Moderátor: Moderátori
Nevedko napísal:Toto vsetko su uz odtajnene informacie?
B; napísal:Cez Lafranconi sa da dostat tankom aj do Madarska.
A to je dokonca spojenec -NATO resp. bol Varsavska zmluva.
Taketo informacie asi uz nie su take horuce lebo sa vyrazne zmenil
sposob vedenia boja, kde pozemne operacie a presuny nie su prvorade.
Moj odhad
Dy napísal:Ako zničiť cestu
Je jasné, že cesta sa nedá zničiť ľahko a jednoducho. Nedá sa prakticky zničiť súvisle v celej dĺžke. A nemala by sa ničiť kdekoľvek, pretože nielenže sa bude dať ľahko opraviť, ale dala by sa aj posunúť, teda ženijná armáda by postavila pár panelov, zaliala betónom a ako dočasné riešenie by to išlo hneď vedľa krátera v pôvodnej ceste a toto poškodenie by sa naviac následne opravilo. Takže ako zničiť cestu
Nijako. Naozaj, cesta nemusí byť zničená. Podstatné je cestu vyradiť z funkčnosti. A nemala by byť zničená ani preto, že víťaz vojny bude potrebovať výborné zásobovacie línie atď.
Takže ako znefunkčniť úlohu cesty
Poškodiť ju na jej najzraniteľnejších miestach. To sa robí nasledovne:
1. Treba poškodiť súvislé min. 2 cestné mosty za sebou a časti cesty medzi nimi. Bez ohľadu na to, či mosty idú ponad rieku alebo samotný terén cesty. Ideálne je vhodné spraviť nálety do okolia tejto cesty v danom úseku.
Toto zabezpečí, že cesta bude výrazne poškodená a v praktickom prevedení nepoužiteľná a len veľmi ťažko rýchlo opraviteľná.
2. Samozrejme, niekde sa cestné mosty nenachádzajú, cesta sa nachádza v rovinatom teréne. V tomto prípade treba účinne poškodiť min. 1 km cesty na jej dĺžku a min. 100 metrov do šírky a to pravidelne každých 5 km na danej ceste min. 2x za sebou a znovu zopakovať po ďalších 10 km. Toto znovu spôsobí obrovské ťažkosti pri používaní danej cesty a jej oprava sa bude musieť zvážiť - či ju opraviť alebo postaviť paralelne dočasnú inú cestu, napríklad položením štrkových a cementových zmesí na polia.
A Koksolam, ďakujem za doplnenie. Ale v praxi platí približne to, čo som povedal: použiteľných tankov je po 10 tis. kusov a v prípade EÚ to asi bola celá EÚ (ešte bez 10 nových členských krajín), je to však OT, ja som to uviedol len ako reakciu na predchádzajúci príspevok.
Koksolam napísal:Podobnu taktiku bolo mozne sledovat pri naletoch izraelskeho letectva na juzny Libanon, premyslenu destrukciu infrastruktury
B; napísal:Dy napísal:Po porade s adminom tu táto téma zostáva.
Som rad, tema je medziodborova, ale podla mna zaujimava.
Aj "navody" ako znicit cestu - dufam, ze to necitaju nepovolani.
B; napísal:Cesta = jeden odbor
Armada = druhy odbor
Cestná sieť vo vzťahu k armáde - medziodborova tema
(podla vzoru biofyzik - medziodborove studium)
Autor asi chcel napisat, ze sa tu nebude diskutovat iba o cestach ale aj o tankoch.
Dy napísal:Extra pozornosť sa venovala cestným mostom.
Tie sa delili len do dvoch kategórii:
1. Mosty, ktoré boli postavené na veľké zaťaženie: tanky, ťažké vojenské stroje.
Teda konkrétne na záťaž, ktorá je naozaj veľká, súvislého charakteru, pomaly sa presúvajúca, spôsobujúca výrazné otrasy a vibrácie. Zároveň bola pri týchto mostoch vypracovaná alternatíva premostenia s pomocou prác ženijného vojska, teda konkrétne bolo potrebné vypracovať plán ako rýchlo postaviť druhý podobný most. Tieto mosty mali automaticky vypracované miesta, kde ich bolo možné chrániť pred nepriateľskou armádou.
2. Mosty, ktoré mali byť zničené.
V prípade, že existuje významná cesta v armádnom zmýšľaní, tak je potrebné si uvedomiť, že vyhodiť ju do vzduchu ešte neznamená zastaviť aj postup nepriateľa. Ideálne je poškodiť cestu v takom mieste, kde nie je možný priamy prechod s celou vojenskou technikou, čo znemožní napríklad zásobovanie. Takýmito miestami sú jednoznačne cestné mosty. Existoval zoznam, ktoré mali byť zničené skôr ako sa k nim dostane nepriateľ. Nie je samozrejme možné zničiť všetky mosty naraz, ale ak sa zničia alebo výrazne poškodia viaceré cestné mosty na tej istej ceste, tak je to vážna prekážka pre nepriateľské vojsko. Vedľajšie cesty boli v horšom stave, nebolo potrebné sa extra venovať takýmto mostom. Ide o čas.
wazari napísal:ministerstvo obrany dalo na pripomienkovanie material (na tyzden)
Návrh Dlhodobého plánu prípravy a rozvoja podpory obrany štátu s výhľadom do roku 2015
http://www.mosr.sk/pripomienkove-konania
je tam aj o dopravnej infrastrukture cosi
Dy napísal:wazari napísal:ministerstvo obrany dalo na pripomienkovanie material (na tyzden)
Návrh Dlhodobého plánu prípravy a rozvoja podpory obrany štátu s výhľadom do roku 2015
http://www.mosr.sk/pripomienkove-konania
je tam aj o dopravnej infrastrukture cosi
wazari,
a kde presne
Dy napísal:wazari napísal:ministerstvo obrany dalo na pripomienkovanie material (na tyzden)
Návrh Dlhodobého plánu prípravy a rozvoja podpory obrany štátu s výhľadom do roku 2015
http://www.mosr.sk/pripomienkove-konania
je tam aj o dopravnej infrastrukture cosi
wazari,
a kde presne
Dialniciar napísal:Ako by ste vnímali, keby bolo na Slovensku nejaké väčšie armádne cvičenie a z bezpečnostných dôvodov by v priebehu 2 mesiacov bola napríklad diaľnica D1 na jednom úseku dlhom 10 km alebo aj R1 zavretá nesúvisle za sebou 15 dní
Dialniciar napísal:Ako by ste vnímali, keby bolo na Slovensku nejaké väčšie armádne cvičenie a z bezpečnostných dôvodov by v priebehu 2 mesiacov bola napríklad diaľnica D1 na jednom úseku dlhom 10 km alebo aj R1 zavretá nesúvisle za sebou 15 dní
Andrej napísal:V SR prechadza dialnica vojenskym uzemim len v okoli MA, aj to tusim len okrajovo. Keby sa D2 uzavrela v useku MA-Kuty, nebola by to az taka katastrofa.
D1 si ozaj neviem predstavit na ktoromkolvek useku BA-ZA, mozno na Liptove alebo pri useku PO-KE by sa to dalo prezit. R1 kedze nema kvalitnu nahradu tak tam je to vlastne nemyslitelne (mozno okrem ZV-BB).
GR ma na to uzavretie zrejme ine dovody, SR nehrozi snad ziaden podobny konflikt.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.