Andrej napísal:Skôr by som povedal, ze obce na vychod od Brezna maju viac obyvatelov ako Revuca, Tisovec a Muran dohromady (samozrejme cim dlhsia trasa, tym viac obyvatelov) a treba pocitat aj s cestovnym ruchom - Nizke Tatry + Slovensky raj tvoria tiez znacnu cast premavky. I/66 tvori zaroven spojnicu na I/67. Vidno to aj na intenzitach. Skoda, ze tieto tahy su dlhodobo v havarijnom stave. Zial, tato oblast nie je priorita, aj na I/72 cez Certovici opravili len kratky vrcholovy usek
Spojenie cez Tisovec - Revúcu a Štítnik je len tak mimochodom najkratším spojením Banskej Bystrice a Rožňavy.
Preklasifikovaná cesta I/72 z Brezna cez Tisovec na Rimavskú Sobotu nemá vôbec parametre cesty I.triedy. Toto leto som bol na túre pod Čertovým mostom (železničný most) a sprievodca nám ukazoval farebné značky geodetov pre preložku v tomto úseku (cesta má tu mať most v oblúku cez Čertovu dolinu).
Takže plány sa vymýšľajú ale reálne si nemyslím, že v najbližších 10-15 rokov na to nájdu peniaze.
Cesta I/66 je určite dôležitá, pretože spája Brezno s Popradom. Asi aj turistika a hustota obyvateľstva na Horehroní je väčšia ako v Gemeri a Malohonte.
Je ale škoda, že obchvat Brezna v I.etape nezájde až po I/72 (na cestu z Tisovca).