Mesto Žilina - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Mesto Žilina - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Dialniciar » 11. Máj 2006 22:36

Táto téma sa bude venovať dopravnej situácii v samotnom meste Žilina. Chcem tak dosiahnuť odľahčenie témy Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta , pretože táto téma je zameraná naozaj na celú oblasť a nie len na jedno mesto. Príspevky, ktoré sú tam už napísané, presúvať nebudem.

Odteraz dopravná situácia (parkoviská, nové križovatky, nové zámery pri výstavbe nových ciest, opravy ciest atď.) v samotnom meste Žilina patrí sem. Okrem toho sem môže spadať aj rozvoj hospodárstva, bývania, životného prostredia, ale len také oblasti, ktoré ovplyvňujú nejakým spôsobom cestnú sieť mesta Žilina. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 21:32

Buditeľ (bronzová sochu Jozefa Miloslava Hurbana) odhalený! za 28 miliónov

Stojí na mieste, kde v rokoch 1848 – 1849 bojovali slovenskí dobrovoľníci na čele s Hurbanom proti maďarským gardám. Dnes je tam vybudovaná veľká križovatka so štvorprúdovou cestou, spájajúcou Žilinu s Kysucami. ... :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3887

Moje doplnenie: ... je na čo pozerať z križovatky ... :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 21:35

V Žiline sa poplatky za parkovanie vyberajú od septembra 2003. Za rok 2005 udelili mestskí policajti 8 832 pokút, čo predstavuje viac ako 2,5 milióna korún. Dá sa povedať, že za jeden mesiac nasadíme okolo 1 000 blokovacích zariadení. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3888
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Ludo » 01. Jún 2006 15:52

Informácie, ktoré sa od vedenia mesta či zo Žilinského večerníka nedozviete :

http://www.zakrajsiuzilinu.sk
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 20:20

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jún 2006 17:03

Ludo napísal:Informácie, ktoré sa od vedenia mesta či zo Žilinského večerníka nedozviete :

http://www.zakrajsiuzilinu.sk


Ludo, chválim Ťa, že si to umiestnil do tejto novovzniknutej témy, aj keď teda ja so všetkým, čo sa tam píše ani zďaleka nesúhlasím, ale uznávam, že už niektoré kauzy naozaj presahujú hranice. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Ludo » 06. Jún 2006 09:55

Info o aktuálnej kauze okolo OZ Za krajšiu Žilinu.

Celý článok :
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2750180/Narodniari-ziadaju-ZAKAZ-cinnosti-OZ-Za-krajsiu-Zilinu.html

Citát z článku :
"Toto mesto si zaslúži mať víziu, útvar hlavného architekta, územný plán aj zelené Štútorovo námestie." :idea:


Žilinské noviny

5.6.2006
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 20:20

Odoslaťod fh » 06. Jún 2006 10:42

Predaj autobusového nástupišťa: prečo sa ide predávať ?, kde sa plánuje nové? Blízkosť železničnej a autobusovej stanice je výhodná, najmä v takom meste ako je Žilina. Toto zmení charakter Žiliny.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Ludo » 06. Jún 2006 13:22

Odpoveď pána Trabelssieho na otázku presunu autobusového nástupišťa :

http://www.regionalnenoviny.sk/clanok.asp?cl=2467668

Citujtem z článku :

"Chcem vyvrátiť akékoľvek pochybnosti o tom, že sa autobusové nástupište ide posúvať inam, alebo že sa ide rušiť. Keď sme ho od mesta kupovali, našim cieľom bolo, aby zostalo tam, kde je a aby sme ho zmodernizovali. "


A teraz zaujímavý link :

http://www.kysucka.sk/index.php?page=lokalita

Citujem z tohto webu :

"Ďaľšou obrovskou devízou položenia Polyfunkčného objektu je skutočnosť, že v danej lokalite /mimochodom donedávna považovanej za perifériu/ začala a neustále sa rozmáha realizácia rôznych rozvojových projektov, ako sú napr. vybudovanie nového î hotelového komplexu /Holiday Inn/ , modernizácia î športovísk v blízkom komplexe štadiónov, rekonštrukcia î budovy v ktorej bude umiestnená zdravotná vybavenosť, î čerpacia stanica pohonných hmôt a v neposlednom rade aj premiestnenie î centrálneho autobusového nástupišťa do blízkosti uvažovaného Polyfunkčného objektu."

Ďaľší odkaz :

http://www.kysucka.sk/index.php?page=nastupiste

Takže kde je pravda :?:

Povšimnite si napr. na webe http://www.imhd.sk/za, ako v posledných rokoch tvrdošijne presadzuje riaditeľ DPMŽ p. Popluhár výstavbu krátkej odbočnej trolejbusovej trate ku zimnému štadiónu (ZŠ). Odôvodňuje ju potrebou záložného obratiska v centre mesta, pričom takú istú funkciu by lepšie plnil priestor súčasnej autobusovej stanice, kde dnes mimochodom začína a končí mnoho spojov autobusových liniek MHD.

Natíska sa tu logická úvaha :
- predali sme nástupište na supermarket
- nové postavme tak ďaleko od železničnej stanice, aby bolo pešo obtiažne dostupné
- postavme kratučkú trolejbusovú trať ku ZŠ, aby cestujúci museli použiť MHD na presuny medzi AS a Žst.

Zdá sa vám táto úvaha absurdná ? V Žiline ani veľmi nie :evil: .
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 20:20

Odoslaťod Miro » 06. Jún 2006 14:46

V miestach onoho budúceho autobusového nástupišťa mal byť Lidl, ale už asi nebude. Je to trojuholník medzi Kysuckou cestou, areálom Sloveny a železnicou.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 867
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod fred » 06. Jún 2006 17:12

http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/pic ... age_id=970

Autobusové nástupište v Žiline prejde radikálnou prestavbou. Majoritný vlastník žilinskej SAD-ky SRIS ho plánuje prebudovať v takmer miliardovej investícii! Stane sa z neho moderný ucelený komplex, pricom plocha pre autobusy na prízemí zostane zachovaná. Nad autobusovým nástupišťom sa vybuduje nový obchodný dom, reštaurácie, kiná a 400 až 500 parkovacích miest. Priestory tu bude mať aj administratíva SAD Žilina. Nové nástupište je zatial v projektovej príprave a spolocnosť SIRS ho plánuje v máji 2006 predstaviť žilinskej verejnosti na diskusiu. Predstavitel SIRS George Trabelssie predpokladá, že s výstavbou by sa malo zacat na budúci rok na jar. Autobusové nástupište bude s istými obmedzeniami v prevádzke pocas celej výstavby.

zdroj: http://zilina-gallery.ic.cz
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 15:00

Odoslaťod Ludo » 06. Jún 2006 17:43

fred napísal:Nové nástupište je zatial v projektovej príprave a spolocnosť SIRS ho plánuje v máji 2006 predstaviť žilinskej verejnosti na diskusiu.


Keďže je jún 2006, ak máte niekto nejaké podrobnejšie informácie o tomto projekte, dajte link.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 20:20

Odoslaťod Miro » 06. Jún 2006 18:56

Ludo napísal:
fred napísal:Nové nástupište je zatial v projektovej príprave a spolocnosť SIRS ho plánuje v máji 2006 predstaviť žilinskej verejnosti na diskusiu.


Keďže je jún 2006, ak máte niekto nejaké podrobnejšie informácie o tomto projekte, dajte link.


Tiež by ma to veľmi zaujímalo. A čo tá informácia, že by sa malo sťahovať na Kysuckú :?:
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 867
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod fred » 06. Jún 2006 19:27

moj odhad je, ze ta plocha sa vyuzije mozno prechodne na cast liniek SAD v case vystavby a nasledne sa tam postavi niaka vyskova budova ;)
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 15:00

Odoslaťod Miro » 07. Jún 2006 07:54

fred napísal:moj odhad je, ze ta plocha sa vyuzije mozno prechodne na cast liniek SAD v case vystavby a nasledne sa tam postavi niaka vyskova budova ;)


To ma tiež napadlo. Ináč vyjadrenie riaditeľa DPMŽ pozri v diskusii na http://www.imhd.sk/za/index.php?w=38252 ... 2b332924ea (nick Juraj)
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 867
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod aquila » 07. Jún 2006 13:33

dovolil som si sem uviest citaciu


Juraj - za.imhd.sk napísal:Tak toto je marketingovy sok! Pravda v tom je iba JEDINA! Oproti cez cestu sa kedysi pozemok uvazoval pre vystavbu LIDLu, ale z toho pred min.rokom vraj zislo. Vsetko ostatne je na vode. V DPMZ sme tiez z celomestkeho konceptu TEORETICKY uvazovali, aky dopad by malo na prestupy z primestskej dopravy na MHD toto miesto.
Dokonca bola na predlzenie trolejbusovej trate k Holiday-Inn /i ked sa to doslovne takto v dipl.praci nemohlo nazyvat/ vypisana inzinierska diplomova praca na Zilinskej univerzite /mimochodom obhajena!/.

Situacia je taka, ze novu studiu hlavneho autobusoveho nastupista ma spracovanu jeho majitel /nepatri sa mi zasahovat do jeho prav, zisti te si, kto to je a aka to je studia - pozn.: celkom vydarena!/ a s dalsim nastupistom pri hoteli sa neuvazuje. Nebol osloveny ani DP so zabezpecovanim TD k hotelu v dobe sedla ani k zim. a futb. stadionu v dobe spicky.

Musim priznat, ze myslienka je to urcite lakava, ale najprv musi by zo strany investora JEDNOZNACNY overeny zamer, ktory by bol potom odkonzultovany s DP. Za DP mozem oficialne vyhlasit, ze predlzenie trolejbusovej trate k buducemu Holiday-inn by sme jednoznacne PRIVITALI. Na dohodu vsak treba dvoch...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 07. Jún 2006 14:32

Uprimne povedané, investor ktorý ide do toho že na mieste nástupišťa ide staviť nákupnú zónu by bol blbý aby odtial odsťahoval autobusové nástupište. Všat práve to mu bude generovať návštevníkov a klientelu. Si myslím že to preťahovanie bude dočasné a myslím že asi iba lokálne linky. Ale projekt by som rád videl :-)

Je mi divné že sa toho nechytil HB Reavis ( Aupark ) Je to daleko lepšia lokalita ako to námestie. Keby spravili komplexný projekt spojenia zo ŽSR ( železničná stanica ) tak mohli spraviť dopravno-obchodný komplex za normálne náklady.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

ľavobrežná

Odoslaťod Miro » 10. Jún 2006 12:54

Dnes som si všimol novinku na našej Ľavobrežnej (štvorprúdovka popri Váhu) - je na nej povolená osemdesiatka, čiže rovnaká rýchlosť ako v Bratislave na diaľnici :wink: aj keď tu je cez ňu dokonca priechod pre chodcov. Ale pravdu povediac, tu to považujem za primeranú rýchlosť
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 867
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod fred » 11. Jún 2006 09:15

patrim k opatrnim vodicom, ale ta 80tka je primerana. skusal som si raz prejst usek 60kou a vyzeral som dost smiesne. :wink: je tam dobra viditelnost, siroka cesta, pri komunikacii sa nenachadzaju ziadne stavby, chodnik pre pesich je dost daleko...
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 15:00

Odoslaťod Miro » 11. Jún 2006 13:29

fred napísal:patrim k opatrnim vodicom, ale ta 80tka je primerana. skusal som si raz prejst usek 60kou a vyzeral som dost smiesne. :wink: je tam dobra viditelnost, siroka cesta, pri komunikacii sa nenachadzaju ziadne stavby, chodnik pre pesich je dost daleko...


Kým tu bola 60tka, tak tu veľmi radi policajti merali rýchlosť - boli vždy ukrytí za tým zeleným plotom cvičného futbalového ihriska v smere do MT. Som zvedavý, či aj tú 80ku budú tak horlivo merať
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 867
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod Pacho » 11. Jún 2006 15:06

len taka nala uvaha k tej 80-tke. Ked tam bola 60-tka, tak malokto ju dodrziaval, poviem z tej kategorie vodicov "poctivejsich", lebo to nemalo logiku. Teraz si myslim, ze bude dost vodicov tu 80-tku dodrziavat, trebarz aj z tytch co cez ten usek prechadzali 90-100. (ako ja :-) )
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 64
Založený: 09. Máj 2006 08:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod fred » 12. Jún 2006 20:44

chuderka Ulica Vysokoskolakov aj s jej kr. objazdami :D
ze by platilo heslo: ked ma vela prace a stazuje si treba jej pridat?

toto tam zacali stavat: http://www.nfs.sk/zilinaproject.html
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 15:00

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2006 21:06

Neviem, prečo si každý Žilinčan (Žilinec) myslí, že sa noví investori rozhodli postaviť svoj nový objekt (veľké administratívno-obchodné centrum, hotel atď.) na mieste, kde je a bude nevyhovujúca dopravná situácia ... jednoducho mesto Žilina (ZA) rastie, reálne rastie spolu s tým, ako sa tu blíži diaľnica D1, je tu významný železničný koridor atď. a každý jeden nový investor vie veľmi dobre, kde sa práve rozhodol investovať svoje peniaze ... zo ZA veľa áut zmizne po dokončení D1 a D3, čo bude tak za 10-15 rokov a aj potom bude dopravná situácia v ZA neuspokojivá tak ako napríklad v Bratislave (BA).

Pre investora je dobré byť tam, kde je "živo", pre mesto je to zdroj financií a samozrejme, že potom sa dá investovať aj do dopravných riešení, ale nemyslím si, že by sa dnes v ZA stavalo nejako zle a "diktátorsky", sledujem, čo sa kde stavia a s viac ako 99% stavbami aj súhlasím.

A že sa mohlo počkať s výstavbou nových objektov na neskôr, respektíve do iných lokalít: iné lokality nie sú zaujímavé a stavať neskôr znamená nestavať a nerozvíjať, ... ZA nemá na čo čakať, prichádza KIA a do jej okolia ďalšie firmy, ZA je dlhodobo na mapách, kde je zaznačená výstavba D1 a to robí toto mesto príťažlivým pre zahraničných investorov a tým aj pre sektor služieb, lebo to sú: obchody, kancelárie, hotely, ...

A len doplním, že aj keď nemá mesto hlavného architekta, tak ten, čo stále upozorňuje na tento fakt (nemyslím Luda, ale daného architekta), tak ten žije v minulom tisícročí ... nemyslite si, že Slota si "stavia ako chce", ... niekto mu radí, niekto mu hovorí, kde sa má stavať a kde sa naopak stavať nemá nič (lebo sa tam budú stavať nové diaľničné ťahy) atď.

Že som všeobecný ? Nie, ja som konkrétny, pretože toto je systém v meste ZA, ktorý je reálny a tak všetky "bludy" od OZ Za Krajšiu Žilinu reprezentujú len 1-3 poslancov v MsZ a aktivity, ktoré OZ ZKZ vyvíja by naozaj mohli skončiť, pretože nemajú opodstatnenie.

Veľké mesto znamená naučiť sa žiť s tým, že cestovanie bude zaberať podstatnú časť v živote človeka žijúceho vo veľkomeste. V SR sú veľkomestá nad 50 000 obyvateľov, v USA je to nad 1 milión. Žilina je veľké mesto v rámci SR, pochopte už konečne to, že nebude voľný priestor v meste, ... zeleň bude ubúdať v centre dnes, bude pribúdať skôr v okrajových častiach, ... neskôr sa budú búrať staré budovy a tam vzniknú aj nové parky a bude to centrum mesta. Bude centrum, širšie centrum, miestna časť, okrajová čast mesta. A podľa toho aj budú vyzerať parky - niekde park + služby ako stánky, niekde rozsiahly park, niekde lesopark s cykloturistickým chodníkom atď. a podľa možností sa bude zahusťovať stavbami hlavne centrum a širšie centrum a preto je správne, že tu dnes vyrastajú rôzne veľké obchodné centrá atď. a parkovanie bude neskôr bežné tak ako v BA v podzemných garážach. Netvrdím, že sa neplánujú veľké zmeny aj v mestských častiach - výstavba viac ako 10 000 bytov znamená výrazný zásah do priestoru, ale bude tu venovaného viac podielu pre zeleň než napríklad v centre mesta.

Raz protest proti vyrúbaniu stromu, potom nejaká výstavba obchodného domu, ... potom sochy atď. ... je to nesystematický protest. Uznávam protesty, kde sa upozorňuje na vykácanie 50 a viac stromov starých 30 a viac rokov a sú ešte zdravé, ale toto sa v ZA nedeje. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod fred » 14. Jún 2006 22:51

podla mna si zle pochopil moju myslienku. ja so stavbou suhlasim. dokonca by som povedal (podla vizualizacie), ze to bude (aspon zatial) jedna z najkrajsich dominant v meste. ale je tu problem s dopravou. ak toto neni miesto na to, aby sme to spolocne rozobrali, tak asi zle chapem zmysel tohoto diskusneho fora. tato ulica bola nedavno prepracovana od zakladu. to ze tu vladne nevyhovujuci stav je jasne. co maju kompetentny pripravene na riesenie? nebude to ako s fontanou? budeme stavat kazdych "5 rokov" novu? lebo tu predchadzajucu schvaloval niekto co sa do problematiky nerozumel? ide o to, ze aka kolvek stavebna uprava v meste (zvlast dopravne riesenia) musi byt efektivna a do buducnosti POUZITELNA. to je rozvoj! podla mna by sa situacia mohla riesit paralelnou komunikaciou. napriklad rekonstrukciou (mozno by stacila aj jednoducha oprava) borickej cesty+ul.za plavarnou a tak cast zataze viest tadial a pomoct tak doprave v okoli OC Duben a buduceho komplexu pri plavarni. vodici si radi zvyknu, ak to bude rychle a bezproblemove. aky na to cele mate nazor?
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 15:00

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2006 22:52

fred napísal:podla mna si zle pochopil moju myslienku


Nereagoval som na teba, čo mohlo síce tak vyznieť, ale všeobecne hlavne na tých, čo tu stále obhajujú OZ Za krajšiu Žilinu. :idea:

fred napísal:ak toto neni miesto na to, aby sme to spolocne rozobrali, tak asi zle chapem zmysel tohoto diskusneho fora


Naopak, ja sa diskusii nebránim, keby áno, nie som na fóre. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Ludo » 16. Jún 2006 14:02

Problematická zákruta

http://www.regionalnenoviny.sk/c/2761491/Problematicka-zakruta.html

MY, Žilinské noviny
12.6.2006
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 20:20

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.