Cestná sieť vo vzťahu k armáde

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 14:25

Dialniciar napísal:Čo sem pletieš Grécko :?: :roll:

Ale som rád, že Koksolam má podobný názor ako ja, teda, že zatvárať diaľnicu na viac pre vojenské cvičenie je holý nezmysel. Grécko nie je malá krajina na to, aby nemohli cvičenie presunúť niekam inam.

Ale ja som sa hypoteticky opýtal na príklade SR.


Lebo v Grecku sa kvoli cviceniu dialnica uzatvara, takze to priamo s tym suvisi. :wink:
SR na to proste na rozdiel od GR nema ziaden dovod, to som chcel povedat :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2006 14:31

Andrej napísal:SR na to proste na rozdiel od GR nema ziaden dovod, to som chcel povedat :)


Zatiaľ na to nemá dôvod. Mimochodom, cesty III. triedy sa práve v okrese MA pravidelne zatvárajú. :idea:

Sú tam závory, ale koľaje tam nenájdeš. :shock:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 14:40

Dialniciar napísal:
Andrej napísal:SR na to proste na rozdiel od GR nema ziaden dovod, to som chcel povedat :)


Zatiaľ na to nemá dôvod. Mimochodom, cesty III. triedy sa práve v okrese MA pravidelne zatvárajú. :idea:

Sú tam závory, ale koľaje tam nenájdeš. :shock:


Viem, ze kedysi sa zatvarala aj II/503 medzi Pernekom a Malackami. Dnes vsak uz neviem ani o tom, zeby sa zatvarala ktorakolvek cesta aj III. triedy. Byva to cez vikendy, alebo v noci?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Koksolam » 08. Dec 2006 00:45

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:
Andrej napísal:SR na to proste na rozdiel od GR nema ziaden dovod, to som chcel povedat :)


Zatiaľ na to nemá dôvod. Mimochodom, cesty III. triedy sa práve v okrese MA pravidelne zatvárajú. :idea:

Sú tam závory, ale koľaje tam nenájdeš. :shock:


Viem, ze kedysi sa zatvarala aj II/503 medzi Pernekom a Malackami. Dnes vsak uz neviem ani o tom, zeby sa zatvarala ktorakolvek cesta aj III. triedy. Byva to cez vikendy, alebo v noci?


No to je podla nocnych alebo dennych strelieb, alebo podla operativnych vyjazdov techniky, popripade podla toho, co armada skusa 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 08. Dec 2006 10:14

Koksolam napísal:
Andrej napísal:
Dialniciar napísal:
Andrej napísal:SR na to proste na rozdiel od GR nema ziaden dovod, to som chcel povedat :)


Zatiaľ na to nemá dôvod. Mimochodom, cesty III. triedy sa práve v okrese MA pravidelne zatvárajú. :idea:

Sú tam závory, ale koľaje tam nenájdeš. :shock:


Viem, ze kedysi sa zatvarala aj II/503 medzi Pernekom a Malackami. Dnes vsak uz neviem ani o tom, zeby sa zatvarala ktorakolvek cesta aj III. triedy. Byva to cez vikendy, alebo v noci?


No to je podla nocnych alebo dennych strelieb, alebo podla operativnych vyjazdov techniky, popripade podla toho, co armada skusa 8)


Je to presne tak ako píše Radoslav, je to v rôznu dobu a nejde to podľa počasia. 8)

Noc, deň, sviatok, prázdniny, pracovný deň ... kedykoľvek v rozmedzí 2h-7h. A tiež ide o bezpečnosť, lebo riziko zasiahnutia tam je. Veď tam je okrem iného zákaz fotografovania, zastavenia bez povolenia, zákaz vstupu aj vjazdu do lesa s výnimkou tých, čo majú povolenie. Dokonca ani hubári s povolením (nie som hubár a nemám povolenie) nemôžu vojsť kamkoľvek.

A podobne sa deje na viacerých miestach SR, ale väčšinou sú to cesty III. triedy, výnimočne cesta II. triedy, ale v žiadnom prípade nie D/RC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Feb 2007 11:01

SSC vyčlenila v r. 2007 na splnenie cieľov v oblasti obrany štátu na cestnú sieť sumu celkovo vo výške 19 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 28. Feb 2007 12:00

Cesta z Presova do Kapusian bola stavana tak, aby mohla sluzit aj ako pristavacia plocha pre lietadla. Vedlajsim efektom je, ze tam mame krasnu stvorprudovku :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 02. Mar 2007 16:55

teoretik napísal:Cesta z Presova do Kapusian bola stavana tak, aby mohla sluzit aj ako pristavacia plocha pre lietadla. Vedlajsim efektom je, ze tam mame krasnu stvorprudovku :)


To som ani nevedel a ja som si vždy myslel, že to je predovšetkým elegantne riešený vstup do mesta ... mimochodom aj preto sa úsek R4 PO-Svidník plánuje riešiť ako posledný, respektíve ako posledné.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

História

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 12:05

Cesty sa začali výrazne rozvíjať už v minulosti, najviac v časoch Rímskej Ríše. Vtedy bolo potrebné stanoviť čo najlepšie trasy pre prechod vojsk tak, aby sa doba pochodu čo najviac skrátila. Légie stavali cesty počas mieru a cesty sa stavali častokrát veľmi premyslene, aj so systémom kanalizácie, vymeriavali sa, presne sa ukladal kameň atď.

Druhýkrát v histórii sa stali cesty znovu významné pre armádu a to v Nemecku počas vlády Adolfa Hitlera, ktorý cesty vnímal ako nástroj spájania Európy. Taktiež sa postavila za jeho vlád prvá diaľnica na svete so všetkými modernými parametrami, ako napríklad odpočívadlá, ktoré neboli ani v USA ani v Taliansku.

Zároveň s Nemeckom boli v obraze aj cesty v Rusku. Tu sa však narozdiel od Nemecka či Rímskej Ríše cesty stali nástrojom obrany, t.j. Rusko svoje cesty výrazne nemodernizovalo ani nestavalo, pretože práve zlá cestná sieť dokázala úspešne zastaviť nepriateľa.

Dnes existuje 62 štátov, v ktorých najviac km ciest postavili práve vojaci. Či už vojaci OSN alebo NATO, tak aj vojaci jednotlivých štátov. Na prvých miestach sú štáty Afriky (Somálsko, Sudán, Nigéria, Konžská Demokratická Republika atď.), nasleduje Latinská Amerika (Honduras, Nikaragua, Kuba atď.), Ázia (Afganistan, Irán, Irak atď.) a to aj s pomocou vojenskej techniky - stroje, aj s pomocou samotných ľudí - vojakov, ktorí tieto stroje vedia ovládať a pracujú prakticky zadarmo (stále za ten istý žold). V samotnej Európe dominuje na prvom mieste Nemecko, pretože v pôvodných koridoroch ciest a diaľnic s pôvodnými stavebnými prvkami dnes ide cez 9.500 km cestnej siete.

Dnes existujú štáty, v ktorých sa v armádach dokonca špecializujú celé jednotky len na obnovu cestnej infraštruktúry. Tá je totiž rýchlo postaviteľná, pre armádu ideálna a najlacnejšia (technika, ľudia) a pre dané krajiny najdostupnejšia. Špeciálne jednotky sú v armádach: USA (rozsiahle rekonštrukčné programy sú dnes v Iraku a v Afganistane), Kanada, Čína, Holandsko.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 18:22

Na svete existujú krajiny, ktoré už pri výstavbe cestnej infraštruktúry myslia na jej deštrukciu na tých správnych miestach (mosty, 4x pás 200m rovného úseku po šírke 200m, aby boli nerovnosti terénu aj tesne vedľa cesty) a aj keď sa zmenili niektoré zvyky, tak pôvodná práca zostala.

Čo sa zmenilo je, že už nie sú pri cestách mínové polia. Totiž ak sa cesta poškodí, tak sa len málokedy obnovuje na pôvodnej trase (najprv by sa musela celá skontrolovať odmínovačmi, či nezostala nejaká nálož niekde), ale sa snaží ženijné vojsko stavať paralelne 50-200m od pôvodnej trasy a práve do týchto miest, kam už nestačili sabotážne kobercové nálety (iné nálože) sú mínové polia, ktoré protivníka zastavia na dlhšiu dobu.

Dodnes sa ale v mnohých štátoch stavia tak, že cesta už má v plánoch vyznačené miesta, kam sa v prípade nutnosti bude dať uložiť nálož, ktorá cestu výrazne poškodí a to tak, že nebude ľahká jej obnova ani výstavba inej trasy blízko - a ak aj ano, tak tu sa práve zvyknú umiestniť míny a to, či sa to už nerobí alebo ano, je ťažko povedať - samozrejme týka sa to neobývaných rozsiahlych oblastí sveta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 18:40

Čo sa robí ešte aj dnes veľmi často je "klam zraku". Dnes sú síce všade možnosti vyspelých armád vidieť všetko cez neviditeľné lietadlá, ale existujú cesty, ktoré nie sú pravými a neunesú ťažké stroje, i keď tak vyzerajú.

Týka sa to ťažkých hornatých terénov v silne vlhkom prostredí. Pralesy, rozsiahle lesy, niekedy však aj močiare, púšte. Ona sa síce postaví cesta cez prales - spevní sa podklad, nasype sa kus materiálu a položí sa asfalt. Následne tu premávajú autobusy, sem-tam nákladné auto a niekoľko osobných áut. Na prvý pohľad je teda cesta super. Ba dokonca ako sa región rozvíja, vidieť tu presuny ťažkých strojov (no a ak teoreticky sú to stroje nejakej zahraničnej firmy - kde tak asi končia tieto údaje) ... lenže keď dôjde armáda, čo znamená pásy, obrnené ťažké transportéry, desiatky za sebou, tak takáto cesta mimoriadne silno zaťažená už v prvom dni má za sebou zásadné zmeny - jej podložia zoslabnú vplyvom bahna naokolo a vzniknú vzduchové bubliny, prázdne diery pod asfaltom, ktorý po druhom dni na niektorých miestach sa nie že popraská, ale rovno sa prepadne a vzniká jama hlboká 20-30 cm:

- ak nejde pechota, tak si to nikto ani nevšimne a jama sa zásadne rozširuje a vo vlhkom prostredí ak naprší silnejšie, čo môže byť napr. 4 dni nič a potom deň dážď, tak tu sa vytvorí silná trhlina na šírku cesty a vznikne tu vodný tok (pretože kanalizácia tu nie je a stavba celkovo bráni prietoku v prírode) - a zrazu je to problém, v strede lesa poškodená cesta, nepriechodná pre kolesové vozidlá a už len krátkodobo priechodná pre pásové vozidlá (ešte silnejšie poškodenie), v pralese nie je ľahké to opraviť (nedostatok kameňa, štrku atď.), teraz si predstavte, že prešla armáda za 7 dní a skolabuje dopravno-logistická tepna :shock:

- ak ide aj pechota, tak sa príde skôr na problém. Problém to je, pretože buď sa bude musieť zistiť prieskumom (rozobratie cesty na danom mieste), či to je len lokálne poškodenie alebo nie a je taká celá napr. 400 km cesta (priama skratka, naokolo by to bolo napr. 1200 km). Alebo sa to zisťovať nebude a cesta sa opraví - zasype sa nejakým materiálom. Pontón sa tu nedá rozložiť, lebo jeho váha by spôsobila prepadnutie aj dobrej cesty.

A tak vznikajú výrazné zdržania, nehovoriac o tom, že presun bol rýchly, ale zásobovanie zoslabne a spomalí sa, čo môže znamenať ešte aj problémy partizánskych útokov na konvoje priamo z lesa. Taktiež takéto cesty nie sú bezpečné, pretože kedykoľvek počasie môže zapríčiniť pád stromov na cestu atď.

Močiare - sú štáty, kde sa postavia veľmi dobré cesty aj cez močiare sa tam dá ísť armádnou technikou. Ale v mapách sú zaznačené miesta, kadiaľ sa má ísť presne (napr. len jednou stranou) a ak sa ňou nejde, tak tá druhá neunesie ťažkú techniku, postupne sa odlomí a odlomí sa do močiara tak, že strhne aj kúsok dobrej cesty. Tak sa totiž dá stavať, ak vhodne umiestnite pláty železa do cesty. A teraz si predstavte močiare, výraznú len napr. 210 km skratku namiesto okolo ísť po 740 km cesty a že sa vám toto stane nie na jednom, ale na 4 miestach. Znovu je to silný problém a len ťažko riešiteľný - jedine ženisti, ale to už je zdržanie a napr. hroziace letecké útoky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 19:05

Najrýchlejšia výstavba cesty na svete:

Armáda jednej veľmoci dokázala postaviť denne 250 km vysokokvalitnej cesty so silným podložím, odolnými vrstvami proti mrazu, zároveň sa robili protipatrenia a doplnky - ako odpočívadlá slúžia dnes (lokálne miesta na doplnenie paliva), kanalizácia tam, kde hrozila spodná voda, vykácanie stromov, kde hrozil ich pád na cestu, výstavba zábran proti pádom skál na cestu, cesta samotná bola hotová tak ako bol plán - 7 dní. Neuveriteľných ďalších 6 mesiacov sa upravovalo okolie a keď hrozba vojenského konfliktu pominula, obnovila sa najvrchnejšia vrstva cesty a dostavalo sa ešte 200 km, no táto výstavba trvala ďalších 6-8 mesiacov. Je zaujímavé, že tam, kde sa cesta stavala, nikdy nakoniec žiadna vojna nebola. Cestu stavalo denne takmer 6.000 vojakov. Dnes má klasické parametre 1+1 pruh, k tomu široké krajnice.

Táto výstavba bolo neuveriteľné snaženia sa, pôvodný rozpočet sa prekročil o 150%, ale po ceste sa nakoniec dostalo na miesto určenia prvých 20.000 vojakov s technikou, cesta bola dobre opevnená a chránená a možnosti denného doplnenia vojakov boli samozrejme oveľa vyššie. Predtým na dané miesto žiadna cesta neišla, respektíve len veľmi komplikovane a rôznymi obchádzkami.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 09. Máj 2007 08:38

250 km denne? Nejde o preklep?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2007 11:40

B; napísal:250 km denne? Nejde o preklep?


Nie. Realita. Výstavba cesty na Aljašku. 8)

Ako hovorím, bolo to enormné úsilie: tam keď sa začalo, tak rozostavaných bolo non-stop na 400-500 km, takže ten postup bol naozaj silný, neuveriteľný pohyb áut a ľudí. Cestu stavalo 6.000 vojakov, ďalších 500 tvorilo zásobovanie (strava atď.).

Cesta musela do 7 dní stáť, do 10 dní sa muselo dostať na miesto určenia 20.000 vojakov s technikou a do 6 mesiacov už malo existovať celé spojenie, zabezpečené a dané miesta prístupné.

Odstrelenie skál, následné rozdrvenie, upravenie a následný odvoz na dané miesta. Zemné práce prebiehali veľmi intenzívne - naraz celé pásy, hneď za tým ďalšie a ďalšie vrstvy, medzitým stále inžinieri, premeriavanie, dopĺňanie nafty.

Podotýkam, že cesta sa stavala 24h denne. Zabezpečené bolo osvetlenie, stále prístupná elektrická energia atď.

Vojak má zásadnú výhodu oproti inému robotníkovi. Vojak, ak už ovláda, tak viacero strojov naraz. Je disciplinovaný a pracuje naozaj výkonne aj ručne. Poslúcha rozkazy, neodvráva. A dokáže stáť na nohách 14 hodín s jednou hodinovou prestávkou bez problémov aj dva mesiace. Kam sa nedostal stroj, tam prišlo doslova 100 vojakov s lopatou. Kam sa dostal stroj s kameňom a nedostal bager, ktorý by to vyložil, tam prišlo 30 vojakov s lopatami ... kde došla nafta do strojov, tam sa nasadili ručné premiestňovania barelov so sudmi ... ďalšia obrovská výhoda armády je tá, že prebiehala neustála kontrola zhora (zo vzduchu), takže sa videlo, kde je aký problém a kde treba viac úsilia. A v armáde neplatí: nedá sa. Musí sa dať do dňa všetko.

Tá cesta mala dodnes opravenú len vrchnú vrstvu. A zrejme by sa dnes takto nestavala, ona vydrží všetko a ešte veľmi dlho, len po nej prakticky nič nejazdí.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 09. Máj 2007 11:54

Dialniciar napísal:
B; napísal:250 km denne? Nejde o preklep?


Nie. Realita. Výstavba cesty na Aljašku. 8)


A mohol by si nam aj napisat, o ktoru cestu sa to jedna? Ked uz sa tu o tom bavime.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2007 10:17

Nevedko napísal:
Dialniciar napísal:
B; napísal:250 km denne? Nejde o preklep?


Nie. Realita. Výstavba cesty na Aljašku. 8)


A mohol by si nam aj napisat, o ktoru cestu sa to jedna? Ked uz sa tu o tom bavime.


Nemohol. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 10. Máj 2007 11:36

Dialniciar napísal:Nemohol. :idea:


Skoda. Tvoja.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Jurislav » 03. Jún 2007 19:07

teoretik napísal:Cesta z Presova do Kapusian bola stavana tak, aby mohla sluzit aj ako pristavacia plocha pre lietadla. Vedlajsim efektom je, ze tam mame krasnu stvorprudovku :)
Fiha, to som nevedel. Videl som vsak raz v telke dokument, ze na Kube su casto cesty sirky na tak 5+5 pruhov, hoci intenzity su ako pre sirsiu cestu 1+1. Vysvetlenie: v pripade invazie by posluzili ako pristavacie drahy pre lietadla.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 03. Jún 2007 19:09

Schvalne pisem "na tak 5+5 pruhov", lebo ciary nejak nebolo vidno. Zisli by sa namalovat :D
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 03. Jún 2007 20:23

Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Cesta z Presova do Kapusian bola stavana tak, aby mohla sluzit aj ako pristavacia plocha pre lietadla. Vedlajsim efektom je, ze tam mame krasnu stvorprudovku :)


To som ani nevedel a ja som si vždy myslel, že to je predovšetkým elegantne riešený vstup do mesta ... mimochodom aj preto sa úsek R4 PO-Svidník plánuje riešiť ako posledný, respektíve ako posledné.
Zaujímavé...štvorprúdovka ide po Kapušany, ale ako posledný sa rieši úsek až po Svidník...trošku rozdiel 6km vyriešených, ale odkladaných 55km :!:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod konstrukt » 03. Jún 2007 20:33

Niekde na považí je postavený asi úsek D1 Nemšová-Ladce s betonovými zvodidlami, ktoré sa odstránia a diaľnica sa použije ako letisko vo výnimočných prípadoch.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Andrej » 03. Jún 2007 20:58

doprastavak napísal:Niekde na považí je postavený asi úsek D1 Nemšová-Ladce s betonovými zvodidlami, ktoré sa odstránia a diaľnica sa použije ako letisko vo výnimočných prípadoch.

Zrejme myslis usek Horna Streda - NM, tam je cca 3 km dlhy usek, ktory sluzi ako zalozne letisko. Je tu zaroven aj sirsi nasyp a mosty. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod konstrukt » 03. Jún 2007 21:09

Andrej napísal:
doprastavak napísal:Niekde na považí je postavený asi úsek D1 Nemšová-Ladce s betonovými zvodidlami, ktoré sa odstránia a diaľnica sa použije ako letisko vo výnimočných prípadoch.

Zrejme myslis usek Horna Streda - NM, tam je cca 3 km dlhy usek, ktory sluzi ako zalozne letisko. Je tu zaroven aj sirsi nasyp a mosty. :)
Presne toto som myslel, len som si nevedel spomenúť názov toho diaľničného úseku.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod i15 » 03. Jún 2007 21:12

Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Cesta z Presova do Kapusian bola stavana tak, aby mohla sluzit aj ako pristavacia plocha pre lietadla. Vedlajsim efektom je, ze tam mame krasnu stvorprudovku :)


To som ani nevedel a ja som si vždy myslel, že to je predovšetkým elegantne riešený vstup do mesta ... mimochodom aj preto sa úsek R4 PO-Svidník plánuje riešiť ako posledný, respektíve ako posledné.
Zaujímavé...štvorprúdovka ide po Kapušany, ale ako posledný sa rieši úsek až po Svidník...trošku rozdiel 6km vyriešených, ale odkladaných 55km :!:


A hlavne, severny obchvat Presova by mal koncit az pri Kapusanoch a ten sa bude stavat medzi prvymi.
To, ze ta cesta bola stavana ako letisko viem len z rozpravania miestnych, ale kedze je prakticky dokonale rovna (vyskovo aj smerovo) a vedla sa nachadza polne letisko, niet o com pochybovat :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 18:52

Jurislav napísal:Schvalne pisem "na tak 5+5 pruhov", lebo ciary nejak nebolo vidno. Zisli by sa namalovat :D


Na Kube sa neobnovuje prakticky vôbec vodorovné dopravné značenie. Je to o "sile zvyku", že sa vie, ako sa má jazdiť.

Podobná situácia je však tiež na mnohých diaľniciach v USA, kde síce je naznačené tenkými bielymi/žltými prerušovanými čiarkami (trošku dlhšie ako len bodka), kde je jazdný pruh, ale súvislé klasické dopravné značenie to nie je. Je to často na mestských okruhoch.

Vodorovné dopravné značenie však tiež nie je už asi 1/2 roka spravené na opravených úsekoch na I/51 na Slovensku ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.