Stránka 7 z 16

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2014 11:29
od Jano1
Miro napísal:Myslím, že nie je. Ak zákon takéto odpočítavadlo nepozná, tak to odporuje ustanoveniu, že sa na dopravné zariadenia nesmie umiestňovať nič okrem dopravného značenia.

VYHLÁŠKA
Ministerstva vnútra Slovenskej republiky
č. 9/2009 Z. z.
§ 10
Číselný odpočet svetelného signálu (č. S 13) možno použiť len spolu so svetelným signálom č. S 1a, č. S 1c, č. S 2a, č. S 2c, č. S 3a,č. S 3c, č. S4, č. S 5a až S 5d, č. S 7a, č. S 7c a č. S 10, pričom rozsvietený číselný znak označuje aktuálny čas v sekundách, pri ktorom dôjde ku zmene svetelného signálu. Farba číslice svetelného signálu odpočtu musí byť vo farbe toho svetelného signálu, ktorý je odpočítavaný.

http://www.minv.sk/swift_data/source/po ... 1.2011.pdf

Ja to vnimam pozitivne, ked je 1-2-3 sek. do konca zelenej, viem sa rozhodnut, ci spomalit a zastavit alebo pokracovat ak som blizko. Podobne ked je tam 30-40 sek do zaciatku zelenej mozem vypnut motor a zapnut ho 2 sek pred zelenou.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2014 13:11
od mjk
Ja som to pred rokmi zazival vo Velkom Varadine (Oradea) a velmi si to pochvalujem. Myslim, ze to skludni nervoznych - ponahlajucich sa ludi, napr. ze neskusi prebehnut cez cestu na cervenu, ked vidi, ze ma 10s do zelenej. Vodic ma tiez cas na drobnosti, ked vidi, ze ma este 40s, inak len napato caka s nohou na plyne, kedy zasvieti oranzova (po cervenej).

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2014 14:21
od aquila
toto je dobry krok, nie ako v bratislave, kde zrusili tych par blikajucich zelenych..

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2014 14:31
od majo-majo
mjk napísal:Ja som to pred rokmi zazival vo Velkom Varadine (Oradea) a velmi si to pochvalujem. Myslim, ze to skludni nervoznych - ponahlajucich sa ludi, napr. ze neskusi prebehnut cez cestu na cervenu, ked vidi, ze ma 10s do zelenej. Vodic ma tiez cas na drobnosti, ked vidi, ze ma este 40s, inak len napato caka s nohou na plyne, kedy zasvieti oranzova (po cervenej).


Ja som to tiez zazil v Rumunskych mestach a strasne som si to pochvalovat. Ziadna nervozita, stres. Presne som vedel, kedy zaradit rychlost. Je mi velkou neznamou, preco to nie je aj u nas na vsetkych semaforoch, myslim, ze pri cene krizovatky sa to uplne strati.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 13:06
od Andrej
Absolutny suhlas, tiez som si to nevedel vynachvalit. Velmi by to pomohlo na mnohych nasich krizovatkach, je to relativne zanedbatelna investicia, ak uz je namontovana svetelna signalizacia.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2014 06:09
od Kanky
bezne sa to vyuziva aj v ruskych ci ukrajinskych mestach...naopak v takom holandsku nemaju ani oranzovu v pripade, ze vodici cakaju na cervenej, tak to zasvieti rovno do zelenej...v opacnom pripade oranzova je...je to taka zvlastnost a neviem, ci tym setria alebo aky vyznam to ma, ale vyzera to zvlastne, ked svieti zelena a vsetko este nejaku chvilu stoji ...

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2014 08:07
od Miro
Tak to si budem musieť doštudovať, ani som nepostrehol, že sa odpočet dostal aj do našich predpisov ;-) samozrejme že je to dobrá vec.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2014 14:37
od JaNY
To pohynanie z krizovatky z cervenej hned na zelenu mam aj ja tu. Je to v poriadku. 99% aut ma automat, takze ziadne zdrzovacky zo zaradovanim jednicky.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2014 21:03
od i15
Kanky napísal:naopak v takom holandsku nemaju ani oranzovu v pripade, ze vodici cakaju na cervenej, tak to zasvieti rovno do zelenej...v opacnom pripade oranzova je...je to taka zvlastnost a neviem, ci tym setria alebo aky vyznam to ma, ale vyzera to zvlastne, ked svieti zelena a vsetko este nejaku chvilu stoji ...


je to bezpečné v okamihu, keď sa semafor prepína z normálneho režimu do "nočného" s blikajúcou oranžovou

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2014 21:09
od ANDi
Pamatam, ze pred par rokmi cervena hned na zelenu fungovala aj u nas. Vyhodu to malo v tom, ze pokial si zbadal len oranzovu, tak si vedel, ze mas brzdit a nie pridavat.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 21:26
od Kanky
i15 napísal:je to bezpečné v okamihu, keď sa semafor prepína z normálneho režimu do "nočného" s blikajúcou oranžovou

Nocny rezim predsa nabieha v okamihu, ked je na celej krizovatke cervena...

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2014 23:38
od okorec
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/235007

II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Rekonštrukcia cesty I/65 Turčianske Teplice-Príbovce km 113,500 - km 129,000, odstránenie havarijného stavu a cesta v úseku Chocholná-Mníchova Lehota km 113,568-120,988

II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vypracovanie dokumentácie pre stavebný zámer (DSZ), dokumentácie pre stavebné povolenie (DSP), dokumentácie na ponuku (DP), autordký dozor (AD), vytyčovacie práce (VP).

II.1.8) Časti
Táto zákazka sa delí na časti Áno
Počet častí: 2
Ak áno, ponuky treba predložiť na jednu alebo viac častí

II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Celkové rekonštrukcie betónových vozoviek v Žilinskom a Trenčianskom kraji.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 800 000,0000 EUR

II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 4

IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 22.04.2014 11:00
Miesto: IVSC Žilina
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk Nie

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 07:03
od ecce
Zvlastne, ze to dali do jednej zakazky, ale ok

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 09:43
od simonsson75
pravdepodobne to dali do balíka kvôli rovnakej technológii rekonštrukcie

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 14:23
od majo-majo
Co by vlastne mala zahrnat ta rekonstrukcia? Dufam, ze len nenapravia prilis upadnute panely...

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 14:28
od aquila
sudiac podla nakladov na projekt, to vyzera na dost komplexnu rekonstrukciu, a snad ich napadnu aj odbocovacie pruhy kde treba. netrab zabudat, ze panelovka bola viac menej tak ci tak skor polprofil rychlostnej komunikacie .. a sudiac podla kilometroveho zadania to vyzera ako keby pocitali, ze do 2020 sa zacne aj s pokracovani R3 od martina po danovu a teda zvysok cesty aby mal patricne parametre

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 14:57
od ecce
Nedávno Pociatek pisal, ze sa budu dat pouzit eurofondy na opravu ciest 1. tried v koridoroch R-iek, tak mozno to s tym suvisi

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 16:20
od Sentilj
Môžte ma prosím uviesť do obrazu - ak sa v súvislosti s touto rekonštrukciou tendruje DSZ a DSP, znamená to, že nebudú menené len panely a rekonštruovaná vozovka, ale bude sa zasahovať aj stavebne (odbočovacie pruhy, ...), nielen rekonštrukčne? Predpokladám, že pri rekonštrukcii sa takáto dokumentácia netendruje, ale robí sa len DP...?

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 17:23
od ecce
Je to dost mozne.

viewtopic.php?f=35&t=19030

Veľkou výhodou je, že všetky cesty prejdú bezpečnostným auditom. Teda nebude to len o tom, že sa „zoškriabe“ vrchná vrstva vozovky a naleje sa tam nový asfalt. Budeme cesty aj rozširovať, stavať mimoúrovňové križovatky, alebo vymeníme nebezpečné stĺpy za také, ktoré nebudú rizikom. Ale život dokážu zachrániť aj také drobnosti, ako sú odrazky na cestách.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 17:34
od Sentilj
Táto citácia je z Počiatkovho článku, domnievam sa, že sa jedná skôr o sebapresvedčovanie, pretože EÚ musia "predať" výmenu povrchu ako "zlepšovanie parametrov ciest I.tr." aby to bolo splatiteľné z EU-fondov.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 18:26
od aquila
hej, ale EU uz nam raz klepla po prstoch a uz si musia aj nasi davat pozor a ked nieco prezentuju ako moderinzaciu ale je to len obycajna reko im uz neprejde .. cize hej, mala by to byt viac menej dost rozsiahla rekonstrukcia ..

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2014 20:10
od Qwert
Krásne vidieť ako sa dajú za cenu jedného úseku RC opraviť prakticky stovky kilometrov ciest prvej triedy. Škoda že sme museli čakať až na Figeľa, aby to ukázal. Je dobré, že nová vláda sa na to nevykašľala, majú aspoň jedno plus. :D Ak by sa takýto trend opráv ciest prvej triedy udržal niekoľko rokov, tak to bude cítiť.

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2014 22:06
od okorec
novy fanusikovsky web :)

http://www.tankodrom.sk/

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2014 16:20
od okorec
aleluja, kruháču v košútoch odzvonilo

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19080

Re: Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2014 21:07
od Asgaard
Aleluja? Myslíš, že keď tam budú semafóry to bude lepšie?
Mňa by viac potešilo keby sa vodiči konečne naučili cez kruháče prechádzať. Ten kruháč rozhodne nie je ideálny a má viac záporov ako kladov ale keby vodiči vedeli cez kruháč jazdiť určite by boli kolóny minimálne polovičné.