Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 21:03

tob.tob napísal:Chlapci a čo má spoločné technické parametre cesty a správanie sa šoférov ? To akože dobrá cesta je na vine že niektorí jazdia ako debili ??



Snáď len toľko, že žiadna cesta na Slovensku nespĺňa parameter pre bezpečnú jazdu nad 160 km/h v dĺžke väčšej ako 8 km okrem diaľnice D2. Okrem toho si to napísal ako keby z vlastnej skúsenosti a od dobrej cesty má tento úsek pomerne ďaleko. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tob.tob » 22. Máj 2006 20:39

Dy napísal:
tob.tob napísal:Chlapci a čo má spoločné technické parametre cesty a správanie sa šoférov ? To akože dobrá cesta je na vine že niektorí jazdia ako debili ??



Snáď len toľko, že žiadna cesta na Slovensku nespĺňa parameter pre bezpečnú jazdu nad 160 km/h v dĺžke väčšej ako 8 km okrem diaľnice D2. Okrem toho si to napísal ako keby z vlastnej skúsenosti a od dobrej cesty má tento úsek pomerne ďaleko. :lol:


Tento údaj je v dokumentoch MV SR odbor civilnej obrany. Pôvodne celá D65 mala spľňať možnosť praktickej bezpečnej prejazdnosti rýchlosťou 200 km/h - mimo niektorých úsekov.
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Dialniciar » 22. Máj 2006 22:31

tob.tob napísal:Tento údaj je v dokumentoch MV SR odbor civilnej obrany. Pôvodne celá D65 mala spľňať možnosť praktickej bezpečnej prejazdnosti rýchlosťou 200 km/h - mimo niektorých úsekov.


Takže tob.tob už sa zisťuje, že "mimo nejakých úsekov" ... a keby som bol zlý, tak použijem "pravidlo 160 krajín sveta" a v tomto sa za bezpečný úsek pre rýchlosť (dokonca) nad 120 km/h považuje už min. cesta, ktorá je upravená na 2+2 jazdné pruhy, ktoré sú smerovo oddelené a všetky križovania by mali byť mimoúrovňové.

Ono hlavne, civilná obrana v SR prakticky nie je, ... viď snehová kalamita po celej SR, na Kysuce (a len tam) išiel po niekoľkých dňoch špeciálne upravený tank, ktorý tam ani v ten daný deň nedošiel a tak ako je to s technikou, tak je to aj s údajmi, treba sa jednoducho dnes posunúť do reality, do 21. storočia.

A keďže táto cesta je dnes v katastrofálnom stave a vyžadovala by si min. 150 mil. SKK na zásadnejšie opravy, tak je jasné, že to nebude tak skoro realizované a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 23. Máj 2006 08:35

Dy napísal: a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:


Cista fyzikalna teoreticka konstrukcia. :wink:
Ja jazdim malo, do roboty chodim peso. :shock:

a Vazne:
Nebola ta cesta ( cast) urcena aj ako letisko?
Aj teren ju predurcuje na dobre parametre.

Pravdu ma Dy, ze jej technicky stav (povrch) je zly a moze byt nebezpecne pri vyssej rychlosti, ked sa kus s tebou utrhne...
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 14:16

B; napísal:
Dy napísal: a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:


Cista fyzikalna teoreticka konstrukcia. :wink:
Ja jazdim malo, do roboty chodim peso. :shock:

a Vazne:
Nebola ta cesta ( cast) urcena aj ako letisko?
Aj teren ju predurcuje na dobre parametre.

Pravdu ma Dy, ze jej technicky stav (povrch) je zly a moze byt nebezpecne pri vyssej rychlosti, ked sa kus s tebou utrhne...


Neviem, či sa to môže písať, že to je letisko ... tak ako by sa nemalo písať, že to je cesta, ktorá slúžila a slúži aj pre vojenské účely, či už priamo, že po nej testovali tanky a ďalšie ťažké autá a zároveň, že to bola cesta, ktorá bola aj postavená na prípadnú prepravu vojenských kolón (invázia, vojna) ... ale neviem, či to bolo stavané aj ako letisko.

A to s tým utrhnutím cesty, tak na to som aj zabudol, samozrejme, že aj takéto nebezpečenstvo tu hrozí.

Inak najlacnejšia oprava tejto cesty by spočívala len v riešení medzier, jám atď. a teda zarovnanie týchto nerovností a toto riešenie, aj keď by dlho nevydržalo (max. 2 roky) by stálo naozaj niekoľko mil. až 10-tok mil. SKK. Narozdiel od lepších opráv súvislejších úsekov, kde cena je 100-200 mil. SKK až po razantnú prestavbu celej cesty, kde ale cena ide na cca. 1 mld. SKK a viac v závislosti od toho, že aký účel by mala cesta plniť v budúcnosti. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tob.tob » 28. Máj 2006 23:54

Dy napísal:Takže tob.tob už sa zisťuje, že "mimo nejakých úsekov" ... a keby som bol zlý, tak použijem "pravidlo 160 krajín sveta" a v tomto sa za bezpečný úsek pre rýchlosť (dokonca) nad 120 km/h považuje už min. cesta, ktorá je upravená na 2+2 jazdné pruhy, ktoré sú smerovo oddelené a všetky križovania by mali byť mimoúrovňové.


Bohužiaľ, napr taká križovatká Šášovké podhradie nikdy nebude prejazdná 200 km/h :lol:

Dy napísal:A keďže táto cesta je dnes v katastrofálnom stave a vyžadovala by si min. 150 mil. SKK na zásadnejšie opravy, tak je jasné, že to nebude tak skoro realizované a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:


No musím ťa sklamať to nemám z vlastnej skúsenosti, inak tieto údaje používa aj RZS aj UOUC aj HZZ. Tá cesta sa už nedá opraviť dočasne ... tam už je nutná kompletná rekonštrukcia

Dy napísal:Neviem, či sa to môže písať, že to je letisko ... tak ako by sa nemalo písať, že to je cesta, ktorá slúžila a slúži aj pre vojenské účely, či už priamo, že po nej testovali tanky a ďalšie ťažké autá a zároveň, že to bola cesta, ktorá bola aj postavená na prípadnú prepravu vojenských kolón (invázia, vojna) ... ale neviem, či to bolo stavané aj ako letisko.


To už je pasé, tieto info sa dajú už normálne získať, už sa zmenil charakter vojny z konvenčnej na leteckú a už sa útočí raketovými vojskami. Špecial v MT tiež už skončil. Na SVK už sú utajované len niektoré objekty ako vojenské sklady, raketové silá a asi 2 vojenské podzemné továrne.
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 11:31

Ofenzíva na cesty po zime v meste Martin. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4027

Turčianske Teplice - Autám pred kúpeľmi už nebude tesno. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4029

Popri turistoch jazdia nákladniaky. Turistický chodník popri chate pod Chlebom sa podobá rozbrázdenému poľu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4031
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 04. Jún 2006 12:50

Dy napísal:Popri turistoch jazdia nákladniaky. Turistický chodník popri chate pod Chlebom sa podobá rozbrázdenému poľu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4031


Kebyze len chodnik, tam je rozbrazdena velka cast kopca, kde stavaju chatu. Som tam prednedavno bol a velmi som sa cudoval, ze v NP dovolili takyto velky zasah do uzemia. Zato keby mali vybudovat par m dialnice v NP, ktora by sluzila vsetkym, tak to ochranari zablokuju tak, ze sa dialnica dlho nestavia, popripade vobec nestavia :cry:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 13:15

Andrej napísal:
Dy napísal:Popri turistoch jazdia nákladniaky. Turistický chodník popri chate pod Chlebom sa podobá rozbrázdenému poľu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4031


Kebyze len chodnik, tam je rozbrazdena velka cast kopca, kde stavaju chatu. Som tam prednedavno bol a velmi som sa cudoval, ze v NP dovolili takyto velky zasah do uzemia. Zato keby mali vybudovat par m dialnice v NP, ktora by sluzila vsetkym, tak to ochranari zablokuju tak, ze sa dialnica dlho nestavia, popripade vobec nestavia :cry:


Diaľnica by sa podľa možností ani nemala stavať cez NP s výnimkou D1. A cesty takisto nie, ja som tam nebol, nemôžem to posúdiť, ale samozrejme, že v NP by sa nemala ulatňovať ani podľa mňa nová výstavba, snáď s výnimkou takých stavieb, akou je napríklad liečebný dom (dýchacie problémy atď.).

Totiž, napríklad aj Donovaly - je správne, že sa tam rozširuje cesta ? Je, lebo sa zlepšia podmienky cestovania pre všetky dopravné prostriedky a aj keď by tam niekedy bola zakázaná kamiónová doprava, tak aj rozvoj turistického ruchu musí disponovať kvalitnou cestou, ... tam, kde už niečo stojí, tak tam už stavebný zásah až tak veľmi neprekáža, výnimka je nová stavba ako napríklad diaľnica. Turiec je však už dnes zastavaný a bude sa tam ďalej investovať, pretože je tam kde stavať. Ale malo by sa citlivo pristupovať k ŽP, aby sa zachovala kvalita životných podmienok. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Júl 2006 12:26

Správa a údržba ciest Martin, stredisko Turčianske Teplice sa stará o 28 kilometrov ciest prvej, o 18 km ciest druhej a 80 km ciest tretej triedy. Medzi najproblematickejšie úseky patria horské priechody Malý Šturec, Kremnické Bane, ale aj komunikácia z Príboviec do Prievidze. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4255

Betónová cesta z Martina do Turčianskych Teplíc si už kadečo pamätá. Popis jej každoročnej opravy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Júl 2006 12:30

Martin - Nadjazd spájajúci centrum mesta Martin s časťami Podháj, Stráne a Záturčie je v rekonštrukcii už niekoľko týždňov. Obnovuje sa predovšetkým jeho spodná časť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4254
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 05. Júl 2006 14:11

Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 07. Júl 2006 12:09

johhan napísal:Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi


Teraz som to nesledoval, ... to je oprava, nie :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 08. Júl 2006 18:42

Dy napísal:
johhan napísal:Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi


Teraz som to nesledoval, ... to je oprava, nie :?:


hej oprava - robí sa to štýlom - zbúra sa starý postaví nový
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 09. Júl 2006 19:01

Slimák v Martine má nový „tepich“. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4301

Nadjazd spájajúci centrum mesta Martin s mestskými časťami Podháj, Stráne a Záturčie už je otvorený a zrekonštruovaný.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:18

johhan napísal:Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi


Konkrétne informácie:

Stavba: I/65 Mošovce, mosty - 084, 085.

Predpokladaná cena (bez DPH) 12 605 000 Sk. Celková zmluvná cena: 14 887 949 Sk.

Identifikácia úspešného uchádzača
M-SILNICE, a. s., IČO: 42 196 868, Husova 1697, 530 03 Pardubice, Česká republika.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 18:44

Krpeľany - Kvalitné cesty a nové parkovisko. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4581

Financie dala EÚ, celkom 10,5 mil. SKK a opravili sa cesty, ktoré sa 30-40 rokov neopravovali. Obec doplatila len 600 tis. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Nov 2006 12:31

Križovatka už nebude krížom (Sučany). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5397
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Dec 2006 10:42

V januári-februári sem umiestnim komplexné informácie k regiónu, čo bude síce 1 rok od založenia tejto témy, ale skôr som sa k nej nedostal a ako vidím, keďže ani vy, tak informácie doplním ja. Už sa na tom pracuje. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Dec 2006 12:42

Volkswagen chce v Martine zamestnávať 1 600 ľudí. V súčasnom období zamestnáva 844 pracovníkov a ďalších 250 zamestnancov externých firiem. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5676
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Oblasť Martina a Turčianskych Teplíc

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 11:57

Komplexné informácie z regiónu:

Táto oblasť sa nachádza na významnej dopravnej ceste medzi Žilinou a Ružomberkom a zároveň je aj na hranici BB a TN VÚC a vstupnou bránou do ZA VÚC od juhu. Tým sa stáva dopravnou križovatkou a po investíciách, ktoré sem smerujú od priemyslu až po cestovný ruch sa tu len logicky nachádzajú aj nadradené cestné komunikácie ako diaľnica D1 a rýchlostná cesta R3, ktorej trasa je zatiaľ naplánovaná práve cez región Turca, nakoľko je tu možný ďalší jeho rozvoj.

Niektoré témy, kde nájdete informácie z výstavby plánovanej nadradenej cestnej siete v tomto regióne:

D1 všeobecne
R3 Všeobecne
R3, križovatka D1 Martin - Turč. Teplice - Tankodrom

Cestná sieť. :arrow:

1. cesta I. triedy I/18
2. cesta I. triedy I/65
3. cesta I. triedy I/14
4. cesta II. triedy II/519

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Bolo by tiež vhodné postupne opravovať cesty III. triedy v okolí obcí Žabokreky, Necpaly, Rakovo, Mošovce.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Martin
2. Vrútky
3. Turčianske Teplice
4. Sučany

Celkovo je potrebné riešiť všetky obce a mestá, ktoré sa nachádzajú na cestách I. triedy I/65, I/65 a I/14 a lokálne treba stavať cestné obchvaty tam, kde sa rozvíja cestovný ruch.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Želežničná doprava v tomto regióne je veľmi dobre rozvinutá. Vrútky sú významný železničný uzol v rámci celej SR. Okrem plánovanej modernizácie železničného koridoru by sa tu železnice mali zameriavať aj na obnovu železničných staníc.

Letecká doprava. :arrow:

Región má v dosahu nadregionálne letisko v Žiline, ktorého dostupnosť sa zlepší až po dostavbe diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R3, prípadne po modernizácii železničného koridoru.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Nemám informácie o stave vodovodných a kanalizačných sietí ani o stave ČOV.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Mar 2007 12:15

Vrútky: Riskantné odbočovania vľavo :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6506
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Dopravné informácie z mesta Martin

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2007 17:05

Martin: chudáci chodci alebo motoristi ? (štátna cesta) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6919

Martin: Rekonštrukcia na križovatke nad vodou :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6920

Martin: Ruiny odvezú a budú stavať kruhovú križovatku :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6921

Martin: „Slimák“ aj vykrášlený :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6922
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 22. Apr 2007 17:16

Išiel som včera po I/65 ... na ceste u TR do MT SSC mohutne zainvestovala a osadila značky 70 a nerovnosti na ceste - som nevedel či sa mám smiať či plakať :roll:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Jurislav » 23. Apr 2007 07:24

Na tom "slimákovi" často autá idúce po vonkajšej strane si uľahčujú jazdu tak, že častokrát polovica auta je v duhom pruhu. Je to dosť nepríjemné, treba sa hneď uhnúť. A je tam plná čiara!
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.