Mesto Senica (+plánovaný obchvat)

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Budú v Senici pristávať lietadlá?

Odoslaťod PetoSEAmater » 15. Nov 2006 10:23

PetoSEAmater
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 7
Založený: 31. Jan 2006 09:31
Bydlisko: Senica

Ine varianty

Odoslaťod PetoSEAmater » 15. Nov 2006 10:30

V zahoraku vysiel aj dlhy clanok(rozhovor) s firmou ktora stavala novu svetelnu krizovatku. Na internete ho nemozem najst, ale bol velmi zaujimavy. Tiez tvrdili ze "neni mozne" postavit kruhac a ze pomoze iba obchvat. Ale navrhli tam aj ine varianty ako zvysenie odbocovacich pruhov, zakaz odbocenia do lava z niektorych smerov apod..

Skoda ze ten clanok neviem najst.
PetoSEAmater
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 7
Založený: 31. Jan 2006 09:31
Bydlisko: Senica

Re: Ine varianty

Odoslaťod Dialniciar » 15. Nov 2006 10:35

PetoSEAmater napísal:V zahoraku vysiel aj dlhy clanok(rozhovor) s firmou ktora stavala novu svetelnu krizovatku. Na internete ho nemozem najst, ale bol velmi zaujimavy. Tiez tvrdili ze "neni mozne" postavit kruhac a ze pomoze iba obchvat. Ale navrhli tam aj ine varianty ako zvysenie odbocovacich pruhov, zakaz odbocenia do lava z niektorych smerov apod..

Skoda ze ten clanok neviem najst.


Nasledovať bude obmedzovanie dopravy. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod touran » 22. Nov 2006 14:52

Z regiónu: NAJVYŠŠIU PRIORITU MÁ BEZPEČNOSŤ

So žiadosťou o vyjadrenie k aktuálnemu stavu dopravy v centre Senice sme sa obrátili aj na spoločnosť ELSIG SIGNALBAU HUBER Bratislava, ktorá realizovala rekonštrukciu svetelnej križovatky.

Riaditeľ spoločnosti Ing. Tibor Schlosser, PhD zdôraznil, že riešenie križovatky v Senici je niekoľkoročná práca s náročnou prípravou a realizáciou. Celý problém dopravy v meste treba podľa jeho slov vnímať komplexne, v širších súvislostiach - centrálna križovatka je totiž iba malým dielikom veľkej skladačky, zvanej senická doprava. Rozhovor s T. Schlosserom vám prinášame v neskrátenej podobe. Čo bránilo tomu, aby bola v Senici zriadená okružná križovatka, tak ako v Skalici či Holíči?
- Senická križovatka je križovatkou troch štátnych ciest, ktoré patria do správy VÚC a SSC. VÚC vydalo stanovisko, pri ktorom nepovoľuje vybudovať okružnú križovatku. Rozhodnutie bolo správne, pretože okružná križovatka má svoju kapacitu a funkciu, ktorou je obmedzená. V meste Senica – na tomto konkrétnom mieste a s týmto konkrétnym charakterom dopravy – okružná križovatka nie je vhodná. Navyše investičné náklady sú viac ako 10 miliónov korún. Zriadeniu okružnej križovatky by musela predchádzať seriózna dopravno-inžinierska dokumentácia, ktorá by jednoznačne preukázala potrebu takéhoto typu križovatky v danej lokalite. Vzhľadom na veľmi vysoké intenzity premávky, ktoré križovatkou prechádzajú a na ich predpokladaný ďalší nárast v nasledujúcich rokoch, ako aj vzhľadom na mimoriadne vysoké náklady potrebné k prestavbe križovatky na okružnú, by dopravno-inžinierska dokumentácia musela riešiť aj výhľad dopravnej záťaže na približne 20 rokov, aby sa preukázala oprávnenosť vynaloženia nemalých finančných prostriedkov. Podľa nášho názoru súčasnú križovatku nie je možné prebudovať na okružnú z viacerých dôvodov: - polomer okružnej križovatky by bol len veľmi malý a keďže cez križovatku prechádza veľké množstvo kamiónov a ťažkých nákladných vozidiel s prívesmi a návesmi, tieto by nedokázali okružnou križovatkou plynulo prechádzať a pred križovatkou by sa sústavne vytvárali kolóny vozidiel, najmä z vedľajších smerov (príklady zle riešených okružných križovatiek máme napríklad v Pezinku či v Senci), - keďže sa križovatka nachádza v centre mesta, neustále ňou prechádza veľké množstvo chodcov, títo by sa cez neriadené priechody snažili prejsť s čo najmenším zdržaním, čím by sa značne zvýšila dopravná nehodovosť na križovatke, - zo zákona sú vodiči povinní dať na priechode chodcom prednosť a pri tak vysokej intenzite chodcov by vozidlá museli neustále zastavovať a na križovatke by spôsobovali zápchu, - veľmi vysoké a neefektívne vynaložené stavebné náklady na prestavbu križovatky. Do budúcnosti je cieľom mesta Senica vybudovanie obchvatu. Návrh, rešpektovaný VÚC a prípadne i SSC, je pripravený, problémom však zostáva nedostatok financií. Určite by riešenie podporil aj generel dopravy pre mesto, čím by boli všetky strategické návrhy potvrdené celou hierarchiou verejnej správy.
Čím je vlastne spôsobené, že vozidlá musia v súčasnosti na križovatke čakať neprimerane dlho?
- Po viacerých odborných diskusiách na pôde mesta padlo rozhodnutie zabezpečiť bezpečnosť cestnej premávky na križovatke zmenou riadenia svetelnými signalizačnými zariadeniami. Svetelná signalizácia bola navyše niekoľko desaťročí stará a potrebovala výmenu. Obyvatelia centrálnu križovatku poznajú z minulosti ako extravilánovú a jej geometrické usporiadanie tomu aj naďalej nasvedčuje. Na vstupoch do križovatky boli ,,plné signály“, čo znamená, že všetky vstupy do križovatky, ak mali ,,zelenú“, mohli ísť do všetkých povolených smerov. Najkritickejším smerom je vždy odbočenie vľavo. V minulosti tieto vozidlá vstupovali do križovatky a čakali, kým sa vyprázdni smer oproti idúcich vozidiel, potom mohli dokončiť manéver odbočenia vľavo. Často sa stávalo, že vozidlá z dopravného prúdu, ktorý dostal v priečnom smere zelený signál, nemohli prejsť križovatkou, pretože tam ešte stáli vozidlá z predchádzajúceho priečneho smeru odbočujúce vľavo. Podľa štatistiky z polície sa na križovatke stávalo približne 7 dopravných nehôd ročne. Po zavedení zmeny signálneho plánu, ktorý riadi každý smer osobitne, nedošlo k významnej dopravnej nehode. Preto odpoveď na otázku je jednoznačná: našim cieľom i cieľom mesta bolo zabezpečiť bezpečnosť cestnej premávky. Myslíme si, že tá má mať najvyššiu prioritu. Čakacia doba na senickej centrálnej križovatke sa teda predĺžila preto, lebo každý smer má svoju signálnu skupinu a je riadený zvlášť. Iným spôsobom sa nedá dodržať bezpečnosť! Navrhovali sme, aby sa charakter extravilánovej križovatky zmenil na intravilánovú – mestskú – napriek tomu, že tu prevláda tranzitná doprava. Návrh znel: umiestniť ostrovčeky pre peších do križovatky, čím by sa dosiahla úprava peších priechodov – skrátili by sa vyprázdňovacie časy a získal by sa čas pre automobilové signálne skupiny. Tento návrh neprešiel aj z dôvodu, že by došlo k veľkým investičným nákladom – nové preložky inžinierskych sietí pod križovatkou by si vyžiadali niekoľko miliónov a mesto na to nemá prostriedky. Ešte si musíme uvedomiť, že intenzita dopravy rastie veľmi rýchlo a mesto sa stáva významným regionálnym a priemyselným centrom. To si vyžiadalo enormný nárast dopravy v Senici, na ktorý so svojou uličnou sieťou mesto nie je pripravené. Treba si zvyknúť, že saturovaná doprava v ranných a popoludňajších špičkách býva samozrejmosťou, ako v každom inom ekonomicky rastúcom meste. Navyše v Senici je dopravná špička aj mimo raňajšej a popoludňajšej špičky, čo len potvrdzuje, že charakter dopravy je extravilánový a nepatrí do centra mesta!
Aké teda vidíte možnosti riešenia súčasnej situácie?
- V minulosti sme s primátorom Senice Ľubomírom Parízkom riešili tento stav ešte pred zmenou riadenia dopravy a riešili sme postupnosť, ako sa na zmenu pripraviť. Mesto sa nevyhne strategickému riešeniu, ktoré znamená zmenu organizácie dopravy takmer v celom meste. To si však vyžaduje veľké investičné aktivity, ktoré by mali byť financované z SSC, VÚC, ako i z prostriedkov mesta. Ak si každý občan pozrie rozpočet mesta, je jasné, že samospráva nedokáže sama okamžite pristúpiť k strategickému riešeniu dopravy. Okamžité riešenia možno orientovať do obdobia minimálne dvoch rokov. Pre riešenie súčasnej situácie treba vykonať niektoré z týchto opatrení: - výstavba obchvatu mesta, - stavebná úprava križovatky – vybudovanie štyroch smerovacích ostrovčekov v priestore križovatky podľa nášho návrhu z roku 2005, čím by sa skrátili dráhy vyprázdňujúcich vozidiel (finančne nákladnejšia stavebná úprava), - stavebná úprava križovatky – rozšírenie vjazdu do križovatky z Hurbanovej ulice tak, aby pre vjazd do križovatky boli k dispozícii tri zaraďovacie pruhy: 1. priamo + vpravo, 2. priamo a 3. vľavo, za súčasnej úpravy vodorovného značenia na Námestí oslobodenia tak, aby pre výjazd z križovatky boli k dispozícii dva jazdné pruhy (finančne menej nákladnejšia stavebná úprava), - zakázať odbočenie vľavo z Námestia osloboditeľov a z ulice Hurbanova, pravé radiace pruhy využiť pre vstup vozidiel odbočujúcich vpravo, vedľajšie pruhy pre vstup priamo idúcich vozidiel, - zakázať odbočenie vľavo z Hurbanovej ulice, pravý radiaci pruh využiť pre vstup vozidiel odbočujúcich vpravo, vedľajší pruh pre vstup priamo idúcich vozidiel.
Nepomohlo by aj ,,jednoduché“ preprogramovanie signalizácie?
- Možnosť preprogramovania signalizácie sme už trikrát realizovali, žiaľ, pri nezmenených podmienkach geometrie križovatky to zlepšilo situáciu len čiastočne. Príčina súčasných problémov nie je v signalizácii, ale v nevhodnom stavebnom usporiadaní križovatky, vo veľmi vysokých intenzitách automobilovej dopravy, ale najmä v ich stochastickom – náhodilom výskyte. V utorok 26. septembra sme sa zúčastnili obhliadky križovatky za prítomnosti dopravnej a mestskej polície, a to v čase od 13. do 15.30 hodiny, s tým, že zastihneme dopravnú špičku od hospodárskej dopravy, ktorá predstavuje ťažkú a pomalú nákladnú dopravu. Žiadne problémy sa počas sledovania nevyskytli. Určité poznatky premietneme do nového aktualizovaného programu svetelného signalizačného zariadenia, ktoré by sme chceli predložiť na pripomienkovanie a odsúhlasenie približne o dva – tri týždne. Nečakáme však od toho nič prevratné, možno iba predĺženie signálu ,,Voľno“ na vjazde z Hurbanovej ulice o niekoľko sekúnd na úkor zníženia signálov ,,Voľno“ z menej zaťažených smerov. Treba si predovšetkým uvedomiť, že nárast automobilovej dopravy je dlhodobý a cestná svetelná signalizácia nikdy nedokáže absolútne zvýšiť priepustnosť danej križovatky (oproti neriadenej križovatke), zlepší však na nej organizáciu dopravy, najmä podmienky vstupu vozidlám z vedľajších smerov, podstatne zvýši bezpečnosť dopravy v priestore križovatky a hlavne zvýši bezpečnosť chodcov.
Na zdržanie vozidiel v križovatke negatívne pôsobí najmä:
* Veľká rozloha križovatky so vzdialenosťami protiľahlých priečnych súvislých čiar (stopčiar) od seba – cca 65 m v hlavnom dopravnom smere a cca 55 m vo vedľajšom smere. Tieto veľké vzdialenosti sú príčinou veľmi dlhých dráh na vyprázdnenie križovatky vozidlami, keď po ukončení signálu ,,Voľno“ musí posledné vozidlo bezpečne križovatku opustiť pred príjazdom prvého vozidla z kolízneho dopravného smeru.
* Malý počet jazdných pruhov na všetkých štyroch vjazdoch do križovatky – k dispozícii sú len dva jazdné pruhy určené pre vjazd do križovatky a len jeden jazdný pruh pre výjazd z križovatky.
* Vjazd do križovatky z Hurbanovej ulice, ktorý je asi v 3 až 5%-tnom stúpaní: vozidlá stojace na priečnej súvislej čiare sa z tohto smeru veľmi ťažko rozbiehajú (najmä ťažké nákladné vozidlá), čím strácajú veľa sekúnd zo signálu zelenej a tým zdržujú nielen seba, ale aj všetky vozidlá zaradené za nimi.
* Zmiešaný jazdný pruh na vjazde do križovatky z Hurbanovej ulice: odbočujúce vozidlá vpravo (niekedy aj štyri za sebou) na výjazde z križovatky musia dať prednosť chodcom na priechode cez Hviezdoslavovu ulicu, ich rýchlosť jazdy je preto nízka a tým sa spomaľuje a predlžuje vjazd za nimi idúcim vozidlám v priamom smere.
* Veľký nárast automobilovej premávky za posledné obdobie: tento nárast sa prejavuje medziročne zvýšením dopravných intenzít o cca 5 – 10 %.
* Veľký výskyt ťažkej a pomalej nákladnej dopravy (kamióny, nákladné vozidlá s prívesmi a návesmi, autobusy, traktory a ostatné špeciálne vozidlá), ktorých jazdné vlastnosti veľmi negatívne ovplyvňujú plynulosť cestnej premávky.
* Požiadavka mesta a dopravnej polície na preferovanie bezpečnosti cestnej premávky: týmto sa pôvodné dvojfázové riadenie, pri ktorom odbočujúce vozidlá vľavo dávali prednosť protiidúcim vozidlám, nahradilo riadením štvorfázovým, pri ktorom všetky odbočujúce vozidlá vľavo majú umožnený bezkolízny prejazd križovatkou. Negatívnym dôsledkom tejto úpravy je skutočnosť, že pre jednotlivé vjazdy je k dispozícii približne 50% pôvodnej dĺžky zelenej. Pozitívnym dôsledkom tejto úpravy je však preukázateľné zníženie dopravnej nehodovosti v tejto lokalite.
M. Kovaríková
touran
touran
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 22. Nov 2006 12:38
Bydlisko: SE

Odoslaťod touran » 22. Nov 2006 15:32

Tu si pan inzinier protireci

Podľa nášho názoru súčasnú križovatku nie je možné prebudovať na okružnú z viacerých dôvodov: - polomer okružnej križovatky by bol len veľmi malý ...

Na zdržanie vozidiel v križovatke negatívne pôsobí najmä:

* Veľká rozloha križovatky so vzdialenosťami protiľahlých priečnych súvislých čiar (stopčiar) od seba – cca 65 m v hlavnom dopravnom smere a cca 55 m vo vedľajšom smere. Tieto veľké vzdialenosti sú príčinou veľmi dlhých dráh na vyprázdnenie križovatky vozidlami, keď po ukončení signálu ,,Voľno“ musí posledné vozidlo bezpečne križovatku opustiť pred príjazdom prvého vozidla z kolízneho dopravného smeru.
touran
touran
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 22. Nov 2006 12:38
Bydlisko: SE

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 09:59

Reagujem z iného fóra. :arrow:

anonym napísal:Velmi dobre citam forum www.dialnice.info, sledujem aj www.highways.sk aj viacere servre stavebnych firiem a velmi dobre sledujem fakt, ze Dialniciar je zo Zahoria. Vsetka cest a uznanie vasej prace na forach a mimo nich. My sme sa stretli a nie raz, na prednaskach v BA, ale je to par rokov dozadu, ja som dnes v stavebnictve ale v Rakusku na dopravnych stavbach.

Neda mi, ale musim reagovat k dopravnej situacii v meste Senica (SE):

1.) doprava kolabuje kazdy den v spickach rano od 7:00 do 8:00, v pondelok je to pretiahnute az do 11:30 a poobednej spicke to zacina od 15:00 do 17:00, v pondelok, stvrtok a piatok je to od 14:30 do 18:30. Mam to na zaklade vlastnych skusenosti, na zaklade skusenosti priatelov a oficialnych informacii.

2.) 60% cestnych komunikacii v meste nevyhovuje.

Ake vy vidite riesenie ? Je to len na obchvate ? Kedy by sa mohlo zacat stavat ? Preco sa nestaval v r. 2006, ked sa mal zacat stavat, bola tu SSC aj s vami a mal sa stavat, nezacal sa a tomu dost dobre nerozumiem, dnes sa hovori dokonca o najskorsom ukonceni v r. 2010, vy to povazujete za realne alebo to vidite este na neskor ?

Mali sme najstarsiu svetelnu krizovatku v strednej Europe, od r. 1982, aj to bola do SE presunuta z BA. Zlyhavala, coho svedkom som bol aj ja. Vymenila sa za novu svetelnu. Zda sa mi ze situacia je horsia bez ohladu na fakt ze pribudlo aut. Dnes su neprejazdne ulice Hurbanova, Namestie, Stefanikova aj Hviezdoslavova, nasleduju opatrenia pre zakaz odbocenia a problematicke su dalsie krizovatky po meste. V meste nie je ani jeden kruhovy objazd ani iny most na trase SE-Holic a cital som, ze ten sucasny na I/51 je v havarijnom stave, tam su tie mosty dva, pytam sa, ze ktory je na tom zle ? Kadial sa bude jazdit az sa bude opravovat ? Cez Kunov ?

Mne sa ale zda ze celkovo vsetky nove svetelne krizovatky v SR maju problemy, neviem, asi to bude v nastaveni a neschopnosti to nastavit. Vidime situaciu ako riesenie nasadenie dopravakov do riadenia dopravy, tak ale potom nemusime investovat tazke miliony do takych svetelnych signalizacii, hovorim o BA, MA, SE, RK, ... velmi vela je toho.

V meste SE je problem parkovanie, dovodom je, ze v centre je malo parkovacich miest, ziadna podzemna garaz a este sa zahustuje desiatkou polyfunkcnych domov. Zda sa vam to normalne ?

Idu volby, vsetci slubuju zlepsenie dopravy. Poslanci chcu opravovat cesty a chodniky, primatori obchvat. Je to realne, ako to vy vidite ? Nech viem, koho mam volit. Viem, ze ste zo SI, ale ked tam realne radite co kde ako stavat, je to aj vidiet. Obchvat, opravene cesty, parkovanie zadarmo a dostatok priamo v centre a to su tam perfektne jednosmerky, ale skoda hovorit.

Obhajujete casto Doprastav ale obchvat v SI nestavala tato firma ani celkovo to neopravuje cesty tato firma v tomto regione, takze potom asi realne tato firma cesty opravovat nevie alebo ich nechcete kvoli predrazeniu ?

Vidim do vela veci, nie vsetko napisem, nemozem, v niecom nemam pevne info v rukach.

Dnes cesta Holic-SE trva 15-20 minut, prejazd cez SE dalsich 10-15 minut, hovorim o situacii medzi 7:10-7:50 a 15:40-17:00, kedy to plati dokonca tak, ze kolona siaha az po CSPH Slovnaft, kym teda rano to je po OMV.

Obchvat je riesenie, ale nieco sa musi robit uz dnes, pretoze skolabuje doprava vo vnutri mesta. A nervy maju v koncoch tak soferi ako aj chodci.

Teda keby ste mohli reagovat, bol by som rad.

Zhrniem to:

1.) Co s obchvatom ? Preco sa uz nestavia ?
2.) Co s dopravou v meste ?


Odpoveď. :arrow:

Dialniciar napísal:Mesto Senica sa stáva logistickým centrom, priemyselným centrom a aj administratívnym centrom. Toto je prvé, čo si treba uvedomiť. Keďže ide o najväčšie mesto na Záhorí s viac ako 20 tis. obyvateľmi a je to mesto ležiace na ceste I. triedy, ktorá bola postavená na mnohých miestach na parameter rýchlostnej cesty a ešte sa mesto nachádza aj medzi diaľnicami D1 a D2 v dosahu prudko sa rozvíjajúcich miest Bratislava a Trnava, tak je jasné všetkým, že jednoducho je potrebné mať cestný obchvat. Taký obchvat, ktorý bude prechádzať cez priemyselnú zónu, prejde cez úplne nové mostné teleso a napojí sa ideálne až za mestom, za OMV na pôvodnú cestu. V rámci tohto obchvatu by bolo vhodné, aby mal napojenie na priemyselnú zónu, aby sa z neho a na neho dalo dostať pred mostným telesom z oboch strán, teda min. 3x napojenie na pôvodnú cestnú sieť. Toto celé, čo som vymenoval bude stáť z hľadiska stavebných nákladov min. 0,8 mld. SKK. Keby sme zarátali také fakty ako mimoúrovňové križovania a napríklad, že by sa to stavalo na parameter cesty I. triedy a zarátame do toho aj kompletné inžinierske siete a všetky preložky, výkup pozemkov, administratívne procesy a fakt, že sa to nebude stavať 3, ale možno až 5-6 rokov, tak tá cena bude min. 1,2 mld. SKK. Teda menej ako napríklad obchvat Galanty alebo severný obchvat Trnavy, ale oveľa viac ako obchvaty Holíča či Skalice.

V r. 2005 prišlo do mesta dosť veľa záujemcov, lobbistov, ktorí chceli mestu pomôcť presadiť výstavbu obchvatu, Upozorňujem, že to je moja varianta výkladu. Obchvat bol pôvodne navrhnutý východným smerom, čo sa odôvodňovalo nižším stupňom zastavanosti, lepším terénom a možným rozvojom zaostalejších častí mesta. Avšak v tomto čase vznikla štúdia, ktorá určila, že v týchto zónach bude rekreácia-športoviská a nová priemyselná zóna nebude v tejto časti, teda bolo jasné, že obchvat bude treba naplánovať západným smerom. Mesto vyšlo v ústrety, pripravilo územný plán, do neho zakomponovalo už aj cestný obchvat, vypracovalo sa pomerne veľa dokumentov od sociálneho a hospodárskeho rozvoja až po dopravné zámery mesta. Problémy ale nastávali v komunikácii. Predstavitelia mesta sa nezhodli s privolanými odborníkmi na viacerých základných častiach. A tak títo ľudia mesto SE opustili. Dokonca boli dve jednania medzi mestom SE a SSC, ktoré ale skončili neúspešne. Zámerom bolo, aby sa v r. 2005 všetko pripravilo a SSC by mohla začať v r. 2006 stavať. Ale po prekážkach v r. 2005 si to SSC rozmyslela. Žiadala pritom aj ona sama to, čo žiadali tí pred ňou: prípravné práce musí na maximum finančne kryť mesto, mesto musí vykúpiť pozemky a byť nápomocné pri výstavbe: Mesto dá za 5 rokov 100 mil. SKK a SSC di 0,8 mld. SKK. Mesto by teda riešilo napríklad to 3x napojenie na mestskú cestnú sieť + pozemky. Zdá sa to veľa, dávať 20 mil. SKK ročne, ale je to oveľa menej ako investovať desiatky mil. SKK do kruhových objazdov a štúdií, čo s plnými cestami a do opráv miestnych ciest. A nemyslite si Seničania, že SI mala obchvat zadarmo. Ale tomu sa hovorí: spolupráca samosprávy. Teda smutná história.

V r. 2006, pred voľbami navštívilo mesto MDPT, SSC a NDS, a.s. a zhodne sa zhodli na tom, že doprava na I/51 nie je dobrá a sú potrebné cestné obchvaty: Jablonica, Boleráz, Šelpice, Trstín, Senica, Radošovce aj Holíč. Teda je to reálne, ale možno po r. 2040. Hold, voľby.

Cestný obchvat sa môže reálne najskôr začať stavať v druhom polroku 2007, ja tomu neverím, ja považujem za reálnejší skôr termín rok 2008 a výstavba môže trvať 3 roky. Záleží len od vlády, ktorá bude vládnuť. Tá vláda, čo už niečo začne, tá si to financuje priebežne. Ale reálne to vidím skôr na 4 roky a ešte 1 rok dorábanie prác.

Dokončenie obchvatu teda reálne vidím najskôr na rok 2012. A SSC hovorila naposledy o r. 2014 s tým, že vie, že to je neskoro a niečo s tým chce spraviť. Ale mohla mať SE obchvat v r. 2010, to je môj názor. Dnes už to je technicky nemožné zabezpečiť, lebo nie sú prípravné práce ani tender ani financie. Technicky, 3 roky pružného stavania bez problémov, to ale v SR nehrozí.

Viem, že v SE doprava kolabuje.

To, že sú miestne komunikácie v zlom stave, to je chyba vedenia mesta. Pán primátor pokiaľ viem, razí heslo: opravovať len súvislé úseky. To je pekné, ale tempom že 2-3 ulice ročne, to je veľmi málo. Aj 5 ulíc je málo. Jednoducho, radšej 2 ulice a výtlky po celom meste, ale skôr vyrezať širšie pásy a tie zalievať, ale nie smolou, ale asfaltom. A treba sa pripraviť na to, že 10 mil. SKK je málo (čítal som rozpočet), potrebných je min. 25 mil. SKK ročne na takéto zámery a ona tá cesta zase 20 rokov vydrží, keď po nej kamióny nejazdia, ale ulíc je v meste veľa na to, aby sa robili len súvislé opravy.

Svetelná križovatka v SE je problematická. V každom prípade, nerozumiem, prečo nezostali pôvodné stĺpy, tým nič nebolo a teraz tie stĺpy stoja v strede priechodov pre chodcov. Detail pre autá, podstatná prekážka pre chodcov. Je to zle nastavené, dal som si námahu a v špičke som to 50 minút pozoroval:

- príliš dlhé prestávky, kedy križovatka je prázdna a nejdú ani chodci
- napriek tomu kolízne situácie vznikajú, lebo zelená farba bliká, kým sa prepne a mnohí idú ešte na žltú
- križovatka je dosť veľká na to, aby tam bol kruhový objazd, ale naozaj počet chodcov je enormný, to v SI nemáme, ani to v TT nie je na takýchto miestach a na hlavnom ťahu by tie priechody nemohli byť, muselo by sa to doriešiť
- ďalší problém je množstvo priechodov, na Hurbanovej je ten pred križovatkou zbytočný, príliš zdržuje premávku a naopak na Námestí a na Hviezdoslavovej ulici ľudia nemajú žiadnu morálku a prechádzajú surovo cez cestu, toto by som normálne pokutoval

Križovatka už tam je, len by som zmenil nastavenie a upravil priechody pre chodcov. Pridal by som jazdný pruh len vpravo od Hurbanovej ulice, lebo tento smer je naozaj problematický.

Budem detailný:

To, že bola križovatka stará, to je možné, ale v nej sú problematické len rozvody. Stačilo tie vymeniť a upevniť na pôvodné stĺpy semafóry. Prečo ? Pretože nové stĺpy s betónovaním, to bolo určite pár stotisíc. A my keď vieme, že toto nepomôže doprave, že tej pomôže naozaj až obchvat, tak predsa šetríme a radšej dáme 0,5 mil. SKK na zaliatie výtlkov, aspoň ja by som to tak spravil, nepodľahnúť ilúziám a nátlaku a robiť veci logicky. A potom, až bude obchvat, tak potom sa môžeme venovať tomu, že možno aj kruhový objazd by sa mohol stavať, takže pôjdu semafóry úplne preč.

Takto sa rozmýšľa všade na svete. Netreba mať Mercedes, keď nemáme na benzín.

Stav cestných mostov (sú tam dva, viem) nie je dobrý, ani jeden. Prečo ? Pretože keď na nich stojí a hýbe sa kolóna ťažkých nákladných áut niekoľko rokov každý deň a tie mosty majú aj niečo za sebou, tak nie sú v 100% stave, dennodenné otrasy robia svoje. Neviem o tom, že by sa mali opravovať, ale ano, až by sa opravovali zásadne, tak obchádzka jedine cez Kunov alebo dovtedy možno po inom cestnom moste (Kolónia alebo športová zóna). Mám pri sebe mapu: to by mal byť "hlaváčkov mlyn".

Čo sa týka všeobecne nových svetelných križovatiek, tak ich montujú a nastavujú odborníci školení tými, čo to vyrábajú a veľmi často sú to priamo výrobcovia. Len si treba uvedomiť podiel dopravy, napríklad v SE je to 80% mimo špičky len tranzit, počas špičky je to 60%, teda tranzit vedie. Delphi denne 20 kamiónov, niekedy viac, Arcelor denne 15 kamiónov, niekedy viac, Slovkord atď. (bývalý SH) cez 15 kamiónov denne, toto je teda ešte aj doprava, ktorá zaťažuje dopravu v meste a to je veľmi rýchlo bez problémov 100 kamiónov, možno aj 200, lebo tých firiem logistických a iných výrobných je v SE dosť veľa. A toto všetko ide najprv cez mesto. A z rôznych smerov. A k tomu osobná doprava, veď je tu významná medzinárodná cesta a k tomu aj medzinárodný tranzit a všetko to ide len cez mesto. A v tom meste to "rozseká" 1 svetelná križovatka, potom je ešte jedna, čo je ale skôr "garancia prechodu", keď že tam je autobusová stanica. Chýbajú na Slovensku obchvaty za 200 mld. SKK. Len na I/51 je to za 8 mld. SKK. A 90% ľudí očakáva od nových semafórov vyriešenie všetkého, ale to zďaleka neplatí. Všeobecne sú v SE spokojní tí, čo odbáčajú vľavo. A za ostatné si môže v prvom rade vedenie mesta.

Zahusťovanie výstavby tak ako sa robí v SE je unikátnym príkladom, že ako sa to robiť nemá. A ani nové domy sa nestavajú s min. 1/3 garáží. To je ďalšia chyba a nedostatok parkovacích miest sa rieši spoplatnením. Ale je to po istej stránke príjem mesta, ale nie je vidieť zlepšenie v doprave, v parkovaní a to je chyba. Potom má občan právo na to, nadávať, že len platí a platí a nič z toho.

Ano, idú voľby. A ano je reálne, že poslanci sľúbia, že sa budú zasadzovať o opravy ciest a chodníkov. Od toho tam sedia, oni schvaľujú rozpočet mesta. A to, že kandidáti na primátora budú sľuboať obchvat alebo všeobecne riešenie dopravy, aj to je normálne, veď zastupujú mesto Senica ako celok.

Ja neobhajujem žiadnu stavebnú firmu a zastupujem takú, ktorá v SR nestavia.

Aj obchvat v Si bol predražený, ale vinou odloženia výstavby a pomalou výstavbou.

Vzhľadom na to, že Doprastav robil PPP v ZA VÚC za 800 mil. SKK na opravy ciest II. a III. triedy, tak asi ich opravovať vie.

Ano, niečo by sa malo robiť už dnes. Ale akýkoľvek cestný most bude stáť aj s napojením viac ako 50 mil. SKK.

A robiť sa bude, kúsok cesty pri priemyselnej zóne, vyčlenilo sa 36 mil. SKK na r. 2007.


Je to aktuálna téma, tak som to umiestnil aj sem. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Dec 2006 11:21

Staro-nový primátor SE bol u ministra DPT a získal si jeho dôveru, MDPT sa bude mestom SE zaoberať. Je tu lobbing viceprezidenta FNM a podpredsedu vlády pre menšiny. Tak uvidíme, či to bude mať aj v realite dosah.

V r. 2007 sa investuje 30-40 mil. SKK na postavenie novej cesty z južnej strany mesta k priem. parku, čo už sú vyčlenené financie v mestskom rozpočte a je to začiatok vnútorného obchvatu mesta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 14:37

Nový priemyselný park v Senici (5000 pracovných miest) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6087
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 13:51

Honda napísal:Nový priemyselný park v Senici (5000 pracovných miest) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6087


To bude zrejme maximum a až po niekoľkých etapách, dnes tam pracuje možno 500 ľudí a uvažuje sa o druhej etape (prvá v rámci rozšírenia) na 1500 zamestnancov. Aspoň teda, čo viem ja. Pre Senicu je významné niečo iné:

Delphi, ktorá rozširuje výrobu a zamestnáva hlavne ženy s nižším vzdelaním a ľudí s úplným SŠ vzdelaním, pričom však platové podmienky, keď tam človek vydrží viac ako 3 mesiace, tak sú naozaj zaujímavé oproti ostatným firmám. Pracuje tu stále cca. 2500 ľudí na nie veľkej ploche na 3 smeny. Zameranie. káblové zväzky pre automobilový priemysel.

Potom je to Slovenský hodváb, respektíve Slovkord pod českou Kordárnou, ktorá v Európe zamestnáva cez 40 tis. ľudí. Kord je umelé vlákno, základná zložka do pneumatiky. Okrem toho sú tu celkové podnikateľské aktivity okolo chémie, ale firma samotná už by zrejme skrachovala, takže zahraničný investor ju drží nad vodou. Tu sa platy držia a je to neuveriteľné, ale svojím priemerom ťahajú toto mesto nad vodou. Počet zamestnancov všetkých aj dcérskych firiem je do 1000. Taktiež sa rozširuje postupne výroba.

Významný zamestnávateľ a ešte k tomu slovenský, ktorý sa vyvinul postupne je OMS. Viem, že 98% produkcie ide na iné trhy, vyrábajú svietidlá, počet zamestnancov cca. 500. No a potom znovu rastie Senická mliekáreň, ktorú kúpila Olma Olomouc a spravila tu zásadné zmeny, už sa tu vyrábajú iba syry a nie celý sortiment výrobkov, tiež sa rozširuje výroba. Ďalej väčšie pekárne, Jednota, Senické družstvo, ktoré patrí k najväčším na Slovensku atď.

Senica je administratívne centrum odjakživa, takže je tu aj dosť obchodov a na strednej úrovni rozvinuté služby. Ale celkovo nezamestnanosť stagnuje, nie je vysoká, ale neklesá, lebo sem prichádzajú ľudia, aj keď počet obyvateľov mierne klesol. Keďže sa stavajú byty a rodinné domy, tak zase stúpne.

Nový priemyselný park sa určite oplatilo vybudovať, len chýba teraz ho zaplniť vhodnými investormi.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod touran » 23. Feb 2007 14:51

13.02.2007 - 36/07 - (kk, SITA) - str. 09

Seisa za tri týždne vymenila Senicu za Myjavu


BRATISLAVA - Americký výrobca medicínskych implantátov Seisa Medical sa rozhodol investovať do výstavby výrobnej haly v priemyselnom parku na Myjave. Iba nedávno bol blízko k dohode s neďalekou Senicou.
„Seisa rokovala so Senicou asi rok, nás oslovili pred tromi týždňami a minulý piatok sme už podpisovali zmluvu. Potrebovali rýchlo začať stavať lebo už na jeseň chcú vyrábať, čo u nás ide," povedal primátor Myjavy Pavel Halabrín.
„Investor bol definitívne rozhodnutý ísť na Slovensko. Na poslednú chvíľu však zmenil filozofiu a namiesto prenájmu chcel stavať novú fabriku. Od Myjavy dostal zaujímavejšiu ponuku," povedala Jana Murínová, hovorkyňa agentúry SARIO, ktorá zabezpečuje servis pre zahraničných investorov.
Začiatočná investícia americkej firmy podľa nej dosiahne dva milióny eur (70 mil. Sk). Do konca roka by firma mala zamestnať 150 ľudí, rozširovanie spoločnosti by sa malo skončiť až pri 500 zamestnancoch.
„Pôjde predovšetkým o ženy, ktoré sa na túto prácu podľa vedenia spoločnosti hodia lepšie. Pôjde totiž o výrobu v ochrannej atmosfére, s vysokou čistotou prostredia, ktorá si vyžaduje veľkú citlivosť, jemnosť a trpezlivosť," povedal hovorca mesta Marek Hrin. „Už v júni 2007 by sa malo začať v Myjave so školením prvých pracovníkov vo výrobe," dodal.
Podľa primátora Myjavy prinesie závod do kopaničiarskeho regiónu nové možnosti uplatnenia, pretože doterajšia produkcia už zabehnutých firiem je orientovaná prevažne na strojársku výrobu a na výrobu z plastov.
Pre Myjavu, ktorá eviduje síce veľmi nízku štvorpercentnú nezamestnanosť, má nový investor význam aj preto, že môže stiahnuť veľký počet menej kvalifikovaných žien pracujúcich manuálne. Mnohé z nich z Myjavy dochádzajú za prácou, napríklad aj do Senice.
touran
touran
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 22. Nov 2006 12:38
Bydlisko: SE

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2007 17:25

Ono treba povedať ale aj B, tento región poznám a Myjava má dlhoročné skúsenosti s výrobou zdravotných pomôcok, Chirana. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 15. Mar 2007 00:05

Mesto Senica bude stavať v r. 2007-2010 svoje menšie obchvaty, čo budú nové cestné úseky:

- od TT I/51 sa postaví nová cesta za cca. 40-50 mil. SKK na Priemyselnú ulicu, ktorá ako jedna z mála mestských komunikácií je stavaná aj pre kamióny a je dostatočne široká. Okrem iného tu vzniká nový priemyselný park
- nová cesta od križovatky I/51 odbočka k Tesco v smere na oblasť Párovce a ďalej smer Čáčov
- nový cestný most na ulici Štefánikova, ktorý pomôže prepojiť najväčšie sídlisko mesta s druhou časťou mesta SE, predovšetkým s centrom
- nové kruhové objazdy: križovatka pri cintoríne, križovatka I/51 a odbočka k Tesco

Ideálne by to malo byť aj s financiami SSC a TT VÚC, ale mesto je pripravené si to financovať aj samotné.

Obchvat Senice sa mal začať stavať v r. 2010 a dostavať v r. 2013-2014, mesto Senica by chcelo, aby SSC začala cestný obchvat stavať najneskôr v r. 2009. V súčasnej dobe sa pripravuje spracovanie kompletnej projektovej dokumentácie na základe územného plánu mesta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Návrhy na komplexne riesenie dopravnej situacie v meste SE

Odoslaťod PetoSEAmater » 16. Mar 2007 09:42

Do svojej osobnej fotogalerie som pridal dake obrazky. Koho to zaujima nech sapozrie.
Jedna sa o Návrhy na komplexne riesenie dopravnej situacie v meste Senica. Pripominam su to zatial len navrhy.
Mam aj spracovane navrhy na obchvat Senice ale je to v Acrobate a ma to cez 2MB. A neviem ci to uz mozem dat do eteru.
Zatial Cau
PetoSEAmater
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 7
Založený: 31. Jan 2006 09:31
Bydlisko: Senica

Mesto Senica - Správy

Odoslaťod Dialniciar » 21. Mar 2007 00:29

Mesto Senica upozorňuje na úplnú uzávierku cesty III/50010 do Čáčova - spojovacej z miestnou komunikáciou Železničná ulica, z dôvodu realizácie stavby "Odkanalizovanie mestských častí Čáčov a Kunov".

Úplná uzávierka sa uskutoční v dňoch 19. marca od 6. hod. do 13. apríla 2007 do 16. hod. Úsek bude riadne vyznačený dočasným dopravným značením, ktoré žiadame dodržiavať.

Za pochopenie a rešpektovanie dočasného dopravného značenia ďakujeme.

Zdroj: http://www.senica.sk/?page=article&aid=495
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Mar 2007 11:59

Rozpočet Senice trištvrte miliardy! :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6620

Do roku 2007 vstupuje mesto s rekordným rozpočtom vo výške 760,4 milióna korún. Je zatiaľ najvyšší v histórii samosprávy a bude použitý predovšetkým na investičné akcie. Tie sú však podmienené aj odpredajom majetku mesta.

Predaj majetku v rozsahu: 119 mil. SKK
Úver: 76 mil. SKK
Grant zo SARIO: 240 mil. SKK

Plat primátora Senice v tomto roku predstavuje sumu niečo cez 72 tisíc korún.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Apr 2007 09:17

V Senici rastie najväčšia fabrika na gumotextílie v Európe. Vedľa súčasného závodu Slovenského hodvábu buduje česká Kord Holding Company novú prevádzku za vyše 2 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6815

... firma sa stavia na nohy ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod touran » 17. Apr 2007 13:04

Zacpa na 3.mesiace.
Z dôvodu budovania kanalizácie v mestských častiach Senice Kunov a Čáčov budú v platnosti od 24. apríla dopravné obmedzenia, ktoré budú platné 3 mesiace.
Čáčov
Obchádzková trasa uzávierky cesty II/500:
Zo Senice v smere na Kúty po ceste I/51, III/05110 Rybky, III/05112 Smrdáky, Koválov, pokračovaním na II/500 Dojč - Kúty a opačne v smere od Kútov do Senica.

Úsek od objektu Kelcom (začiatok miestnej časti Čáčov v smere od mesta Senica) po križovatku s cestou III/50010:
- Do uzatvoreného úseku bude umožnený vstup vozidlám dopravnej obsluhy a autobusom SAD Trnava (spoje prímestskej dopravy a MHD - linka 2). Do dopravnej obsluhy budú patriť: obyvatelia uvedenej časti, majitelia firiem a prevádzok, ich dodávatelia a odberatelia, vozidlá zásobovania, služby komunálne a iné, sanitky, hasiči).
- Premávka v uzatvorenom úseku časti Čáčov bude pre vozidlá dopravnej obsluhy a autobusy SAD usmernená ako jednosmerná premávka v jednom jazdnom pruhu o minimálnej šírke 2,75 m a to:

a/ v smere od mesta Senica do Čáčova po ceste II/500
b/ v smere z Čáčova do mesta Senica po ceste III/50010 a miestna komunikácia Železničná ulica.

- Autobusové zastávky v uzatvorenom úseku cesty II/500 budú v časti Čáčov funkčné iba v smere Senica - Čáčov. Dve zastávky v smere z Čáčova do mesta Senica (Čáčov, mäsna a Čáčov, Jednota) budú počas celej doby uzávierky cesty nefunkčné – zrušené.
- Pre prímestské linky bude v časti Čáčov v obidvoch smeroch dočasne používaná iba zastávka - Čáčov, Horný koniec.
- Na miestnej komunikácii Priemyselná ulica sa nebude môcť parkovať v oboch smeroch.
- Z miestnej komunikácie Sadová ulica bude možný výjazd na štátnu cestu iba smerom doprava.

Kunov
Obchádzka časti Kunov v smere na Myjavu od Prietrže bude po ceste III/05116 (Štefánikova ulica), I/51(Hurbanova ulica), II/500 (Sotinská ulica) a opačne.
úsek od IBV Kunov po predajňu Potraviny:
Celý pracovný úsek cesty III/05117 bude zabezpečený úplnou uzávierkou cesty.
- Cez časť Kunov bude zakázaný prejazd vozidiel okrem dopravnej obsluhy, vozidiel SAD a vozidiel PD.

V súvislosti s uzávierkou cesty II/500 v Čáčove a III/05117 v Kunove budú upravené časové intervaly svetelnej signalizácie na križovatke v meste Senica podľa aktuálnej situácie.
touran
touran
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 22. Nov 2006 12:38
Bydlisko: SE

Odoslaťod touran » 17. Máj 2007 08:38

Štat pozastavil financovanie priemyselneho parku v Senici.
touran
touran
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 22. Nov 2006 12:38
Bydlisko: SE

Odoslaťod H16-85 » 02. Jún 2007 14:32

Mesto Senica je dnes úplne paralyzované.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 02. Jún 2007 14:54

H16-85 napísal:Mesto Senica je dnes úplne paralyzované.


Reálne zdržanie mestom je na I/51 20 minút zo Strany od Trnavy, 30 minút od Holíča. A to ráno od 7:20 do 8:00, od 14:20 do 17:30. Medzitým je zržanie menšie, ale stále značné. Mesto sa dostáva do hlásení rádia Expres. Aj sám primátor povedal verejne, že kým pred 1/2 rokom bola dopravná situácia zlá, dnes je kritická. Dôvodom je výstavba kanalizácie a rýchlo rastúce nové firmy v meste. Obchvat je nevyhnutný.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 12:11

Niekde som tu čítal, že Doprastav má v Senici nejaké aktivity v podnikaní. Neviem, či ešte má, ale mal v MČ Čáčov a aktívne staval celkovo skupinový vodojem, preto bolo vidno denne nákladné autá tejto firmy, aj osobné autá a dodávky. Bola to jediná investícia Doprastavu v regióne severné Záhorie.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2007 18:39

Obchvat sa v r. 2008-2009 začne stavať, SSC si ho zaradila do programu nových obchvatov. Celkové náklady sú odhadnuté na 950 mil. SKK bez DPH. Otvorenie obchvatu je naplánované na rok 2011-2012, dostavba na rok 2013 - dokončenie kanalizácie atď. Prvým rokom pôjde na obchvat suma 145 mil. SKK. Na obchvat sa už pripravuje europrojekt krytý štátom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod touran » 03. Sep 2007 09:09

Musime sa začať modliť.
touran
touran
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 22. Nov 2006 12:38
Bydlisko: SE

Odoslaťod aquila » 03. Sep 2007 09:12

2 dialniciar: absolutne nemozne a nie je to ani pravda. v roku 2008 az 2009 sa nic nezacne stavat v senici. nepomohlo ani lobovanie caplovica nic.

obchvat ak sa zacne stavat, tak az po roku 2012. a aj to je optimisticky scenar.

asi si to mylis s obchvatom holica, ktory sa ozaj zacne stavat este v tomto volebnom obdobi ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 493
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2007 10:35

aquila napísal:2 dialniciar: absolutne nemozne a nie je to ani pravda. v roku 2008 az 2009 sa nic nezacne stavat v senici. nepomohlo ani lobovanie caplovica nic.

obchvat ak sa zacne stavat, tak az po roku 2012. a aj to je optimisticky scenar.

asi si to mylis s obchvatom holica, ktory sa ozaj zacne stavat este v tomto volebnom obdobi ...


Holíč sa stavať bude rovnako ako Senica. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.

cron