Stránka 20 z 23

Mesto Nitra - JLR

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2018 13:21
od KN.SK
Pre cezpoľných, cezhraničných asi netreba cyklocestičky...
Ináč ten dlhočizný "čínsky múr" :roll: .

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2018 21:41
od Vlados
priemyselný park rieši smer-sd a cyklotrasy sns :D

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2018 07:44
od Peterman
Za cenu tej nekonečne dlhej PHS tam mohla byť uplne dokonalá sieť cyklociest/cyklochodníkov ... to naozaj nikto z projektantov, investorov, ministerstva, predstaviteľov mesta, okolitych obci s týmto nerátal, ani nežiadal?
Tomu fakt nerozumiem.. zas klasicky slovenský nekoncepčný prístup ... a pritom by to pri tých nákladoch bola zanedbateľná finančná položka.

Alebo to budu riešiť o 10 rokov z eurofondov? Ak este budu?

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2018 09:01
od mikeBoss
Peterman napísal:Prebehol som tieto informácie o nových prístupových cestách k priemyselnému parku JLR a obchvatoch, ale nejako som sa nedopatral ku komunikáciám pre nemotorovu dopravu o.i cyklistom. Pre takýto velky priemyselný park, ktorý je situovaný poblíž veľkého mesta a aj blízko dalších obcí som očakával vybudovanie samostatných cyklistických ciest, pre zamestnancov, su to primerane vzdialenosti na dochádzanie do prace na biku.. a sucasne pri tak velkej investícii aspoň trochu rozšíriť možnosti bezpečného presúvania sa nemotorovou dopravou a popepajat aj okolite obce s PP a Nitrou.

Ak myslia pre cyklistov len tu krajnicu (myslím ze cesty su kategórie 11,5m).. tak to je dost malo a nekoncepčne, v miestach križovatiek a odbočovacich pruhov krajnica uz nie je, takze vzniká množstvo kolíznych bodov, usekov; na cestách bude hlavne nákladná doprava - to je to nebezpečnejšie.

Mal som možnosť vidieť niekolko nových priemyselných parkov vo Francúzsku, Nemecku, Španielsku ... vsade riešili, resp. mali vyriešenú cyklistickú dopravu s napojením na najbližšie sídla a v prvom ohľade na bezpečnosť cyklistov.

Ak toto v projekte JLR nie je vyriešené, tak to je "ťažká chyba"

Ak vie niekto viac, nech dá info..... vďaka


V pláne je cyklotrasa Nitra - Dražovce z parku na Sihoti popri I/64, reálne očakávam výstavbu budúci rok: http://www.nitralive.sk/vystavba/infras ... a-ii-etapa
Tiež som zachytil záujem Čakajoviec o vybudovanie cyklotrasy Čakajovce - Nitra, tam sa to ale nehýbe.

Tu je ešte detailnejšie zakreslené napojenie cyklotrasy na JLR: http://www.nitralive.sk/vystavba/infras ... land-rover

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2018 09:31
od Peterman
mikBoss - vďaka za info
Ale myslím, ze tento návrh cyklotrasy bol e z obdobia prvej casti priemyselného parku, ked tam JLR este nebol plánovaný.
Teraz sa tam mohlo urobiť krásne prepojenie samostatnými cyklotrasami na okolite obce a NR.

A to nehovorím o zrušenej železnici od Zlatých Moraviec, ktorá takisto mohla slúžiť ako ekologickejšia doprava z tejto strany.
Proste koncepcia dopravy uplna katastrofa - jedine cesty pre OA a NA

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2018 09:56
od Vlados
katastrofa je aj koncepcia ciest... v tomto priemyselnom parku ako kedy nemohla ani hlavná cesta viesť rovno.

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2018 13:43
od mikeBoss
Peterman napísal:mikBoss - vďaka za info
Ale myslím, ze tento návrh cyklotrasy bol e z obdobia prvej casti priemyselného parku, ked tam JLR este nebol plánovaný.
Teraz sa tam mohlo urobiť krásne prepojenie samostatnými cyklotrasami na okolite obce a NR.

A to nehovorím o zrušenej železnici od Zlatých Moraviec, ktorá takisto mohla slúžiť ako ekologickejšia doprava z tejto strany.
Proste koncepcia dopravy uplna katastrofa - jedine cesty pre OA a NA


Nie to je aktuálne - čakalo sa na JLR a na dotácie. Očakávaný začiatok výstavby je budúci rok asi, tento rok nestihnú.

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2018 20:54
od aquila
nahodou som narazil na video otvorenie severneho obchvatu v nitre :)

co mna este na tom aj docela pobavilo, ze to v 1988 komentovala bubilkova. niektori si ju mozno pomatate ked vystupovala v niektorych politicko satirickych relaciach a najma v cechach.

[video_youtube]VJxgzp2RspA[/video_youtube]

R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 10:24
od Vlados
R1 má nedokončenú maximálne východnú križovatku, kde mala byť ešte preložka I/51 medzi R1 a I/65. Nitra potrebuje ešte preložku I/64 na juh. SSC do 30 rokov realizujú.
Nové cesty v Nitre stáli minulý rok 230 miliónov, tak by mala byť ticho, dať teraz priestor iným mestám... maximálne sa môže ísť sťažovať na Súmračnú.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 11:13
od jarino
mikeBoss napísal: žiadna Rka na juh ani len v plánoch do budúcnosti...

Už len to je potrebné... :roll:
Aj vysokorýchlostnú trať Šurany - Tlmače by mohli dať do plánov.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 18:38
od Jano1
mikeBoss napísal:Samozrejme je lepsi pripad Ziliny pretoze Nitra uz nedostane nic


Cize toto
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=41682
je lepsie ako stav v Nitre?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 11:11
od devil
niekto sa nevie pripajat na MUK ??

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2019 10:12
od mikeBoss
Jano1 napísal:
mikeBoss napísal:Samozrejme je lepsi pripad Ziliny pretoze Nitra uz nedostane nic


Cize toto
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=41682
je lepsie ako stav v Nitre?

Ja som pisal, ze Zilina obchvat dostane, Nitra uz nie a teda Zilina bude zahojena. V Nitre budu kamiony jazdit blizko pesej zony asi uz navzdy. A teraz daj rovnaku mapu Nitry - schvalne ci mas predstavu.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2019 11:38
od Yoggy52
hej obchvaty obchvatov Nitra potrebuje. :lol:

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2019 12:33
od Roman12
prepojenie zo severu od Topoľčian na juh smer Nové Zámky veľmi chýba, škoda že zaváhali a malo sa to doriešiť pri výstavbe JLR.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2019 18:21
od Jano1
mikeBoss napísal:
Jano1 napísal:
mikeBoss napísal:Samozrejme je lepsi pripad Ziliny pretoze Nitra uz nedostane nic


Cize toto
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=41682
je lepsie ako stav v Nitre?

Ja som pisal, ze Zilina obchvat dostane, Nitra uz nie a teda Zilina bude zahojena. V Nitre budu kamiony jazdit blizko pesej zony asi uz navzdy. A teraz daj rovnaku mapu Nitry - schvalne ci mas predstavu.


ZA obchvat na hlavnom tahu niekedy dostane, a NR ho uz skoro 8 rokov ma, to ale ty nie si schopny pochopit.
Mam predstavu, ked pozeram zdrzania, prebehnem vsetky vacsie mesta a nic podobne v NR odkedy sa postavila R1 nebolo. NR ma vyrieseny hlavny tah a to o 10-15 rokov skor ako ZA, ale ty budes vyplakavat ake zdrzania su v NR na vedlajsom tahu, a su smiesne oproti tomu co byva v ZA, CA, KM ci pod Strecnom, aj PO je na tom daleko horsie nez NR. Mozu sa stazovat na vjazdoch do BA od D1 a od buducej R7, ale NR nic podobne nema. Takze ked sa vyriesia hlavne tahy a dalsie dolezitejsie obchvaty mensich miest, tak moze prist na rad aj prelozka I/64 v NR.

NR dostala obrovsku podporu od statu v suvislosti s JLR, taku nedostalo ziadne ine mesto v suvislosti s priemyselnou investiciou. Vyse 30 km novych ciest.

"Celková dĺžka ciest budovaná kvôli investícii Jaguar Land Rover je 31,3 km. Súčasťou je pätnásť úrovňových križovatiek, jedna mimo­úrovňová križovatka, osem mostov a 7,7 km protihlukových stien."

http://www.nitralive.sk/vystavba/jaguar-land-rover/65676-aktualny-stav-vystavby-cestnej-infrastruktury-v-strategickom-parku-nitra-jaguar-land-rover-drazovce


"Keď sa zráta investičná dotácia, výdavky na vybudovanie infraštruktúry i ďalšie položky, celkovo to vychádza na zhruba 600 miliónov eur. Bolo to viac, ako štát vynaložil dokopy na podporu automobiliek Kia v Žiline a PSA Citroȅn Peugeot v Trnave. "

https://www.etrend.sk/ekonomika/preco-je-jaguar-suverenne-najdrahsim-priemyselnym-parkom-na-slovensku.html

Ale dikriminovana NR ma obchvat len na hlavnom tahu a to uz skoro 8 rokov. Vacsina slovenskych miest obchvat na hlavnom tranzitnom tahu doposial nema a este roky ho mat nebude.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 09:14
od devil
CA, KM a strecno nie su sucastou ZA.

tych smerov je v NR viac nakolko do NR smeruju (ak nepocitam R1 od TT) cesty I. tr. od TO, ZM, LV, NZ a vyznamom porovnatelna dvojka od SA. z toho je vjazd cez MUK akurat od TO, ostatne su obycajne cesty so semaformi, z toho I/64 NZ nema napojenie na R1 co je az unikat, od SA je vjazd cez nebezpecnu urovnovu krizovatku na semafor s krizovatkou I/64. levicka a zlatomoravecka sa stretavaju na krizovatke kde ani neviem kolko je semaforov... dalsie dvojky a trojky nepocitam.

do ZA okrem D1 smeruje I/11 ktora je od brodna 2x2 a vjazd do ZA je cez estakadu a MUK. I/64 ktora sa napaja na okruh cez MUK. jediny problematicky vjazd je od strecna.

Ale dikriminovana NR ma obchvat len na hlavnom tahu a to uz skoro 8 rokov. Vacsina slovenskych miest obchvat na hlavnom tranzitnom tahu doposial nema a este roky ho mat nebude.


vela slovenskych miest nema ani len 10k obyvatelov cize su to len velke dediny. ani bezne okresne mesta by som sem netahal...a bez ohladu ci su na hl. tahoch alebo nie. TT ma dialnicu a SO pre VEDLAJSI smer, BB ma jeden kvaziobchvat kt. riesi oba smery. TN prakticky ani nema vedlajsi smer....

a najlepsie je porovnat vedlajsie smery NR vs. ZA a MT. cize od TO na NZ/SA vs. od vrutok na tur. teplice ci od KM na MT. hlavne tu placete ako velmi je treba obchvat MT...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 11:17
od Jonathan
trochu si sa netrafil, predpokladam, ze omylom. Krizovatka Levickej s R1 je kombinacia MUK a kruhoveho objazdu, co je asi najbezpecnejsia verzia krizovatky.

To ze neexistuje priama krizovatka so Zlatomoraveckou nemusi byt zasadny problem, nakolko je paralelna s R1 v dlzke cca 40km. Cize tranzit ide po R1. iba zdrojova doprava medzi Beladicami a NR moze vyazadovat postavenie privadzaca. Spominana krizovatka, aj ked ma neviemkolko semaforov, je vcelku dobre nastavena a vacsina vozidiel na nej odbocuje do centra, nepozoroval som na nej nejake vyrazne komplikacie.

Najvacim problemom Nitry je, ze chyba krizovatka na smer Nove Zamky. Ta teoreticky existuje, ale bude plne funkcna az po postaveni prelozky cesty. Nemam pol slova proti stavbe prelozky I/64 po Komjatice. Je to jeden z najdolezitelsich usekov na ceste I triedy. Bohuzial je okolo tohoto projektu ticho.

devil napísal:do ZA okrem D1 smeruje I/11 ktora je od brodna 2x2 a vjazd do ZA je cez estakadu a MUK. I/64 ktora sa napaja na okruh cez MUK. jediny problematicky vjazd je od strecna.

Ak povazujes prejaz Bytcicou (mestskou castou, rovnako ako Dolne Krskany) za bezproblemovy tak OK. Potom je tam este semafor pri Metre, ktory robi problem oboma smerami a bude aj po dostavbe privadzaca. Az potom je tebou spominana MUK.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 13:05
od devil
ja som neriesil KO a MUK ale vjazdy do NR. podla mna je mesto dobre riesene ak aj na dolezitych jednotkach su MUK. to ze velky obchvat NR mesto nevyriesi som tvrdil este predtym nez R1 isla do prevadzky.

ZA ma mestsky okruh kde je tusim jediny semafor pri tescu a je to aj vedlajsi smer pre tranzit CA-MT
https://www.google.sk/maps/dir/49.22795 ... 42!1m0!3e0

NR ma v meste akurat toto cize bez jedinej MUK:

https://www.google.sk/maps/dir/48.31013 ... 86!1m0!3e0

a vedlajsi smer cez centrum. aj martinacanmi sa rad porozpravam ci je horsie ist od KO pod zoborom na nove zamky alebo cez martin a kostany....

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 13:58
od Jonathan
Nemozes mat v kazdom meste okruzny system. Napriklad v takej BB alebo TN ho nenakreslis ani po flasi borovicky :-)

Na to, aby v meste mohol fungovat okruzny system musia byt splnene niektore podmieky. Dopravne (rovnomernost dopravnych vstupov) a topograficke (vyskove rozdiely, rieky a pod.)
Aj ked je Zilina v kopcoch na severe, samotne mesto je v kotline. Uz stare mesto zilina ma svoj maly okruh (dnes pesia zona). Potom ma vnutorny nedokonceny okruch (velka okruzna) a potom tebou spominy velky okruh. V plane ma aj stvrtu okruznu, ale to je hudba velmi dalekej buducnosti, ak tak mozno bude nejaka cast.
https://www.google.sk/maps/@49.2173157, ... a=!5m1!1e4

Naproti tomu v Nitra aj ked je na rovine na juhu ma v meste relativne velke kopce, hned vedla stareho mesta je rieka, ktora brani rozvoju mesta na severozapad, a rozvoj na vychod je limitovany poctom mostov cez rieku. Dalej cez mesto ide zeleznica ktora tiez vytvara barieru ale riesitelnu. Preto v ramci mesta su len radialy a velky okruh tieto radialy prepaja. A sme znova pri I/64, ktora na obchvat nie je pripojena (to ze to nebude fungovat som vravel aj ja) a to robi problemy.
https://www.google.sk/maps/@48.3089935, ... a=!5m1!1e4

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2019 09:42
od Yoggy52
V podstate Nitre staci momentalne len prepojit I/64 s Nitra-Juh.

Ked si to zhrnemie, tak nejlepsie vyriesenu vnutornu dopravu ma Zilina a Kosice. :wink:

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2019 11:32
od devil
veru ZA, ktoru tak vsetci historicky utlacali...

to ze I/64 nie je pripojena je akokeby sa nespostavila MUK D1 pri lietavskej lucke, proste auta do ZA by museli ist cez strazov a tranzit po dialnici. to com nalinkoval je nieco ine. na miestach kde su urovnove krizovatky su/boli castokrat velke plochy kde sa zmestili MUK a predsa sa nepostavili. postavili sa ale mlyny....alebo je tam takato volna plocha:

https://www.google.sk/maps/@48.314784,1 ... 312!8i6656

trat nie je problem, ani kopce na okrajoch a uz vobec nie rieka.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2019 12:33
od Jonathan
devil napísal:to ze I/64 nie je pripojena je akokeby sa nespostavila MUK D1 pri lietavskej lucke, proste auta do ZA by museli ist cez strazov a tranzit po dialnici.

Nie. To ze sa nepostavila MUK s I/64 je to iste, co sa ide postavit teraz pri LL. Auta od NZ/Rajca ak sa chcu/budu chciet napojit na D1/R1 musia ist do centra a potom naspat k MUK.

devil napísal:trat nie je problem, ani kopce na okrajoch a uz vobec nie rieka.

Tak vysvetli, preco sa mesto nerozvijalo rovnomerne okolo centra, ale vyrazne juhozapdnym smerom.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2019 18:55
od Jano1
Yoggy52 napísal:V podstate Nitre staci momentalne len prepojit I/64 s Nitra-Juh.

Ked si to zhrnemie, tak nejlepsie vyriesenu vnutornu dopravu ma Zilina a Kosice. :wink:


Tomuto ty hovoris dobre vyriesena doprava:
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=41682

Tak ukaz ako vyzera zle vyriesena doprava?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2019 19:03
od Jano1
devil napísal:veru ZA, ktoru tak vsetci historicky utlacali...


Keby si tom nieco vedel tak netrepes sprostosti, vsak?
Co bolo za socializmu postavene v Ziline a v Martine? BB si postavila 40 km suvislej stvorprudovej cesty smerom na BA za socializmu a kolko km mala ZA alebo MT stvorpudoviek? Odrobinky sa usli aj inym?