Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 11. Sep 2016 14:35

aquila napísal:a prelozka I/68 bardejovska - sabinovska by nepomohla ?
je to sice dekadu stary projekt, a pod SSC (teda aspon dalsi dekadu sa to nebude robit a mame klasicky problem SSC vs NDS .. )
ale keby sa R4 potiahla ozaj len po I/68 a urobila by sa tato prelozka, tak by to tiez nebolo od veci ..

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... l-prelozka

To je MK-5ka, mame to uz aj v galerii. Ako vsak hovoris, to je problem NDS vs SSC. MK-5ku este SSC ani neprevzala ako TS. Ma ju len mesto Presov a aj vo svojom UP. SSC sa zatial brani, kedze od 1999ho roku vycerpava svoju energiu na jednoduchu NK. Aj na MK-5 je vsak planovany cestny tunel. Neviem, ako su na tom normy vs jednotky, ci vacsie intenzity dovoluju jednu ruru. Ale inak mas pravdu. SO R4 v useku MUK PO zapad-MUK PO sever a nasledne MK-5, to je seriozne riesenie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 11. Sep 2016 15:40

tak hej, je ta mtunel, sice len presypany, ale "tunel" .. a ma az brutalnych 400 m ..

kazdopadne je to "len" cca 3,5 km usek, keby to potiahli len po I/18 .. nehoboriac o tom, keby to potiahli az po I/20&I/68, ako skutocnu prelozku I/68, tak netreba vymyslat ziaden vychodny obchvat hodne dlho
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 11. Sep 2016 18:28

Tomas PO napísal:ty teoretik. jak ma nds riesit skapacitnenie vnutromestskych ciest? to moze ssc, ale ta nema peniaze, lebo ich ma NDS. takze teoretizuj nadalej. a o levocskej preosovcania vedia, ze sa to da a to tak ze sa to NEDA ty teoretik.
1, levocska ide hranicou MPR
2, levocska ma urovnove krizovanie s 1/18, ktora sa neda odtsranit (iba prelozkou trate co je teoretickejsie ako tvoja existencia, alebo buranim existujucej bytovej zastavby a zdvnhutim telesa komunikacie na uroven 4. poschodia. ty teoretik.
3, trat je kapacitne naplnena ty teoretik. jak chces pridat dalsie vlaky?


Ako uz bolo povedane, vnutorny kapacitny prietah mestom moze byt klasifikovany ako privadzac a prest pod NDS. Tak je to napr. v KE aj v BB, nie? Preco by v PO musel byt pod SSC (to uz nehovorim o tom, ze ak by sa SSC a NDS zlucili, taketo pseudo-kvazi-argumenty by uplne prestali existovat).
Zvysok radsej uz ani nebudem riesit - napr. neviem, ktora trat je "kapacitne naplnena"
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 11. Sep 2016 19:39

devil napísal:to nie je podlozene a aj keby bolo tak to dava zapravdu kovalcikovi len z druhej strany - najblizsie ekonomicke centrum su KE - cize treba VO a ZO a nie SO.

Empiricke pozorovanie je stale podlozenejsie nez clanok nejakeho hejtera od zeleneho stola. O SO uz bolo viac krat pisane, ze sa da teoreticky diskutovat - na rozdiel od JZO.

neviem, ktora trat je "kapacitne naplnena"

Kysak - PO. Tam by sa dal horko-tazko drzat polhodinovy (resp. 1x/hod Os a 1x/hod REX) tak jedine za cenu uplneho vylucenia ND (resp. jej prevadzkovania iba v noci, kedy by takyto husty interval vobec nebol potrebny). Medzi VS a PO je to trochu viac v pohode, ale skus tam zahustit interval - kvoli totalnej neexistencii mimourovnovych krizeni (s vynimkou Skultetyho) by doprava totalne klakla.

kazdopadne je to "len" cca 3,5 km usek, keby to potiahli len po I/18 .. nehoboriac o tom, keby to potiahli az po I/20&I/68, ako skutocnu prelozku I/68, tak netreba vymyslat ziaden vychodny obchvat hodne dlho

Ono Sabinovska - Bardejovska by toho poriesila ovela viac nez R4 PO-sever - PO-zapad, min. prestavba prveho semafora na MUK by moc pomohla. Aj ked pravy pruch v smere do PO by bol upchaty zrejme stale keby cez priecestie na Bajkalskej siel vlak.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 12. Sep 2016 11:45

tak tu trat treba jednoznacne zdvojkolajit....inac polhodinovy takt medzi BA-DS je od 14. do 18. hod. a je tam daleko vacsia ND lebo vsak prekladisko...

empricke pozorovanie je fajn len ta dovera....logika hovori ze PO-KE je tazisko a nie VT-PP lebo tymto smerom sa akiste nedochadza denne... ten JZO s cenou za vyse 40 mil. za km ma ake predpokladane intenzity ? uz to ze velka skoda ze v 2010 sa nestihol spocitat usek svinia-presov zapad.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 12. Sep 2016 12:51

Info na zaklade dnesneho prejazdu:
hlbia sa zaklady buducich pilierov estakady ZVL na strane Petrovianskej. Z mostovky sa debni zrejme buduci druhy zaber, od kruhaca smerom k opore na strane Kosickej. Intezizve sa pracovalo na hlavnej trase za tratou, kde sa robi zjazd do púdjazdu. Dno podjazdu je po dlhej dobe opat suche, zrejme zacnu s jeho finalizaciou. Na pravom moste cez Sekcov je bud nivelacka alebo izolacia, zo starej cesty to nebolo moc dobre vidiet.

devil napísal:tak tu trat treba jednoznacne zdvojkolajit....inac polhodinovy takt medzi BA-DS je od 14. do 18. hod. a je tam daleko vacsia ND lebo vsak prekladisko...

To ze je tam prekladisko este bez dalsieho nemusi znamenat, ze je tam vyssia premavka ND. Trat 188 je jedna z taziskovych trati USS, tadialto dovaza od Krakova uhlie a tadialto vyvaza plechy. Okrem toho tadialto jazdia kontajnerove vlaky z Gdanska smerom na BP. Staci si sadnut na stanicu v Kysaku (alebo PO) a hned pekne vidno ako nakladiaky cakaju az sa trat uvolni. Okrem toho, tu su obmedzene moznosti minania sa, okrem PO a Kysaku sa mozu vlaky minat len v Licartoviac a Drienovskej co pri sucasnych rychlostiach (max. 40-70 medzi Kysakom a Drienovskou a 80 medzi Drienovskou a PO) je absolutne nedostatocne. Co sa tyka zdojkolajnenia, ano, suhlasim. Medzi Drenovskou a PO to kludne mohlo byt. Ani pre 120 km/h (s parametrami pre 160 pre pripad doplnenia ETCS) tam toho moc vymyslat netreba, je na to priestor (samozrejme, okrem obluka pri minani sa s NK, kde bude musiet byt 100). Navyse, upravy trate pri NK aj pri JZO su uz robene pre dvojkolajku. AK vezmeme, ze trat je v zlom stave (za poslednych 10 rokov bola asi 4x "hradzou v strede jazera" kvoli rozvodnenej Toryse), tak by sa mohlo spojit prijemne s uzitocnym. Kysak - Drienovska je vsak o inom, tam nic ine ako prelozka nepomoze. To este viac komplikuje fakt, ze najlepsi a asi aj najlacnejsi variant (vedenie po koniec Licartoviec v subehu s D1, dalej most, zarez a jediny 1.800 m dlhy tunel) by bol pre ZSR nepriechodny, lebo by trat odbocovala este pred ZST Kysak...

logika hovori ze PO-KE je tazisko a nie VT-PP lebo tymto smerom sa akiste nedochadza denne... ten JZO s cenou za vyse 40 mil. za km ma ake predpokladane intenzity ?

tak tazisko je PO-KE-V Saris - SB. VT-PP je umocnene tym, ze cast Michalovcanov dnes cestuje po I/18, po dokonceni Bud-Bi a JZO to pre nich nebude mat ziaden zmysel. To opat pociarkuje, ze potrebny je najma JZO. Apropo, predpokladane intezity po realizacii aj SO boli 19.000 aut denne, z toho 37% NA. Podla scitania z roku 2010.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 12. Sep 2016 13:20

19.000 povazujem za hlupost, resp. vymyslene cislo aby usek bol povazovany pri vysokych nakladoch za realizovatelny. obchvat predsa nemoze mat 19.000 ked pred nim bolo 10-15.000 aut, skor o nieco menej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 12. Sep 2016 13:27

Pozeral som si starsie scitanie dopravy v okoli PO z roku 2010.
Usek:
Kapusany - PO ma okolo 27-30 tis aut. z toho cca 6000 NA.
PO-juh ma okolo 24 tis. z toho tiez cca 6000 NA.
PO-zapad okolo 22 tis z toho 4000 NA
PO-sever cca 16 tis. z toho 2600 NA

Ako sa daju z tychto cisel urcit co je tranzit a co je zdrojova/cielova doprava?

Okrem tranzitu, podla mna prejde na SO PO + zap. obchvat D1 aj cast aut, ktore idu napr. od SB/SL do zapadnej a juznej casti PO kde je priemyselna cast (Budovatelska, Kosicka) cize tato cast SO PO bude vyuzita.
Dalej na vychod by mozno by postacovala nadstandardna cesta 1. triedy s 3 pruhmi, kde treti by sa vyuzival na stupanie namiesto tunela a po rovine pol trasy ako 2+1 a pol trasy zase 1+2, kde by OA mohli predbehnut NA. Podobne cesty som videl v severnej europe.

PO - Kapusany intenzita takmer 30 tis je takmer ako pod Strecnom - cast sa presunie na SO PO, ale vela aut smerujucich na juh PO alebo KE by SO obisla mestom:
Kapusany - PO Juh (v sucasnosti cez Sekcov) = 14,5 km - pri ideal. premavke 14-15 min
SO PO + D1 PO zapad - juh = 14,68 + 7,87 = 22,55 km o pri priem. rychlosti 120km/h by trvalo nejakych 11-12 min.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 12. Sep 2016 19:44

Ono tiez netreba zabudat ze MUK PO-zapad bude z pohladu zdrojovej / smerovej smer KE zaujimavy exit pre 1/3 Presova. Tiez od SB bude mat vyznam odbocit na Bajklasku a ist dalej cez doteraz bezproblemove SIII a ak maju DZ prejst cez Levocsku na D1 uz pri Vydumanci. Len tieto smery mozu cinit 3-5.000 aut denne.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 13. Sep 2016 20:20

Na potvrdenie toho čo písal eric987 o postupe prác som pridal pár obrázkov z postupu prác pri ZVL. Začínajú tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34829. Presmerovaním kanalizácie si uvoľnili priestor na práce na posledných pilieroch.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 13. Sep 2016 20:47

Začali sa práce na kovovej konštrukcii mosta cez Torysu. Pridal som obrázky, začiatok tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34834
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 14. Sep 2016 06:51

Vcera som siel po dlhsej dobe do PO vlakom a fakt som bol sokovany v akom stave je most cez Delnu na I/20 medzi PO a Haniskou. OK, uz z prejazdu autom je zrejme, ze ten most ma svoje najlepsie roky davno za sebou, ale az z vlaku je vidno obnazenu ocelovu vystuz, sem tam z vystuze trciace droty atd. Kompetenti vobec vedia o tom ? Alebo ich to ani nezaujima ? Snad sa len necaka, az ten mostik s niekym spadne...
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 14. Sep 2016 08:52

Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 14. Sep 2016 20:47

ano tento
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 16. Sep 2016 14:01

Na stavbe estakady ZVL je opat pilotovaci stroj, je pripraveny zakladat druhy pilier od KO na strane Petrovianskej. Zatial nepracoval. Okrem neho je potrebne zalozit este aj posledy pilier - oporu na strane Petrovianskej. Pracovalo sa tiez na debneni dalsich zaberov mostovky. Na strane Kosicej zacinaju robit nasyp, zatial je vysypana akurat "dolina", ktora vznikla vystavbou opory. Intenzivne sa pracuje na podjazde, konkretne sa navysuju oporne mury medzi podjazdom a KO, velmi intenzivny ruh je ale aj na 2. strane (medzi mostom cez Sekcov a podjazdom), tam vsak z prejazdu po I/20 moc nevidno.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jarda Retarda » 16. Sep 2016 18:07

Teraz pozeram na plan KO pri ZVL. Vsimol som si, ze rovno krizom cez kruhac ide nejaka cesta, tusim SO 206 (alebo 205, tazko sa to lusti...), to bude nejaky podjazd?
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 16. Sep 2016 19:17

Lol, ved pozri galerku. To musi byt jasne hned.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 16. Sep 2016 19:38

Jarda Retarda napísal:Teraz pozeram na plan KO pri ZVL. Vsimol som si, ze rovno krizom cez kruhac ide nejaka cesta, tusim SO 206 (alebo 205, tazko sa to lusti...), to bude nejaky podjazd?

nemylis si to s potokom?

Inac musim uznat, ze doprastav robi aspon zatial vo velkom tempe. Na moste cez Sekcov sa tiez riadne maka a kazfy tyzden vidno posun. Dnes som si vsimol akoby pred mostom t.j. od prijazdu od Jilemnickeho osadili stlpy, zrejme su to stlpy verejneho osvetlenia.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod stavbar_po » 16. Sep 2016 22:24

Zajtra, tj. v sobotu ráno o 5:00 sa betonuje prvý záber mostovky, cca 450m3 betónu. Takze stavba nadjazdu pri ZVL sa pekne rozbieha, len tak ďalej. Dúfam, že do zimných mrazov bude most pri ZVL hotový.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod stavbar_po » 17. Sep 2016 20:41

Prvý záber bol v sobotu zabetónovany. Dufajme,ze nasadené tempo prác Doprastav neznizi.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jarda Retarda » 18. Sep 2016 14:37

svaco napísal:
Jarda Retarda napísal:Teraz pozeram na plan KO pri ZVL. Vsimol som si, ze rovno krizom cez kruhac ide nejaka cesta, tusim SO 206 (alebo 205, tazko sa to lusti...), to bude nejaky podjazd?

nemylis si to s potokom?


Aj som si hovoril, ze to asi bude on, ale vykresy priliz citat neviem a prislo mi to zakreslene ako cesta :D
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jarino » 20. Sep 2016 18:24

Na Markíze dávali, že robotník zo subdodávateľskej firmy padol na hlavu z lešenia pri moste ponad podjazd.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 22. Sep 2016 19:54

Takze druhy pilier od KO na strane Petrovianskej mame zalozeny. Stroj je presunuty do jamy pre treti, ktory bude zaroven poslednym a zaroven spolocnym s oporou (aspon podla toho, ako je to spravene na opacnej strane). Na strane Kosickej zacinaju z vystavnou oporneho mura pozdlz vety PO => KO, bude to vystuzeny svah s pohladovymi betonovymi prefabrikatmi : http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/ge ... ala-turany . Aktualne je "zmontovany" prvy rad licnych prefabrikatov. I/20 je v mieste napajania prelozky ponad podjazd uz zuzena (de facto do 1 pruhu), v tom mieste je uz zarezany asfalt a scasti aj vykopana ryka (bud na pokladku obrubnikov, ale mozu to byt aj dalsie prelozky IS). Na podjazde bolo vidno ruch, ale moc sa nedalo pozerat :)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomino1971 » 29. Sep 2016 17:48

ZDRAVÍM PREŠOV... Aká je situácia pri ZVL??? Jaro nám dovolenkuje??? Zdravíme.. Foto nám chýba. Aj popis situácie na NÁBREŽNEJ ako postupujú práce. Veríme, že sa čoskoro nejaké foto objaví. Zdravím. Prejazdy Prešovom nás trápia
tomino1971
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 27. Dec 2013 23:04

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 29. Sep 2016 18:06

Situacia z dneska z oblasti ZVL - odsalovali cast mosta, ktoru prednedavnom betonovali, pripravuju debnenie a armovanie na dalsie casti, pracuje sa aj na 2 pilieroch na strane Petrovianskej, dalej robia na nasype k mostu na strane Kosickej kde osadzaju betonove prefabrikaty...
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.