Tie významné tranzitné ťahy budú skôr postupne D/RC a samozrejme pri nich dlho budú iba cesty I. triedy, ale cesty I. triedy by skôr mali prepojiť krajinu ako takú: regióny, kraje, väčšie mestá v regiónoch. Cesty II. triedy by mali prepojiť jednotlivé okresy v rámci krajov a tiež kraje medzi sebou v oblastiach obcií. Takže je to správny krok. A finančne rovnaký efekt.
Odoslané: 02. Jan 2009 12:41
od Dialniciar
Obec Sklené Teplice odštartuje rokom 2009 komplexnú rekonštrukciu ciest a chodníkov v hodnote cca. 730 tis. EUR (22 mil. SKK).
*obec má rozpočet cca. 182,6 tis. EUR (5,5 mil. SKK)
Žiarska dopravná polícia prehodnocuje značky
Odoslané: 02. Apr 2009 10:30
od Dialniciar
V našom regióne štyridsiatka obmedzovala vodičov na desiatich úsekoch ciest prvej a druhej triedy. To by sa už onedlho malo stať minulosťou.
"Do konca februára spolu so správcami ciest prehodnotíme všetky úseky s obmedzenou rýchlosťou. Je veľmi pravdepodobné, že na cestách prvej a druhej triedy budú štyridsiatky zrušené," hovorí dopravný inžinier Okresného dopravného inšpektorátu v Žiari nad Hronom Marián Sikorai.
Ide napríklad o prieťah Žiarom (Ulica SNP), cestu v Hliníku nad Hronom, v Žarnovici sa obmedzenie zruší na Bystrickej ulici aj v smere do Žarnovickej Huty, v Banskej Štiavnici v smere na Drieňovú.
Niektoré štyridsiatky obmedzujú rýchlosť aj na cestách tretej triedy. Keďže ide o úzke cesty, pravdepodobne tam zostanú aj naďalej. Týka sa to najmä úseku v hornej časti Vyhieň, či v Ihráči. Ale napríklad v Hodruši-Hámroch väčšina štyridsiatok zmizne. Tieto úseky budeme ešte individuálne posudzovať. Do konca februára máme vyriešiť cesty prvej a druhej triedy, treťotriedne doriešime v marci. Samotné odstránenie značiek by malo byť zrealizované do konca mája. Kým sa tak nestane, vodiči by mali značenie rešpektovať.
Rušiť sa budú aj ďalšie značky, ktoré nevyhovujú novým predpisom. Ide predovšetkým o informatívne značky. Bývalý zákon hovoril, že dopravné značky možno použiť len tam, kde si to nevyhnutne vyžaduje bezpečnosť cestnej premávky, jej plynulosť alebo iný dôležitý záujem. V novom zákone vypadlo "alebo iný dôležitý záujem". Ak by sa mal zákon dôsledne dodržať, mali by sa odstrániť napríklad všetky značky označujúce prvky cestovného ruchu (hotely, kempy, penzióny atď.).
V týchto dňoch však paradoxne dopravná polícia riešila umiestnenie hnedých dopravných značiek k turistickým a iným kultúrnym cieľom v regióne. Vyšší územný celok na ne dostal peniaze z európskych fondov, tak to skôr vyzerá, že značky pribúdajú. Ak nechce peniaze vrátiť, musí ich do konca mesiaca poosádzať. Takto pribudne napríklad označenie žiarskeho planetária, Šašovského hradu, kremnických múzeí, banskoštiavnických historických a kultúrnych objektov, ale napríklad aj pamätníkov SNP v okrese Žarnovica.
Zdroj: PZ SR, ODI ZH
Odoslané: 19. Apr 2009 18:05
od Dialniciar
V centrálnej zóne mesta Banská Štiavnica parkujú autá skutočne všade, na chodníkoch, ale aj v úzkych historických uličkách. Zmätky by mal odstrániť nový systém parkovania a jeho spoplatnenie. Problémom je nielen nedostatok parkovacích plôch, ale aj samotný stav komunikácií v centre. Jednou zo šancí ako zvýšiť počet parkovacích miest, je prijať opatrenia na optimálne využitie odstavných plôch a zavedenie plateného státia. Výber poplatkov budú zabezpečovať miestne technické služby. Ich výška bude závisieť od atraktívnosti konkrétnej lokality. Bezplatné by mali ostať dve záchytné parkoviská, na Mládežnickej ulici a pod Novým zámkom. Na Námestí sv. Trojice bude poplatok za hodinové parkovanie až 1,5 eura (45,19 Sk). Na ďalších miestach sa bude pohybovať poplatok pre osobné automobily v sume 50 centov (15 Sk), na Radničnom námestí to bude jedno euro (30,13 Sk) na hodinu. V novom systéme parkovania sa počíta tiež s prenajímaním parkovacích miest, kde trvalo bývajúce fyzické osoby v historickom centre budú mať nárok si prenajať jedno parkovacie miesto a podnikateľské subjekty s trvalou prevádzkou v centre maximálne dve miesta. Ďalšou novinkou bude rezidentská karta, ktorá bude oprávňovať obyvateľov z ulíc Horná ružová, Malá okružná, Dolná ružová, Novozámocká, Strieborná a Nádvorie Banského domu parkovať na vyhradených miestach. Jej cena bude len symbolická. Poplatok sme stanovili len za náklady na vydanie takejto karty, čo predstavuje sumu sedem eur na rok (210 Sk). Za parkovanie v centre mesta platili vodiči aj minulý rok, od januára je opäť bezplatné. Nové pravidlá začnú platiť od prvého apríla, no poplatky sa začnú vyberať až v máji. Zatiaľ totiž v uliciach nenájdete značky, podľa ktorých by sa vodiči mohli orientovať. Vodičov, ktorí nebudú od 1. mája rešpektovať vyhradené parkoviská a budú porušovať zákaz státia, čakajú pokuty až do 66 eur.
Zdroj: MsÚ BS
Odoslané: 02. Máj 2009 10:29
od Dialniciar
Žiar nad Hronom Kvôli dobudovaniu mimoúrovňovej križovatky v súvislosti s dostavbou rýchlostnej cesty R1 je úplne uzatvorená križovatky ciest III/5076 a I/65 v Žiari nad Hronom – Šášovskom Podhradí. Obmedzenie je vyznačené prenosnými dopravnými značkami a premávka je vedená po obchádzkových trasách.
Zdroj: Stellacentrum
Odoslané: 25. Jan 2010 21:54
od Dialniciar
Hronský Beňadik obnoví Mýtne námestie v hodnote 390 tis. €
- SSC tu pripravuje rekonštrukciu a modernizáciu cesty I. triedy v nákladoch asi 10 mil. €; pribudne 1 jazdný pruh - Kremničania nechcú ešte viac kamiónov v meste - žiadajú riešenia pre chodcov - štát slovami NDS ukľudňuje, že raz tu bude obchvat, ale najskôr po r. 2016 sa začne stavať - Kremničania nesúhlasia s R3 - pretože neveria v jej dohľadnú realizáciu
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 25. Máj 2010 19:45
od Dialniciar
V Žiari začnú s obnovou centra, ľudia môžu čakať hluk a prach
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 27. Máj 2012 14:53
od Achernar
Dobrý deň, neviete náhodou, v akom stave je cesta medzi Brehmi a Pukancom? Špekulujem totiž, či je lepšie ísť z Bratislavy do Jabloňoviec cez Tlmače, čo je dlhšie po obyčajných cestách, alebo po tej ceste, kde pôjdem dlhšie po autostráde. Po tej ceste som kedysi dávno šiel, no už vtedy bola zarastená, a dnes nie je ani na niektorých mapách. Preto sa pýtam, či sa mi tadiaľ oplatí ísť, alebo tam nie sú nejaké padnuté stromy alebo úplne rozbitá či zosunutá cesta (ako som sa v nejakom staršom článku dočítal)...
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 29. Máj 2012 07:55
od Nevedko
Cesta je pomerne OK. Ten zosuv spred dvoch rokov bol iba na jednom úseku, kde voda vzala krajnicu, ale nebolo to nič hrozné. Zákruty sú dosť prudké a treba v nich dávať pozor, či nepôjde oproti nejaká stará V3S. Na 1 mieste tesne za hrebeňom (smerom k Pukancu) je na ceste taká nepríjemná vlna, cez ktorú sa neoplatí ísť viac ako 50. Ja by som si rozhodne vybral cestu cez Brehy, akurát by som tých 7 km šiel opatrne.
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 31. Máj 2012 22:34
od Achernar
Ok, tak idem tadial, dakujem za info.
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 06. Aug 2012 13:31
od Andrej
Tento obchvat by okrem obchvatu BS poriesil aj obchvat Banskej Belej a problematicke smerove a vyskove vedenie sucasnej I/15 - aj ked ani novo navrhovane riesenie este nie je idealne s vyse 7% stupanim pri BS. Na druhej strane by som planovanu sumu na tento obchvat (cca 15 mil. €) radsej videl investovanu do novej pristupovej cesty do BS od R1, postacila by kludne cesta II. triedy.
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 11. Mar 2014 11:07
od simonsson75
V piatok 7.3. som sa po cca roku odvážil vyskúšať stav II/512 zo Žarnovice cez Veľké Pole po križovatku s I/64. V BB kraji sú všetky diery poplátané, povrch v stúpaní na horský priesmyk a v samotnej obci Veľké Pole sa rozpadá, ale stále je s opatrnosťou dobre prejazdný. V klesaní od penziónu Sedlo až takmer k hranici kraja je cesta v úseku cca 4km kompletne zrekonštruovaná, s novým povrchom. Za tabuľou Trenčianskeho kraja pribudol cca 300m prejazd obcou Radobica - časť Cerová, povolená je 70 km/h. V Trenčianskom kraji rekonštrukcia ani žiadne plátanie neprebehlo, aspoň som si nič nevšimol. Povrch sa tam hlavne smere od ZC do Partizánskeho na niektorých miestach rozpadá, s opartnosťou je ale pomerne dobre prejazdný. Čo som si ešte všimol, je obmedzenie prejazdu vozidiel nad 12 ton na celom úseku.
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 12. Mar 2014 11:50
od cargobull
ten je tam od januara 2014. vyvazame z tade dolomit tak musime teraz chodit cez handlovu na novu banu co je skoro o 30 km viac
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 04. Júl 2014 22:02
od ANDi
zdroj: YouTube.com
Inac akonahle som vysiel z Kremnice, tak som bol milo prekvapeny sirkou aj kvalitou tejto cesty, vacsina ciest I. triedy moze zavidiet.
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 07. Júl 2014 10:01
od cargobull
a sup do zakazu vjazdu ty si teda sofer.... najviac ma mrzi ta cesta popri cyklosante (0:15) ze ju nevedia stale dokoncit
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 07. Júl 2014 19:51
od ANDi
Som tam bol prvykrat, tak som trochu nepochopil tu "lesnu" cesticku.
Re: Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice
Odoslané: 12. Júl 2014 08:53
od Kanky
krasa, ANDi, ten tunelik...predpokladam, ze je to podjazd pod zeleznicou v 56 s., co s tou druhou rurou? nefunkcna? alebo to nebola rura pre cestu?