Stránka 53 z 58

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 07:28
od i15
taktiež začína druhá etapa modernizácie električkových tratí, na úseku okolo Technickej Univerzity (ulica B.Němcovej a Zimná)

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 12:28
od Kanky
i15 napísal:stavia sa semafor na križovatke Herlianska-L.Svobodu (odbočka na Darg.Hrdinov v smere od Michaloviec)

http://kosice.korzar.sme.sk/c/20388464/ ... mafor.html


ja by som tam radsej videl obrovsky kruhac :)

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 15:36
od granite01
Predpokladám to bol od Vás vtip :)

Je to samozrejme blbosť ako brno.
Ak by tam bol kruháč, bol by následne brzdený semaforovou križovatkou na Lingove.T.z. vysoká pravdepodobnosť veľkých kolón a problémov.
Ak by tam bol kruháč, tak by boli ešte väčšie zápchy ako dnes.
Najviac sa mi páči, že písali o tom, že viacerí by preferovali tri kruháče za sebou. No tak to by bol len horor... Ale každý blb si myslí, že ak má vodičák, je odborník na dopravné prúdy a stavbu križovatiek.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 15:41
od Kanky
granite, nemusis mi vykat
to presne iste co ty pises, ti mozem napisat aj ja, ziaden kruhac tam nie je a ty uz vies, ze to nie je dobre riesenie
aj v MI plakali, ked sa siel robit kruhac a pozri sa ako je tam teraz, plynula doprava ako vinko...

ja myslim kruhac, kruhac, nie ze das dokopy 3 kvetinace a je to

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 17:46
od i15
väčšina vozidiel prechádza križovatkou po hlavnej (centrum <-> MI), takže kruháč sa nehodí

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 08:10
od Vceliak
Ani kruháč, ani semafór, ale iba mimourovňové kríženie. To jediné by vyriešilo viazd/výjazd z mesta. Nechápem, prečo "mesto" nedonúti developerov riešiť napojenie ich projektov na cestnú infraštruktúru mesta nadčasovým riešením. Je to jediný zdroj, ktorý by efektívne dokázal riešiť takéto bodové závady.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 19:00
od granite01
Veľmi rád Vás zoznámim s tými investormi, predpokladám, že máte veľký mešec peňazí a budete vedieť zasponzorovať mimoúrovňové riešenie.
Je to v prvom rade o peniazoch a pripúšťam, že na Slovensku tak trochu o schopnosti koncepčne myslieť.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 09:30
od Tomas PO
mimourovnove riesenie znamena jeden most naviac. ktohovie, aky je to rozdiel oproti CSS, ktora tiez nieco stoji.
ale v pripade, ze investor na predaji vela nezarobi, a MUK by urobila investicu nenavratnou, tak samozrejme, je to problem. netrufam si vsak povedat, ake su marze developerov. ak nedostatocne na MUK, tak bud hladat ine miesto na stavbu, ale zdruzit investicu.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 22:06
od Vlados
Akonáhle bude dokončený úsek D1 Budimír-Biďovce a nebude stáť R2 Šaca-Košické Olšany tak to bude na Herlianskej masaker. Žiaľ MÚK sa tam nedá postaviť bez veľkých násypov a zárezov. Správnym riešením by bol obchvat Košickej Novej Vsi.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 08:27
od topfield
Tomas PO napísal:mimourovnove riesenie znamena jeden most naviac. ktohovie, aky je to rozdiel oproti CSS, ktora tiez nieco stoji.
.

Cena CSS na takejto krizovatke, co sa nakladov na material tyka, je zhruba 25-30 tisic eur. Podotykam naklady bez marze. S marzou a pracou nech aj 50. Do ceny mostu je to este stale daleko...

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 16:39
od Tomas PO
ak by most staval investor, mozno by cena za most bola prijatelna.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 16:41
od Tomas PO
Vlados napísal:Akonáhle bude dokončený úsek D1 Budimír-Biďovce a nebude stáť R2 Šaca-Košické Olšany tak to bude na Herlianskej masaker. Žiaľ MÚK sa tam nedá postaviť bez veľkých násypov a zárezov. Správnym riešením by bol obchvat Košickej Novej Vsi.

No pravda, cast premavky od PO sa zrejme presunie z R4 pri Krematoriu na D1 smer Kosicke Olsany/Furca. Ako to Kosicania vy vidite?

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 18:23
od i15
Nemyslím, vzdialenosť Budimír - MÚK pri Tescu je zhruba rovnaká ako po kruhový objazd pri Hrašovíku. Od MÚK pri Tesco do centra je to však 2x kratšie a komfortnejšie, ako od Hrašovíka cez Herliansku.
Zopár vozidiel smerujúcich od Budimíra po VSS bude možno v rannej špičke špekulovať a obchádzať kolóny na Prešovskej cez Herliansku, ale tam je v rannej špičke tiež husté, takže sa to príliš neoplatí.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 20:12
od granite01
Tomas PO napísal:ak by most staval investor, mozno by cena za most bola prijatelna.

Myslim, že problem nie je len to, že most je drahšie riešenie.
Buď by musel byť most v smere sídlisko Darg.hrdinov - otázny je sklon od sídliska alebo by musel byť most od KNV do mesta a ten by musel byť širší + nie je tam dostatočný priestor od Zelenej stráne na odbočku smer KNV.
Okrem toho zábery pozemkov na pripájacie vetvy je potrebné tiež počítať, t.z. zemné práce by boli pomerne rozsiahle.
Určite by to stálo dosť.
Po postavení autosalónu Suzuki v blízkosti cesty na mimoúrovňovú križovatku nie je prakticky priestor.

Investor si splní úlohu, keď vybuduje semaforom riadenú križovatku. On splní všetky zákonné náležitosti.
Pri takýchto investíciách mesto nikdy neprispieva na riešenie inžinierskych sietí, tak sa nečudujme, resp.ťažko bude diktovať investorovi ako a čo stavať.

Iná situácia by bola, ak by mesto malo na to vytvorené podmienky (vyčlenené prostriedky v mestskom rozpočte).

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 20:33
od i15
prosím vás, ktorý developer kedy postavil MÚK? funguje to jedine naopak, štát stavia MÚK pre developerov. a ten nový semafor na Herlianskej nie je žiadna tragédia

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 20:26
od granite01
Len tak mimochodom, most cez vodnú priehradu Ružín na ceste II/547 Košice - Jaklovce je v dezolátnom stave. Od 12.12. bude úplne uzatvorený pre všetku motorovú dopravu. Predpokladaná doba uzávierky 1 rok. Predpokladaná cena opravy : 8 mil.eur : K tomu si pripočítajte typické žobronenie predsedu VÚC ,aby vláda prispela na opravu, keďže rozpočty VÚC, aj miest sú úplne smiešne vo svetle investičných potrieb.
Tak sa nám to stále viac začína rúcať....nedostatok financií na bežnú údržbu a 25 rokov po revolúcii robí svoje, očakávam, že každý rok takto "vybuchne" niekoľko mostov na Slovensku.
Len v Košiciach je niekoľko mostov, na ktorých mesto nerobilo ostatných 25 rokov žiadnu údržbu! Máme sa na čo tešiť!

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 21:17
od Sentilj
Náhradná obchádzka sa dá riešiť buď kompou, alebo vybudovať úzku prepoj pre OA + Bus v dĺžke cca 1,5-2 km po vrstevnici medzi cestou III/3357 v Malom Folkmári a hotelom Zlatník na druhej strane, podobne ako sa obchádzalo na 30min interval pri rekonštrukci I/72 na Zbojskej

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 21:31
od i15
alebo vybudovať úzku prepoj pre OA + Bus v dĺžke cca 1,5-2 km po vrstevnici medzi cestou III/3357 v Malom Folkmári a hotelom Zlatník na druhej strane


to by bolo riadne draheje tam kopec

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 22:08
od Sentilj
Preto som písal po vrstevnici, pozrel som si predtým terén na mapy.hiking.sk a čiastočne už tam je poľná alebo lesná cesta, stačila by cestička pre jednosmernú dopravu a semafor na oboch koncoch. Niekoľko kilometrová rekonštrukcia na Zbojskej s veľkými zemnými prácami a vybudovaním obchádzky stála tuším 16,5 mil € + navýšenie o 4,5 mil €, takže tu sa ide robiť 150m most za 7-8 mil €, laicky si myslím že pri ročnej uzávere už o takejto obchádzke má zmysel uvažovať.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2016 01:21
od DrX
dufam, ze to nechaju pre OA aspon do jari, blbeckovia. v zime tam aj tak nic nespravia.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2016 22:18
od granite01
No, podľa toho ako to bolo prezentované, pri meraniach prejazdu NO (do 12ton - je tam obmedzenie) tam bolo teraz namerané významné deformácie. http://web.vucke.sk/sk/novinky/uzavierk ... i-547.html
Dnes pokiaľ viem sa tento typ prepätého mosta už nestavia.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 09:23
od Matt
Postova ulica v useku pri hlavnej poste po rekunstukcii od vcera opat prejazdna v oboch smeroch. Je super ze vyasfaltovali aj prilahle chodniky, ktore boli v ubohom stave.
Postova v useku smerom na Masiarsku zatial hotovy 1 pruh.

http://www.kosice.estranky.sk/clanky/vy ... zovky.html

coskoro finisuju aj na namesti osloboditelov:
http://www.kosice.estranky.sk/clanky/vy ... telov.html

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 17:40
od garip
viewtopic.php?f=35&t=22102

to prepadnutie mostovky je krasne vidiet z fotiek, most, vyzera byt, ze bol stavany letmou montazou, k prepadnutiu doslo prave v strede poľa.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 20:44
od granite01
Ano, tiež myslím to bola letmá montážou, ale špecifickosť je v tom, že most nemá komôrkový prierez ako drvivá väčšina železobetónových predpätých mostov v súčasnosti. Sú to dve samostatné mostné konštrukcie umiestnené na spoločných pilieroch a tieto mostné konštrukcie sú spojené betónovou mostovkou.

Re: Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 20:56
od ANDi
Ste si pozreli aj fotogaleriu?

Obrázok

Obrázok

Obrázok