Stránka 1 z 23

Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 14:22
od Hosť
Minuly rok pan Rusko slubil vystavbu severneho obchvatu Trnavy so zaciatkom v roku 2005. Ten kto situaciu v TT pozna vie, ze uz teraz je neudrzatelny a neviem si predstavit co to spravy s dopravou nabeh vyroby Peugeotu a s tym suvisiaca kamionova doprava. O nutnosti obchvatu sa hovori uz min. 10 rokov.
Od poslednej navstevy ministra "slintosa" je o obchvate uplne tichucko .... Budeme cakat dovtedy, kym sa nebude dat prejst mestom?

Re: Severny obchvat Trnavy

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 14:35
od Diaľničiar
Bacon napísal:Minuly rok pan Rusko slubil vystavbu severneho obchvatu Trnavy so zaciatkom v roku 2005. Ten kto situaciu v TT pozna vie, ze uz teraz je neudrzatelny a neviem si predstavit co to spravy s dopravou nabeh vyroby Peugeotu a s tym suvisiaca kamionova doprava. O nutnosti obchvatu sa hovori uz min. 10 rokov.
Od poslednej navstevy ministra "slintosa" je o obchvate uplne tichucko .... Budeme cakat dovtedy, kym sa nebude dat prejst mestom?


Tu treba ale zdôrazniť, že do toho, kde sa bude stavať obchvat hovorí MDPT a na tento rok, t.j. r. 2005 sa uvoľnilo zo štátneho rozpočtu na severný obchvat TT 300 mil.sk z celkového plánovaného rozpočtu 1,2 mld.sk. Mestom sa dá prejsť vždy, je však otázkou či je to 30 min. alebo 1 hodina. 8)

Dopravná situácia v TT je neúnosná.

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2005 08:19
od Scotty
Prejazd TT sa predĺžil za 1 rok v priemere o 8,5 minúty v čase dopravnej špičky na trase SE-TT-NR (cez kruhový objazd v smere na R1). Keďže ide o hlavný ťah, tak je jasné, že čakacie doby na neriadených križovatkách sa predĺžil v priemere o 6,5 minúty, takže prejazd TT je 20-30 minút v čase dopravnej špičky hlavným ťahom.

TT bude riešiť svoju dopravnú situáciu výstavbou severného obchvatu, ktorý bude stáť celkovo 2,2 mld. SKK pri cenách z r. 2002. Na r. 2005-2008 sa má vyčleniť 1,6 mld. SKK zo štátneho rozpočtu, ostatné financie si bude musieť mesto zabezpečiť samo alebo prostredníctvom ďalšej samosprávy.

Okrem toho sa rieši obchvat SI a GA a pripravuje sa vyčlenenie peňazí v hodnote 350 mil. SKK v r. 2008 na obchvat SE, s prípadným skorším presunom v r. 2006 a v r. 2007. Oficiálny termín na dokončenie obchvatu SE je rok 2012, t.j. tu by bol zaznamenaný výrazný posun. 8) Mesto Senica je však nepripravené, pretože s týmto variantom nerátalo vo svojich plánoch, pripravuje výstavbu priemyselného parku a bytov, a preto je možné, že suma 350 mil. SKK skončí na TT obchvate. 8)

Re: Dopravná situácia v TT je neúnosná.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2005 18:10
od Caesar
Scotty napísal:Prejazd TT sa predĺžil za 1 rok v priemere o 8,5 minúty v čase dopravnej špičky na trase SE-TT-NR (cez kruhový objazd v smere na R1). Keďže ide o hlavný ťah, tak je jasné, že čakacie doby na neriadených križovatkách sa predĺžil v priemere o 6,5 minúty, takže prejazd TT je 20-30 minút v čase dopravnej špičky hlavným ťahom.

TT bude riešiť svoju dopravnú situáciu výstavbou severného obchvatu, ktorý bude stáť celkovo 2,2 mld. SKK pri cenách z r. 2002. Na r. 2005-2008 sa má vyčleniť 1,6 mld. SKK zo štátneho rozpočtu, ostatné financie si bude musieť mesto zabezpečiť samo alebo prostredníctvom ďalšej samosprávy.

Okrem toho sa rieši obchvat SI a GA a pripravuje sa vyčlenenie peňazí v hodnote 350 mil. SKK v r. 2008 na obchvat SE, s prípadným skorším presunom v r. 2006 a v r. 2007. Oficiálny termín na dokončenie obchvatu SE je rok 2012, t.j. tu by bol zaznamenaný výrazný posun. 8) Mesto Senica je však nepripravené, pretože s týmto variantom nerátalo vo svojich plánoch, pripravuje výstavbu priemyselného parku a bytov, a preto je možné, že suma 350 mil. SKK skončí na TT obchvate. 8)


Ja len k tej poslednej vete, že ak sa táto suma nevyčerpá, tak bude presmerovaná na senický priemyselný park (?). To by však malo za následok začatia výstavby obchvatu okolo mesta Senica po r. 2010.

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 23:23
od bystrik
na strankach SSC sa objavilo predbezne oznamenie verejneho obstaravania cesty I/51 Trnava - severný obchvat s datumom vyhlasenia verejneho obstaravania 31.8.2005

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=508

To už je tam dlho

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2005 10:22
od Caesar
bystrik napísal:na strankach SSC sa objavilo predbezne oznamenie verejneho obstaravania cesty I/51 Trnava - severný obchvat s datumom vyhlasenia verejneho obstaravania 31.8.2005

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=508


Obchvaty v TT kraji sa robia podľa osi: GA-TT-SE-SI. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:38
od Alexander Velky
Severný obchvat TT je už niekoľko rokov nevyhnutný, pretože prejazd mestom TT sa stále zhoršuje a po Trstínskej ulici prejde denne za 24 hodín neuveriteľných takmer 19 000 áut. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 13:09
od Caesar
TT má šťastie, že PSA sa nachádza na južnej strane, kde je prípojka na D1 a R1 a tak stačí teraz najprv vyriešiť severný obchvat a južný sa môže riešiť až potom. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 13:59
od wazari
Caesar napísal:TT má šťastie, že PSA sa nachádza na južnej strane, kde je prípojka na D1 a R1 a tak stačí teraz najprv vyriešiť severný obchvat a južný sa môže riešiť až potom. 8)


No, vcelku ani juzny riesit netreba, staci ak sa severny potiahne az na cestu na Ruzindol a urobi sa dlho planovany vychodny obchvat.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:38
od Alexander Velky
Caesar napísal:TT má šťastie, že PSA sa nachádza na južnej strane, kde je prípojka na D1 a R1 a tak stačí teraz najprv vyriešiť severný obchvat a južný sa môže riešiť až potom. 8)


Inak by tam ale PSA nešlo. Táto lokalita bola ideálna pre kohokoľvek, MAN, KIA, PSA, ... diaľnica D1, RK R1, železničná prípojka, železnica, koridor, ktorý sa modernizuje, ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:39
od Alexander Velky
wazari napísal:No, vcelku ani juzny riesit netreba, staci ak sa severny potiahne az na cestu na Ruzindol a urobi sa dlho planovany vychodny obchvat.


Južný obchvat TT sa plánuje hneď po ukončení severného. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:48
od wazari
Alexander Velky napísal:
Južný obchvat TT sa plánuje hneď po ukončení severného. :lol:


Hm, a co sa pod nim mysli? Dokoncenie okruhu okolo Trnavy? Ako tak pozeram na mapu a orientaciu svetovych stran, bude to skor to, co ja som nazval vychodny obchvat - a sice R1 - Lincianska (Zelenecska) :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:52
od Alexander Velky
wazari napísal:Hm, a co sa pod nim mysli? Dokoncenie okruhu okolo Trnavy? Ako tak pozeram na mapu a orientaciu svetovych stran, bude to skor to, co ja som nazval vychodny obchvat - a sice R1 - Lincianska
(Zelenecska) :wink:


Ano bude to úplné dokončenie obchvatu okolo celej TT. Teraz je potrebné riešiť severný obchvat, pretože ten je potrebný "ako soľ". :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:58
od wazari
Alexander Velky napísal:Ano bude to úplné dokončenie obchvatu okolo celej TT.


No, dufajme. Som zvedavy, kadial to pojde na zapade, asi dost daleko od Trnavy samotnej, vzhladom na Hrnciarovce, Biely Kostol, rybniky a vysoky zeleznicny nasyp (cerstvo zrekonstruovany) hned za Trnavou.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:47
od Alexander Velky
wazari napísal:No, dufajme. Som zvedavy, kadial to pojde na zapade, asi dost daleko od Trnavy samotnej, vzhladom na Hrnciarovce, Biely Kostol, rybniky a vysoky zeleznicny nasyp (cerstvo zrekonstruovany) hned za Trnavou.


Ja si to tiež neviem dosť dobre predstaviť, ako sa to napojí už celé na severný obchvat, pretože TT je dosť roztiahnuté mesto. Ale bude to niečo ako v budúcnosti NR, tam tiež južný obchvat bude dosť dlhý a oproti severnému sa to ani porovnať nebude dať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 12:13
od Dialniciar
Pokiaľ viem ja, tak sa teraz začne so severným obchvatom a východný a južný by mali zostať samostatné kvôli vysokej cene, aby bol štát ochotný pokračovať aj ďalej a TT sama tiež prispeje a bude to jednoduchšie, keď to bude na 2 časti rozdelené.

TT dosť opatrne a s rozvahou (pomaly, ale premyslene kvôli financiám) pristupuje k riešeniu dopravy vo svojom meste. Po opravení takmer všetkých hlavných ťahov, výstavbe kruhových objazdov a vyriešení obchodnej aj priemyselnej zóny (tých je viac) teraz už potrebuje obchvat a ten sa aj začína realizovať. Neskoro, ale v rámci možností SR a samosprávy je to jeden z prvých obchvatov a doprava sa rieši systematicky.

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2005 00:21
od wazari
Dy napísal:TT dosť opatrne a s rozvahou (pomaly, ale premyslene kvôli financiám) pristupuje k riešeniu dopravy vo svojom meste. Po opravení takmer všetkých hlavných ťahov, výstavbe kruhových objazdov a vyriešení obchodnej aj priemyselnej zóny (tých je viac) teraz už potrebuje obchvat.


Ano. A este ked sa zbura cukrovar, nova vystavba tam uz nebude mozna bez obchvatu.

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2005 15:38
od Dialniciar
wazari napísal:Ano. A este ked sa zbura cukrovar, nova vystavba tam uz nebude mozna bez obchvatu.


Križovatka od (vlastne 2 križovatky) od býv. cukrovaru sú v zlom stave, tam už je to neriešiteľné, to máš pravdu, že pomôže len obchvat.

Momentálne sa rieši problém rúcania cukrovaru a aj nové projekty - čo by tam malo byť. Vlastne územný plán. :lol:

Tender

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 10:27
od bacon
Zdravim,
ako dopadol tender na obchvat TT. Podla SSC 30.11.2005 mala by zacat stavba, tak to by uz mal byt vitaz?
Dik

Re: Tender

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 12:03
od Čumil
bacon napísal:Zdravim,
ako dopadol tender na obchvat TT. Podla SSC 30.11.2005 mala by zacat stavba, tak to by uz mal byt vitaz?
Dik


Podla aktualnej stranky SSC je termin podavania ponuk do 6.12.2005. Odkial mas ten termin vystavby?

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 13:03
od bacon
Jasne, je to tak. Ja som pozeral predbezne oznamenia. Dik :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 21:44
od Dialniciar
No, Trnava už ten obchvat potrebuje ako soľ a skutočne najprv ten severný, to už je katastrofa každý deň prejsť týmto mestom. Len v sobotu a nedeľu je to lepšie. Trstínska ulica je jediná možnosť ako vojsť do TT od ČR a to spôsobuje problémy, pretože napríklad na tejto ulici je aj SONY, Jednota COOP, skrátka obchodná zóna stále niekto odbáča atď. a až neskôr je križovatka od Modry (na BA), takže až 2 cesty vhádzajú do severnej strany mesta a tam je potom svetelná križovatka. Inak v meste sa podarilo vytvoriť tzv. zelenú vlnu, čo je perfektné na hlavnom cestnom ťahu (sever TT-križovatka pri autobusovej a železničnej stanici, mimochodom to je ďalši big problem, ktorý treba riešiť, tam je veľmi preťažená križovatka, lebo je tam aj KÚ TT-kruhový objazd a smer D1, R1), ale ten severný obchvat už je skutočne potrebný.

Čo je zlé, že až začne fungovať PSA PC, tak bude zase nevyhnutné postaviť aj južný, resp. juhovýchodný obchvat. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 22:20
od Andrej
Je skoda, ze v TT sa pocas rekonstrukcie zeleznice nepristupilo aj k rozsireniu oboch podjazdov popod zeleznicu... tie budu sposobovat zapchy aj nadalej :?
Ale ked bude mat TT hotovy severny aj ciastocny juzny obchvat, situacia sa vyrazne zlepsi :P

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 22:27
od Dialniciar
Andrej napísal:Je skoda, ze v TT sa pocas rekonstrukcie zeleznice nepristupilo aj k rozsireniu oboch podjazdov popod zeleznicu... tie budu sposobovat zapchy aj nadalej :?
Ale ked bude mat TT hotovy severny aj ciastocny juzny obchvat, situacia sa vyrazne zlepsi :P


Tak stačilo rozšíriť len jeden podjazd (ten druhý je v slepej ulici :lol: ) a otázka znie: Čo by riešilo rozšírenie podjazdu? Veď tam vôbec nejde o to rozšírenie, pretože to je úsek medzi najvyťaženejšou križovatkou mesta a najvyťaženejším kruhovým objazdom (južná časť mesta) a ten nie je potrebné riešiť, ten jo Ok. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 22:46
od Andrej
Dy napísal:Tak stačilo rozšíriť len jeden podjazd (ten druhý je v slepej ulici :lol: ) a otázka znie: Čo by riešilo rozšírenie podjazdu? Veď tam vôbec nejde o to rozšírenie, pretože to je úsek medzi najvyťaženejšou križovatkou mesta a najvyťaženejším kruhovým objazdom (južná časť mesta) a ten nie je potrebné riešiť, ten jo Ok. :lol:


Hmm,vlastne mas pravdu, ked su pred podjazdom aj za nim krizovatky aj so semaformi (alebo kruhacom), vela by to neporiesilo, zdrzis sa tak ci tak. Asi mam odtial iba zle skusenosti :?