Oblasť Popradu, Kežmarku, Levoče a Starej Ľubovne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Peter Olejár » 16. Apr 2008 15:17

V Tatrách sú ohrozené škodovky a volkswageny :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9926
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 16. Apr 2008 15:54

Rekonštrukcia mosta

od: 03. 03. 2008
do: 30. 09. 2008


miesto: cesta číslo I/77 v obci Obručné
smer oba

Premávka bude riadená svetelnou signalizáciou striedavo v jednom smere so šírkou pruhu 3,25 m.

zdroj: KR PZ Prešov

Zdroj: http://www.natankuj.sk/?submenu=obmedze ... dzenie=142
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Tomas PO » 16. Apr 2008 16:57

kstano napísal:Inak v Levoci na hlavnom tahu robia kruhac. Uz davnejsie sa o tom hovorilo a myslel som, ze to nastastie zrusili, ale uz sa stavia.

Preco som proti: kruhac je super vec, ale v posl. rokoch sa dopravne problemy riesia kruhacom aj tam, kde je to nevhodne a podla mna to je ten priklad. Kruhac je fajn, ak spaja rovnocenne cesty, ale tam bude kruhac krizovatky hlavneho tahu BA-KE a smerom od sidliska a od autobusovej stanice (resp. SNV). Ak to bude klasicky kruhac, bez zvlastnych pruhov, tak tych par aut z vedlajsich ciest bude sposobovat kolony na hlavnom tahu. A ak tam upravia prednost v jazde v kruhaci na nestandardny kruhac, bude este vacsi problem dostat sa na hlavnu cestu z vedlajsej ako je teraz...

Ja si myslim, ze je to spravne riesenie. Spomali sa tym rychlost na tomto useku, ktora bola castokrat prilis vysoka (najma v noci). Navyse bocne smery nie su az tak frekventovane, takze kruhak sa bude pekne vyprazdnovat. Je to lepsie ako semafor, kde by si zbytocne stal na cervenu, ked netreba. Ani indukcne cievky u nas nefunguju ako by mali...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 16. Apr 2008 16:59

Sergej napísal:
ok79 napísal:OT: Ale porad lepsi kruhac ve meste, nez jako ten za Martinem u automobilek mimo mesto

Čo máš proti nemu? Ja si myslím, že je spravený dobre a svoj účel plní.

Je to dost nestandardne riesenie, kruhak mimo mesta v strede pola. Spomaluje to uz aj tak pomalu premavku a rusi jeden z mala usekov, kde sa dalo na tychto miestach predbiehat. K zavodom stacilo vybudovat plnohodnotne a domyslene odbocovacie/pripajacie pruhy.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod sven » 16. Apr 2008 17:01

Mne sa zda, ze tam bol pred tym zakaz predbiehania, prave kvoli odbocke do fabriky. Ale tiez si inak myslim, ze to spomaluje premavku, aj ked na druhej strane sa bezpecnost asi zvysila.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod i15 » 16. Apr 2008 17:55

mapa variantov II. etapy prelozky PP-KK

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4286

nejaky pokec k tomu + mapka vo vacsom rozliseni:

http://eia.enviroportal.sk/detail/i-67- ... k-ii-etapa
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 16. Apr 2008 17:56

Tomas PO napísal:
kstano napísal:Inak v Levoci na hlavnom tahu robia kruhac. Uz davnejsie sa o tom hovorilo a myslel som, ze to nastastie zrusili, ale uz sa stavia.

Preco som proti: kruhac je super vec, ale v posl. rokoch sa dopravne problemy riesia kruhacom aj tam, kde je to nevhodne a podla mna to je ten priklad. Kruhac je fajn, ak spaja rovnocenne cesty, ale tam bude kruhac krizovatky hlavneho tahu BA-KE a smerom od sidliska a od autobusovej stanice (resp. SNV). Ak to bude klasicky kruhac, bez zvlastnych pruhov, tak tych par aut z vedlajsich ciest bude sposobovat kolony na hlavnom tahu. A ak tam upravia prednost v jazde v kruhaci na nestandardny kruhac, bude este vacsi problem dostat sa na hlavnu cestu z vedlajsej ako je teraz...

Ja si myslim, ze je to spravne riesenie. Spomali sa tym rychlost na tomto useku, ktora bola castokrat prilis vysoka (najma v noci). Navyse bocne smery nie su az tak frekventovane, takze kruhak sa bude pekne vyprazdnovat. Je to lepsie ako semafor, kde by si zbytocne stal na cervenu, ked netreba. Ani indukcne cievky u nas nefunguju ako by mali...


aj tak je v meste znizena rychlost, aspon ju ludia budu nuteni aj dodrziavat...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod kstano » 16. Apr 2008 18:40

Uvidime, ako to bude v praxi o par mesiacov. Chodim tadial ked som doma par krat denne, tak si to dostatocne vyskusam.
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod i15 » 31. Máj 2008 10:44

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10271

:arrow: obchvat casti Starej Lubovne je pripraveny, mesto vsak potrebuje financie od PSK
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 25. Jún 2008 14:32

fh napísal:
Sergej napísal:Slovenská správa ciest vyhlásila verejné obstarávanie na stavbu I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa.

Opis: Stavba nadväzuje na už zrealizovanú stavbu Poprad-prieťah. Trasa cesty vedie v jestvujúcej trase cesty I/67, križuje železničnú trať Košice-Žilina. Stavba pozostáva z dvoch samostatných ucelených úsekov. Úsek č.1 - 26 stavebných objektov, úsek č.3 - 40 stavebných objektov. Stavba bude z časti realizovaná bez vylúčenia verejnej premávky.

Rozsah: Cesta I/67 v kategórii MZ 16,5/60 v dĺžke 583 m, v kategórii C 22,5/80 v dĺžke 3 971 m, dočasná komunikácia kategórie C 7,5/40 v dĺžke 493 m, miestna komunikácia kategórie MO 8/40-60 v dĺžke 904 m, 4 mosty na ceste I/67, 1 most na železničnej vlečke, 1 most na miestnej komunikácii, 5 úrovňových križovatiek, preložka rieky Poprad v dĺžke 785 m, preložka železničných vlečiek v dĺžke 335 m, cestná kanalizácia v dĺžke 2 144 m, oporné múry v dĺžke 188 m, vyvolané investície.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:
rozpätie: od 860 000 000,00 do 924 000 000,00 SKK.



Stavba cesty pri Poprade má byť ukončená za vyše tri roky :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69363#69363


:arrow:

Podľa oznámenia SSC o vyhlásení súťaže stavba pozostáva z dvoch samostatných ucelených úsekov so 66 stavebnými objektmi. Rozhoduje najnižšia cena, lehota na požiadanie o súťažné podklady je 25. apríla, na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami 20. mája 2008. Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne počas 120 dňoch.


Vie niekto, ako to dopadlo?

A co znamena ta posledna veta v citacii? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sezbrzni » 08. Júl 2008 11:40

sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod i15 » 25. Júl 2008 15:02

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10619

1. etapa privadzaca PP-KK sa bude stavat pod vedenim IS KE a.s., vystavba by mala trvat 40 mesiacov

...

privadzac ma vlastnu temu aj v sekcii dialnice, co s nou :?: :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=631&start=0

kedze je to vyznamnejsia cestna stavba, navrhujem jej presun do sekcie Cestna siet...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 25. Júl 2008 20:07

kedze je to vyznamnejsia cestna stavba, navrhujem jej presun do sekcie Cestna siet...


pripajam sa.

strucne k VO

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa.
Stavba nadväzuje na už zrealizovanú stavbu Poprad - prieťah. Trasa cesty vedie v jestvujúcej trase cesty I/67, križuje železničnú trať Košice - Žilina. Stavba pozostáva z dvoch samostatných ucelených úsekov.
Cesta I/67 v kategórii MZ 16,5/60 v dĺžke 583 m, v kategórii C 22,5/80 v dĺžke 3 971 m, dočasná komunikácia kategórie C 7,5/40 v dĺžke 493 m, miestna komunikácia kategórie MO 8/40-60 v dĺžke 904 m.

Trvanie: 40 mesiacov
ZÁKAZKA SA TÝKA PROJEKTU/PROGRAMU FINANCOVANÉHO Z FONDOV SPOLOČENSTVA
Nie.

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj08. ... k&aalebo=a
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Milos » 18. Dec 2008 11:39

Tak toto je sila: "Stredisko údržby ciest v Tatranskej Štrbe sa takmer rozpadlo. Sú dni, kedy disponuje jediným pojazdným vozidlom. Vedúci údržby dal výpoveď a ostatní zamestnanci ho chcú nasledovať."



http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11298
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2008 12:00

Milos napísal:Tak toto je sila: "Stredisko údržby ciest v Tatranskej Štrbe sa takmer rozpadlo. Sú dni, kedy disponuje jediným pojazdným vozidlom. Vedúci údržby dal výpoveď a ostatní zamestnanci ho chcú nasledovať."



http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11298


Tento problém je tam odkedy existuje PO VÚC a ide o osobný spor medzi predstaviteľmi na kraji v sekcii doprava a šéfom miestneho strediska, za ktorým ale stojí samospráva a cestári, lebo je to človek z praxe. Často kritizoval, že sa opravovali úseky ciest, ktoré nebolo až tak treba, ako iné atď. a to sa nepáčilo kraju. Tak to vyriešili po svojom, ale na úkor ľudí. Zrovna takto sa spory riešiť nemajú. A konať mal už min. pred 2 rokmi samotný predseda PO VÚC. :idea:

Lebo to stredisko je aj na pohľad v zanedbanom stave. Náklady na novú zimnú techniku tvoria len asi 50% nákladov potrebných na udržanie a správny chod celého strediska a keď skutočne padne údržba strojov kvôli nedostatku náradia za pár desiatok tis. SKK, tak je kdesi chyba. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 15:05

Aktuálny spor v oblasti Tatier: Obec Štrba a mesto Vysoké Tatry sa sporia o to, komu patrí Štrbské Pleso. Len tak pre zaujímavosť: obaja starostovia (primátor) sú známi v ZMOS-e.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2009 21:14

Dialniciar napísal:Aktuálny spor v oblasti Tatier: Obec Štrba a mesto Vysoké Tatry sa sporia o to, komu patrí Štrbské Pleso. Len tak pre zaujímavosť: obaja starostovia (primátor) sú známi v ZMOS-e.


Tabuľová vojna o Štrbské Pleso sa skončila dohodou samospráv. Pri vstupoch do známej osady popoludní osadili kompromisné tabule, na ktorých je len názov Štrbské Pleso.

Obe samosprávy však naďalej tvrdia, že známa tatranská osada im patrí. Viacročný spor vyostril verdikt Ústavného súdu, ktorý v septembri minulého roku zrušil rozhodnutie Najvyššieho súdu o pričlenení Štrbského Plesa podtatranskej obci Štrba. Vec na opätovné rozhodnutie vrátil Najvyššiemu súdu. Ministerstvo vnútra nedávno uviedlo, že Štrbské Pleso patrí až do rozhodnutia súdu pod správu Štrby.

Najvyšší súd zatiaľ nespresnil, kedy vo veci rozhodne.

Správa obľúbenej rekreačnej oblasti Vysokých Tatier môže byť pre samosprávy lukratívnou záležitosťou. V katastri osady je viacero hotelov, rekreačných zariadení či navštevované lyžiarske stredisko.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ukončené stavby v r. 2008

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2009 17:23

I/18 a II/553 Levoča, križovatka

Termín začatia stavby: 10/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 09/2008
Celkové náklady stavby: 29,280 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 1,277 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 28,000 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,003 mil. Sk

Účel stavby:

Križovatka ciest I/18 a II/533 sa nachádza na západnom okraji mesta Levoča . Stavebne je riešená ako priesečná križovatka , vyznačená vodorovným a zvislým dopravným značením . Po spracovaní technickej štúdie v dvoch variantoch a to :
1. priesečná so stavebnými úpravami – samostatné odbočovacie a pripojovacie pruhy pre všetky pruhy a svetelnou signalizáciou
2. malá okružná križovatka – bolo doporučené riešenie – malá okružná križovatka so stredným ostrovčekom R =10,00 m a vonkajším rozmerom okružného pásu D =36,00 m.

Dĺžka úpravy v km: 0,500

Zdroj: SSC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ukončené stavby v r. 2008

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2009 17:28

I/77 Lacková, most 018

Termín začatia stavby: 11/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 09/2008
Celkové náklady stavby: 7,150 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 0,694 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 6,300 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,156 mil. Sk
Zhotoviteľ: Výrub Drevín, Obec Lacková

Účel stavby:

Súčasný stav mosta vzhľadom na rozsah poškodenia a porúch hodnotený stavom V.- zlý. Cieľom je vybudovanie mosta a úpravy potoka na mieste súčasného mosta.

Zdroj: SSC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ukončené stavby v r. 2008

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2009 17:30

I/77 Obručné, most 031

Termín začatia stavby: 11/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 09/2008
Celkové náklady stavby: 10,650 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 0,456 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 9,700 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,494 mil. Sk
Zhotoviteľ: Výrub Drevín, Obec Obručné

Účel stavby:

Súčasný stav mosta vzhľadom na rozsah poškodenia a porúch hodnotený stavom VI. -veľmi zlý. Cieľom je odstránenie zistených porúch súčasného mosta výmenou mostného zvršku, sanácie nosnej konštrukcie a spondej stavby.

Zdroj: SSC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ukončené stavby v r. 2008

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2009 17:33

I/67 Tatranská Kotlina – Ždiar, zosuv

Termín začatia stavby: 11/2006
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 09/2007
Celkové náklady stavby: 20,705 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 19,428 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 0,010 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 1,267 mil.Sk
Zhotoviteľ: C.M.R. Slovakia s.r.o. Ľubotice
Dĺžka úpravy v km: 0,600

Účel stavby:

Jedná sa o sanáciu cestného telesa, ktorý bol narušený zosuvom a došlo k poškodeniu vozovky. Súčasťou stavby je oporný múr a opatrenia na usmernenie a zachytenie zrážkových vôd.

Zdroj: SSC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod racto » 24. Jún 2009 11:31

SAD Poprad zakúpil 14 nových autobusov pre prímestskú dopravu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=89617#89617
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jún 2009 18:52

Viaceré obce v okrese Kežmarok zasiahli dnes popoludní výčiny počasia. :arrow:

Mestá Kežmarok a Spišská Belá a obec Ľubica vyhlásili III. stupeň povodňovej aktivity po prietrži mračien, ktorá sa prehnala v okolí Kežmarku.

Búrka, prietrž mračien a krúpy spôsobili lokálne povodne. Prívalové vody najviac poškodili miestne komunikácie. Niektoré ulice v Kežmarku zostali po búrke bez asfaltu, ktorý strhli prívalové vody. Na viacerých miestach zaznamenali menšie zosuvy pôdy.

Jeden z nich zasiahol cestu medzi Kežmarkom a Mlynčekmi a zablokoval dopravu na tomto úseku. Po daždi zostala neprejazdná cesta I/77 medzi Spišskou Belou a obcou Bušovce. Voda zaplavila aj cestu I/67 v meste Kežmarok pri Tatraľane, kde polícia a hasiči regulovali dopravu.

Podľa predsedu Obvodnej povodňovej komisie v Kežmarku Jána Troppa situácia začína byť kritická už aj medzi obcami Holumnica a Jurské, kde miestny potok začína ohrozovať cestu spájajúcu tieto dve obce. Cestu pritom len minulý rok zrekonštruovali po predchádzajúcich povodniach. V susednom Poprade búrka nemala taký dramatický priebeh.

... katastrofa ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Júl 2009 10:34

Popradčania majú obavy z nebezpečnej križovatky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12208
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Júl 2009 10:37

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.