Stránka 152 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 18:37
od Dendik
svaco napísal:Bol som cez obednajšiu prestávku v PKO pozrieť na tú výstavu


Aj ja, vizualizaciu som si nahral do mobilu ale nie je to velmi kvalitne, aquila by to uz mal mat.
Ak vie niekto robit s videom, upravte to a zaveste.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2017 20:10
od eric987
Tomas PO napísal:este pikoska, buduci rok konci vynimka pre krizovanie trolejoveho a zel. vedenia. zel. ju samozrejme nechcu predlzit. dpmp zase konstatuje, ze ich vedenie tam bolo skor, co je pravda :)

Nie je vynimka na TB sucastou vynimky pre reko OM - Levocska ? Predsa musia sa prelozit aj troleje. Ci ?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2017 22:07
od Tomas PO
este bajkalska

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2017 20:28
od fatalista
a co znamena ze sa konci vynimka krizovania trolej. a vlak. vedenia? co sa teda bude diat?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2017 21:49
od jarino
Výnimka sa predĺži. Nikto si nedovolí zrušiť križovanie, keď tadiaľ chodia najdôležitejšie linky MHD.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2017 16:35
od svaco
Ako prvé boli troleje až potom prišla elektrifikácia železnice, asi aj to hrá rolu

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2017 17:47
od matiqos
tak to by mal davat vynimku DPMP zelezniciam, ked sa im tam natlacili :lol: :lol:

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2017 19:50
od Vlados
železnice by mali zakúpiť hybridné lokomotívy, veď dnes je to moderné :lol: také Košice nakúpili elektrické BUSy aby nahradili "staré" trolejbusy v kopcovitom teréne. niet nad dobrý business :wink:

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 08:04
od Tomas PO
KO Solivarska a AGS/Rusinska vraj zaciatok stavby uz tento mesiac.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 08:08
od matiqos
Obe naraz? ufff to zas bude...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 12:55
od palo152
Tomas a AGS/Rusinska je kruhovy objazd + rozsirenie rusinskej??

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 13:20
od andel011
Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Neprečítaný príspevokod palo152 » 05. Okt 2017 13:55

Tomas a AGS/Rusinska je kruhovy objazd + rozsirenie rusinskej??

Nie tam žiadny kruhový objazd nieje v pláne. V pláne je rozšírenie Rusínskej v smere ku kauflandu dlhší odbočovací priebežný pruh a v smere ku maxu rozšírenie na 2 pruhy (Semafory ostávajú). Na AGS bude ešte úprava v križovatke s ulicou pod táborom: budú zrušené ostrovčeky v strede a budú odbočovacie pruhy smerom Pod Tábor a smerom na Jurkovičovu. A na konci AGS posledná križovatka výjazd zo Sibírskej mali by tam pribudnúť semafóry.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 13:35
od svaco
KO má byť na AGS/Solivarská/Švábska pokiaľ mám dobré info

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 14:08
od Peterman
BTW: ked som pozeral tu výstavky projektov ( žiaľ len tu na fóre ), tak som si spomenul ako prebieha projektová príprava, projektovanie v Rakúsku a Nemecku. Tam sa dopredu predstavujú plány, projekty verejnosti na verejných diskusiách s odborníkmi, so samosprávami aj s variantnými riešeniami ... a ludia presne vedia k čomu sa vyjadrujú, co môžu očakávať

Tu si získa projekty a trasovania hŕstka ľudí, ktorá špekulatívne vykupuje pozemky od majiteľov, ktorí mnohí ani netušia kade pôjde trasa budúcej cesty.... mam pocit, ze zámerne sa o týchto líniových stavbách informuje veľmi povrchne, aspoň doteraz to tak bolo. Obyčajný človek sa k takémuto projektu v princípe doteraz nemal ako dostať.
Jedine teraz cez EIA - Enviroportal

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2017 11:17
od rexino
Zjazd z D1 už na google maps

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 09:55
od Tomas PO
aquila napísal:tomas, tak povodne vedenie D v trase NK je ozaj hlupost a je dobre ze to prehodili (nieco ako v bratislave mala ist dialnica cez patronku, a nakoniec isla sitinou

o polpprofile akehehokolvek usek je hlupost debatovat (okrem cestnych tunelov typu biela hora pri trnave, ale to je ozaj skor vynimka) o tom zadna.

skor mi islo o to, ze bohuzial od 2004 doteraz sa zdvojnasobil pocet aut na slovensku teda z 1 na 2 milionov aut .. a vidim to aj na bratislave, kde si kopu ludi mysli, ze obcvhat pomoze, ale naopak ja som si temer isty, ze ten tranzit (10-15%) velmi rychlo nahradi dalsia lokalka.

urcite aquila, lokalka problem bude. pri kritike samosprav, ze vsetky sa spoliehaju len na D ci R, vsak pri presove treba retoriku zmenit.
neviem, ci este je na SK obdobna samosprava, ktora sa roky venuje rozvoju nemotorovej, a verejnej doprave, aj v casoch silnej preferencie IAD, kedy jej vobec nebolo dopriate.
byvali veduci odd. dopravy, vratane niektorych zamestancov, su velki fanusikovia cyklistiky, do prace chodia bajkom. to sa pretavilo v postaveni cyklochodnika, oblubeneho ako v BA na hradze (cize v lete kapacitne nedostacujuceho) od mestskej haly az po koniec sidliska III, s napojenim az na velky saris. cize medzi okresova spolupraca. to uplne meni vikendove navyky obcanov, kedy namiesto navstevy OC (samozrejme niektori), sadnu na bajk a idu na sarissky hrad.
detto chodnik na sidlisku sekcov a svaby - je to prepojene od jedneho konca na druhy. pri planovani stavieb sa stale mysli na cyklistaky (postavena rusinska, kuzmanyho a planovana solivarska). sucasne vedenie, zastupene viceprimatorom kuzmom, byvaleho pracovnika IS KE, je tiez od fachu. to sa pretavuje v dostavbe cyklistakov - od delne az na zlatu banu - cyklozeleznicka, cize to iste ako v opacnom smere na velky saris. a to uz nebude len cykloturistika, ale aj moznost pre satelitne mestecka, ktore tu vznikli, chodit do PO bajkom. dalej prepajacie cyklotrasy medzi sekcovom a sidliskom 3 (cyklochodnik masarykova/hlavna/mlynsky nahon) a rozsirovanie cyklosiete na sekcove (sekcovska).

MHD sme stale mali vybornu. prve prestupne/casove listky. to v spojitosti s hlavnou ulicou, co je taky jeden velky prestupny terminal, kde sa zbiehaju vsetky linky (aj z okolitych obci), vytvara skvele moznosti trasovania a optimalizacie MHD, cize nemusia jazdit linka odvsadial vsade s blbym hodinovym intervalom, ale s jednym prestupom sa dostanes odvsadial vsade v normalnom case. plus prve nizkopodlazne busy na SK (Renault e.c. 333), ale aj trolejbusy kratke (dlhy mala skor BA o pol roka :) uz v sucasnosti s wifi a klimatizovane. s elektronickymi displejni, o chvilu oficialne GPS signalom prenasajucim sa do appky (neoficialne to uz fungovalo), automatmi na velkom pocte zastavok (uz sa testuju aj na kartu), atd atd.

buduju sa zastavky s betonovym povrchom, kasselakmi, pri KO solivarska sa naprojektovala prekladka trolejoveho vedenia skratkou pomedzi NAY a OBI, pri kauflande na sekcove bol naprojektovany semafor s preferenciou MHD (zial zle, ale pointa je ze sa na to mysli). z IROPky pojde cca 1 mio eur na reko prestupneho terminalu na levocskej medzi MHD a SAD. mhd obsluhuje za smiesnu sumu pravidelne na nizkopodlaznych busoch a supluje SADku v Malom a Velkom Sarisi, Kanasi, Haniske, Ruskej novej Vsi, Finticiach, Niznej a Vysnej Sebastovej, ci Zaborskom. Mame taky svoj PID (presovsky integrovany system).

pri drahych variantoch (R4), hlada vedenia alternativy (MK-5), dokonca tlaci polprofil, len aby to bol oaspon trosku financne prechodne. lebo predsa len, dopravne stavby realizovane statom su v PO zial projekcne na urovni 60tych rokov (uz v 70tych sa bezne stavali MUK). presov postavil okruznu, na tablach, skaru, zobral uver 10 mio eur a Eurovia opravuje SUVISLE povrchy po celom meste...a to vsetko z vlastnych zdrojov...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 10:31
od Zipso
Teoreticka otazka, pri rozsirovani Rusinskej na dvojite odbocenie na AGS nieje nahodou aj zahrnute napojenie z Rusinskej na nove OC Eperia, uz teraz ako je odbocka k Lidlu je tam docasna komunikacia pre stavenisko. To centrum pokial bude mat len jeden vjaz a vyjazd bude dost problematicke, hlavne ak na AGS bude semafor pravdepodobne s dost kratkym intervalom a existujuce vyjazdy pri Kauflande uz terez nie vzdy stihaju. A to je uz teraz na jednom dvojitom odbocenie dolava, co pri Eperii som nejako nepostrehol. Mam pocit ze tam vznika uzol ktory uz teraz znizuje priepustnost.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 11:15
od andel011
Pri Eperii je už osadený nový semafór a to napojeneie od lidlu sa momentálne ukazuje tak ako to predpokladaš.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 12:17
od Zipso
No to ze zatial len predpokladam, termin otvorenia sa blizi a je dost velky rozdiel v rozostavanisti tak by som bol rad ak existuje nejaka dokumentacia aby to tu niekto dohodil. Osobne sa zacinam obavat ze postupnym dohustovanim uzemia na rusinksej 70 skrtnu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 16:58
od bongi111
pripojenie je planovane, ale uplnemu napojeniu brani problem s pozemkami

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 17:04
od Driver
eperia v podstate dokonci kolaps cesty cez sekčov ked sa spoji tranzit plus nakupovaci pred sviatkami cesta skolabuje to je iste uz teraz :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 17:11
od Driver
ja len doplnim že čo sa tyka cyklo dopravy je prešov urcite na slovensku top : chysta sa vystavba prepojenie cyklo chodnikov aj mimo ciest , plus financovanie v ramci eurofondov naozaj podpora ako ma byt

este doplnim ze v ramci ID sa chysta aj rekonstrukcia okolia stanic železnicnej aj autobusovej , prepojenie s MHD ,tiez fin. cez eurofondy takze podpora urcite ok

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 18:57
od Zipso
No pozeral som kataster tak prozemky vlastni az po rusinsku J&T. Co som vsak dnes postrehol je ze pripajaci pruh z Lidlu na AGS sa bude prelinat s pripajacim do Eperie a cele to nema dlzku viac ako cca 100 m. Uz vidim teraz tu divocinu.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 21:39
od Vlados
topfield napísal:piloty sa berú za prípravné práce? alebo majú financovanie nejak ošetrené?

určite nie. robí sa to na čierno nakoľko to nie je vidno ale nič sa s tým zásadne neušetrí nakoľko ich mohli začať vo februári/marci. nie sú na to mílniky takže nebude ani čo samostatne platiť...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 22:21
od tomenmen
k tej cyklodoprave .. je to určite chvályhodné ale vzhľadom na to že nie sme v krajine kde by bolo možné 300 dní v roku jazdiť na bicykloch to nerobí veľký rozdiel .. väčšina ľudí ktorí využívajú reálne cyklodopravu ju využívajú v lete, a vtedy je premávka o niečo slabšia i tak čiže nie je to až taký veľký rozdiel .. a určite to nie je riešenie .. dovolím si povedať že nie je možné aby v našich podmienkach cyklodoprava mala väčší vplyv na množstvo áut na ceste ako sú 3 % a aj to za vytvorenia ideálnych podmienok .. dovolím si povedať že je to skôr investícia do zdravia a rekreácie obyvateľstva