Po "sprejazdnení" I/ 18 Strečno- Dubná Skala sa dejú veci na tejto a priľahlých cetách aj okolo Vrútok a Martina. Začalo to pred vyše rokom "vybudovaním" stredového odbočovacieho pruhu vo Vrútkach. Širokú hlavnú cestu čiastočne vyfrézovali a natiahli novú vrstvu asfaltu, v strede osadili obrubníky a vyvýšenú plochu označili niečo ako "odbočovací pruh" k jednotlivým domom (takú značku som si vo vyhláške nevšimol, ale je pochopiteľná- až na to, že je označená ako odbočenie iba v mojom smere a na obidvoch stranách. Ak tu bude čelná zrážka dvoch odbočujúcich áut, správca komunikácie bude mať čo vysvetľovať...). Vyriešili neexistujúci problém a napodiv vyvýšená časť nerobila problémy ani v zime (aspoň som si nevšimol). Jediný problém je pre cyklistov- cesta je zúžená a keď ma na bicykli predbieha kamion, idem po kanáloch a modlím sa. Aby som nekrivdil- jeden problém pomohli vyriešiť- odbočovanie doľava z vedľajších ciest cez kratučký pripájací pruh. Správca by mohol podobne vyriešiť aj ostatné bočné cesty (zo 3 odbočky), odbočovacie a pripájacie pruhy by sa fakt hodili.
Skutočný problém bol o kilometer ďalej pri parkoviskách pre kamiony. Je tam odbočka doľava. Keďže nebol odbočovací pruh, z priebežného pruhu pri odbočovaní som sa vždy modlil, aby si ma autá za mnou všimli. Mňa Pán Boh vyslyšal, bohužiaľ niekoľko ľudí takéto šťastie nemalo o čom svedčia kríže na telto križovatke. Riešenie bolo jednoduché- načiarať odbočovací a aj pripájací pruh (vyriešenie odbočenia na hlavnú cestu doľava z tejto odbočky), šírka cesty to jednoznačne dovoľovala. V lete sa táto križovatka aj začala stavebne upravovať a včera ju aj načiarali... Namiesto jednoduchého premaľovania 2 pruhov na 3 (3. odbočovací a pripájací) stavebne povymieňali obrubníky, križovatku zúžili (!!!) a urobili 4 pruhy (1. odbočovací MT- odbočka- predtým sa odbočovalo 50 m skôr cez parkovisko, iba autobusy MHD sa asi mali problém vytočiť a tak chodili cez križovatku; 2. priebežný MT- ZA, 3. odbočovací od ZA a pripájací na MT, 4. priebežný ZA-MT). Riešenie sa mohlo urobiť za 3 dni (aj s opravou asfaltu na krajnici), robilo sa 3 mesiace s presúvaním obrubníkov atď. Najviac šokujúce to je po namaľovaní- v strede vyšrafovaní široký pruh (cca 3 m) prerušený na ďalšej križovatke, krajnica je zrušená! Je to cesta 1. triedy, zaťažená 30.000 vozidlami denne, ale cez mesto. Veľa cyklistov, niekoľko chodcov (v MT časť Záturčie a Kol. Hviezda nie je žiadny chodník pre peších). Jeden problém vyriešený, ďalšie vytvorené. Gratulujem!