Neviem, prečo si každý Žilinčan (Žilinec) myslí, že sa noví investori rozhodli postaviť svoj nový objekt (veľké administratívno-obchodné centrum, hotel atď.) na mieste, kde je a bude nevyhovujúca dopravná situácia ... jednoducho mesto Žilina (ZA) rastie, reálne rastie spolu s tým, ako sa tu blíži diaľnica D1, je tu významný železničný koridor atď. a každý jeden nový investor vie veľmi dobre, kde sa práve rozhodol investovať svoje peniaze ... zo ZA veľa áut zmizne po dokončení D1 a D3, čo bude tak za 10-15 rokov a aj potom bude dopravná situácia v ZA neuspokojivá tak ako napríklad v Bratislave (BA).
Pre investora je dobré byť tam, kde je "živo", pre mesto je to zdroj financií a samozrejme, že potom sa dá investovať aj do dopravných riešení, ale nemyslím si, že by sa dnes v ZA stavalo nejako zle a "diktátorsky", sledujem, čo sa kde stavia a s viac ako 99% stavbami aj súhlasím.
A že sa mohlo počkať s výstavbou nových objektov na neskôr, respektíve do iných lokalít: iné lokality nie sú zaujímavé a stavať neskôr znamená nestavať a nerozvíjať, ... ZA nemá na čo čakať, prichádza KIA a do jej okolia ďalšie firmy, ZA je dlhodobo na mapách, kde je zaznačená výstavba D1 a to robí toto mesto príťažlivým pre zahraničných investorov a tým aj pre sektor služieb, lebo to sú: obchody, kancelárie, hotely, ...
A len doplním, že aj keď nemá mesto hlavného architekta, tak ten, čo stále upozorňuje na tento fakt (nemyslím Luda, ale daného architekta), tak ten žije v minulom tisícročí ... nemyslite si, že Slota si "stavia ako chce", ... niekto mu radí, niekto mu hovorí, kde sa má stavať a kde sa naopak stavať nemá nič (lebo sa tam budú stavať nové diaľničné ťahy) atď.
Že som všeobecný ? Nie, ja som konkrétny, pretože toto je systém v meste ZA, ktorý je reálny a tak všetky "bludy" od OZ Za Krajšiu Žilinu reprezentujú len 1-3 poslancov v MsZ a aktivity, ktoré OZ ZKZ vyvíja by naozaj mohli skončiť, pretože nemajú opodstatnenie.
Veľké mesto znamená naučiť sa žiť s tým, že cestovanie bude zaberať podstatnú časť v živote človeka žijúceho vo veľkomeste. V SR sú veľkomestá nad 50 000 obyvateľov, v USA je to nad 1 milión. Žilina je veľké mesto v rámci SR, pochopte už konečne to, že nebude voľný priestor v meste, ... zeleň bude ubúdať v centre dnes, bude pribúdať skôr v okrajových častiach, ... neskôr sa budú búrať staré budovy a tam vzniknú aj nové parky a bude to centrum mesta. Bude centrum, širšie centrum, miestna časť, okrajová čast mesta. A podľa toho aj budú vyzerať parky - niekde park + služby ako stánky, niekde rozsiahly park, niekde lesopark s cykloturistickým chodníkom atď. a podľa možností sa bude zahusťovať stavbami hlavne centrum a širšie centrum a preto je správne, že tu dnes vyrastajú rôzne veľké obchodné centrá atď. a parkovanie bude neskôr bežné tak ako v BA v podzemných garážach. Netvrdím, že sa neplánujú veľké zmeny aj v mestských častiach - výstavba viac ako 10 000 bytov znamená výrazný zásah do priestoru, ale bude tu venovaného viac podielu pre zeleň než napríklad v centre mesta.
Raz protest proti vyrúbaniu stromu, potom nejaká výstavba obchodného domu, ... potom sochy atď. ... je to nesystematický protest. Uznávam protesty, kde sa upozorňuje na vykácanie 50 a viac stromov starých 30 a viac rokov a sú ešte zdravé, ale toto sa v ZA nedeje.