Stránka 66 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2018 19:51
od devil
1+1 na stefanikovej mozno aj ked pochybujem, skor potom az po aupark.1+1 uz bola nakreslena cez novy most. vieme ako to dopadlo, autobusy tam pritom chodia v najhustejsom intervale ako je mozne. aku kapacitu zaberie autobus kaue 2-3 min. na ceste ? iste menej ako 50 percent, cize taku ako ked elektricka fyzicky zoberie polovicu cesty.....to ze sa to da na radlinskeho alebo spitalskej je pekne, len to su troska menej vyznamne cesty ako sancova....

to ze z vajnor do lamaca sa chodi cez petrzalku je zle ?, je tam dialnica aj einstenova. dialnicu z jej viac vytazenej vychodnej casti ma odbremenit D4. logicky ostane viac kapacit pre mesto. nie je podstatne ako sa chodi medzi lamacom a vajnormi. presun polku ofisov ruzinova a stareho mesta do vajnor a lamaca, potom bude mat ST vacsie opodstatnenie.



tiez uvediem paradox. rano v spicke na sancovej sa ide krokom, dalej po brnianskej a prazskej smerom na patronku sa ide normalne. ziadne masy sa z vajnor do lamaca nepresuvaju. vlastne to nie je ziadny paradox.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2018 12:43
od aquila
to bol praveze ten problem, ze namalovali 1+1 aj na moste, co bola hovadina. a doslova naschval to urobil NAD schvaleny ramec schlosser, lebo chcel sabotovat ideu BUS pruhov.

a ano, keby zabral najprv BUS pruh od suchaca po stanicu 1+1, tak by to bolo len a len dobre.

D4 obremeni podla oficialnych predpovedi 15%, realne to bude menej. cize nie neostane viac kapacity pre mesto.

devil, ja neviem co ti je na nepochopenie, ze chybajuca ST zahlcuje zbytocne bajkalsku a vsetky radialy ?
cela raca, vajnory, pozdlaz racianskej, vajnorskej a vlastne aj ruzinov namiesto toho aby isiel cez severnu tangentu zatazuje dialnicne mosty, most Apollo, nabrezie a aj lamacsku a mlynsky dolinu. uplne zbytocne.

plus vo vajnoroch a najma v lamaci sa uz vo velkom aj office presuvaju (vid westend).

na prazskej a brianskej mas vlastne mimourovnove krizovania, je to 3+3 siroka cesta, je tam dokonca povolena 70tka.
realne tam mas semafor len na zaciatku a na konci. takze otazke, kde by to tam malo stat ? cize ziaden paradox, ale dovod preco sa tam nestoji je ciste prozaicky, nie je tam ziaden dovod stat.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2018 16:02
od michaelse
presne tak,D4 odlahci mestsku dopravu minimalne,dokonca si myslim ze to bude tak malo ze si to miestami vsimneme len podla toho ze na niektorych tahoch bude menej kamionov ale inak to na niektorych miestach dopravu este zhorsi,bajkalska dostane k.o. stale media pisu ze bratislava caka na obchvat ze to vyriesi zapchy ale bez zachytnych parkovisk a odtial linky mhd do centra a sirsieho centra,na vytazene prestupne body v meste,zahustenie vlakovych zastavok a dostatocnom takte mestskych vlakoch na tratiach v BA nema umna D4 velky zmysel a efekt

devil ten tvoj paradox/neparadox je uplne mimo reality,aquila ti vysvetlil preco a ja ti dodam k tomu ze chod sa postavit na mhd zastavku na konci sancovej a sleduj kolko aut v dvoch pruhoch odbaca na prazsku a zistis ze je to hodne vytazene odbocenie ale tam sa to preriedi lebo tam je to plynula cesta a 70siatka a to su vsetko auta iduce od trnavskeho myta(z tahov vajnorska,trnavska zahradnicka/ruzinovska) alebo tie ktore sa na sancovu dostanu na racku (z tahov racianska a legionarska/karadzicova)a z tychto aut by severna tangenta zobrala znacnu cast

dalej presne to ze na novom moste nemoze byt 1+1 to je padnute na hlavu, ved na oboch koncoch mosta ide cesta na 3 smery tak je jasne ze preco ten pokus vtedy zle dopadolved 2+2 nestataci tak ako by mohol 1+1,bolo to urobene ako hura akcia,nepremyslena uplne tak ako sa to nema robit

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2018 16:50
od devil
devil, ja neviem co ti je na nepochopenie, ze chybajuca ST zahlcuje zbytocne bajkalsku a vsetky radialy ?
cela raca, vajnory, pozdlaz racianskej, vajnorskej a vlastne aj ruzinov namiesto toho aby isiel cez severnu tangentu zatazuje dialnicne mosty, most Apollo, nabrezie a aj lamacsku a mlynsky dolinu. uplne zbytocne.


devil ten tvoj paradox/neparadox je uplne mimo reality,aquila ti vysvetlil preco a ja ti dodam k tomu ze chod sa postavit na mhd zastavku na konci sancovej a sleduj kolko aut v dvoch pruhoch odbaca na prazsku a zistis ze je to hodne vytazene odbocenie ale tam sa to preriedi lebo tam je to plynula cesta a 70siatka a to su vsetko auta iduce od trnavskeho myta(z tahov vajnorska,trnavska zahradnicka/ruzinovska) alebo tie ktore sa na sancovu dostanu na racku (z tahov racianska a legionarska/karadzicova)a z tychto aut by severna tangenta zobrala znacnu cast


kde je smerovy prieskum ze kolko aut z radial raciananska, vajnorska atd. by vyuzivalo ST ak by existovala. to je podla teba velke prianie :?: ja sa tam kludne mozem postavit a nic nezistim. x aut mozno odislo z garaze auparku alebo centralu alebo uplne ineho miesta nez si tu myslite. ked 15% je malo odkial teda vies ze ST to bude ovela viac :?:

dalej presne to ze na novom moste nemoze byt 1+1 to je padnute na hlavu, ved na oboch koncoch mosta ide cesta na 3 smery tak je jasne ze preco ten pokus vtedy zle dopadolved 2+2 nestataci tak ako by mohol 1+1,bolo to urobene ako hura akcia,nepremyslena uplne tak ako sa to nema robit


ano, presne tak ale to iste je na ostatnych hlavnych mestskych tahoch. 1+1 mozes mat naozaj tak na radlinskeho alebo spitalskej. ale uz npr. nabrezie je plne aj pri 2+2 a to na druhej strane dunaja je dialnica 2+2 a einsteinova 2+2 cize dokopy OSEM pruhov. preco teda tych pruhov neodbremeni nabrezie. dostat na druhy bet sa da cez 4 (!) mosty.

realne tam mas semafor len na zaciatku a na konci. takze otazke, kde by to tam malo stat ? cize ziaden paradox, ale dovod preco sa tam nestoji je ciste prozaicky, nie je tam ziaden dovod stat.


OK, potom sancova s dlzkou asi 1 km ma semafor na konci pri SAV, potom s jeleniou, karpatskou, racianske myto, TT myto a este prechod pre chodcov tiez na TT myte. celkom dost, cize stoji sa lebo je dovod stat a bude sa stat tak ci bude alebo nebude ST. intenzita 35K na 2+2 ceste urcite nie je dovod na kolonu.

teraz pozeram google maps

od sportovej haly (krizovatka bajkalska-trnavska) po SAV (sancova-prazska) 2,7 km za 7 min. a prazska+brnianska spolu s prejazdom patronky 2,6 km za 4 min.
od sportovej haly (krizovatka bajkalska-trnavska) k OBI prievoz (sancova-prazska) 2,3 km za 5 min.
od dialnicnej estakady pri hornbachu po KO vo vrakuni 2,2 km za 18 min.
od SAV po aupark cez most SNP 2,7 km za 5 min.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2018 17:05
od fh
devil napísal:
teraz pozeram google maps



:lol: :lol: :lol:

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2018 17:45
od pohodak
nech mi este niekto povie ze s devilom sa da diskutovat :roll:

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2018 20:31
od Vlados
dá sa s ním spoločne pozerať do google maps :wink:

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2018 15:15
od devil
to je realita, a nie vyplody typu vdaka ST moze byt 1+1 na sancovej. ale ked niekto z povazskej dediny nerozumie doprave vo vacsich mestach ... :lol: :lol:

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2018 15:40
od aquila
devil, zase prr. myslim, ze viaceri sme ti dali dost vela faktov. niekedy je ozaj cas napisat, ano mylil som sa.

Severna tangenta je v bratislave momentalne asi najdolezitejsia investicia co sa tyka IAD (v podstate spolu s jarosovou, co je nadavzny usek aspon predlzenie bojnickej). daleko dolezitejsia ako cela D4 a R7.

je to kluc k skludneniu centra a to dost podstatny. teoreticky este aj pokracovanie prelozky, co by umoznilo aj raciansku dat na 1+1 so serioznou cyklocestou, kedze elektricka tam uz je.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2018 18:26
od mjk
Ja čiastočne súhlasím s Devilom. Možno nie priamo predĺženie Galvaniho, ale lepšie spojenie, aspoň pre MHD (BUS pruhy), mestkých častí Vrakuňa a Podunajské Biskupice s centrom je najdôležitejšia investícia. Keď si pozriete Bratislavský Generel, tak najviac preťažené komunikácie sú úseky ulíc Hradská, Ráztočná, Svornosti, Popradská, Gagarinova, Slovnaftská a Prístavný most.
Aspoň s kruháčom Hradská - Ráztočná idú niečo robiť.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2018 13:33
od devil
cast faktov som lahko vyvratil npr. o tom mnozstve aut pri SAV. kto vie povedat kolko z toho ide z centra ci petrzalky atd.... ine ani neboli fakty len nepodlozene nazory. bez emocii tvrdim ze hlavne ten tvoj o skludneni dopravy a potom este ten o mozno 1+1 na sancovej + bus pruh. to su uplne mimo, na taketo tvrdenia ste mali ukazat SMEROVY PRIESKUM. na toto zrovna nikto nechce reagovat. takto je to dalsia debata ako v temach D3 a PO...

googlemaps je +/- presne, ak nie je jednorazovo pri sustavnom sledovani urcite. urcite doveryhodnejsie ako nazory prispievatelov ci vlastne ich nickov.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2018 18:58
od zoom
Ja to vidím tak, že tu ľudia rezignovali v diskusii keďže poznáš ba cez Google maps a dehonestujes ostatných názory ak nie sú z Bratislavy, pričom sám v nej nezijes.

Žiadny fakt si nevyvrátil, skôr netreba zahlcovať ďalšie vlakno nezmyslami, r2 r1 bb-rk úplne stačí..

Ad majk, ulice typu slovnafstka svornosti sú lieviky, sú síce preťažené ulice ale kolabujú kvôli tomu že ide o výpadovky 1+1

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2018 14:07
od devil
ten kto nieco presadzuje by mal svoju pravdu dokazat serioznymi cislami zo serioznych studii. oponentovi staci sa pytat, dokazne bremeno je na tom druhom. ja som nedostal na moje otazky ziadne seriozne odpovede.

Ad majk, ulice typu slovnafstka svornosti sú lieviky, sú síce preťažené ulice ale kolabujú kvôli tomu že ide o výpadovky 1+1


a tym si chcel povedat co ?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2018 17:32
od fh
ELZ napísal:Predlzenie Vlarskej je dost nerealne, pretoze by museli vykupovat vela pozemkov (na Kramaroch su skoro najdrahsie pozemky v celej BA). Treba este dorobit dve prepojky (Vlarska-Vlarska a Vlarska-Jeseniova) a vykupit pas zo zahrad pozdlz Vlarskej, aby cesta mohla byt dost siroka. Vlarska je OK po odbocku na NOU a potom este most ponad Magursku, vsetko ostatne treba dobudovat.


Ak má nemocnica na Kramároch končiť bude zrejme zaujímavé sledovať čo tam bude potom. A ako sa to vyvinie aj s dopravou. Ako bolo spomínané na Patrónke pribudli nové biznis centrá , Eset ide stavať veľké centrum tiež , tam tie prepojky bude celkomtreba, nehovoriac o nutnosti ST.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2018 00:24
od Rojko
Najväčším problémom dopravy v BA a nie len tam je nedostatok dát.
Parkovacie miesta - viete my povedať koľko je ich v BA? (zaokrúhlené na desiatky)
Križovatky - koľko a z ktorých smerov premelú auta? Nie sú niektoré križovatky zbytočné? (pretože križovatka je ten prvok ktorý brzdí dopravu ale samozrejme niektoré potrebujeme)
Hromadná doprava - ako sa trasujú linky, vieme zistiť tok ľudí?
Autá - vieme zistiť odkiaľ a kam sa pohybuje nejaké konkrétne auto inač povedané tok aut?

Smart City to je pojem ktorý potrebuje Bratislava poznať.
Návrh: 1. Vytvoriť databázu všetkých parkovacích miest (či už ide o súkromné, verejné, prenajímateľné, už z toho sa dá zistiť koľko áut do ktorej časti prichádza)
2. Vytvoriť systém kamier ktoré budú sledovať každé evidenčné číslo vozidla (EČV) (môžeme teda docieliť, že budeme vedieť odkiaľ a kam ide auto, v aký čas, zistiť vplyv počasia a ďalšie informácie ktoré sa dajú následne aj speňažiť).
3. Prerobiť križovatky na križovatky 21.storočia (aby zelena nesvietila autám a chodcom ktoré/í nie sú, časomiera)
4. "Štát" má informácie kto kde študuje alebo pracuje "len má problém ich správne poukladať" +súkromné informácie ktoré sa dajú "kúpiť" (teda vieme zistiť aj tok ľudí). ---> Vieme zefektívniť Hromadnú dopravu.

Dnes je doba dátová :D (severná tangenta nie je potrebná, nič nerieši, denne chodím cez križovatku pri SAV)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2018 11:18
od zoom
Rojko, dáta su dôležité o tom niet pochyb. Ale v BA sa parkovacie miesta počítať nedajú odkedy je povolené parkovať na chodníkov a podobných miestach. Tiež ľudí vieš spočítať ked prechádzaju turniketmi (alebo "bránami" ako v pražskom metre) ale nie dverami autobusu či električky. Ak v tom vidíš potenciál, nech sa pači. Pozor, aby si nezasahoval do sukromia ludi tým, že vieš o každej ich cieľovej destinácií. Btw. v bratislave sa už dlhšiu dobu budujú inteligentné semafory sledujúce toky aut.

Pre zefektívnenie MHD stačí zahusťovať sieť električiek a trolejbusov, robiť udržbu koľajníc po súčasnej reko (tj. brusiť čistiť a mazať, lebo týmto udržíš vyššiu rýchlosť električiek) pokračovať v obnove vozoveho parku. A samozrejme zapojiť železnice.

Devil videl som tvoje argumenty k štúdiam Hodnota za peniaze, tak aku serioznu štúdiu očakávaš? Jednu jedinu otazku si položil a to že kolko aut jazdi z vajnor do lamača, pričom intenzity na tomto useku máš na predchádzajúej strane, okrem toho si argumentoval a presviedčal o svojej kvazi pravde.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2018 19:14
od devil
ano, ale to je alfa a omega ze kolko aut jazdi medzi bodmi ktore chceme spojit a nie ake su tam intenzity. kto nechape rozdiel tak nech ide diskutovat na pravdu alebo na novy cas. staci sa pozriet na krizovatku SAV kolko aut odbaca na stefanikovu alebo aka je doprava na pionierskej oproti sancovej. :wink:

kedze mesto je totalne neschopne hoci aj naplanovat elektrickove trate je najschodnejsie zapojit do MHD vlaky. a to musi urobit stat lebo zeleznice su statne, cize nove zastavky, viac vlakov, zvysenie kapacity kolaji. a potom upravit niektore krizovatky, vytvorit BUS pruhy, MHD na ceste moze byt zahustena ale ak bude trolejbus stat v zapche s autami tak to asi nepomoze.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2018 21:31
od mjk
Rojko, všetky tieto dáta su v Územnom genereli dopravy Bratislava. Len magistrát ich podľa Kratochvíľovej nevyužíva.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 22:31
od Rojko
http://www.staremesto.sk/data/MediaLibrary/41/41827/Panenska_final.pdf - záverečná správa z participatívneho procesu s verejnosťou v oblasti Panenská a okolie :D

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2018 21:12
od racto
viewtopic.php?f=35&t=23283
Dobré sú komentáre na IMHD :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2018 10:19
od Vlados
pánovi gratuľujem a pozorne budeme sledovať jeho kroky. (tu sa dočíta komentáre...)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2018 17:45
od mb1000
Opravili zel. priecestie na Riazanskej a kolaje tam nechali. Nemali tu uz podla projektu Filialky ist kolaje pod zemou? Alebo inak, nebola ta trat na Filialku este zrusena?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2018 21:04
od fh
Nebola. A vyzerá to tak že Filiálka ostane podľa týchto krokov. Je to požiadavka mesta aj kraja, počíta sa a ňou aj v predbežne zverejnených štúdiách o uzle Bratislava.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 23:32
od jarino
Kandidát na primátora Mrva hovorí o "plytkom metre".
Zatiaľ Magistrát nie je schopní riešiť ani električky.
https://dennikn.sk/1149378/kandidat-na- ... ref=top-cl

*Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 07:31
od KN.SK
Aký je rozdiel medzi "plytkým" a "neplytkým", hlavne ten cenový (i technicko-technologický)?
No hlavneže sa blížia voľby. :?