Stránka 81 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 19:40
od Vlados
Mesto tu 40 rokov rieši koľajovú dopravu do Petržalky, približne toľko isto koľajovú dopravu do juhovýchodnej časti mesta, približne toľko isto severnú tangentu a atď. a tu neustále nejaký PK zo satelitu disktuje čo by "jemu" malo mesto zabezpečiť. Mesto sa má primárne postarať o vlastných obyvateľov a potom môžu prísť na raz ostatní. Ak sa Tebe, alebo komukoľvek inému, nepáči tak nech sa objednajte u primátora a zariaďte si zmenu priorít. (Nakoľko ho zvolili (len) obyvatelia mesta, tak je nám všetkým jasné koho záujmy má a bude sledovať.)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 20:06
od devil
ale co to ma s tym ? to su daleko vacsie projekty na rozdiel od tych co uviedol, mimochodom vsetko v ramci mesta takze to "jemu" je zase len odvedenie pozornosti od reality.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 20:34
od Vlados
Aktuálne sa vytvára lievik v Karlovej Vsi, taký ktorý bol pred pár rokmi odstránený + k tomu sa vytvárajú zbytočné jazdy cez sídlisko tam a späť pre zrušené ľavé odbočenia.
Odovodnením určite bude, aby sa znížilo používanie OA v meste...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2020 08:34
od PK
Vlados, ked si si nevsimol nikde som nepisal co by "mne" malo mesto zabezpecit. Pisal som o konkretnych veciach a faktoch kde situacia je narocky zhorsena nie kvoli peniazom, ale kvoli zaujmom skupin a zadubenosti ludi ktori si to nechaju ako napriklad ty.
Obrovske peniaze sa vyhodili na vystavbu kruhaca vo Vrakuni, alebo na vystavbu 1+1 zbytocnej krizovatky na Starej Seneckej pri ovocnych sadoch. Tieto zbytocne vyhodene peniaze zhorsili situaciu, takze mi nevrav, ze je to o peniazoch, ked sa mozu najst na veci zhorsujuce situaciu.
Aj teraz v Bratislave bacuje zatemnenie rozumu, pred rokom ked premalovali Gagarinovu som napisal na magistrat BA, komunikoval s clovekom zodpovednym za dopravu, ukazal som mu navrh preusporiadania Gagarinovej tak aby bola zachovana priepustnost 2+2, bus pruh a neobmedzovanie autobusov. Po vymene argumentov ked bolo jasne, ze to co navrhujem by fungovalo vies aka bola odpoved?
"Čo sa týka Gagarinovej ulice, veľmi ťažké bolo presadiť aktuálne riešenie, preto nie je záujem o úpravy. Rovnako pre mesto je aktuálne životne dôležité dokázať, že MHD vie byť rýchlejšia a nemôžeme si dovoliť akúkoľvek chybu, ktorá by spôsobila negatívnu skúsenosť pri používaní MHD v ťažiskových úsekoch počas týchto dopravných obmedzení."

Takze takato je vola naozaj riesit problemy. Mesto moze aj skolabovat a kolabuje, ale ukazeme, ze vsetci budete chodit v MHD....

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2020 11:38
od aquila
inak ten kruhac vo vrakuni sa ide zase lepit a bude tam dalsi priebezny pruh, pricom je to podla mna hlupost a davno tam mala byt seriozna CSSka.

co sa tyka starej seneckej, resp cesty na senec tak je dost velky fail ivanky a bernolakova, lebo oni povolovali tie krizovatky. tam nechapem, ze ako mohli povolit takuto prestavbu krizovatky, ktora doslova znemoznuje rozisrenie na 2+2.

dalsi obrovsky fail statu a SSC vidim v tom, ze ked sa uz riesila D1/D4, tak ten usek rozsirenia I/61 medzi MUK s D4 a MUK D1 mohli urobit ako 2+2 a mali by rovno aj urobenu docela solidnu obchadzkovu trasu.

len bohuzial v tomto state sa vobec nerozmysla. namiesto mantry kolektorov, ktora ide vlastne od cca 2007meho teda uz skoro 13 rokov a kedy sa zahodila aj cela EIA pre rozsirenie I/61 do kosa to stoji.

keby bola I/61 rozsirena na 2+2 aspon po metro v ivanke, tak sme tiez niekde uplne inde. mohlo sa to potiahnut po MUK triblavina, ked ju uz teda stavaju, a zase raz mohla byt elegantna obchadzkova trasa

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2020 19:20
od Vlados
PK napísal:Vlados, ked si si nevsimol nikde som nepisal co by "mne" malo mesto zabezpecit.

PK, vždy sa tak tváriš...

PS: Netvrdím je magistrát je super, ani z ďaleka... ani nekomentujem tých čo stáli na strane sateliťákov v autách denne dochádzajúcimi do mesta a teraz čo otočili - MHD za každú cenu.

Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2020 22:57
od KN.SK
27. júna 2020.
Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu - rekonštrukcia koľajísk:
451314513245133
451344513545136
• • •
Dosť prázdno:
451374513845139
451404514145142
45143... hustne 4514445145 pri východe.
1388

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2020 12:28
od jarino
BA chce z eurofondov kúpiť:
10 električiek
16 veľkokapacitných trolejbusov (dĺžka 24 m)
11 hybridných trolejbusov dĺžky 12 metrov
23 hybridných trolejbusov dĺžky 18 metrov

Veľkokapacitné trolejbusy budú nakúpené na novú trolejbusovú trať Patrónky - Riviéra
Trolejbusy využívané v súčasnosti na trati 201 nahradia trolejbusy na trati 32, 204,33 a 133.

Hybridné trolejbusy (18 m) budú využívané:
12 vozidiel, pri predpokladanom intervale 6 minút, na novej trolejbusovej trati Mlynské Nivy –Slovenské národné divadlo, ktorá je v príprave výstavby, následné predĺženie linky 210 na konečnú Most SNP.
11 vozidiel bude použitých na novej trolejbusovej trati Trnávka –Avion Shopping Park (1,3 km) a na nahradenie 9 autobusov linky 61.

Hybridné trolejbusy (12 m) budú využívané:
na trati pre spojenú linku 41+203 (Hlavná stanica – Búdková – Koliba) a na novej trati Mliekarenská –Prievozská a Hraničná –Bergamon, ktorá je vpríprave výstavby a nahradia 3 autobusy linky 41.

Odhadované náklady za trolejbusy: 41 mil. eur
Odhadované náklady za električky: 26 mil. eur

Okrem toho sú plánované stavebné práce na modernizácii vozovní Jurajov dvor (60 mil. eur) a Krasňany (32 mil. eur)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2020 13:16
od Miro
24 m trolejbusy budú dvojkĺbové?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 16:18
od lostrail
Odporucal by som k tomu baliku prihodit este jednu kolajovu brusku. Nieco ako od Autechu, co konecne konzorcium, ktore modernizuje DKR, pustilo v Karlovke, aby znizili hluk.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 16:25
od lostrail
jarino napísal:Veľkokapacitné trolejbusy budú nakúpené na novú trolejbusovú trať Patrónky - Riviéra


Mas aj zdroj tejto informacie? Lebo moja informacia je taka, ze velkokapacitne trolejbusy maju byt nasadene do Vrakune (kde to ma logiku aj opodstatnenie). O nasadeni takychto vozidiel na linku 32 som nikde necital. Dokonca ani o tych 18m parcialoch sa nepise, ze by mali vykryt prave tuto linku. Ja cerpam odtialto:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/19779/DPB-chce-nakúpiť-spolu-90-nových-trolejbusov-a-električiek

Ale ak mas lepsi zdroj, sem s nim.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2021 13:13
od jarino
Na čerpanie z EU fondov boli predložené ďalšie projekty:
Nová trolejbusová trať Trenčianska – Hraničná
Nová trolejbusová trať Autobusová stanica -Nové SND
Nová trolejbusová trať Patrónka–Riviéra
Modernizácia trolejbusovej trate v úseku –Patrónka–Kramáre –Hlavná stanica

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2021 15:45
od aquila
a nechceli tam aj trat po avion ? ci to nakoniec dali prec ?

inak zrovna trat po nove SND povazujem za krok vedla.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2021 08:58
od aquila
PK napísal:
perets napísal:Nie, tomu sa hovorí dopravná indukcia. Áno doprava reflektuje výkonnosť ekonomiky, ale keďže podporujeme len jeden druh dopravy, a ostatné potláčame, tak rastie len ten jeden. Ako môže byť MHD (alebo VHD) konkurencie schopná keď bude stáť v tej istej zápche ako IAD ?
Nepochopil si myšlienku čo som myslel stop stav. Nie, že stojí doprava v danom momente, ale že už ďalej nerastie počet vozidiel na ceste v dlhodobom pohľade. Pretože ak ti trvá cesta do práce autom pri prázdnej ceste 25min a MHD 35min, tak časť ľudí sa rozhodne ísť autom lebo je to rýchlejšie. Ale keďže bude na ceste viac a viac áut, tak sa bude predlžovať aj cestovný čas, až do momentu kedy je to už nie je rýchlejšie ako MHD, a to je stop stav.
Pruhy na Gagarinovej sa by sa zaplnili oveľa rýchlejšie ako by si mnohý mysleli. Pretože je mnoho ľudí ktorý tú cestu, presne z dôvodu predĺženia času už nepoužívali, alebo ju používali zámerne v inom čase. Napr. chodili o hodinu skôr do práce. Teda o 7h bude ešte prázdnejšia ale o 8h už rovnako plná, ako doteraz.
Okey v Malage som nebol budem ti veriť ;) predpokladám že tam majú zavedenú parkovaciu politiku.
PS: 300voz/h v pohode prejde takou vymyslenou prekážkou.


Stale vychadzas z nespravnej premisy, ze natlacis ludi do MHD aj ked nechcu. MHD je primarne pre ludi ktori nevedia nemozu pouzivat IAD, studenti, dochodcovia, ludia ktori sa boja soferovat. Je to minimalne 30% populacie ktrou do IAD nikdy nedostanes. Z toho zbytku 70% asi polovica si najde pracu lokalne a len ta druha dokaze generovat premavku. To je ta tretina poctu obyvatelov mesta pokial premavka dokaze rast.
Preto ma MHD koexistovat s individualnou dopravou jedna neobmedzovat druhu.
Realita je taka, ze u nas napriklad cesta autom trva 20 minut a MHD 45 minut, do MHD nedostanes nikoho ani ked sa obcas cesta autom vysplha na tych 45 minut. Pritom taketo zdrzania autom uz maju citelny dosah na funcnost ekonomiky.
Na Gagarinke som videl rano v spicke, lavy pruh totalne zapchaty autami a pravy BUS, prazdny, akurat tam kazdu minutu prebehne MHD v ktorom je tak 15 ludi.
MHD a primestska doprava nie je konkurancia pre IAD.


praveze IAD a MHD su konkurenti a navyse mesto ma zaujem limitovat IAD v meste, ci uz parkovacou politikou, alebo aj vytvarania lievikov. je to legitimny ciel.

aj dnes rano zopar nehod a bola zasekana zase aj gagarinka, ale BUS pruhy boli relativne volne, co je najma v rannej spicke klucove.

preto hovorim, ze dufam, ze po volbach buduci rok najde magoriat gule a premaluju na BUS pruh aj celu gagarinku a aj svornosti smerom do mesta bude BUS pruh.

je nicmenej skoda, ze sa smerom von z mesta bajkalska neurobilo trojpruhova. teraz to bude uz tazsie, ale medzi PSS a vyjazdom to mali byt 3 pruhy.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2021 23:38
od ELZ
Valova stetkova dopravna politika (namalujem BUS pruhy/cyklo pruhy ako si zmyslim) je jedna katastrofa. Bavite sa o Gagarinke, ale nedavno namalovali BUS pruh na Lamacskej od Tesca az na Patronku. Vysledok: dovtedy bezproblemovy prijazd do Bratislavy z D2 sa tak zasekal, ze dost casto stoja auta v rannej spicke az na dialnici, co vytvara nebezpecne situacie. Mam hadat, ci pride sebareflexia a ten BUS pruh zrusia?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2021 21:16
od Vlados
nie, ale ľudia vo voľbách "zrušia" Valla.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2021 15:41
od aquila
nezrusia .. nema ho kto zrusit.. zatial (nie ze by ma to tesilo)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2021 20:13
od Vlados
tak nepôjdeme voliť

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 22:46
od Vlados
opäť býva fajne upchatá Bajkalská od D1 po Prievozskú a opačne. nechápem prečo je ráno upchatá od Prievozskej do D1? vozidlá od "Gagarinovej" udúce k D1 stoja v križovatke a blokujú ostatné smery križovatky. tretí pruh na Bajkalskej chýba ako soľ.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2022 12:07
od badger-FB
Mesto Bratislava uzatvorilo rámcovú dohodu s MBM Group (+Hochtief, Strabag..) za 46 mil. eur bez DPH. Platné do 2026.
Bežná údržba pozemných komunikácií a oprava výtikov na území Hlavného mesta SR Bratislavy
https://crz.gov.sk/data/att/3746046.pdf

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2023 18:05
od badger-FB
Most na Antolskej ulici v Petržalke čaká rekonštrukcia, doprava bude riadená prenosnou svetelnou signalizáciou
https://www.facebook.com/bratislavapetr ... embed_post

Obrázok

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2023 15:42
od Vlados
Bratislava sa po 40 rokoch dočkala rozšírenia Harmincovej ul. Žiaľ je to v čase keď tu vládne team vallo, čiže vodiči dokonca prišli a pár metrov štvorpruhu - zabrali ich bus pruhy.
Namiesto rýchleho napojenia Dúbravky na D1 a Lamačskú cestu sa v tomto smere nič neudeje.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2023 16:46
od jozin z bazin
Ak sa dobre pamatam, tak tam bol dvojpruhovy tankodrom, takze by som netvrdil, ze automoblisti o nieco prisli.
Korektne by bolo uviest, ze bola zrekonstruovana cesta a pribudli dva bus pruhy.
A kedze autobusy budu mat vyhradene vlastne pruhy, tak sa zrychli aj pohyb automobilov. Predtym, ked autobus zastal na zastavke, tak zablokoval cely jazdny pruh, lebo zastavka bola priamo na ceste, nie v zalive.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2023 22:00
od Vlados
Bus pruh je už zakreslený medzi Schneidra Trnavského a Ľuda Zúbku, kde roky bolo 2+2+odbočovacie pruhy. Snáď nebude bus pruh už pred križovatkou Schneidra Trnavského x Harmincova, lebo si neviem prestaviť ako sa z ľahkosťou dostane bus z ľavého pruhu na Schneidra Trnavského do pravého na Harmincovej - jedine že bude mať bus pruh pred križovatkou a skôr zelenú ako OA/NA. Úplne identický problém je v opačnom smere.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2023 18:09
od badger-FB
Bratislava si vezme 16,6 mil. eur úver na opravy ciest a mostov: viewtopic.php?f=35&t=26660 . Splatnosť 20 rokov, 1% úrok. Pôvodný zámer bol polovičný, ale "mestu sa naskytla vyššia možnosť". Úver dáva mestu spoločnosť National Development Fund II. Financie sa majú použiť na renováciu hlavných ťahov a aj mostu SNP, na spolufinancovanie s IROP etc. Zdroje sa môžu aj bez sankcie nevyčerpať, podrobnejšie v článku.

Ide o súčasť Slovak Investment Holding a teda ide o spoločnosť vlastnenú vládou.