Mesto Žilina - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 17:08

Mesto Žilina vlani hospodárilo s prebytkom 473,3 mil. Sk. Celkové príjmy mesta Žilina dosiahli v minulom roku 5,444 mld. Sk pri výdavkoch v objeme 4,971 mld. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4179
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 12. Júl 2006 09:01

Žilina sa rozvíja, sú tu aj kritické názory na územné plánovanie.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=24660#24660
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Môj názor

Odoslaťod Dialniciar » 12. Júl 2006 14:04

Pozorovateľ napísal:Žilina sa rozvíja, sú tu aj kritické názory na územné plánovanie.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=24660#24660


Chýba územný plán, respektíve tento pán je v Žiline asi primátorom "odpísaný", lebo čo bolo už jednoducho nie je. A to, čo sa plánovalo v oblasti peších zón, tak tam nebola plánovaná zeleň vo veľkom rozsahu.

Dnes sa v ZA zahusťuje, ale nie nepremyslene. Na to pozor. Veľké polyfunkčné objekty sa nestavajú tam, kde by doprava mala totálne kolabovať. Lebo to nie je o Slotovi, ale o tom, kto ten polyfunkčný objekt bude prevádzkovať a ten veľmi dobre pozná situáciu.

Doba sa zmenila, ľudia jazdia na autách a to bez ohľadu na to, kadiaľ by smerovali veľké pešie zóny. S tým chemickým priemyslom súhlasím, ale to aj KIA - je to veľká hala, sústava veľkých hál, ktoré napr. vo Veľkej Británii dnes zívajú prázdnotou, lebo investori odchádzajú a o staré budovy nemá nikto záujem. Neberme si príklady z jednej krajiny, lebo nikdy nie je všetko ideálne v ktorejkoľvek krajine na svete. Rozsiahle skrachované areály tovární sú veľkou záťažou pre ŽP v GB.

Len preto, že primátor a poslanci nesúhlasia s architektom, tak len pre toto nemôže architekt povedať, že primátor je laik. V čom ? V tom, že v meste ho ľudia volia 16 rokov ? V tom, že ZA má vysoké prebytky v hospodárení ? V tom, že sa financuje šport, školstvo a kultúra ?

Ano, je chyba, že mesto ZA nemá územný plán. Ten chýba aj v hlavnom meste. A v ďalších mestách, ale to ešte nič nehovorí o tom, aký primátor v tomto meste je - a mimochodom, poslanci v MsZ v ZA nie sú vo väčšine za SNS. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Miro » 12. Júl 2006 15:00

Tak to som zvedavý, ako dopadne stavba Auparku na Štúrovom námestí, ktorá momentálne stojí. Ak tam bude v podzemí veľkokapacitné parkovisko s vjazdom zo Spanyolovej ulice (medzi Domom odborov a Sociálnou poisťovňou), podľa mňa to bude znamenať kolaps dopravy na tejto ulici aj v blízkom okolí.

Bližšie k zámeru Auparku na http://www.zilina.sk/index.php?page=sam ... enty&typ=5
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod fred » 12. Júl 2006 17:20

aky je predpoklad zvysenia poctu vozidiel za hodinu v dannej oblasti? rozsirenie spanyolovej ulice po vonkajsi okruh a uprava krizovatky okruzna/spanylova by bolo riesenie nedostatocne? v kazdom pripade ak sa stavba zrealizuje je nezmysel tu plakat nad problemom dopravy ale skor sa ju snazit sa co najlepsie vyriesit. aj ja som velmi zvedavy ako to dopadne. najvacssi usmev mam zo zameru zjednosmernenia velkej okruznej. :)
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 14:00

Odoslaťod Ludo » 15. Júl 2006 00:02

http://www.regionalnenoviny.sk/c/2801465/Komplikovana-zilinska-krizovatka.html

Komplikovaná žilinská križovatka


Žilina – Dopravnú situáciu v meste Žilinčania dobre poznajú a rozhodne je len málo takých, ktorí by si ju pochvaľovali. Stále plné ulice, autá v pešej zóne, málo miest na parkovanie. Parkovanie na chodníkoch sa už stalo pravidlom. A to je ďalší problém. Konkrétny príklad. Keď idete autom z jednosmernej Ulice republiky, prídete na križovatku s Ulicou 1. mája a chcete odbočiť doľava, smerom ku Štefánikovmu námestiu, len málokedy sa stane, že by vám výhľad neblokovalo auto stojace na chodníku, na úrovni križovatky. „Podľa zákona je parkovanie na chodníkoch povolené, s jediným obmedzením, že musí ostať dosť miesta na prechod chodcov. Každý vodič sa musí dostatočne presvedčiť, či môže pokračovať v jazde. Auto na chodníku je ako každá iná zábrana, ako napríklad kríky alebo stromy,“ hovorí Igor Mahút, hovorca žilinských policajtov. „Kontrola dodržiavania dopravných predpisov je plne v kompetencii polície,“ hovorí hovorkyňa Žilinskej parkovacej spoločnosti Ivana Strelcová. A tak sme opäť na neprehľadnej križovatke. Možno by stačilo len jedno zrkadlo na náprotivný chodník a veľa vecí by sa vyriešilo.


(eb)

MY, Žilinské noviny

10.7.2006
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Všeobecný problém

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 13:25

Parkovanie na chodníkoch je dosť veľkým problémom na celom svete, kde existuje v nejakej forme povolené. Treba sa zamyslieť na tým, že prečo sa vlastne na chodníku parkuje ? Je to z dôvodu, že nepostačujú parkoviská v danej zóne. Tak sa pristúpi k povoleniu parkovania na chodníku a následne k rôznym formám zaparkovania. Vždy však platí pravidlo, že nesmie byť ohrozený chodec, nič sa nehovorí o tom, že musí byť prehľadná križovatka či samotná cesta. Prvé riziko teda je, že sa zhorší výhľad na križovatke a je problematické plynule a bezpečne cez ňu prejsť. Druhým rizikom je, že pri takto stojacich autách nie je dostatočne bezpečná samotná cesta, pretože nielenže sa horšie jazdí (hlavne v jednosmernej ulici, kde po oboch stranách stoja autá), ale hrozí napríklad aj "vbehnutie detí na cestu", kde potom je nebezpečné ísť aj 30 km/h.

V ZA je nedostatok parkovacích miest, tak ako aj v iných mestách na Slovensku. Dá sa zaviesť parkovný systém, parkovacie miesta, ale to stále nebude riešiť stav, že parkovacích miest je málo. Pristúpi sa teda k rôznym povoleniam, kde sa stáť môže a kde nie, vyhradia sa miesta pre zdravotne postihnutých atď. ... doprava je potom problematická, lebo sa stojí "prakticky, kde sa dá" a to potom sťažuje dopravnú situáciu.

Potom je zbytočné sa zamýšľať nad tým, že prečo je to tak - že prečo musela byť postavená hlavná cesta cez stred mesta a veľa ďalších ulíc je úzkych na to, aby boli obojsmerné, že je tu veľa obchodov a úradov atď. ... potom treba situáciu riešiť. Možno aj tým zrkadlom, ale nie je to tak, že by boli zrkadlá všade - za prvé by zrkadlá sťažili priepustnosť už aj tak plných chodníkov (úzke s autami) a ešte by aj čiastočne bránili vo výhľade z iných smerov a za druhé nie je to systematické riešenie - vodič musí ísť tak, aby neohrozil ďalších účastníkov cestnej premávky a život vo veľkom meste nie je o tom, aby sa cestovalo rýchlo a bezpečne - to sa jednoducho nedá. Preto je to veľké mesto. A preto musia existovať obmedzenia, ktoré by mali zabezpečiť, aby sa cestovalo hlavne bezpečne, t.j. v praxi pomaly.

Základná chyba minulosti bola, že cesty a mestá sa postavili tak, že sa neplánovala veľká motorizácia. A to spôsobuje obrovské problémy dnes - chýbajúce obchvaty, parkoviská, hluk, prašnosť. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalší významný infraštrukturálny projekt v meste Žilina

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 14:42

Rekonštrukcia za 80 miliónov

Žilina - Pomaly dosluhujúce verejné osvetlenie v Žiline prejde rozsiahlou rekonštrukciou. Tridsaťročná kabeláž spájajúca viac ako 8 100 svietidiel potrebuje najmenej dvojročné opravy, zásadné zmeny čakajú aj na samotné svietidlá. Na základe výsledkov verejnej súťaže prevádzkuje od januára minulého roku celú sieť žilinského verejného osvetlenia firma Siemens. Podľa zmluvy bude túto činnosť vykonávať pätnásť rokov. Údržbou a rekonštrukciou sú poverené aj ďalšie firmy. „Spoločnosť Žilinské verejné osvetlenie (ŽIVO) vykonáva údržbu verejného osvetlenia, rekonštrukciu má na starosti spoločnosť ELZA,“ povedal Viliam Horňáček, riaditeľ spoločnosti ŽIVO. „Po skončení dvojročnej etapy by malo mesto, vďaka úsporným technológiám, výrazne ušetriť na spotrebe elektrickej energie. Prvé dva roky bude projekt modernizácie plne financovať spoločnosť Siemens. Po jej zrealizovaní ho začne splácať mesto v ročných splátkach. Samotná rekonštrukcia sa začne po vydaní právoplatného stavebného povolenia, ktoré vybavuje objednávateľ, čiže mesto. Na bližšie podrobnosti je potrebné kontaktovať predstaviteľov mesta Žilina,“ informoval Tomáš Kráľ, hovorca spoločnosti Siemens. Pri rekonštrukcii pôjde o väčšie zásahy, preto je potrebné stavebné povolenie. „Na konci minulého týždňa sme ešte nemali na Spoločnom stavebnom úrade žiadosť o stavebné povolenie ani projekt. Žiadosť by však mala prísť v dohľadnom čase. Rekonštrukcia verejného osvetlenia bude stáť okolo 80 miliónov korún,“ hovorí Ján Štofko, hovorca Mestského úradu v Žiline. Rokovanie o zmluve na modernizáciu a rekonštrukciu verejného osvetlenia v Žiline bolo ukončené v polovici júna tohto roku, kedy bola obojstranne podpísaná zmluva. Hneď po podpise sa začala realizovať prvá etapa modernizácie a rekonštrukcie, v rámci ktorej sa má vymeniť 1 201 svietidiel, 556 stožiarov, 90 rozvádzačov verejného osvetlenia a 26,5 km zemných vedení.


Jaroslav Kizek
Foto: autor

[10. 7. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/280148 ... ionov.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

O tom, čo môžu ľudia spraviť pre rozvoj zelene v meste

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 14:45

Keď sídlisko zakvitne kvetmi

Obyvateľom sídliska Solinky záleží na prostredí, ktoré ich obklopuje. Dosvedčuje to realizácia projektu Pre Teba – kúp, zasaď a chráň svoj strom, krík a kvet v rámci programu Šanca pre región Konta Orange, ktorý vypracovali členky občianskeho združenia Občania v akcii Solinky (OVA) Eva Országhová a Mária Krausová. „Projekt sa realizoval v niekoľkých etapách od minulej jesene,“ hovorí Országhová. V prvej etape si pripravili budúce záhony, vymenili zeminu, osadili stĺpiky, na ktorých sú dnes uvedené mená tých, ktorí sa o ten ktorý zasadený krík, stromček alebo kvietok starajú. „Najzaujímavejšou etapou pre deti i dospelých bolo nepochybne vysádzanie krokusov do trávnikov pred vchodmi panelákov,“ myslí si aktívna členka OVA, čo podľa nej dosvedčuje vyše päťsto zasadených cibuliek tohto jarného kvietku zakúpených z prostriedkov, ktoré získali, ale aj z vlastného vrecka. „Veľkým prekvapením bola jar, keď krokusy rozkvitli, čo mnohých obyvateľov inšpirovalo k uprataniu si priestranstva okolo svojich obydlí po zime,“ hovorí nadšene Országhová. Týmto sa však starostlivosť o životné prostredie zďaleka neskončila. Postupne pribudlo šesť nových kvetinových záhonov, ktoré prelomili nedôveru ľudí, že ich práca nevyjde na zmar. „Od darcov sme získali 310 trvaliek, 210 letničiek, 8 stredných listnatých kríkov, 41 ihličnatých kríkov a 15 tráv, ktoré sú ďalej vysadené na polkruhovom záhone a na skalke v jeho blízkosti,“ pýši sa dosiahnutým úspechom v mene všetkých zúčastnených. Na koniec k zeleni pribudlo desať lavičiek, ktoré lákajú počas pekných dní k oddychu starších i mamičky s deťmi. „Projekt má aj výchovný význam. Deti sa naučia, že kvetiny a stromčeky treba pravidelne polievať, starať sa o ne a loptové hry sa lepšie hrajú na ihrisku,“ vyzdvihuje ďalšiu pozitívnu stránku spoločného snaženia obyvateľov Eva Országhová a rozprávanie končí slovami: „Občania tohto dvora hovoria, že „stoja za to“, aby bývali v kultúrnejšom prostredí.“


Lenka Podmanická
Foto: archív OVA

[10. 7. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/280172 ... vetmi.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 18:28

Na Ľavobrežnej je už 80-tka. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4358
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Miro » 17. Júl 2006 11:54

Dy napísal:Na Ľavobrežnej je už 80-tka. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4358


- pozri môj príspevok z 10.júna a následnú diskusiu k nemu :D
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

parkovanie na chodníkoch

Odoslaťod Miro » 18. Júl 2006 11:22

Nemyslím, že by konkrétne v Žiline bol prvoradým dôvodom parkovania na chodníkoch nedostatok parkovacích miest :D Keď idem ráno do práce na Ulici republiky, najprv sa parkujúcimi zapĺňajú chodníky. Aj teraz je ešte na ulici dosť voľných parkovacích miest, lenže za 20 Sk na hodinu. To bude asi ten dôvod :evil:
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Cestu pri Strážove na víkend úplne uzatvoria

Odoslaťod Miro » 21. Júl 2006 09:06

Cestu pri Strážove na víkend úplne uzatvoria

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4402
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:35

Technická štúdia cesty: I/18 Žilina - juhovýchod. :arrow:

Predpokladaná cena (bez DPH) 2 100-tis. Sk.

Identifikácia úspešného uchádzača
IKP Consulting Engineers, s. r. o., IČO: 45 799 016, Jirsíkova 5, 186 00 Praha 8, Česká republika.

Celková zmluvná cena: 716 650 Sk.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:36

Stavba: I/18 Žilina - estakáda, ochranné opatrenia. :arrow:

Predpokladaná cena (bez DPH) 5 042 tis. Sk.

Identifikácia úspešného uchádzača
Doprastav, a. s., IČO: 31 333 320, Drieňová 27, 826 56 Bratislava.

Celková zmluvná cena: 6 844 513 Sk.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 04. Aug 2006 14:29

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1380

podla tejto mapy by bolo najlepsia z mojho laickeho pohladu varianta modra/fialova aj s dialnicnym privadzaom az po D1.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 17:57

Prvý štvorhviezdičkový hotel v Žiline. Hotel Dubná Skala má moderný a zaujímavo architektonicky riešený interiér. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4548

Projekt bol spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a zo štátneho rozpočtu SR v rámci programu SOP PS pod záštitou Ministerstva hospodárstva SR a Slovenskej agentúry pre cestovný ruch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Pacho » 01. Sep 2006 12:38

Mam dotaz? dialnicny privadzac Lietavska lucka je velmi pekny, a verim ked sa dokonci bude este krajsi, no zaujimal by ma nazor odbornikov, ci nie je to velky "luxus" stavat privadzace odnikial nikam, co bude minimalne ester pet rokov, pokial sa nepostavi tunel Vysnove?,. Samozrejme ako motorista, som vdacny za kazdy kusok kvalitnej cesta, no myslim si ze peniaze by sa dali zatial uzitocnejsie vyuzit? a staviat privadzac sucasne s dialnicou. Zatial bude vlastne privadzac sluzit len pre miestnu obsluznost a Rajeckych teplic. co si myslim je trocha malo na takuto investiciu?
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Dialniciar » 01. Sep 2006 15:58

Pacho napísal:Mam dotaz? dialnicny privadzac Lietavska lucka je velmi pekny, a verim ked sa dokonci bude este krajsi, no zaujimal by ma nazor odbornikov, ci nie je to velky "luxus" stavat privadzace odnikial nikam, co bude minimalne ester pet rokov, pokial sa nepostavi tunel Vysnove?,. Samozrejme ako motorista, som vdacny za kazdy kusok kvalitnej cesta, no myslim si ze peniaze by sa dali zatial uzitocnejsie vyuzit? a staviat privadzac sucasne s dialnicou. Zatial bude vlastne privadzac sluzit len pre miestnu obsluznost a Rajeckych teplic. co si myslim je trocha malo na takuto investiciu?


Žiadny diaľničný privádzač ani iná investícia (rozšírený úsek nejakej cesty, či krátky úsek diaľnice) nie je nikdy zbytočná investícia. Pomôže doprave, zlepší hospodárske podmienky a hlavne, v tejto lokalite sa diaľnica do niekoľkých rokov začne stavať.

Boli tu plánované investície na cestný privádzač, tieto zámery sa zmenili na diaľničný, aby sa tu potom nemusela znovu cesta prerábať. Luxusom je skôr dnes fakt, že sa stále tunel Višňové nestavia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Miro » 01. Sep 2006 16:01

Pacho napísal:Mam dotaz? dialnicny privadzac Lietavska lucka je velmi pekny, a verim ked sa dokonci bude este krajsi, no zaujimal by ma nazor odbornikov, ci nie je to velky "luxus" stavat privadzace odnikial nikam, co bude minimalne ester pet rokov, pokial sa nepostavi tunel Vysnove?,. Samozrejme ako motorista, som vdacny za kazdy kusok kvalitnej cesta, no myslim si ze peniaze by sa dali zatial uzitocnejsie vyuzit? a staviat privadzac sucasne s dialnicou. Zatial bude vlastne privadzac sluzit len pre miestnu obsluznost a Rajeckych teplic. co si myslim je trocha malo na takuto investiciu?

Pokiaľ ja viem, tak zatiaľ sa stavia len po koniec Soliniek, tam sa bude schádzať na cestu I/64. Obchvat Bytčice sa zatiaľ nestavia. Takže sa tým vlastne rieši už teraz kapacitne nevyhovujúca Rajecká cesta prestavbou na štvorpruh.

Aj keď obyvatelia Bytčice by boli isto radšej, keby sa stavala aj druhá časť, pretože cesta cez Bytčicu je tiež hrozná už teraz.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 19:33

Rozdvojí sa Slota? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4702

V tomto prípade aj podľa mňa by sa mal stav zlepšiť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 08. Sep 2006 13:33

V Žiline stavajú nový hotel Holliday Inn

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4735
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 17:17

Pozorovatel napísal:V Žiline stavajú nový hotel Holliday Inn

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4735


To už je druhý 4* hotel, prvý stojí, druhý sa stavia. Tie hotely sa nestavajú len tak, životná úroveň v meste Žilina rastie, je záujem o kvalitné bývanie pre manažérov, pre návštevníkov mesta. A to všetko má priamy súvis tak s KIA, teda s novými investormi ako aj napríklad s tým, že v ZA už je letisko, blíži sa diaľnica, neskôr ďalšia, čo spraví zo oblasti ZA-MT diaľničnú, cestnú aj železničnú križovatku s možnosťou letiska, t.j. naozaj dopravnú križovatku v celom regióne, v ktorom bude sústredených veľa strojárskych firiem. Veda a výskum sú v ZA silné už dnes, vďaka Žilinskej univerzite, výskumných ústavoch atď.

Podobne rastie v SR už len mesto Trnava, ktoré ťaží z BA len jednu jedinú vec a tou je letisko, ktoré je ešte lepšie ako to žilinské. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Hotel Holiday Inn a Dubná Skala

Odoslaťod Jozef » 10. Sep 2006 19:17

Pozorovatel napísal:V Žiline stavajú nový hotel Holiday Inn

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4735


Ten hotel Holiday Inn je už pred dokončením. Fotografiu si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/pic ... ge_id=2193

a dokončený hotel Dubná Skala, tiež štvorhviezdičkový:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/pic ... ge_id=2358
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

DP Lietvaská Lúčka - Žilina

Odoslaťod Jozef » 10. Sep 2006 19:32

Pacho napísal:Mam dotaz? dialnicny privadzac Lietavska lucka je velmi pekny, a verim ked sa dokonci bude este krajsi, no zaujimal by ma nazor odbornikov, ci nie je to velky "luxus" stavat privadzace odnikial nikam, co bude minimalne ester pet rokov, pokial sa nepostavi tunel Vysnove?,. Samozrejme ako motorista, som vdacny za kazdy kusok kvalitnej cesta, no myslim si ze peniaze by sa dali zatial uzitocnejsie vyuzit? a staviat privadzac sucasne s dialnicou. Zatial bude vlastne privadzac sluzit len pre miestnu obsluznost a Rajeckych teplic. co si myslim je trocha malo na takuto investiciu?


Pravdepodobne nie si zo Žiliny, ale ak si si všimol okrem fotografií aj text pod nimi tak zistíš, že tento úsek sa nestavia do neurčita, ale sa buduje v intraviláne mesta. Rajecká cesta (ulica) sa prebudováva na štvorpruh. V skutočnosti je to cesta I/64 do Rajca a Prievidze, ale keď je vo vnútri mesta tak je zaťažená priľahlou priemyselnou zónou a sídliskami. Teraz bude končiť pri sídlisku Solinky. Ak by privádzač končil niekde pri neexistujúcej diaľnici, tak by sa dalo súhlasiť. Aj v prípade ak by pokračovala komunikácie od Soliniek až na koniec k budúcej diaľnici D1, tak by sa vyriešil obchvat Bytčice, kde je teraz doprava neúnosná.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 50 hostí.