Stránka 21 z 23

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 08:57
od devil
Nie. To ze sa nepostavila MUK s I/64 je to iste, co sa ide postavit teraz pri LL. Auta od NZ/Rajca ak sa chcu/budu chciet napojit na D1/R1 musia ist do centra a potom naspat k MUK.


podla dialnice.szm tam bude prelozka - to co v NR nie je...

http://dialnice.szm.com/highways/img/Hr ... ka_map.gif

Tak vysvetli, preco sa mesto nerozvijalo rovnomerne okolo centra, ale vyrazne juhozapdnym smerom.


to nie je pravda - aj juhovychodnym smerom (chrenova) aj severnym (zobor). neviem co sa silou-mocou snazis dokazat...ja tvrdim tolko ak by sa chcelo tak by aj v nitre mohol byt okruh kde vacsina hlavnych krizovatiek by bola MUK

Tomuto ty hovoris dobre vyriesena doprava:
gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=41682

Tak ukaz ako vyzera zle vyriesena doprava?


si myslis ze toto sa nemoze byt pri dobre riesenej doprave....co by chcel dalsie 2 okruhy ?

Co bolo za socializmu postavene v Ziline a v Martine? BB si postavila 40 km suvislej stvorprudovej cesty smerom na BA za socializmu a kolko km mala ZA alebo MT stvorpudoviek? Odrobinky sa usli aj inym?


vidim ze komplexy stale ziju. vas "utlacali" tak ze na okresne mesto ste mali na konci socializmu cez 80k obyvatelov. je pravda ze ste v tom neboli sami ale aj tak...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 13:03
od Jano1
devil napísal:vidim ze komplexy stale ziju. vas "utlacali" tak ze na okresne mesto ste mali na konci socializmu cez 80k obyvatelov. je pravda ze ste v tom neboli sami ale aj tak...


Zrejme pises o ZA, ta tazila zo svojej vyhodnej polohy a Vysokej skoly, ci boli utlacani, no mozno by mala ZA 120 tisic obyvatelov, keby nebola utlacana. V roku 1950 mala ZA 1,5 nasobok obyvatelov oproti BB, ale kedze Pazrava nad Hronom rastla podstatne rychlejsie, takze za 40 rokov mala o nieco viac obyvatelov ako ZA. Najviac utlacany bol MT ten bol v roku 1950 vacsi ako ZA, MT mal 1,6 krat viac obyvatelov ako BB, lenze nebol na tak vyznamnej krizovatke a nemal svoju Vysoku skolu ako ZA, ani sa nestal krajskym mestom, krore bralo vsetkym a tak rastol velmi pomaly.


devil napísal:podla dialnice.szm tam bude prelozka - to co v NR nie je...


Cize nie je prelozka I/64 v ZA postavena, NR dostala teraz darcek za 600 mil.E vratane vyse 30 km novych ciest, coho sucastou je aj prelozka I/64. To, ze potrebuju este dalsiu cast, neznamena, ze nebude skor ako v ZA.

devil napísal:si myslis ze toto sa nemoze byt pri dobre riesenej doprave....co by chcel dalsie 2 okruhy ?


Zato ty si myslis, ze pri dobre riesenej doprave ma byt mesto niekolko krat do tyzdna zapchate. Tranzitna doprava nema prechadzat cez mesto spolu s vnutromestskou dopravou a ked uz, tak plne mimourovnovo, tak ze tranzit je stale na hlavnej ceste a to na hlavnom tranzitnom tahu v NR splnene je, ale v ZA urcite nie. Priechody pre chodcov, cyklisti, semafory, urovnove krizovatky nepatria na vytazeny tranzitny tah, kde mas intenzity 20-40 tisic v/24h.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 18:47
od devil
Cize nie je prelozka I/64 v ZA postavena, NR dostala teraz darcek za 600 mil.E vratane vyse 30 km novych ciest, coho sucastou je aj prelozka I/64. To, ze potrebuju este dalsiu cast, neznamena, ze nebude skor ako v ZA.


ja sa pytam ci sa stavia toto :
http://dialnice.szm.com/highways/img/Hr ... ka_map.gif
alebo nieco ine.

Tranzitna doprava nema prechadzat cez mesto spolu s vnutromestskou dopravou a ked uz, tak plne mimourovnovo, tak ze tranzit je stale na hlavnej ceste a to na hlavnom tranzitnom tahu v NR splnene je, ale v ZA urcite nie. Priechody pre chodcov, cyklisti, semafory, urovnove krizovatky nepatria na vytazeny tranzitny tah, kde mas intenzity 20-40 tisic v/24h.


to je len otazka konkretnych krizovatiek, polohy v ramci mesta atd...lavobrezna okrem tescokrizovatky je cesta za ktoru by sa podakovalo asi kazde mesto na Sk. v zasade cesta 2x2 s MUK ma zvladat taketo intenzity.

Zrejme pises o ZA, ta tazila zo svojej vyhodnej polohy a Vysokej skoly, ci boli utlacani, no mozno by mala ZA 120 tisic obyvatelov, keby nebola utlacana. V roku 1950 mala ZA 1,5 nasobok obyvatelov oproti BB, ale kedze Pazrava nad Hronom rastla podstatne rychlejsie, takze za 40 rokov mala o nieco viac obyvatelov ako ZA. Najviac utlacany bol MT ten bol v roku 1950 vacsi ako ZA, MT mal 1,6 krat viac obyvatelov ako BB, lenze nebol na tak vyznamnej krizovatke a nemal svoju Vysoku skolu ako ZA, ani sa nestal krajskym mestom, krore bralo vsetkym a tak rastol velmi pomaly.


120 tisic ??? preco nie rovno 200k??

BB sa netvari ze bola utlacana to je rozdiel. tieto mesto boli privilegizovane... rast poctu obyvatelov bol velmi vysoky. nielen v pripade BB ale aj NR, ZA, TN taky poprad mal v 1950 len 10.000 obyvatelov, v 91 vyse 5 nasobok. pazrava pod tatrami?? ...tieto mesta mali v 1991 minimalne 3x tolko obyvatelov ako v 1951. mozno sa to niekomu zda ako normalny rast ale treba si to porovnat s ceskymi mestami. npr. brno len 1,3 nasobok, olomouc 1,65 nasobok, ostrava 1,66 nasobok. cize taky olomouc mal v 1950 uz 64k obyvatelov. pri "zilinskom" raste mal mat v 1991 200k obyvatelov ale mal len asi polovicu.

martin mal v 50om asi tolko obyvatelov ako ZA cize okolo 25k. zato v 1921 mal ledva cez 5.000. zaujimave ako sa v case celosvetovej krizy v 30´ a WWII mohol pocet obyvatelov zvysit asi 5 nasobne.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 08:53
od Jonathan
devil napísal:podla dialnice.szm tam bude prelozka - to co v NR nie je...

http://dialnice.szm.com/highways/img/Hr ... ka_map.gif

Devil, chcelo by to aspon zakladne informacie mat nastudovane a potom vynasat zavery a postulovat svoje pravdy.

V Ziline postavili MUK na luke, takze treba postavit privdzaz k MUK aj zo Ziliny ale aj z opacnej strany. Sucasny stav je ale taky, ze sa stavia iba jedna cast. Po otvoreni useku bude situacia dopravne uplne rovnako ako v Nitre.
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=15014

V Nitre bola MUK vyvedena na vedlajsiu cestu, ale uz na zaciatku sa vravelo, ze prelozka I/64 bude postavena ako dalsia stavba. V uzemnom plane Nitry je to zaznacene, dokonca informacie o priprave stavby najdes aj v plane vystavby na roky 2018-2019.
https://www.nitra.sk/Files/ShowFile/70107

devil napísal:Tak vysvetli, preco sa mesto nerozvijalo rovnomerne okolo centra, ale vyrazne juhozapdnym smerom.

to nie je pravda - aj juhovychodnym smerom (chrenova) aj severnym (zobor). neviem co sa silou-mocou snazis dokazat...ja tvrdim tolko ak by sa chcelo tak by aj v nitre mohol byt okruh kde vacsina hlavnych krizovatiek by bola MUK

Ja tvrdim, ze vyrazne. To nevylucuje rozvoj inym smerom. Ked si porovnas mesta Zilina a Nitra v roku 1955 tak zistis, ze Zilina bola rovnomerne rozsirena okolo centra, kdezto Nitra je je rozsirena juhozapadnym smerom a nalovom brehu rieky nieje nic. A hoci tvrdis, ze rieka nie je problem rozvoja, tak ta ubezpecujem, ze je. Napriklad v okoli riek su caste mocariska a kazdych cca 20 rokov vyznamne zaplavy. A pravy breh rieky je cca o 10m vyssie, co je dost na to, aby bolo mesto pred povodnami chranene. Aj preto bola priprava pre Jaguar taka nakladna (vymena a navysovanie podlozia).
https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=4 ... map=SR1952
https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=4 ... map=SR1952

Nitra moze mat okruh, ale nebude funkcny. Pre Nitru je vyhodnejsi system radial prepojeny vonkajsim okruhom a suhlasim, ze tam moze byt viac MUK.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 13:16
od devil
V Ziline postavili MUK na luke, takze treba postavit privdzaz k MUK aj zo Ziliny ale aj z opacnej strany. Sucasny stav je ale taky, ze sa stavia iba jedna cast. Po otvoreni useku bude situacia dopravne uplne rovnako ako v Nitre.
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=15014


OK, tak teda ktora cast sa stavia ??

V Nitre bola MUK vyvedena na vedlajsiu cestu, ale uz na zaciatku sa vravelo, ze prelozka I/64 bude postavena ako dalsia stavba. V uzemnom plane Nitry je to zaznacene, dokonca informacie o priprave stavby najdes aj v plane vystavby na roky 2018-2019.
https://www.nitra.sk/Files/ShowFile/70107


hlasim ze je 2019 a nic sa nestavia. mozno sa niekde na radnici konalo slavnostne poklepanie uzemneho planu....ale vazne, toto je priklad preco neverim takymto slubom.

Nitra moze mat okruh, ale nebude funkcny. Pre Nitru je vyhodnejsi system radial prepojeny vonkajsim okruhom a suhlasim, ze tam moze byt viac MUK.


a preco by nebol :?: chrenova je praveze na lavej strane rieky. tam sa postavili panelaky, aj AX aj cast toho okruhu kr. som vyssie zakreslil - 4 pruhy a same urovnove krizovatky. a prave na tej mapke starej NR ktoru si postol je ako hlavna cesta oznacena mostna a parovska (ktore su tiez sucastou mojej mapky...aka nahoda) ktore sa ponechali ako 1+1. ak by to naozaj chceli mohli to rozsirit alebo postavit novu cestu blizsie k rieke ale stale na pravej strane cize ani novy most by nebol treba, ustil by do velkeho KO, ten mohol byt ako rondel v ZA. neurobilo sa to.... a teraz skus hadat ktore krizovatky v NR najviac zdrziavaju...zeby npr. parovská-sturova.....R1 vyriesil KO pod zoborom a to bolo asi tak vsetko. prave taketo mesta potrebuju poriadne vnutorne okruhy aby odbremenili centra v nielen od CP ale aj od vlastnej dopravy resp. velkych socialistickych sidlisk.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 15:23
od Jonathan
devil napísal:OK, tak teda ktora cast sa stavia ??

Zo Ziliny po MUK

devil napísal:hlasim ze je 2019 a nic sa nestavia. mozno sa niekde na radnici konalo slavnostne poklepanie uzemneho planu....ale vazne, toto je priklad preco neverim takymto slubom.

Ano suhlasim. Ale urcite je to blizsie ako vystvavba pokracovania privadzaca LL.

devil napísal:a preco by nebol chrenova je praveze na lavej strane rieky. tam sa postavili panelaky, aj AX aj cast toho okruhu kr. som vyssie zakreslil - 4 pruhy a same urovnove krizovatky. a prave na tej mapke starej NR ktoru si postol je ako hlavna cesta oznacena mostna a parovska (ktore su tiez sucastou mojej mapky...aka nahoda) ktore sa ponechali ako 1+1. ak by to naozaj chceli mohli to rozsirit alebo postavit novu cestu blizsie k rieke ale stale na pravej strane cize ani novy most by nebol treba, ustil by do velkeho KO, ten mohol byt ako rondel v ZA. neurobilo sa to.... a teraz skus hadat ktore krizovatky v NR najviac zdrziavaju...zeby npr. parovská-sturova.....R1 vyriesil KO pod zoborom a to bolo asi tak vsetko. prave taketo mesta potrebuju poriadne vnutorne okruhy aby odbremenili centra v nielen od CP ale aj od vlastnej dopravy resp. velkych socialistickych sidlisk.


Sidliska sa postavili, ale az po postaveni urcitych protipovodnovych hradzi. Rozsirit Mostnu sa da iba za cenu rozsiahlych demolacii ala most SNP v BA. Nie kazde mesto je toho schopne a ochotne to robit. Co sa mohlo a nespravilo je tazko teraz riesit. Paradoxne finalny stav uzemneho planu ide presne proti tvojom prianiam. Skor centrum vyprazdnuju a sucasna dopravna krizovatka pri Mlynoch ma byt pesia zona. Ako to nakoniec spravia to uz necham na mesto Nitra ale viem ze okruh im nepomoze. To, co mesto Nitra teraz vyznamne potrebuje je prelozka I/64 a uprava kruhaca pod Zoborom.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 15:38
od devil
Zo Ziliny po MUK


cize bude napojenie z I/64 na dialnicu cez MUK alebo bude nejake nepriame napojenie cez nejaku inu cestu ??

Ano suhlasim. Ale urcite je to blizsie ako vystvavba pokracovania privadzaca LL.


vobec to nie je blizsie. je to proste vo hviezdach.

Sidliska sa postavili, ale az po postaveni urcitych protipovodnovych hradzi. Rozsirit Mostnu sa da iba za cenu rozsiahlych demolacii ala most SNP v BA. Nie kazde mesto je toho schopne a ochotne to robit. Co sa mohlo a nespravilo je tazko teraz riesit. Paradoxne finalny stav uzemneho planu ide presne proti tvojom prianiam. Skor centrum vyprazdnuju a sucasna dopravna krizovatka pri Mlynoch ma byt pesia zona. Ako to nakoniec spravia to uz necham na mesto Nitra ale viem ze okruh im nepomoze. To, co mesto Nitra teraz vyznamne potrebuje je prelozka I/64 a uprava kruhaca pod Zoborom.


nesledujem uzemne planovanie. za komunistov sa mohlo burat (ako spravne pises aj take veci ako podhradie v BA co je trosku ine kafe ako toto). a mas pravdu ze dnes sa to tazko riesi. ale tou mapkou kde zrovna tieto ulice boli hlavne uz 1955 hovoria jasnou recou. a to ze v NR bola velmi vystavana akurat na infrastrukturu sa pozabudlo, potiahla sa cesta cez chrenovu a pozlatali nejake ine a bolo. pozrel som si ine mesta: podobne dopadol PO nie nadarmo sa tu tolko stazovali. najlepsie dopadla (utlacana) ZA a BB. nemaju si co vycitat.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 16:16
od Jano1
devil napísal:
Cize nie je prelozka I/64 v ZA postavena, NR dostala teraz darcek za 600 mil.E vratane vyse 30 km novych ciest, coho sucastou je aj prelozka I/64. To, ze potrebuju este dalsiu cast, neznamena, ze nebude skor ako v ZA.


ja sa pytam ci sa stavia toto :
http://dialnice.szm.com/highways/img/Hr ... ka_map.gif
alebo nieco ine.


Stavia sa II.etapa privadzaca, kedze sa nestavia I.etapa, privadzac nebude este dlhe roky sluzit ako prelozka I/64 az kym sa nepostavi I.etapa, ale len ako privadzac na dialnicu. V konecnom dosledku to pre dopravu smerom z Rajca bude este horsie ako doteraz, pretoze namiesto 1 krizovatky pojde doprava cez 3 krizovatky z toho jedna bude maly kruhovy objazd. I.etapa je odsunuta na neurcito.

devil napísal:
Tranzitna doprava nema prechadzat cez mesto spolu s vnutromestskou dopravou a ked uz, tak plne mimourovnovo, tak ze tranzit je stale na hlavnej ceste a to na hlavnom tranzitnom tahu v NR splnene je, ale v ZA urcite nie. Priechody pre chodcov, cyklisti, semafory, urovnove krizovatky nepatria na vytazeny tranzitny tah, kde mas intenzity 20-40 tisic v/24h.


to je len otazka konkretnych krizovatiek, polohy v ramci mesta atd...lavobrezna okrem tescokrizovatky je cesta za ktoru by sa podakovalo asi kazde mesto na Sk. v zasade cesta 2x2 s MUK ma zvladat taketo intenzity.


Lavobrezna v ZA ma na jednom konci nedostatocne kapacitnu svetelnu krizovatku, na druhom konci mimourovnovu krizovatku s urovnovymi krizeniami, kde su casto dopravne nehody.


Par ukazok z Lavobreznej:

https://www.youtube.com/watch?v=_AkcVwt7FhY

[url]https://www.facebook.com/policiaslovakia/videos/nehoda-zo-žiliny-na-videu/1854380704592143/[/url]

https://www.aktuality.sk/clanok/337826/foto-kamion-v-ziline-vyletel-z-cesty/

Prejazd ZA nie je len Lavobrezna, ale aj mnozstvo priechodov pre chodcov:

https://www.google.com/maps/@49.2181412,18.7615975,3a,49.8y,304.1h,83.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1seTpH-nGLExUOj8Gl8YNrHQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2274377,18.7172708,3a,60y,298.14h,71.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjvmv036U5loFH4wbR4tMwg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2273791,18.7202564,3a,75y,299.9h,84.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHxtxdKMqf5C0Egv1Mlw7fw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2278141,18.723916,3a,75y,250.69h,79.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1scdJNB5ECWbbLme2AcD_2WQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2296563,18.7100335,3a,60y,327.47h,76.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjYftoi4hkz8EiTpLErTgAw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2352668,18.7018965,3a,34.7y,333.07h,89.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbzoPTJUDTivsRCBmNpxlgA!2e0!7i13312!8i6656
atd.

urovnove krizovatky 2 pruhove pre hlavny tah:

https://www.google.com/maps/@49.2084383,18.785139,3a,75y,310.47h,85.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA5aOvHurhhYVD5IzY7HUzw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2125585,18.7758707,3a,75y,135.09h,77.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKwyseeDkk7T1pVywZXwiEA!2e0!7i13312!8i6656
atd.

1 pruh pre smer MT-BA:
https://www.google.com/maps/@49.2329136,18.7360976,3a,60y,250.07h,70.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1szbd5FWjClxutQUzghjh-Vw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2288049,18.7278906,3a,36.5y,70.82h,93.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH80c_wryR7oHwClre_cKSg!2e0!7i13312!8i6656

a opacne
https://www.google.com/maps/@49.2279677,18.7268571,3a,34.1y,270.12h,80.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1srzbgTX66ZdA7z_VSWgFjsQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2327953,18.7362095,3a,75y,83.88h,82.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5__g-eZrixAfgP-uquqyEg!2e0!7i13312!8i6656

Na Kragujevskej je casto zablokovany jeden z dvojice pruhov, pretoze auta nemozu odbocit dolava na vedlajsiu cestu a auta z vedlajsich v spicke mozu zabudnut na to, ze by chceli odbocit dolava.

ale ty vidis len "Lavobrezna", ta ma zhruba 2,5 km, ale prejazd ZA je 9 km a urcite viac ako 10 problemovych urovnovych krizovatiek.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 16:20
od Jonathan
devil napísal:cize bude napojenie z I/64 na dialnicu cez MUK alebo bude nejake nepriame napojenie cez nejaku inu cestu ??

NApojenie z I/64 bude cez MUK pri Metre, odtial po privadzaci na MUK LL.

devil napísal:ale tou mapkou kde zrovna tieto ulice boli hlavne uz 1955 hovoria jasnou recou

Zase si vyberas len to co sa ti hodi. Vedla je ako hlavna vyznacena aj Stefanikova cez buduce namestie. A ta uz dnes nie je puzivana vobec. Nahrada za nu su dve cesty povedla rieky a stvrtprudovka Andreja Hlinku.
https://www.google.sk/maps/dir/48.32417 ... 856468,16z

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 16:51
od Vlados
Jano1 napísal:Lavobrezna v ZA ma na jednom konci nedostatocne kapacitnu svetelnu krizovatku, na druhom konci mimourovnovu krizovatku s urovnovymi krizeniami, kde su casto dopravne nehody.


Par ukazok z Lavobreznej:

https://www.youtube.com/watch?v=_AkcVwt7FhY

[url]https://www.facebook.com/policiaslovakia/videos/nehoda-zo-žiliny-na-videu/1854380704592143/[/url]

https://www.aktuality.sk/clanok/337826/foto-kamion-v-ziline-vyletel-z-cesty/

Prejazd ZA nie je len Lavobrezna, ale aj mnozstvo priechodov pre chodcov:

https://www.google.com/maps/@49.2181412,18.7615975,3a,49.8y,304.1h,83.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1seTpH-nGLExUOj8Gl8YNrHQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2274377,18.7172708,3a,60y,298.14h,71.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjvmv036U5loFH4wbR4tMwg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2273791,18.7202564,3a,75y,299.9h,84.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHxtxdKMqf5C0Egv1Mlw7fw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2278141,18.723916,3a,75y,250.69h,79.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1scdJNB5ECWbbLme2AcD_2WQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2296563,18.7100335,3a,60y,327.47h,76.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjYftoi4hkz8EiTpLErTgAw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2352668,18.7018965,3a,34.7y,333.07h,89.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbzoPTJUDTivsRCBmNpxlgA!2e0!7i13312!8i6656
atd.

urovnove krizovatky 2 pruhove pre hlavny tah:

https://www.google.com/maps/@49.2084383,18.785139,3a,75y,310.47h,85.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA5aOvHurhhYVD5IzY7HUzw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2125585,18.7758707,3a,75y,135.09h,77.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKwyseeDkk7T1pVywZXwiEA!2e0!7i13312!8i6656
atd.

1 pruh pre smer MT-BA:
https://www.google.com/maps/@49.2329136,18.7360976,3a,60y,250.07h,70.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1szbd5FWjClxutQUzghjh-Vw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2288049,18.7278906,3a,36.5y,70.82h,93.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH80c_wryR7oHwClre_cKSg!2e0!7i13312!8i6656

a opacne
https://www.google.com/maps/@49.2279677,18.7268571,3a,34.1y,270.12h,80.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1srzbgTX66ZdA7z_VSWgFjsQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2327953,18.7362095,3a,75y,83.88h,82.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5__g-eZrixAfgP-uquqyEg!2e0!7i13312!8i6656

Na Kragujevskej je casto zablokovany jeden z dvojice pruhov, pretoze auta nemozu odbocit dolava na vedlajsiu cestu a auta z vedlajsich v spicke mozu zabudnut na to, ze by chceli odbocit dolava.

ale ty vidis len "Lavobrezna", ta ma zhruba 2,5 km, ale prejazd ZA je 9 km a urcite viac ako 10 problemovych urovnovych krizovatiek.

nechcem sa vám do toho mešiať, ale mať toto iné krajské mesto (nemyslím BA a KE) tak je celé bez seba.
to, že je križovatka pri Tesco úrovňová je dôsledkom mesta. križovatku pri Sconto ste mali dať postaviť reťazcu na 2+2... aj tak si raz Žilina presadí most cez VD Žilina.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 17:05
od DrX
Za pripomienku stoji aj tato slavna zilinska megalomania: MUK na letisko, z ktoreho nikto nelieta https://www.google.com/maps/@49.2323063 ... 312!8i6656 - samozrejme, prazdna. Na porovnanie, v KE, z ktoreho letiska sa aj realne lieta a je hlavnym slovenskym letiskom pre standardne aerolinky, treba robit 3-km obchadzku a prejst 2x cez semafory na slavnej "RC" R2.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 19:14
od IceFox
Nechcem ti brať ilúzie, ale ako dlho sa z neho bude lietať? Veľa letov sa zrušilo potom, čo zistili, že to nemá zmysel...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 19:21
od nevo83
icefox myslim ze velmi dlho, 2 zrusene linky a to do BA, a do Nemecka

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 19:25
od DrX
Icefox, neviem o com hovoris, o tom zilinskom alebo popradskom alebo sliaci alebo blave? Lebo kosicke letisko ako jedine na Slovensku (mozno JEDINA DOPRAVNA FIRMA na celom Slovensku) kazdorocne produkuje zisk, a od prepadu po krize v 2008 kontinualne rastie (a zisk robilo aj pocas krizy).

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 19:34
od 4lien
Nejake linky sa sice zrusili, ale predpovedat koniec kosickeho letiska je mierne povedane odvazne. Stale sa z neho lieta viac nez zo spominaneho zilinskeho a mam pocit ze tak to este nejaku dobu ostane ;)

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 19:56
od Yoggy52
DrX napísal:(mozno JEDINA DOPRAVNA FIRMA na celom Slovensku) kazdorocne produkuje zisk


Neprehanaj :roll:

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2019 10:18
od devil
NApojenie z I/64 bude cez MUK pri Metre, odtial po privadzaci na MUK LL.


a nenasla by sa aj nejaka mapka ??

Zase si vyberas len to co sa ti hodi. Vedla je ako hlavna vyznacena aj Stefanikova cez buduce namestie. A ta uz dnes nie je puzivana vobec. Nahrada za nu su dve cesty povedla rieky a stvrtprudovka Andreja Hlinku.


toto pozaujes za adekvatnu nahradu. lebo ja urcite nie.

Jano1 mam tu nalinkovat pre porovnanie ZA okruh a NR "okruh" ??? a budeme pocitat kde su urovnove krizovatky a kde su MUK. alebo budeme porovnavat rondel a s KO prod zoborom...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2019 12:58
od Jonathan
devil napísal:a nenasla by sa aj nejaka mapka ??

Posledny krat ti postujem nieco, co som ti uz daval.
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=15014
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=8569
Takto je navrhnuty cely privadzac, ale cast 0-4 km sa zatial stavat nebude. To znamena, ze ak chces ist z Rajca smer KE, tak pojdes od odbocky na Turie namiesto po privadzaci po starej ceste az k MUK pri Metre, odtial po privadzaci k MUK LL.
Cize namiesto 4km po dobrej ceste pojdes 6,5km po starej ceste cez Porubku, LL a Bytcicu, potom cez semafor naspat 3km k LL. Cize namiesto 3minut cca 10. Rovnaka situacia je v Nitre aj v Spiskej Novej Vsi.
https://www.google.sk/maps/dir/49.14522 ... m2!4m1!3e0

devil napísal:toto pozaujes za adekvatnu nahradu. lebo ja urcite nie.

Nahrada za uzatvorenie namestia je v pohode. Ako nahrada za tranzit dlho postacovala Andreja Hlinku. Po postaveni prelozky I/64 bude mozne z centra kamionovu dopravu vylucit uplne.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2019 14:18
od devil
Posledny krat ti postujem nieco, co som ti uz daval.
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=15014
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=8569
Takto je navrhnuty cely privadzac, ale cast 0-4 km sa zatial stavat nebude. To znamena, ze ak chces ist z Rajca smer KE, tak pojdes od odbocky na Turie namiesto po privadzaci po starej ceste az k MUK pri Metre, odtial po privadzaci k MUK LL.
Cize namiesto 4km po dobrej ceste pojdes 6,5km po starej ceste cez Porubku, LL a Bytcicu, potom cez semafor naspat 3km k LL. Cize namiesto 3minut cca 10. Rovnaka situacia je v Nitre aj v Spiskej Novej Vsi.


sorry ale necitam vsetko. tie obrazky mi vela nehovoria ale pozrel som si aj teren v google.

https://www.google.com/maps/place/Byt%C ... 4d18.73306

a podla toho co si napisal to bude stale lepsie ako v NR. cize bude NOVA cesta sice len zo ZA ale priamo napojena na dialnicu. cize obchvat m.č. bytčica. v NR sa len napojila JESTVUJUCA II/562 cize cabajska cesta cez m.č. cerman na dialnicu. sice od rajca na KE pojdes naokolo ale zo ZA na KE ci BA pojdes po privadzaci a napojis sa na dialnicu.

https://www.google.sk/maps/place/Nitra/ ... d18.076376

a este nieco, pre NR a cely NR kraj je I/64 najvyznamnejsia cesta v smere sever-juh, pre ZA kraj je to daleko menej vyznamna cesta.

Nahrada za uzatvorenie namestia je v pohode. Ako nahrada za tranzit dlho postacovala Andreja Hlinku. Po postaveni prelozky I/64 bude mozne z centra kamionovu dopravu vylucit uplne.


ale to neriesi prejazd mestom sever-juh. spocitaj si kolko semaforov musis prejst od KO pod zoborom az po cabajsku ci uz cez a. hlinku alebo cez mostnu a parovsku a kolko od estakady po zaciatok privadzaca kt. sa stavia....

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 08:11
od Jonathan
Rozpravame kazdy o inom. ty popisujes vztah mesto - MUK, ja riesim mestske casti vedla MUK

Co sa tyka vztahu mesto - MUK, tam je na tom Nitra horsie, to suhlasim. Otazka je rovnaka aku davas kysucanom. Co robili zupan za Smer a primator za Smer, ked sa robila Pribina. Preco netlacili na stat, ze je potrebne minimalne rozsirit Cabajsku a postavit prelozku aspon po Ivanku pri Nitre. Zase narazame na problem SSC, ze cesty prvej triedy sa opravuju a stavaju minimalne.

Co sa tyka vztahu mestkych casti (Bytcica, Krskany) tak tam su nezmenilo nic a obidve su na tom dopravne rovnako.

devil napísal:ale to neriesi prejazd mestom sever-juh. spocitaj si kolko semaforov musis prejst od KO pod zoborom az po cabajsku ci uz cez a. hlinku alebo cez mostnu a parovsku a kolko od estakady po zaciatok privadzaca kt. sa stavia....

Od KO pod Zoborom, po MUK Cerman je to 10minut cez mesto, 10minut po R1 zapadnym aj vychodnym smerom. Cize, pokial by bolo prelozka, je casovo rovnocenne, kilometrovo dlhsie ale bezpecnejsie chodit po R1. Kruh sa uzatvara, mesto potrebuje prelozku I/64 ako najdolezitejsiu stavbu mesta. Bez prelozky sa stale bude vsetka doprava trepat ku Mlynom. Ale opat, co robi SSC a mesto.

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 09:16
od Vlados
SSC aj mesto vyplieskali s pomocou smeru stovky miliónov na cesty pri Nitre. Teraz by mali byť na rade iné mestá...

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 09:51
od pohodak
s tymto sa da iba suhlasit, NR dostala z krajskych miest po ZA a BA najviac, takze okrem tej kratkej prelozky I/64 nemaju moralny narok pytat absolutne nic spolu so ZA ci PO...teraz su na rade jednoznacne KE, ktore su na tom z krajskych miest zas suverenne najhorsie...plus by bolo pekne dokoncit obchvat TT a nieco spravit s I/9 pri TN, BB bohuzial stale zije svoj vlhky sen o BB-RK miesto toho aby sa sustredili na prospesnejsie a realistickejsie projekty...

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 10:02
od devil
Co sa tyka vztahu mesto - MUK, tam je na tom Nitra horsie, to suhlasim. Otazka je rovnaka aku davas kysucanom. Co robili zupan za Smer a primator za Smer, ked sa robila Pribina. Preco netlacili na stat, ze je potrebne minimalne rozsirit Cabajsku a postavit prelozku aspon po Ivanku pri Nitre. Zase narazame na problem SSC, ze cesty prvej triedy sa opravuju a stavaju minimalne.


v tom case bola kriza a dobre vieme ze aj PPP2 preslo s odretymi usami (PPP1-3 vobec), cize ziadne dalsie stavebne objekty neboli pripustne. smer je na Sk silny ale zase nema ziadnu moc nad medzinarodnymi bankami a nemohol im rozkazat ze vsak dajte viac aby sme doplnili R1 o prelozku. neviem ci je projekt ak nie tak to je diletantsvo.

Rozpravame kazdy o inom. ty popisujes vztah mesto - MUK, ja riesim mestske casti vedla MUK


dakujem, vystihol si to super. mne islo len o to, porovnat "utlacanu" ZA s inymi mestami a nielen s BB. ked porovnam BB, ZA, NR, TT a PO tak prve 2 mi pripadaju uplne iny level.

s tymto sa da iba suhlasit, NR dostala z krajskych miest po ZA a BA najviac, takze okrem tej kratkej prelozky I/64 nemaju moralny narok pytat absolutne nic spolu so ZA ci PO...teraz su na rade jednoznacne KE, ktore su na tom z krajskych miest zas suverenne najhorsie...plus by bolo pekne dokoncit obchvat TT a nieco spravit s I/9 pri TN, BB bohuzial stale zije svoj vlhky sen o BB-RK miesto toho aby sa sustredili na prospesnejsie a realistickejsie projekty...


no vies co ale v ramci NR kraja som okrem SA a mozno NZ nevidel horsiu situaciu. takze z balika mimo tras D/RC v obdobi 2020-26 by prelozka I/64 mala byt priorita. dokonca ani v TT a BB kraji som horsie nevidel.

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 16:14
od Driver
s tymto sa da iba suhlasit, NR dostala z krajskych miest po ZA a BA najviac, takze okrem tej kratkej prelozky I/64 nemaju moralny narok pytat absolutne nic spolu so ZA ci PO...teraz su na rade jednoznacne KE, ktore su na tom z krajskych miest zas suverenne najhorsie...plus by bolo pekne dokoncit obchvat TT a nieco spravit s I/9 pri TN, BB bohuzial stale zije svoj vlhky sen o BB-RK miesto toho aby sa sustredili na prospesnejsie a realistickejsie projekty...


ako ironia fakt dobre :lol: BA,ZA,PO su dopravne fakt poriešene

Re: Mesto Nitra - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 21:24
od 4lien
Driver napísal:
s tymto sa da iba suhlasit, NR dostala z krajskych miest po ZA a BA najviac, takze okrem tej kratkej prelozky I/64 nemaju moralny narok pytat absolutne nic spolu so ZA ci PO...teraz su na rade jednoznacne KE, ktore su na tom z krajskych miest zas suverenne najhorsie...plus by bolo pekne dokoncit obchvat TT a nieco spravit s I/9 pri TN, BB bohuzial stale zije svoj vlhky sen o BB-RK miesto toho aby sa sustredili na prospesnejsie a realistickejsie projekty...


ako ironia fakt dobre :lol: BA,ZA,PO su dopravne fakt poriešene


Vo vsetkych troch sa stavia.... alebo teda lepsie povedane - su rozostavane useky.