Dnes dokončovali na celom dolnom úseku (od Jasenovej po nový most) vodorovné značenie, na hornej časti zatiaľ (okolo obeda) nebolo. Most som si veľmi v premávke nevšimol, ale zdalo sa mi že tam boli zatiaľ stále len izolácie.
Večer ak som dobre videl tak dokončovaní VDZ aj od horného konca mosta až celkom hore. Cesta z Oravy do Ružomberka bude od Vysneho Kubína jedna báseň a keď ešte dokončia most tak to bude proste rozprávka. Uz žiadne zdržiavanie kamiónmi alebo pomalými vozidlami, len neviem či pruhy 2+1 budú na celej ceste od Jasenovej až hore alebo most je len 1+1.
Pokiaľ viem mali by byť na celom úseku. Cesta veru bude jedna báseň, ale ten skok po prekročení hranice okresu je priepastný. Myslím, že druhá strana sa mala opravovať vrámci starého projektu rekonštrukcie ciest prvej triedy v ZA kraji, ktorý sa nikdy nekonal. Snáď s tým tiež niekedy niečo spravia. Hlavne úsek od sedla Brestová po hornú odbočku do Valaskej Dubovej, najhoršia je asi zákruta s premostením pri odbočke na Komjatnú.
Most bude na 2+1. Je tam dvojita plna, aktualne uz na celom useku mimo mosta a docasnej obchadzky. Na casti useku este chyba znacenie na krajnici. Chyba aj komplet zvisle znacenie. Takisto sa zatial nerobilo nic s odpocitadlom v smere RK, az zacinam mat pocit, ze sa v aktualnom projekte nenachadza, co by bola skoda...
tak nakoniec som bol dost pesimista ked som tipoval vianoce...no ten 17.11. by mohol byt celkom pekny datum odovzdania alebo koniec novembra...no finisuju poriadne. V pondelok by som mohol teoreticky z BUSu nieco pofotit...ak nebude tma este
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
ANDi, ono to síce vypadá fajn, máš možnosť predbehnúť kamión, ktorý musí isť dole pomaly, ale myslím, že je to hodne nebezpečné. Vzniká tým množstvo kolíznych situácií.
Je to rovnako nebezpecne, ako na dvojpruhovej ceste. V zahranici je to dokonca bezne aj v menej prehladnych zakrutach.
Co sa tyka kvality I/59 pri V.Dubovej, pride mi zvlastne, ze na rekonstrukciu useku cez DK sa najde 15 mil. e, pricom tento usek v horsom stave ostane.
kedze ide o pruh pre pomale vozidla tak asi tak inak vyzera ze toto bude asi jedina vecsia cestna stavba dokoncena nacas a v tomto roku (aj ked som sa az zacal zamyslat ci mi nieco neuslo a nemeska to uz )
ANDi ja sa nepýtam na teoretickú prednosť z vyhlášky. Ja si len predstavujem, ako to bude vypadať v reále. Keď sa v stovke z jednej i z druhej strany rozhodne vodič ísť do stredného pruhu ... toto je proste nezmysel, teoreticky pekná myšlienka, ale v praxi blbosť.
Ale on sa rozhodne, pretože v tej chvíli je stredný pruh voľný. A presne v ten istý okamžik sa rozhodne ísť do stredného i ten oproti. A čo teraz? Vysvetli mi to prosím ťa.
inak takéto troj prúdovky boli dávnejšie na viacerých úsekoch - napr.BB - Slovenská Ľupča ... potom ale dotyčný zistili že sa tam nejak často čelne zrážajú ... tuto kolega si asi všimol prednástrek kde nie je jasné ako bude vodorovné značenie ... samozrejme že jedna čiara bude dvojitá plná ... viď napr. pod Strečnom
bzzi ved ale je to to iste ako keby tam ten lavy pruh nebol a bolo by to len 1+1. Na normalnej ceste pri prerusovanej ciare tiez nepredbiehas protismerom, pokial nemas istotu, ze tam nic nejde.
Celkom dosť som takýchto trojprúdoviek videl v Maďarsku. Ako to riešia tam? Ja keď som tam išiel z kopca, tak som predbiehal len v prípade, že som si bol istý, že oproti nikto predbiehať nebude (bola prázdna cesta).
Mimochodom, ja si pamätám aj také značenie, že na obojsmernej ceste boli tri pruhy oddelené len prerušovanými čiarami, stredný pre predbiehanie z oboch smerov. Bolo to už dosť dávno, myslím, že ešte za socializmu, ak sa nemýlim na príjazde do Žiliny od Hričova. Vtedy platilo, že prednosť má ten, kto začal predbiehať skôr.
inak uz je VDZ na celom useku okrem mosta a telesa pri obchadzke... je to ako v strecne, cize dvojita plna ciara, fotky na konci tyzdna, nemam kabel :-/ alebo niekto pofotte co ste blizsie.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Včerajší stav (8.11.2014 cca 12:00) - most má zábradlie v celej dĺžke, chýbalo posledných 10-15 metrov na hornom konci - jazdí sa už v trochu pruhoch na celom úseku okrem tej obchádzky nového mosta, takže tí, ktorým je 50 málo majú kadiaľ obiehať - dolná križovatka do Jasenovej ešte nemá zvodidlá, ináč je zrejme hotová no zatiaľ uzavretá
Dnes prakticky ukončená finálna vrstva asfaltu na moste, VDZ je ukončené na celom úseku okrem mosta. Okrem drobností je úsek pripravený na odovzdanie do prevádzky. Čo ma ale neteší je, že smerom hore nie je na pravej strane krajnica, jazda na cestnom bicykli bude takmer nemožná - je to výrazné zhoršenie oproti starej ceste!!! A dostať sa z DK smerom na Liptov inou cestou sa prakticky nedá. Takisto nechápem, prečo na celom úseku a hlavne na vrchole stúpania nie sú odstavné pruhy pre kamióny, miesta po výkopoch a násypoch je tam neúrekom. Na vrchole stúpania takmer vždy stáli nejaké kamióny, či už z dôvodu chladenia motorov alebo odpočinku vodičov! Hlavná vec, že sú plné médiá informácií o skvalitňovaní podmienok pre dopravu ap. nezmyslov. Od RK po Or. Podzámok prakticky odstavná plocha nie je. Obidva jazdné smery sú oddelené dvojitou plnou čiarou, čiže žiadne predbiehanie smerom dolu - zase zhoršenie oproti pôvodnému stavu. Na jednej strane zlepšenie, na druhej zhoršenie - ale sme na Slovensku, ináč to asi nejde!
Tá krajnica, to ma prekvapilo tiež. V smere nahor má priestor za čiarou krajnice odhadom 10-15cm, teda prakticky neexistuje, menej než list A4. V smere nadol sa mi zdala tak 50-60cm ale išiel som to len jedným smerom. Čakal som že aspoň aká-taká krajnica tam bude.
Odstavná plocha - ja som si všimol, že staré parkovisko v smere nahor (nad novým mostom - v predposlednej zákrute) bolo už v sobotu komplet vyasfaltované, takže v stúpaní bola pôvodná odstavná plocha obnovená. Na vrchole stúpania bola vyasfaltovaná taká "otočka" - malý priestor nadpájajúci sa zrejme na starú cestu na Jasenovú? Ale kamión by sa tam asi nezmestil. Vybagrovaného miesta je spústa, hlavne tá obrovská jama/zárez na vrchole stúpania v smere na Dolný Kubín, tam kde bol v minulosti odstavný pruh. Dúfam, že tam niečo spravia...