Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2006 15:07

Táto téma sa bude venovať nebezpečným cestným úsekom v rámci celej cestnej siete v SR. Vysvetlím pojem "nebezpečný":

1. Cesta smrti. To znamená, že na danej ceste sa stávajú často smrteľné dopravné nehody. Môžeme diskutovať na tému, prečo je tomu tak, keď je to verejne známe, že daná cesta je cestou smrti. Čo je príčinou dopravných nehôd na daných úsekoch ?

2. Zlé značenie. To znamená, že napríklad na cestách III. triedy veľmi často chýba zvislé dopravné značenie a potom sa môže stať, že vodič, ktorý ide daným úsekom 1. krát "zvláda" 80 km/h a zrazu príde nečakaná ostrá a úzka zákruta, ... takéto dopravné nehody sa veľmi často dobre nekončia. Je dobré poznať takéto cestné úseky.

3. Stromy. Pri mnohých cestách sú zasadené stromy (zbierajú prach a výfukové plyny z áut, druhá vec je, že často sú to topole, brezy, ktoré majú vplyv na šírenie alergií) a aj na rovných úsekoch alebo aj v prehľadnej zákrute vodič dostane šmyk alebo neodhadne predbiehanie atď. a narazí do stromu - nie preto, že by ho nevidel, ale preto, že sú cesty v SR, kde je "stromoradie" aj niekoľko km neprerušovane a značenie chýba, nehody sa nestávajú často, ale následky sú veľmi vážne. Podobne aj lístie popadané z vysokých stromov a keď naprší, je to nebezpečné.

...

Určite je veľa príčin, prečo sú niektoré cesty posiate krížami. :? Často vznikajú na hlavných cestách kolóny, je tu nedisciplinovanosť, neskúsenosť a netrpezlivosť niektorých vodičov a dopravná nehoda sa stane úplne nečakane.

Poznáte vo Vašom okolí cestu smrti ? Alebo čo by ste Vy spravili alebo dali spraviť, aby to neboli cesty smrti ? Alebo poznáte cestu, ktorá je nebezpečná, pretože je na úseku 1-2 km napríklad štrk z blízkeho kameňolomu a chýba značenie, ... skutočne možností je veľa.

Ja sem pridám určite svoje postrehy, ale pevne verím, že aj Vy - pomôžete druhým aj sebe. :lol:
Naposledy upravil Dialniciar dňa 08. Máj 2007 11:43, celkovo upravené 1 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 07. Máj 2006 16:48

Najnebezpecnejsia dialnica v SR je podla mna usek D1 BA-TT, pretoze je uz vyrazne pretazeny a motoristi nemaju ziadnu vychovu a trpezlivost atd.

Nebezpecna cesta je potom medzi mestami Svit a Poprad a viac neviem teraz.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 07. Máj 2006 18:05

Podla mna je zasa najnebezpecnejsim cestnym usekom Visolaje - Trojica - Považská Bystrica, vozovka úzka, v súvislosti s diaľničným oporným múrom nedostatočná viditeľnosť aj cez deň, ostré neprehľadné zákruty, veľa neprehľadných horizontov bez dostatočného signalizovania ďalšieho smeru vozovky (zákruta za trojičným kopcom), "organizácia" dopravy na dočasnom(?) zjazde z diaľnice, časté jazdy nadrozmerných nákladov (najviac ma dostala tá lodná vrtuľa, čo tam do nej vpálilo osobné auto, ktoré sa naozaj nemalo ako vyhnúť, lebo mala šírku cez celú vozovku ...), takisto na niektorých miestach výmole ...

... a hneď za ním Strečno (neprehľadná cesta, vozovka úzka, viacmenej v dezolátnom stave, padanie skál, v prac. dňoch veľké dopravné preťaženie)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 07. Máj 2006 18:29

Všeobecne sa nedá stanoviť, ktorá cesta je najnebezpečnejšia a preto existuje zoznam tzv. ciest smrti, kde každá je na takej istej úrovni a veľmi často sú tieto úseky označené aj dopravnými značkami "úsek častých dopravných nehôd", nie však vždy, pretože to, že sú niekde často nehody, to ešte neznamená, že sú aj smrteľné a medzitým je zásadný rozdiel.

Dá sa ale stanoviť iná kategória a tou je najhorší cestný úsek (a to sú parametre cesty ako aj dopravná vyťaženosť a náročnosť údržby) a najhoršou cestou je už dlhodobo cesta medzi Myjavou a Starou Turou (smer ďalej na Nové Mesto nad Váhom).

Ja sám považujem za najhoršie tie cestné úseky, pred ktorými začína alebo končí diaľnica či rýchlostná cesta ako aj rôzne hlavné ťahy, konkrétny zoznam sem pridám neskôr, ešte ho spracúvam. A ďakujem zatiaľ za Vaše príspevky. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod ELZ » 07. Máj 2006 22:52

Skusim prispiet svojou troskou do mlyna v tejto kategorii. Za najhorsi cestny usek povazujem cestu z kupelov Stos do Smolnika (hlavne zjazd do Smolnika) a potom cestu Uhorna - Krasnohorske Podhradie (znama napr. tym, ze sa tam zrubal autobus). Na tejto ceste nejazdi velmi vela aut (ja som ich stretol na celej tejto ceste dokopy asi 2, cez tyzden). Zacalo to zjazdom do Smolnika - na ceste boli take hlboke kolaje, ze bezpecne mohol cez ne prejst asi len nakladak, myslim ze aj autobus pripadne terenne vozidlo by si skrtli podvozok. Nastastie, takato bol len jedna strana vozovky. No a potom Uhorna. Cesta v Uhornej zacina zhruba asi ako lesna cesta - mate dojem, ze ste zabludili, nikde ziadna znacka, ale je to len zdanie. Potom zacnete stupat do kopca a tato cesta ma dve zrady - je uzka (stretol som sa tam s jednou Aviou a vyhli sme sa krokom len tak tak, pricom islo o centimetre - na jednej strane hned prudky svah, na druhej Avia :-) ). Potom zakruty - Branisko je oproti tomu prehladna siroka cesta. Tu to vyzeralo asi tak, ze tie serpentiny mali zakruty s velmi malym polomerom, boli skoro 180 stupnove stupave asi > 12, kriky rastli az k ceste (takze nebola sanca vidiet, ci zhora nieco nejde, az v zakrute, a cesta bola samozrejme rovnako "siroka") - nastastie som tam nic nestretol, lebo neviem, ako by sme v takej zakrute vyhybali. Ked som ten kopec vysiel cesta pokracovala dalej lesom (to znamena, ze ziaden priesek v lese, ale pod stromami postavena cesta :-) ) a tato cesta mala navyse v sebe vela hlbokych dier, takze pekne pomaly na dvojke a slalomovat. Ked som potom zastavil v Krasnohorskom Podhradi, tak som kontroloval, ci je vana v poriadku ...
Neviem v akom stave je to dnes (toto co popisujem sa stalo asi pred 7 rokmi), ale odvtedy radsej chodim po hlavnych a neexperimentujem s pozeranim slovenskych kras po cestach tretich tried.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 16:01

ELZ,

to, čo ty píšeš ohľadom zákrut, že sú úzke, teda užšie ako samotná cesta pred a za zákrutou (väčšinou ale skutočne "ostrá zákruta", kde sa ide max. 30 km/h), tak to je spôsobené práve tým, že sa nepozeralo na to pri výstavbe ... Neboli dostatočné merania a predpoklady na to, že po ceste bude potrebné, aby si vyhýbali 2 väčšie autá, ... v tých dobách jazdil tak max. autobus a min. áut, ... dnes keď ide autobus a kamión, tak sotva ten kamión prejde po takejto zákrute ...

Ja si pamätám, že keď prišli Američania na leteckú základňu do Kuchyne (na Záhorí), tak toto boli slová jedného kapitána stíhačky:

"Máte krásne ženy, veľmi dobré pivo, krásnu prírodu, len tie cesty sú na naše hummery úzke".

A myslím si, že mal pravdu. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 17:18

Preventívne tabule pri cestách. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3718

Na cestách Slovenskej republiky zomiera v poslednom období viac ako 600 účastníkov cestnej premávky ročne. Preventívne tabule = Vyobrazené kríže na tabuliach symbolicky znázorňujú konkrétne počty usmrtených osôb za obdobie rokov 2000 – 2005 v týchto úsekoch. Zámerom ich osadenia je vyvolať u účastníkov cestnej premávky pocit spoluzodpovednosti za stav v dopravno-bezpečnostnej oblasti v konkrétnom úseku. 11 tabúľ je umiestnených na týchto miestach: - cesta I/18 Hozelec - Jánovce (16 usmrtených) - cesta I/18 Svit - Poprad (15 usmrtených) - cesta I/18 Ľubotice - Kapušany (10 usmrtených) - cesta I/18 Svinia - Župčany - Malý Šariš (10 usmrtených) - cesta I/18 Hôrka (2 tabule, 10 usmrtených) - cesta I/18 Vranov nad Topľou - Nižný Hrabovec (6 usmrtených) - cesta I/67 Kežmarok - Huncovce (9 usmrtených) - cesta I/68 Sabinov - Šarišské Michaľany (8 usmrtených) - cesta I/74 Belá nad Cirochou (8 usmrtených) - cesta I/77 Bardejov, Dlhý rad (4 usmrtení)

Môj názor: Tu už ani tabule nepomôžu. Snáď len pre tých, čo danými úsekmi idú 1. krát, lenže efekt tabúľ bude taký, že ich postupne bude v SR viac ako 100, časom viac ako 200, ... a budú ich motoristi ignorovať a hlavne keď tabuľa bude 1x za 10-15 km. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 08. Máj 2006 17:57

Možná by stálo za připomenutí, že počty usmrcených na silnicích se výrazně nemění už více než 30 let, přestože automobilů je dnes několikanásobně více. To je dáno tím, že auta jsou stále bezpečnější a je stále lepší lékařská péče. Z hlediska smrtelných nehod bývají nebezpečnější cesty, které se jeví relativně dobré, proto svádějí k rychlé jízdě, avšak je na nich hustý provoz. Nejvíce lidí v autech umírá při čelních střetech protijedoucích vozidel v důsledku nesprávného předjíždění a při srážkách způsobených nedáním přednosti v jízdě na křižovatkách. Dále pak bývá smrt zaviněna přeceněním schopností řidiče a auta, zejména za zhoršených adhézních podmínek, kdy v důsledku toho dojde ke smyku, vylétnutí vozu ze silnice a nárazu do stromu nebo sloupu, či k pádu z prudkého srázu. Smrtelné nehody, na něž má vliv celkově špatný stav silnice nebývají zas až tak časté. Horší bývají právě ojedinělé závady na jinak dobré silnici, např. velmi ostrá či obráceně klopená zatáčka za dlouhým přehledným úsekem.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 18:10

Jaroslav Štemberk napísal:Možná by stálo za připomenutí, že počty usmrcených na silnicích se výrazně nemění už více než 30 let, přestože automobilů je dnes několikanásobně více. To je dáno tím, že auta jsou stále bezpečnější a je stále lepší lékařská péče.


S týmto si dovolím nesúhlasiť. :arrow:

1. Pri vážnych dopravných nehodách (DN) prichádza k úmrtiu takmer ihneď pri nej a je úplne jedno v akom stave je zdravotnícky servis a dokonca 20% úmrtí z týchto vážnych DN sa stane dnes pri prevoze pacienta do nemocnice ...

2. Nechcú sa mi hľadať údaje, ale počet mŕtvych stúpol keď sa porovnávajú desaťročia.

3. Lepšie autá. To je pravda, ale s týmto rastie aj obrovské sebavedomie vodičov, ktorým potom nepomôžu ani airbagy, ani ABS, ... pretože táto technika pomáha zachrániť život a zdravie, keď sa nepreceňuje možnosť auta vyhrať nad silou prírody a fyzikálnych zákonov.

4. Dramaticky rastie počet ťažko zranených - čo by boli v minulosti mŕtvy pri takých rýchlostiach pri akých sa dnes jazdí alebo pri takých nehodách ake sa dnes stávajú - títo ľudia prežijú, ale sú v tom lepšom prípade celý život na vozíčku a v tom horšom sa už ani na ten vozíček nedostanú.

5. Stúpa počet DN s cyklistami a chodcami, kde smrť nastáva takmer vždy ihneď a na 100%.

Vlastná skúsenosť DN:

- malá nehoda pri parkovaní :?
- malá nehoda na ceste ku horskému lyžiarskemu stredisku, náraz do zvodidla :?
- nehoda na ceste III. triedy predbiehanie kamióna a odpadnutie krajnice, zídenie do priekopy, zastavenie tesne pred stromom :o :twisted: :evil:
- nehoda s lesnou zverou - diviak :twisted:
- nehoda s lesnou zverou - jeleň/srnka (dodnes neviem, čo to bolo) :twisted:

Toľko ja za svoj život na 3 autách. Myslím si, že na mne poisťovne zatiaľ zarobili. :lol:

Najvážnejšia DN jedného člena rodiny:

- nehoda na motorke, :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :x :? :o :( ... precenenie schopností, rýchla jazda, nečakaná prekážka, ... dnes živý a zdravý. :P 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 08. Máj 2006 18:48

Dy:
Ja som mal jeden bocny naraz na krizovatke, borec s BA SPZtkou (nic proti Blavakom) isiel na krizovatke v PB pri poste stodvadsat na cervenu, nestihol som sa mu iduc na zelenu uhnut ... mal som zlomenu ruku, ale borca katapultovalo do LIAZa, skoncil na intenzivke, ale rozchodil to ...

a clena rodiny ...
bratranec prisiel o zivot ako pasazier v autobuse, vodic upadol na dialnici pri Zelenci do mikrospanku, skoro nabural do formana, a ked sa prebral strhol riadenie dolava a vzpriecil autobus cez vozovku. Vzapati donho narazil kamion a osobne auto. Bratranec sedel akurat v miestach, kde do autobusu narazil TIR. Spolu s nim to odskakali dalsi styria a asi 20 sa zranilo ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 20:16

JoHnZ napísal:Dy:
Ja som mal jeden bocny naraz na krizovatke, borec s BA SPZtkou (nic proti Blavakom) isiel na krizovatke v PB pri poste stodvadsat na cervenu, nestihol som sa mu iduc na zelenu uhnut ... mal som zlomenu ruku, ale borca katapultovalo do LIAZa, skoncil na intenzivke, ale rozchodil to ...

a clena rodiny ...
bratranec prisiel o zivot ako pasazier v autobuse, vodic upadol na dialnici pri Zelenci do mikrospanku, skoro nabural do formana, a ked sa prebral strhol riadenie dolava a vzpriecil autobus cez vozovku. Vzapati donho narazil kamion a osobne auto. Bratranec sedel akurat v miestach, kde do autobusu narazil TIR. Spolu s nim to odskakali dalsi styria a asi 20 sa zranilo ...


BA šoféri sú veľmi často mimoriadne agresívny a netrpezlivý, to je aj môj názor. A podobne aj vyzerá doprava v BA, ... bez semafórov odpísané mesto. A toto platí takých 20 rokov. Ale samozrejme nie všetci Blaváci sú takí zlí šoféri ...

Úprimnú sústrasť v smere na bratranca :cry:

Ja mám zatiaľ šťastie, pretože to (DN) kompletne moju celú rodinu, ktorú poznám, zatiaľ smrteľne nezasiahlo. Poznám samozrejme veľmi veľa známych, ktorým zomrel kamarát, moja rodina poznala veľa ľudí, ktorí už tu dnes nie sú.

A preto je tu táto téma - aby sa každý dozvedel o tom, kde sú nebezpečné cestné úseky a ani zďaleka neplatí, že len vyťažené a rovné cesty k tomu patria ... pretože podľa mňa každá smrteľná DN znamená, že cesta je nebezpečná (okrem niektorých prípadov ako je rýchlosť nad 100 km/h na zlých cestách a užitia drog).

Sú zoznamy ciest smrti a sú skúsenosti o tom, kde sú zlé cesty. Napísať ich sem môže znamenať zabrániť vzniku DN (čítanosť tejto témy stúpa rýchlo). :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 08. Máj 2006 20:31

Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Možná by stálo za připomenutí, že počty usmrcených na silnicích se výrazně nemění už více než 30 let, přestože automobilů je dnes několikanásobně více. To je dáno tím, že auta jsou stále bezpečnější a je stále lepší lékařská péče.


S týmto si dovolím nesúhlasiť. :arrow:

Nechcú sa mi hľadať údaje, ale počet mŕtvych stúpol keď sa porovnávajú desaťročia.



Přesná čísla teď nemám k dispozici, ale podle toho, co si pamatuji, tak podle statistik už na přelomu 60. a 70. let počet obětí dopravních nehod za rok za celou ČSSR překročil 2000, pak se zvyšoval až někam ke 3000, později nastala stagnace a pak postupný pomalý pokles. Slovensko na tom bylo relativně lépe než České země, ale mám za to, že v posledních 20ti letech federace na Slovensku počet obětí DN za rok nebyl nikdy pod 500.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 20:41

Jaroslav Štemberk napísal:Přesná čísla teď nemám k dispozici, ale podle toho, co si pamatuji, tak podle statistik už na přelomu 60. a 70. let počet obětí dopravních nehod za rok za celou ČSSR překročil 2000, pak se zvyšoval až někam ke 3000, později nastala stagnace a pak postupný pomalý pokles. Slovensko na tom bylo relativně lépe než České země, ale mám za to, že v posledních 20ti letech federace na Slovensku počet obětí DN za rok nebyl nikdy pod 500.


Tak keď už porovnávať, tak ČR patrí v týchto štatistikách na smutný vrchol v EU a to celkovo. :cry:

SR takisto patrí na smutný vrchol, ale "len", čo sa týka "kategórie" úmrtie detí na cestách. :cry:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2006 21:38

Od piatka na cestách 11 obetí. :o ... viac :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3731
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 22:23

Na "ceste smrti" Nitra-Zlaté Moravce prekročilo za sedem hodín povolenú rýchlosť 155 vodičov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3758
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 22:27

Dy napísal:Na "ceste smrti" Nitra-Zlaté Moravce prekročilo za sedem hodín povolenú rýchlosť 155 vodičov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3758


Zajímavější by bylo, kdyby zveřejnili intervaly s četnostmi překročení rychlosti. To by mělo větší vypovídací hodnotu.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 22:34

Lenny napísal:
Dy napísal:Na "ceste smrti" Nitra-Zlaté Moravce prekročilo za sedem hodín povolenú rýchlosť 155 vodičov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3758


Zajímavější by bylo, kdyby zveřejnili intervaly s četnostmi překročení rychlosti. To by mělo větší vypovídací hodnotu.


Omyl. Zásadný omyl.

Čo je zaujímavé na tom, že 155 vodičov prekročí rýchlosť ? Zmenilo by na tom niečo, keby sa zistilo, že to bolo 10% zo všetkých ? Čo je zaujímavé na smrti ?

Vypovedaciu hodnotu tu majú kríže pri ceste. A to, že viac ako 100 vodičov počas policajno-dopravnej akcie poruší max. povolenú rýchlosť, tak to má takúto vypovedaciu hodnotu: vodiči sú nepoučiteľní a nič na tom nezmení ani fakt, keby ich bolo 100 alebo 1 000. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 22:39

Dy napísal:Omyl. Zásadný omyl.

Čo je zaujímavé na tom, že 155 vodičov prekročí rýchlosť ? Zmenilo by na tom niečo, keby sa zistilo, že to bolo 10% zo všetkých ? Čo je zaujímavé na smrti ?

Vypovedaciu hodnotu tu majú kríže pri ceste. A to, že viac ako 100 vodičov počas policajno-dopravnej akcie poruší max. povolenú rýchlosť, tak to má takúto vypovedaciu hodnotu: vodiči sú nepoučiteľní a nič na tom nezmení ani fakt, keby ich bolo 100 alebo 1 000. :idea:


Chtěl jsem jen říci, že překročení rychlosti o 3 km/h je rozdíl proti překroční o 50 km/h. Proto jsem se ptal na četnosti. Myslím si že nejvíce jich bylo o 0-10 km/h.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 22:45

Lenny napísal:Chtěl jsem jen říci, že překročení rychlosti o 3 km/h je rozdíl proti překroční o 50 km/h. Proto jsem se ptal na četnosti. Myslím si že nejvíce jich bylo o 0-10 km/h.


Tak napríklad práveže do 10 km/h je tolerancia dopravnej polície v SR, pretože ide o presnosť: radar, tachometer a 0-9 km/h sa toleruje. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 13:25

Poprad: Aj nám chýba diaľnica. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3942

Najnebezpečnejšia cesta v regióne je štátna cesta č. I/18 v úseku od Liptovského Mikuláša až po Jánovce. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jún 2006 17:31

Tragédia: Päť mŕtvych v jednom aute

Osada Červený Majer leží medzi Dvormi nad Žitavou a Semerovom v Novozámockom okrese. Jedna ulica s trinástimi domami, stožiar vysokého napätia, autobusová zastávka a vedľa nej križovatka, kde hlavná cesta zatáča doľava smerom na Koltu. Každú zimu ju raz-dva razy zvykne zasypať snehová fujavica, v kalamite tu beznádejne uviaznu autá i autobusy. Aj 29. mája podvečer ľudia márne čakali na autobus, ktorý mal prísť od Červeného Majera. Nesnežilo. Nebolo ani piatok trinásteho.

Strašný náraz a ticho

„Viezla som sa autom z Nových Zámkov domov,“ hovorí 22-ročná Petra zo Semerova, ktorá denne jazdí do práce v okresnom meste. „Liazka predo mnou chcela zabočiť po hlavnej ceste doľava, auto za ňou pokračovalo rovno do Jasovej. Vtom som od nákladiaka počula strašný buchot. Zastavil. Napadlo mi, že sa mu niečo pokazilo a budem mať problém ho v tej zákrute obchádzať. Šofér vyšiel z kabíny a šiel sa pozrieť dopredu. Odstavila som auto, vybehla som za ním a uvidela spod predného nárazníka trčať rozmlátené zelené auto. Nikomu ten pohľad neprajem.“

Zastavilo i osobné auto, v ktorom sa viezli dve ženy do Jasovej. Jedna sa vraj márne pokúšala telefonicky konzultovať s linkou záchrany. Ostatní sa snažili nejako pomôcť žene na sedadle spolujazdca, ktorá sa ešte hýbala. Povyťahovali z auta veci, ktoré sa jej nakopili okolo hlavy, dostať sa k nej však nedalo. Na zadné sedadlá nebolo vidieť vôbec. V tej chvíli ešte nikto nevedel, že na nich umierajú dve ženy a dieťa.

Päť mŕtvych v jednom aute

Podľa informácií, ktoré agentúram poskytol hovorca nitrianskej polície Miloš Fábry, v pondelok o 17.30 po hlavnej ceste z Dvorov nad Žitavou smerom na Koltu išlo nákladné auto LIAZ z Banskej Bystrice, ktoré šoféroval 42-ročný vodič. Zároveň vtedy z Jasovej prichádzal na križovatku Renault Clio s levickou ŠPZ, ktorý viedla jeho 37-ročná majiteľka. Z doposiaľ nezistenej príčiny nedala prednosť protiidúcej Liazke a čelne do nej narazila. Následky boli katastrofálne. Zrážka si vyžiadala životy štyroch žien a jedného dieťaťa. Okrem vodičky zomrela jej rovnako stará spolujazdkyňa a štvorročný chlapček - všetci z obce Demandice a ďalšie dve 27-ročné spolujazdkyne z Tekovských Lužian (okres Levice). Na miesto nehody privolali policajtov, hasičov, dopravných znalcov a súdneho lekára. Z Nových Zámkov vyštartoval Mercedes s tromi príslušníkmi Hasičského a záchranného zboru. V osobnom aute našli štyroch mŕtvych a jednu ťažko zranenú. Počas vyslobodzovacích prác lekár udržiaval jej základné životné funkcie, potom však zraneniam na mieste podľahla. Jednotka vytiahla Renault spod nákladného auta a potom z vraku dostali usmrtených pasažierov. Vozovku posypali absorbčným materiálom, veliteľ zásahu miesto nehody odovzdal polícii.

Uzavreté bolo ešte po siedmej večer. Krátko pred ôsmou naložili do auta telesné pozostatky obetí. Hlavnú cestu cez križovatku uzavreli, policajti plynulo riadili premávku vedľajšou cestou. U vodiča Liazky alkohol zistený nebol, prípad sa ďalej vyšetruje.

Ďalší kríž pri ceste

Ján Tóth býva priamo na Červenom Majeri. Vyše 40 rokov pracoval ako šofér, dvadsaťtri rokov jazdil na prímestskej autobusovej linke priamo cez túto križovatku. „Pokojne by ju mohli pomenovať križovatkou smrti. Už sa tu zabil mládenec tri dni pred svadbou. Keď pred šiestou ráno idem na ranný autobus, všímam si premávku, veď som šofér. Zimomriavky mi chodia po chrbte, koľko áut vojde do križovatky z vedľajšej cesty a ani nespomalí - najmä ráno, keď sa ľudia ponáhľajú do práce. Hovorím si: ľudia, kam idete, vari sa chcete zabiť? Sú tam síce dve značky – koniec hlavnej cesty a daj prednosť v jazde, ale kto sa od Jasovej dobre rozbehne, ľahko ich prehliadne. Možno práve to sa stalo v pondelok večer. Keby tam dali oranžové „blikače“ a veľkú „stopku“, asi aj tie by niektorí vodiči časom ignorovali. Na križovatke pri bývalom novozámockom Mliekospole mi raz z vedľajšej cesty, kde je výstražné svetlo aj stopka, vybehla takmer pod autobus motorka. Ja som bol zhrozený viac ako chlap, ktorý ju šoféroval. Asi jediné, čo by na takýchto križovatkách pomohlo, sú spomaľovače.“

Tragický mesiac

Máj sa obvykle spája s jarou, láskou, úctou k matkám a podobnými ušľachtilými citmi. Máj na novozámockých cestách patril k najtragickejším mesiacom. Začal sa dopravnou nehodou na Dvorskej ceste, kde zahynuli dvaja ľudia. Niekoľko dní nato sa pri zrážke na križovatke v Bajči vážne zranilo niekoľko ľudí. Haváriu, pri ktorej v jednom aute zomrelo naraz päť ľudí, si nepamätajú ani dlhoroční záchranári.

Petra jazdí cez križovatku na Červenom Majeri ďalej. „Doteraz som ju prechádzala možno sedemdesiatkou. Dnes už spomalím a radšej sledujem vedľajšiu cestu. Asi by ju mali osadiť spomaľovačmi. Nech si niekto radšej odtrhne nárazník, ale aspoň včas zastaví. Tragédiu, akej som bola svedkom minulý pondelok, som videla po prvýkrát v živote. Dúfam, že už nikdy nič podobné neuvidím.“


MIROSLAV ANTONI

[5. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/274876 ... -aute.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 13:54

Dopravná nehodovosť na cestnej sieti SR v roku 2005. :arrow:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

Opakujúce sa kritické nehodové lokality na cestách I. a II. triedy v SR v roku 2005.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

... podiskutujme ...

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2006 21:01

Vy, čo často jazdíte, čo by ste odporučili ľuďom, aby bezpečne vždy aj došli tam, kam smerujú so svojimi "tátošmi" :?: Či už mladým alebo starším, skúsenejším :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 31. Aug 2006 14:55

Nejazdiť ofenzívne. Je v tom viac, ako sa zdá. Rád je veľa a okrem dodržiavania základných pravidiel je to spôsob jazdy. Neofenzívny spôsob jazdy zvyšuje bezpečnosť nielen vodiča, ale aj ostaných účastníkov premávky. Neznamená to jazdiť pomaly, lebo to je tiež na prekážku ostatným. Predvídavosť je veľmi potrebná, ale zlepšuje sa praxou. Každý má svoje grify, ja horespomenuté mám odskúšané a funguje to.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Jarda » 31. Aug 2006 19:25

Pozorovatel napísal:Nejazdiť ofenzívne. Je v tom viac, ako sa zdá. Rád je veľa a okrem dodržiavania základných pravidiel je to spôsob jazdy. Neofenzívny spôsob jazdy zvyšuje bezpečnosť nielen vodiča, ale aj ostaných účastníkov premávky. Neznamená to jazdiť pomaly, lebo to je tiež na prekážku ostatným. Predvídavosť je veľmi potrebná, ale zlepšuje sa praxou. Každý má svoje grify, ja horespomenuté mám odskúšané a funguje to.


Přesně tak. Nejezdit na hranici svých řidičských schopností a možností automobilu (od toho jsou závody na uzavřených tratích, ne běžný silniční provoz), ale vždy si nechávat dostatečnou rezervu pro řešení neočekávané situace. Při ofenzivním způsobu jízdy už nelze řidičskou chybu (ať už vlastní nebo cizí) zkorigovat a skončí to nehodou.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.