Stránka 155 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 01:48
od Tomas PO
Pred casom sa tu rozoberalo nove OC Eperia a napojenie pri Lidli. Nie som sice kazdodennym navstevnikom, ale vyzera, ze Eperia druha Optima nebude. Skor je to len upgrade MAXu, odkial sa vela prevadzok len presunulo. Je pomerne mala, takze - a to len odhadujem - nebude az takym problemom, ako sa ocakavalo. Samozrejme, dopravu to zahusti, pocas sviatkov zazije aj zopar kolapsov. Zdvihnuty prst to ale zial neznamenalo, pretoze namiesto davnejsie planovanej Arkadie sa planuje dalsie OC...: viewtopic.php?f=35&t=23024

Co sa tyka spojnice Lidla a Eperie, respektive priame napojenie Eperie na Rusinsku, zatial to vyzera takto: gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=38669 . Stykove pozemky ma vraj v majetku LIDL, a tak je otazne, ako to dopadne. Ci to ma za povinnost dostavat Eperia, alebo to dokonci mesto, alebo to zacvaka SSC v ramci reko krizovatky AGS/Rusinska, ktora sa dotyka aj tejto casti krizovatky. Na tomto obrazku to je vidiet zelenym ako 3. etapa (prva aj druha uz bola zrealizovana): gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=38671

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 02:15
od Tomas PO
Inak v PO sa toho po rokoch zanedbavania zacalo skutocne diat hodne. Vela tu uz bolo spomenute:

1, stavia sa D1 PO-zapad - PO-juh. EIA je v pripomienkovani, takze vsetko sa tvari ako pripravne prace, ale piliere rastu intenzivne. Tu je skupina, kde su aktualne pridavane foto: https://www.facebook.com/groups/111671709509284/

2, dokoncena je konecne MUK PO-zapad, zjazdova vetva z D1 do PO

3, stavenisko AGS/Rusinska je odovzdane. Zhotovitel je DPS.

4, zmluva na KO pri OBI, cize Vychodna/Solivarska je podpisana, zacat ma Metrostav na jar.

5, paralelne s reko AGS/Rusinska chce mesto prerobit prilahlu krizovatku AGS/Pod Taborom/Jurkovicova

6, Pribudnut ma CSS na AGS/Vihorlatska, aby MHD mohla bezpecne vyjst.

7, SSC ma po reko AGS/Rusinska vymenit povrch v useku Rusinska/Vihorlatska, cim bude cela I/20 po vymene povrchu

8, Scitanim dopravy na krizovatkach mesto pristupuje prvykrat v historii ku koncepcnejsiemu nastaveniu CSS.

9, Menia sa suvisle povrchy, naposledy Budovatelska/Jilemnickeho, ci cela Svabska, dokonca s betonovymi nikami pre BUS (zial, bez zmeny VDZ na 2+1, alebo 2+2, alebo aspon odbocovacie pruhy).

10, Po spusteni NK sa zrekonstruoval uzol Kosicka/Vychodna premalovanim VZD na 2+1, rozsirili sa ostrovceky v krizovatke a vymenil povrch. Zial, v smere DO mesta z KE je povrch tak nestastne spojeny prave v miestne jazdnej stopy, takze TIR to uz drmolia...

11, buduci rok mesto planuje reko stanicneho priestoru - zastavky, podchody, elektronicke tabule, zrejme (a snad) zmena Masarykovej z uz nepotrebnej 2+2 na 1+1 a odstavne plochy pre IAD a BUS, pripadne BUS pruh??, ako aj reko SAD/MHD terminalu na Levocskej.

12, ...a caka sa vyhlasenie sutaze na R4 1. etapa, resp. na zabezpecenie financovania...

13, zial, ticho je ohladom reko OM/Levocska, kde vznikol postavenim NK neuralgicky bod. kolony v piatky dosahuju az zimenho stadiona, co je takmer 1,5km.

14, a napokon sa pripravuju viacere cyklochodniky z realizaciou v 2018

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 08:23
od rexino
K bodu 13. Na OM/Levocska prebieha vyzva na predkladanie ponuk https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/409922 . Od septembra sa to hybe. Termin na otvaranie ponuk sa predlzil kvôli nezrovnalostiam v podkladoch.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 14:03
od jancipo
Tomas PO napísal:Pred casom sa tu rozoberalo nove OC Eperia a napojenie pri Lidli. Nie som sice kazdodennym navstevnikom, ale vyzera, ze Eperia druha Optima nebude. Skor je to len upgrade MAXu, odkial sa vela prevadzok len presunulo. Je pomerne mala, takze - a to len odhadujem - nebude az takym problemom, ako sa ocakavalo. Samozrejme, dopravu to zahusti, pocas sviatkov zazije aj zopar kolapsov. Zdvihnuty prst to ale zial neznamenalo, pretoze namiesto davnejsie planovanej Arkadie sa planuje dalsie OC...: viewtopic.php?f=35&t=23024


Som zvedavý, ako sa bude riešiť doprava, vzhľadom na zamýšľané OC Hobby Park. Myslím vzhľadom na MK-3, vid: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=31945
Ak sa to tam dokonale zastava, tak už tú cestu nebude kadiaľ viesť. Dúfam, že sa na to bude pamätať...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 16:05
od Tomas PO
tu je situacka, kde vidiet aj planovanu MK-3: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=37940

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 16:41
od Tomas PO
eric987 napísal::arrow: Pri nej je tazsie rozkradat mesto, takze istemu okruhu nevyhovuje. Hoci ani ona nie je ziadna slava, aspon nema velkohube vyhlasenia a citit z jej strany aspon snahu a ake-take vysledky (vymena trolejbusov, vynovenych niekolko chodnikov a namesticko pri Opale, rozbiehanie obnovy predstanicneho namestia - to sa tusim tendruje...) a popravde, po dlhych rokoch v meste vidno aspon nejake naznaky progresu mesta, aj ked na tom ma samozrejme svoj podiel vseobecne dobra ekonomicka situacia. Hoci ma mnoho nedostatkov a s mnohymi jej pocinmi sa neviem stotoznit, stale je to asi najlepsi primator Presova akeho som zazil.

Teraz k veci - v PO sa spomina kadeco, ale uvazuje vobec niekto nad zelenou vlnou na Nabreznej ?


OT: ropoxet mesta v r. 2014 - 56mio. Rozpocet aktualny - 81mio. Lahko sa potom robi... Ale kto zase vysvetli, preco nie su peniaze na obnovu VDZ, preco nie su peniaze na orezy stromov, udrzbu zelene...bezne prevadzkove veci? Odpoved je zrejma: neschopni politicki nominanti malych alebo neexistujucich stran vo veducich poziciach..

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 20:13
od palo152

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2018 13:15
od rexino
Rekonštrukciu stanice bude robiť Metrostav za 1 890 533,05€. Nejako sa Metrostavu darí vyhrávať zákazky v Prešove poslednú dobu. Malo sa začať robiť už v decembri, tak verím, že čoskoro začnú.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2018 19:58
od Yoggy52
Zeleznicnej alebo autobusovej?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2018 20:12
od rexino
Pardon, zle som sa vyjadril. Má sa rekonštruovať predstaničný priestor na Masarykovej a tuším aj podchod.
Tu je k tomu video : https://www.youtube.com/watch?v=97pPmlC ... PeterSvorc

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2018 21:03
od andel011
Preco mesto Hlohovec vie pochopit ze obchvat im nepomoze ze potrebuju MK a v meste Prešov s tym nikto neprišiel čakajú že túto sitiuaciu vyriešia occhvaty respektíve štát.Hlohovec to dokaze riesit z vuc trnava. To su fakt kompetentny ludia v krajskom meste Prešov tak neschopní alebo krátkozrakí? MK3 a MK5 sú potrebné nech si hovorí kto chce čo chce. Mestské zastupiteľstvo + VUC budíček. Čím neskôr začnete tým neskôr to bude.na nečinnosť samosprávy a VUC doplácajú obyvatelia z ktorých tieto inštitúcie žijú a sú dotované.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 00:13
od Driver
Po prve Hlohovec má obchvat x,y rokov, Prešov nemá žiadny ani do 2020 mať nebude
Po druhé cez Hlohovec nejde ani jedna jednička, tj min. tranzit
Po tretie to fakt chces porovnavat tieto dve mesta?

ale netvrdim že nemas pravdu :wink:

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 16:54
od fatalista
No zapadny obchvat urcite treba postavit, ale keby mam moznost si vybrat medzi SO a MKckami tak urcite volim MK. Lenze kym sa zacnu riesit, to je beh na poriadne dlhu trat. Bohuzial, je dost mozne ze to kompetentnym dojde az o 10 rokov ked sa postavia obchvaty a problemy budu pretrvavat.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 17:35
od vladik67
Fatalista
o tom čo vecne píšeš prebieha diskusia v teme Prešov - severný obchvat, admin by ťa mal preložiť tam. Plný súhlas s MK.
Ináč západný obchvat resp. juhozápadny sa diskutuje v téme D1 Prešovzápad-Prešovjuh a vnútorný obchvat od ZVL po Sidlisko 3 je po dlhom čase vybudovaný.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 10:47
od Dendik
TO: Vladik67
Fatalista to praveze hodil spravne sem pretoze severny obchvat Prešova je v trase (TENT - Baltic/Mediterran) a neda sa zamienať s vnutromestskymi komunikaciami
ako to mylne mnohi robia v teme R4.

Myslim ze rozumnou upravou tras oboch mestskych (MK3a5) ciest a ich zmenseniu na polprofil s napojenim na sucasne hlavne 2+2 komunikacie by sa PO paradne ulavilo...
V minulosti to tu uz TomasPO do detailu rozobral (treba prehrabat toto vlakno), a ked mesto a VUC prekreslia tieto dve 4pruhovky na obycajne a do sutaze by sa
prihlasilo 5 zaujemcov tak cena nemusi byt vobec tragicka... Rozdelenim financovania napr. na 15% mesto, 30%VUC a 55% stat, a ktomu navyse postupne
financovanie vystavby v priebehu 5 rokov to nemozu byt horibilne sumy co poviete?

Zda sa mi ze tak to robia Madari, Poliaci a Cesi ked pozriem na mapu a vidim ich progres v stavbach D,RC,obchvatov a mests.komunikacii.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 11:18
od rexino
Nuž ak by to dospelo k takejto dohode, tak aj polprofil by určite potešil. Len potom sa pozrime na megalomanske riešenia ZA, ktorá do 2020 bude mat luxusny obchvat z kazdej strany(ano ten z juhu je mega potrebný) a mestský okruh 2+2 so 6 plnohodnotnými MUK (PO nema ani jednú plnohodnotnú, keďže tá v Ľuboticiach má jedno z krížení úrovňové, čomu ja doteraz nechápem). Je ale otázne na koľko by sa zrazila cena pri polprofile, keďže určite by väčšinu z ceny zabrali MUK(a tie treba aj pri polprofile... ak by sa tam navrhli semafory tak to radšej nech ani nestavajú) a tunel Pod Skalkou na MK5. Taktiež treba brať do úvahy pozemky, ktoré sú v tých častiach mega drahé a ako to v PO býva, tak určite nejaké vlastnia aj špekulanti ako Jarkovský. Priorita ale je o tom rozprúdiť diskusiu medzi Prešovčanmi, keďže mnohý si myslia, že R4 porieši všetký problémy a hlavne u SSC, ktorá sa tvári že plán na MK3 a MK5 neexistuje.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 11:48
od Vlados
13 MÚK, 14. v dohľade, a k tomu koľko estakád... výsledok 40 rokov protežovania.
(to nemá ani Petržalka kde 4x vyššia hustota obyvateľstva)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 17:25
od Yoggy52
V petrzalke ani ziadne MUK nie su :D (mimo dialnice)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 17:43
od aquila
na dolnozemskej su v podstate tri MUK ...ale to je skor detail .. tak ako ma rieseny okruh zilina nema ziadne mesto na slovensku

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 14:14
od Jonathan
Aj Kosice maju pekne spraveny mestsky okruh
https://www.google.sk/maps/dir/48.73490 ... 42!1m0!3e0

Zase v takej BB bol system prietahov I/59 a I/66 tiez na dobrej urovni (niekolko MUK). V BB system okruhu nemoze fungovat.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2018 00:20
od Tomas PO
andel011 napísal:Preco mesto Hlohovec vie pochopit ze obchvat im nepomoze ze potrebuju MK a v meste Prešov s tym nikto neprišiel čakajú že túto sitiuaciu vyriešia occhvaty respektíve štát.Hlohovec to dokaze riesit z vuc trnava. To su fakt kompetentny ludia v krajskom meste Prešov tak neschopní alebo krátkozrakí? MK3 a MK5 sú potrebné nech si hovorí kto chce čo chce. Mestské zastupiteľstvo + VUC budíček. Čím neskôr začnete tým neskôr to bude.na nečinnosť samosprávy a VUC doplácajú obyvatelia z ktorých tieto inštitúcie žijú a sú dotované.

na upresnenie, mesto presov robi pre mk-3 a mk=5 hodne. samo si dalo vypracovat TS vo variantnych rieseniach. SSC studiu roky nechcela prevziat, ked vedela, ze musi dostavat NK, riesit spojnicu Velky Saris-Presov, zrekonstruovat OM/Levocsku, AGS/Rusinsku a Rusinsku/Vychodnu, ako aj Vychodnu/Solivarsku/Kosicku. mesto dokonca tlaci na to, aby sa MK-5 posudzovala ako 1+1, aby to bolo financne prechodnejsie. trosku zavadzajuce je aj to, ze MK-X (miestne komunikacie) su v skutocnosti cesty prvej triedy.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2018 00:36
od Tomas PO
Hybe sa ja reko ul. Solivarskej vratane krizovatky AGS/Solivarska/Svabska. Bolo vydane rozhodnutie o umiestneni liniovej stavby. Projekt vyzera pozitivne - nove cyklochodniky, chodniky, LED svetla, novy most, vsetko na 2+2, rozsirenie krizovatky AGS/Solivarska/Svabska...

https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A% ... j-wTZ0W6VA

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2018 10:04
od matiqos
Semafory v Prešove budú podporovať mestskú hromadnú dopravu

viewtopic.php?f=35&t=23143

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2018 12:10
od svaco
Neviem či za smog v PO

viewtopic.php?f=35&t=23152

sú zodpovedné hlavne autá, pretože ak sa nemýlim, ak áno opravte ma, mesto okrem áut, nemá nejaké ďalšie relevantné zdroje znečistenia. Väčšinou sa na vykurovanie používa plyn, Spravbytkomfort mysím prešiel od uhlia na biomasu a nejaké veľké závody, ktoré by spaľovali tuhé palivo mi neprichádzajú na um.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2018 14:48
od rastislav5
Staci, aby v okolitych dedinach kurili uhlim ci drevom a ak sa k tomu pridaju zle rozptylove podmienky, tak prachove castice vystupia nad limit.
Tu je pekny clanok, ze dokonca aj silvestrovske ohnostroje vyznamne ovplyvnili koncentraciu prachu http://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=897