Oblasť Tvrdošína a Námestova
Odoslané: 06. Feb 2006 15:16
Táto oblasť sa dá charakterizovať veľmi stručne: Orava.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. smer Dolný Kubín-Tvrdošín-Trstená-hranice s Poľskom
2. Tvrdošín-Štefanov nad Oravou-Námestovo
3. Námestovo-Rabča-Oravská Polhora-hranice s Poľskom
4. Námestovo-Lokca-Hruštín-smer Oravský Podzámok
5. Pobiel-Oravský Biely Potok-Zuberec-smer Liptovské Matiašovce
6. Trstená-Liesek-Vitanová-Suchá Hora-hranice s Poľskom
7. Zákamenné-Oravská Lesná
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Bod č. 1 je cesta I. triedy, hlavný cestný ťah, v koridore ktorého je plánovaná aj rýchlostná cesta (RC) R3. V tomto smere ju ani nie je kde inde stavať. Je to tzv. severná vetva R3, ktorá má pevné určenie. Cesta I. triedy uvedená v bode č. 1 by však mala byť prioritou, pretože R3 ešte nestojí (stavia sa zatiaľ len jeden úsek v dĺžke cca. 6,5 km, aj to len na 1/2 profil: R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota ) a je to strategický cestný ťah, dokonca už dnes je to výrazne vyťažená cesta.
Potom chýba aj nová cestná komunikácia, ktorá by spojila regióny Orava a Kysuce okolo vodnej nádrže Nová Bystrica. A ešte by sa mala zásadným spôsobom prebudovať aj cesta II. triedy na cestu I. triedy, ktorá spája Tvrdošín a Námestovo. Inak je tu cestná sieť dosť riedka, ale postačujúca. Aj napojenie na Poľsko je dobre rozvinuté.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Tvrdošín
2. Trstená
3. Námestovo
4. Podbiel
5. Nižná
6. Oravská Polhora
Body 1., 2., 4. a 5. bude riešiť de facto RC R3 ako aj ďalšie obce, ktoré som nespomenul. Skutočne veľmi potrebnými sú obchvaty okolo miest Tvrdošín a Trstená.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
V tejto oblasti je železničná sieť veľmi riedka, je tu jediná trať, ktorá ide zo smeru Dolný Kubín a končí v Trstenej. Práve tento fakt spolu s faktom, že tu je aj rieka a je tu skôr hornatý terén spôsobujú problémy aj v cestnej sieti ako aj v pomalom stavaní RC R3 a preto železničná sieť nie je prioritou pre tento región, pretože na výstavbu nových tratí by bola potrebná finančná pomoc EU, ale tá už je vyčerpaná v tomto regióne na RC R3.
Letecká doprava.
Táto oblasť vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP nepotrebuje. A to práve pre relatívne dobrú (plán + realizácia) cestnú infraštruktúru s letiskom v ZA.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU. Je potrebné investovať do opráv a modernizácie vodného diela Orava.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. smer Dolný Kubín-Tvrdošín-Trstená-hranice s Poľskom
2. Tvrdošín-Štefanov nad Oravou-Námestovo
3. Námestovo-Rabča-Oravská Polhora-hranice s Poľskom
4. Námestovo-Lokca-Hruštín-smer Oravský Podzámok
5. Pobiel-Oravský Biely Potok-Zuberec-smer Liptovské Matiašovce
6. Trstená-Liesek-Vitanová-Suchá Hora-hranice s Poľskom
7. Zákamenné-Oravská Lesná
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Bod č. 1 je cesta I. triedy, hlavný cestný ťah, v koridore ktorého je plánovaná aj rýchlostná cesta (RC) R3. V tomto smere ju ani nie je kde inde stavať. Je to tzv. severná vetva R3, ktorá má pevné určenie. Cesta I. triedy uvedená v bode č. 1 by však mala byť prioritou, pretože R3 ešte nestojí (stavia sa zatiaľ len jeden úsek v dĺžke cca. 6,5 km, aj to len na 1/2 profil: R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota ) a je to strategický cestný ťah, dokonca už dnes je to výrazne vyťažená cesta.
Potom chýba aj nová cestná komunikácia, ktorá by spojila regióny Orava a Kysuce okolo vodnej nádrže Nová Bystrica. A ešte by sa mala zásadným spôsobom prebudovať aj cesta II. triedy na cestu I. triedy, ktorá spája Tvrdošín a Námestovo. Inak je tu cestná sieť dosť riedka, ale postačujúca. Aj napojenie na Poľsko je dobre rozvinuté.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Tvrdošín
2. Trstená
3. Námestovo
4. Podbiel
5. Nižná
6. Oravská Polhora
Body 1., 2., 4. a 5. bude riešiť de facto RC R3 ako aj ďalšie obce, ktoré som nespomenul. Skutočne veľmi potrebnými sú obchvaty okolo miest Tvrdošín a Trstená.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
V tejto oblasti je železničná sieť veľmi riedka, je tu jediná trať, ktorá ide zo smeru Dolný Kubín a končí v Trstenej. Práve tento fakt spolu s faktom, že tu je aj rieka a je tu skôr hornatý terén spôsobujú problémy aj v cestnej sieti ako aj v pomalom stavaní RC R3 a preto železničná sieť nie je prioritou pre tento región, pretože na výstavbu nových tratí by bola potrebná finančná pomoc EU, ale tá už je vyčerpaná v tomto regióne na RC R3.
Letecká doprava.
Táto oblasť vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP nepotrebuje. A to práve pre relatívne dobrú (plán + realizácia) cestnú infraštruktúru s letiskom v ZA.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU. Je potrebné investovať do opráv a modernizácie vodného diela Orava.