to bude niečo ako Paliho kapurková. Zatiaľ ale platia územné plány a ty ich v Bratislave nezmeníš podľa tvojej dochádzky do práce zo satelitu a späť.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod Yoggy52 » 24. Aug 2018 16:14

Sme velmi mala krajina, ale ludia nadavaju na ludi z vedlajsieho panelaku... Napr. Podunajske Biskupice - Vrakuna :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod nonick » 24. Aug 2018 20:40

V tomto suhlasim s PK, cesty sa maju stavat tam, kde je celospolocenska potreba najvacsia, nie na zaklade administrativnych celkov a imaginarnych ciar na mape. Vsade inde sa riesi doprava celej ekonomickej oblasti - aglomeracie ako celku, u nas sa chcu bratislavcania zaizolovat. Ked sa raz potrebuju statisice ludi zo satelitov dostat do Bratislavy za pracou, tak je potrebne k tomu postavit cestu, argumenty typu, ze ved nam tu potom zapchaju cesty, su uplne smiesne. Bratislavcania by si chceli uzivat vyhody hlavneho mesta, vysoke platy, vsetky sluzby, institucie, vysoke skoly, sidla vsetkych celonarodnych firiem, najlepsiu napojenost na dopravnu siet atd... a zaroven nikoho ineho tam nepustit, aby nemali plne cesty a este nebodaj, aby nahodou nedoplacali na niekoho ineho tym, ze postavia cestu do susednej dediny... (o.i., hadam sa tu nemusim rozpisovat o narazkach na vychodniarov v BA).

No zial, neda sa vyberat si ceresnicky z kolaca, spolu s ekonomickou aktivitou idu ruka v ruke plne cesty a migracia obyvatelstva z ostatnych regionov, ukazte mi hociktore velkomesto/metropolu, ktore nema problem s automobilovou dopravou. A preto som rad, ze sa stavia D4, R7, rozsirenie D1, rozbiehaju sa projekty na rozsirenie starej seneckej - prinesie to sice vacsie zapchy v BA, ale aspon budu mat desiatky tisic ludi lepsi pristup do mesta a vznikne tym tlak na Bratislavu robit nieco s cestami vnutri mesta, zlepsovat MHD a zaroven aj tlak na bratislavcanov tu MHD vyuzivat.

A taka mala poznamka mimo temy k tym vasim zabomysim vojnam voci vsetkym, co nie su z BA - ked sa v buducnosti zrealizuje myslienka Velkej Bratislavy, na koho budu potom bratislavcania nadavat? Budu potom aj satelitaci bratislavcania a bude OK postavit k nim aj tu cestu, alebo zacnete bojovat medzi sebou, napriklad stylom ze petrzalcania zacnu protestovat, ze im vajnorcania chodia po D1 cez sidlisko?
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod ELZ » 24. Aug 2018 21:11

Este raz zopakujem: podla zakona o Bratislave su vsetky cesty na jej uzemi (okrem dialnic a rychlostnych ciest) v sprave mesta a mestskych casti. Na mesto bola presunuta starostlivost o cesty prvej a druhej triedy, ale bez financneho krytia (inde SSC a VUC, ktore na to dostavaju peniaze z dani - SSC tusim rozpoctovo, VUC - dan z motorovych vozidiel). Bratislava dostava podielove dane ako kazda obec na SK na zaklade poctu obyvatelov prihlasenych k trvalemu pobytu + rozne miestne dane, hlavne dan z nehnutelnosti. Z toho sa financuju cesty, MHD (ziacke a studentske zlavy aj pre mimobratislavcanov), udrzba a vsetky dalsie funkcie mesta. Cize ak niekto byva mimo BA, plati si dane a chce poriadne cesty v BA tak moze k zlepseniu situacie prispiet:
a. pristahovanim do Bratislavy a prihlasenim sa na trvaly pobyt
b. ziadat u svojich poslancov v NRSR zmenu zakonov, ktore ovlyvnuju finacovanii miest a obci, infrastruktury, .... Je uplne bezne, ze na MHD v okolitych krajinach prispieva stat, ale BA bola za Meciara "neposlusna", tak to vtedy Meciar a zrusil a doteraz to nik neobnovil.
Co sa tyka statnych institucii, z tychto BA nema ziadne miestne dane - podla zakona su statne instutucie od miestnych dani oslobodene.

Momentalny stav financovania vedie k tomu, ze cesty v BA su daleko horsie ako mimo nej a o nejakom rozvoji a stavani novych ciest nemoze byt ani reci a vsetky tieto aktivity sa presuvaju na developerov (napr. teraz beziaca rekonstrukcia podchodu na Trnavskom myte). Tento sa rok sa po dlhom case zacali opravovat cesty - ale opat nie z BA penazi, to len zavazilo, ze nezavisly primator Nesrovnal je zadobre so SMEROM a tak stat dal poslal nejake peniaze. Bratislava v sucasnom stave zakonov nema peniaze na rozvoj, ale len na zakladnu udrzbu mesta.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod nevo83 » 24. Aug 2018 22:06

ELZ chces mi povedat ze Droba ako zupan neda do BA ciest ani korunu a vsetko da na ,,okolie,, nezartuj.. Tolko aut co beha len po vychode s BA znackami niekedy sa mi rozum zastavuje... Ano su to auta registrovane na firmy ale 98p tak Ba navstivi len na porady Cize tych penazi musi VUC dostat celkom dost a su to ciste prachy.
Druha vec: niekt kraje su financne ,,ukracovane,, co tak isto ovplyvnuje opravy ciest. Cize by som neplakal ze len Ba sa ma zle..
MHD to iste su financovane mestom tak ako vsade.. neviem o tom zeby napr v Ke prispieval priamo stat..
Tretia vec: na vychode developer ani tu cestu nevybuduje... a o novych cestach tu uz velmi dlho nik nepocul...

Suhlasim, ano nech maju trvaly pobyt, ale to nikoho nikdy neprinutis... a) ten co je v podnajme, trvaly pobyt od majitela bytu na 98p nedostane../strach/
b)ak ma dat dieta do skolky a nema trvaly pobyt tak to dieta na 100p neumiestni. / Vidim ako niekto kto byva v Senci si zmeni pobyt do Ba len pre pocit aby mesto malo prijem navyse/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod nonick » 24. Aug 2018 22:14

Ano, s tymto plne suhlasim, ze Bratislava je financne poddimenzovana a malo by sa to riesit upravou zakona o jej financovani. No nemala by toto byt hlavne iniciativa Bratislavy a jej obyvatelov? Ja verim tomu, ze po dobudovani R7 a rozsireni D1 a starej seneckej nastane v bratislavskej doprave taky pruser, ze sa veci konecne daju do pohybu. Pretoze tento momentalny stav, to je len odsuvanie problemov s dopravou von do susednych dedin a satelitov, ktore maju oproti BA este daleko mensie moznosti nieco zmenit. A samozrejme, bratislavskemu magistratu tento stav vyhovuje, pretoze ludia cakajuci v zapchach na okraji mesta prevazne nie su ich volici.
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod ELZ » 25. Aug 2018 00:19

nevo83 napísal:ELZ chces mi povedat ze Droba ako zupan neda do BA ciest ani korunu a vsetko da na ,,okolie,, nezartuj.. Tolko aut co beha len po vychode s BA znackami niekedy sa mi rozum zastavuje... Ano su to auta registrovane na firmy ale 98p tak Ba navstivi len na porady Cize tych penazi musi VUC dostat celkom dost a su to ciste prachy.
Druha vec: niekt kraje su financne ,,ukracovane,, co tak isto ovplyvnuje opravy ciest. Cize by som neplakal ze len Ba sa ma zle..
MHD to iste su financovane mestom tak ako vsade.. neviem o tom zeby napr v Ke prispieval priamo stat..
Tretia vec: na vychode developer ani tu cestu nevybuduje... a o novych cestach tu uz velmi dlho nik nepocul...

Suhlasim, ano nech maju trvaly pobyt, ale to nikoho nikdy neprinutis... a) ten co je v podnajme, trvaly pobyt od majitela bytu na 98p nedostane../strach/
b)ak ma dat dieta do skolky a nema trvaly pobyt tak to dieta na 100p neumiestni. / Vidim ako niekto kto byva v Senci si zmeni pobyt do Ba len pre pocit aby mesto malo prijem navyse/


Ano, Droba nemusi davat na cesty v BA nic. Mesto sa musi dohodnut s VUC, takto raz VUC trochu prispelo na ciastocnu opravu Racianskej. Byvaly zupan Freso peniaze z dane za motorove vozidla nepouzival len na cesty, ale na krizove dotacie. Dalej uz tusim bolo zakonne upravene, ze firmy si nemusia registrovat auto vo svojom sidle.
Developeri v BA si spravia cesty vo svojom projekte a maximalne zrekonstruuju nejaku prilahlu mestsku krizovatku, aby sa auta mali ako k nim dostat.
Nejde mi o to niekoho nutit, v dnesnej dobre je potrebne vymysliet iny mechanizmus na prerozdelovanie dani. Poznam ludi s bytom v BA, ktory si trvaly pobyt nemenia, len aby ich obec dostala peniaze.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod ELZ » 25. Aug 2018 00:29

nonick napísal:Ano, s tymto plne suhlasim, ze Bratislava je financne poddimenzovana a malo by sa to riesit upravou zakona o jej financovani. No nemala by toto byt hlavne iniciativa Bratislavy a jej obyvatelov? Ja verim tomu, ze po dobudovani R7 a rozsireni D1 a starej seneckej nastane v bratislavskej doprave taky pruser, ze sa veci konecne daju do pohybu. Pretoze tento momentalny stav, to je len odsuvanie problemov s dopravou von do susednych dedin a satelitov, ktore maju oproti BA este daleko mensie moznosti nieco zmenit. A samozrejme, bratislavskemu magistratu tento stav vyhovuje, pretoze ludia cakajuci v zapchach na okraji mesta prevazne nie su ich volici.


hej, nejake snahy uz boli,zatial to vzdy islo do stratena. Zakon musi prejst cez NRSR a dost casto nie je dobra konstelacia magistrat-NRSR. Prusery sa nabaluju - v meste postupne pribudaju auta, ale neriesi sa to - nie su peniaze na rozvoj. Nechapem ako myslis, ze BA odsuva problemy s dopravou do susednych dedin. Stoji sa v zapchach, lebo dopravne problemy v meste sa neriesia a mesto vie absorbovat len urcity pocet pocet aut za dany cas. A zapchy su nielen na okrajoch BA, ale aj v BA.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod pa3ck » 25. Aug 2018 08:02

Keď sa tu už spomína daň z motorových vozidiel, nemenil sa práve kvôli rozličným miestiam registrácie a používania vozidiel systém tak, že táto daň je príjem štátu a štát to kompenzoval VÚC zvýšením príjmov z podielových daní?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 950
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2018 08:30

po novom je táto daň jednotná vo všetkých VÚC a delí sa podľa kľuča a nie počtu registrovaných vozidiel v jednotlivých VÚC
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2018 08:34

späť v téme... D1 v Petrzalke je otvorená po výmene špeciálneho asfaltu čo je tak "čierny" že ho nebolo možné klásť v noci. je otázka keď ho bolo nevyhnutné vymeniť v vľavom páse kedy ho bude nutné vymeniť v pravom? (ľavica má inú živostnosť ako pravica? :lol: )
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod devil » 25. Aug 2018 08:38

Este raz zopakujem: podla zakona o Bratislave su vsetky cesty na jej uzemi (okrem dialnic a rychlostnych ciest) v sprave mesta a mestskych casti. Na mesto bola presunuta starostlivost o cesty prvej a druhej triedy, ale bez financneho krytia (inde SSC a VUC, ktore na to dostavaju peniaze z dani - SSC tusim rozpoctovo, VUC - dan z motorovych vozidiel).


ano, to je nespravodlive, cesty 2, 61 a 63 by sa mali vratit pod stat a cesty 502 a 572 pod VUC. stale je to vsak len mala cast vsetkych ciest v sprave mesta, netreba tu navodzovat dojem ze neviem kolko jedniciek je v BA.....

b. ziadat u svojich poslancov v NRSR zmenu zakonov, ktore ovlyvnuju finacovanii miest a obci, infrastruktury, .... Je uplne bezne, ze na MHD v okolitych krajinach prispieva stat, ale BA bola za Meciara "neposlusna", tak to vtedy Meciar a zrusil a doteraz to nik neobnovil.


nove elektricky, trolejbusy, rekostrukcie el. trati, trat do petrzalky....okrem toho snad bude aj reko zeleznicneho uzla.

Developeri v BA si spravia cesty vo svojom projekte a maximalne zrekonstruuju nejaku prilahlu mestsku krizovatku, aby sa auta mali ako k nim dostat.


oni su v BA lebo hlavne mesto. treba si vynutit od nich aby zacvakali viac. brno to ma tazsie lebo je menej akraktivne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod jarino » 25. Aug 2018 09:02

Tak zasa električky, rekonštrukcie tratí a vozovní dostali aj Košice. Nové trolejbusy dostali ZA, PO a BB. PO si dokonca kupoval nové trolejbusy čisto za vlastné. Možno aj nejaké nové trolejbusové trate sa postavia. V BA sú momentálne neschopní vôbec niečo pripraviť na rekonštrukciu, aj keď podáva sa to inak, viď:
https://slovensko.hnonline.sk/1798980-b ... tore-to-su
Ak by išlo o spolufinancovanie MHD zo strany štátu, tak trochu férové by to bolo, ak by takúto spoluúčasť dostali všetky MHD-čky prevádzkované dopravným podnikom vo vlastníctve mesta. Ako tak je to spravodlivé preto, lebo v menších mestách prípadne NR to prevádzkuje napr. SAD-ka, takže nie všetci by dostali.

Ten uzol v prvom rade musí mať hotovú CBA, ktorá sa nejako naťahuje a dúfam, že bude zverejnená. Dovtedy ŽSR nebudú investovať v BA dokopy nič.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod devil » 25. Aug 2018 09:26

no ved to je poriadku ze aj KE dostali. inde na Sk ani nie su elektricky. trolejbusy detto. ale tie reci ako sa do BA neinvestovalo 20 rokov...sitina, dialnica viedenska-pm, mierova-senecka, most apollo....ale vsetko cesty a ziadne trate

....na tej mapke v clanku presne vidiet ze tam su najvacsie problemy kde chybaju elektricky, cize juhovychodna cast a prepojenie na jestvujuce radialy....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod jarino » 25. Aug 2018 12:43

Pre mňa pôvodne Tvoj text vyznieval, že BA dostala niečo extra, čo nikto iný.
Neviem ako Apollo, ale tie cesty patria štátu. Električkové trate má mesto s nízkym rozpočtom a navheje zle spravované. Tieto investície do MHD sú iba dobiehanie investičných dlhov (alebo skôr dlhov v údržbe?), nič navyše a to platí všeobecne pre celé Slovensko.

K tej mapke. To máš pravdu. Ale tento expert to vybalil teraz pred voľbami, kde natiahol pár čiar a hovorí o nejakých štúdiách (bolo by dobré si to overiť na stránke ÚVO) ale inak rekonštrukcie existujúcich tratí a Petržalka II. etapa nula bodov. Už teraz ráta s termínmi 2020 až 2023, čo je celé zlé...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod ELZ » 25. Aug 2018 13:19

Hovorim o tom, ze rozpocet mesta Bratislavy nema peniaze na rozvoj, nie ze sa 20 rokov v BA neinvestovalo. Vsetko co si vymenoval, su investicie do dialnic, tie nespadaju pod rozpocet magistratu. Most Apollo ciastocne beriem, tam sa spolovice podielal statny rozpocet a spolovice EIB, je to mestsky most. 3,6mldSkk rozpocet celkovo, stat zhruba 60mil EUR. Peniaze boli poskytnute za Dzurindovej vlady.
Co sa tyka novych elektriciek a trolejbusov, peniaze isli z eurofondov, lebo sa zrusil projekt Filialka. Netusim, ako sa im podarilo pretlacit, lebo tieto fondy boli povodne viazane pre zeleznice. (BA nemoze cerpat eurofondy, i ked par vynimiek sa najde - spominana trat do Petrzalky, ale to sa zviezlo popri stavbe noveho mosta;teraz sa pripravuje reko elektrickovych trati, tiez EU fondy). Lenze EU fondy su peniaze, ktore raz prestanu chodit a co potom? Budeme zasa zit z podstaty az kym sa to nerozpadne?
Spoluprava s developrmi - OK. Ale vizia by mala byt, ze mesto ma zdroje na rozvoj, aby mohlo stavat veci podla svojich priorit a nie ad hoc, kde developer prave nieco stavia. Chybajuce mestske tangenty, mestsky tunel popod Karpaty - toto developeri nikdy nezaplatia.
Inak celkom usmevna je veta v clanku, ze zrekonstrovali z mestskych zdrojov elektricku Hlavna stanica - Zilinska - polovicu z toho robil "nadejny" investor na rekonstrukciu Hlavnej stanice.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.