I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 26. Aug 2007 22:49

stale si myslim, ze pes je zakopany niekde v Teplicke nad Vahom...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 27. Aug 2007 08:49

teplicka nad vahom by potrebovala skor D3 ako I/18 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 27. Aug 2007 09:04

Ja neviem... 1 rok komplikovane rozsirovat cestu, ktora bude plnit svoj ucel 3 roky? A vsetky tie cachre-machre okolo sa mi proste zdaju divne...
Mimochodom, nema KIA nejakych dodavatelov smerom na vychod? Ak nie, tak ok...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 27. Aug 2007 09:14

no nejaky by sa nasli.. ale je zopar firiem, ktore maju nejake veci v martine/vrtukach a nutne to potrebuju cim skor rozbehnut.. mali dialnicu slubenu uz v roku 2005 a stale nist ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sezbrzni » 27. Aug 2007 09:26

johhan napísal:No "pekné" nie som s toho nejako nadšený - a myslím že aj keď je rozpočtovaných 1,5 mld - minimum je 2 mld. Aj ten dendrologický prieskum hovorí o zničených drevinách za pol miliardy - plus komplet zničený ľavostranný breh Váhu.


... nestoji to za to...
suhlasim s 2+1 resp 1+2, natiahnut siete, atd. urcite nie 2+2 ...

ked sa pozriem ako sfusovali vyjazd D2 za Sitinou (smer MA) na Dubravku/Lamac na I/2, tak MUK Strecno sa mi zda tiez zbytocne
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod fh » 27. Aug 2007 09:39

aquila napísal:no nejaky by sa nasli.. ale je zopar firiem, ktore maju nejake veci v martine/vrtukach a nutne to potrebuju cim skor rozbehnut.. mali dialnicu slubenu uz v roku 2005 a stale nist ;)


A VW v Martine tiež už čaká dosť dlho. Ono rozvoj v Turci by šiel raketovo hore. Je to dobrý priestor na investície a tie sú silne pribrzdené, lebo sa čaká a čaká.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod pablito » 27. Aug 2007 10:01

Pokial viem tak VW uvazuje o velkej inversticii v Martine...
Malo by ist o nejake vyznamne rozsirenie toho vyribneho zavodu co tam uz je...
Ale podla mna toto rozhodnutie Fickovej vlady je zalozene cisto na zvysovani popularity... :roll:
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod aquila » 27. Aug 2007 10:03

tam neni len VW .. ale viacero nemeckych firiem, tam zatial "cusi" a (ne)trpezlivo cakaju .. ked sa tam dovedie dialnica, tak v martine/vrutkach bude iny boom... tam by sa aj nejake nehnutelnosti oplatilo kupit :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sven » 28. Aug 2007 21:00

Lepsia infrastruktura by mohla byt konkretne pre VW v MT impulzom, fabrika ani zdaleka nefunguje na 100 % svojich vyrobnych kapacit. Mozno to by mohlo suvisiet s moznou velkou investiciou VW v MT, ako spominal pablito. Alebo nemci zacali doverovat ficovi :)
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod Tomas PO » 31. Aug 2007 09:22

Milos napísal:
aquila napísal:otazka je ci to stoji za to :roll: .. hlavne ked to po dostavbe tunela zrejme dopadne ako terajsia stara cesta smerom do ziliny od BA .. temer prazdna


Odpoveď znie - nestojí to za to, aspoň podľa mňa nie. Ale opatrenia na zvýšenie priepustnosti a bezpečnostné opatrenia jednoznačne urobiť treba - 2+1 , 1+2 pruhy, na miestach, kde sa blíži zmena počtu jazdných pruhov, treba dať veľmi výrazné najlepšie po okrajoch krikľavou farbou zvýraznené vodorovné aj zvislé dopravné značenie, natiahnuť ochranné siete proti padaniu skál, ako je to na iných podobných úsekch atď.

Ono to zato stoji, lebo konecne bude v SR aspon kvalitny jeden usek paralelny s D, kde v pripade akehokolvek problemu Visnoveho moze byt doprava presmerovana. Aj ked samozrejme v sucasnosti su priority urcite inde...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 31. Aug 2007 09:31

aquila napísal:2 miro: PP bude nastastie najneskor za rok aj pol vyrieseny .. s PO sa to dost zlepsi po nabreznej

Nabrezna bude dokoncena v nedohladne, ved este sa stale nepracuje ani na dokonceni prvej etapy. Polka prvej etapy je sice hotova uz niekolko rokov, ale je to usek uprostred nicoho a tak ju vyuzivaju iba miestni. Druha polka prvej etapy sa konecne zacala stavat pred mesiacom, ale iba na polovicke useku (tie iste majetkove problemy trvajuce uz 10 rokov). Ak sa predsa len podari na buduci rok, ci v r. 2009 dostavat tuto prvu etapu, stale ostane velka cast tranzitu vedena cez mesto. Ja som sa aj na otvorenie tejto prvej etapy pozeral optimisticky, z lepsimi vyhliadkami pre Presov, ale treba si uvedomit, ze velke percento IAD pouzivajucu Nabreznu budu tvorit domaci, nakolko by to bol prvy kvazi mestsky okruh spajajuci dve najvacsie sidliska a ine dolezite meststke casti. Takze sa na to az tak velmi tesit netreba, navyse neopominajuc fakt, ze vsade budu prechody a nie podchody ci nadchody, mnozstvo semaforov riesenych blbym presovskym sposobom cervenej vlny.
A napokon, Presov odbremeni az R4, problem je totiz v tranzite sever-juh a nie zapad-vychod (juh na KE).
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 03. Sep 2007 09:44

tak, ziadne PPP na tomto useku nebude :)

Zmena nastane aj v tom, že súčasnú cestu prvej triedy za Žilinou nebudú rozširovať súkromní koncesionári v rámci PPP projektov, ale štát, ktorý cestu vyradil zo zoznamu súkromných diaľnic. Rozšírenie a úpravu vyše 20 kilometrov cesty za vyše dve miliardy bude financovať bez pomoci súkromných partnerov.


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7826
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 03. Sep 2007 09:47

takze z toho bude tunel a naklady nebudu 2 miliardy ale aspon 4 az 5 ;) tesime sa
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 03. Sep 2007 09:58

aquila napísal:takze z toho bude tunel a naklady nebudu 2 miliardy ale aspon 4 az 5 ;) tesime sa


Uz sa tesim na tie vyluky s obchadzkou cez Terchovu... koho napadlo, aby toto financoval stat? Ved je uplne logicke, aby bolo v zaujme sukr.investora robit aj tuto cestu :x
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 03. Sep 2007 10:00

asi nenasli nikoho, kto by to postavil za pol miliardy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sergej » 03. Sep 2007 10:07

No, nakoniec to dopadne tak ako sme chceli - urobi sa 2+1 resp. 1+2 na tych usekoch, kde sa to da takmer bez bagra, priroda sa nicit nebude a vsetci budu spokojni...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 03. Sep 2007 10:13

Sergej napísal:No, nakoniec to dopadne tak ako sme chceli - urobi sa 2+1 resp. 1+2 na tych usekoch, kde sa to da takmer bez bagra, priroda sa nicit nebude a vsetci budu spokojni...

Kiez by... pride mi divne, ze chcu vyclenit peniaze na to, co vedia, ze takmer ziaden uzitok neprinesie
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sorgo » 03. Sep 2007 15:09

Sergej napísal:No, nakoniec to dopadne tak ako sme chceli - urobi sa 2+1 resp. 1+2 na tych usekoch, kde sa to da takmer bez bagra, priroda sa nicit nebude a vsetci budu spokojni...


Ja dufam, ze to bude tak...

Nechcime to ale zakriknut...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2007 10:34

Jarda napísal:To rozšíření není plánováno megalomansky, ale jsou tam místa, kde bude metr stát miliony.


Dnes 1 km cesty I. triedy stojí cca. 50 mil. SKK. Na úplnej rovine bez vodných tokov a iných prekážok. Čokoľvek, akákoľvek menšia prekážka a už to ide do miliónov. Takže na takomto úseku rozšíriť existujúcu cestu na dvojnásobok kapacity je naozaj reálne, že čo meter, to milióny SKK.

Ono je to pekné. Ja som na SVK nebol a keď som sa vrátil, už je zase ticho k tomuto návrhu. Pričom ja som dávno hovoril, že by bolo vhodné cestu rozšíriť ešte pred výstavbou D1, nakoľko po D1 už sa to rozširovať nebude.

Viedli by tu 2 dobré cestné tepny, spolu miesto 2 pruhov až 8 pruhov. Jasné, už dnes sú potrebné 4, ale kapacita by bola vyriešená, aj kvalitná paralelná cesta v prípade potreby.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 18. Okt 2007 19:56

stale si osobne myslim, ze rozsirovanie tohto useku na 2+2 je doslova barbarstvo.. ale bo co uz ... na slovensku je to tak ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 18. Okt 2007 21:54

aquila napísal:stale si osobne myslim, ze rozsirovanie tohto useku na 2+2 je doslova barbarstvo.. ale bo co uz ... na slovensku je to tak ..

plny suhlas, navyse rozsirovanie bude tiez istu dobu trvat, a tak tych par rokov, ktore este nebude spravene Visnove nie ze zlepsi, ale zhorsi. Kludne by stacili tie najmensie upravy pri zosuvajucich sa svahoch a tam kde sa da tak premalovat na 2+1
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sorgo » 19. Okt 2007 07:03

Andrej napísal:
aquila napísal:stale si osobne myslim, ze rozsirovanie tohto useku na 2+2 je doslova barbarstvo.. ale bo co uz ... na slovensku je to tak ..

plny suhlas, navyse rozsirovanie bude tiez istu dobu trvat, a tak tych par rokov, ktore este nebude spravene Visnove nie ze zlepsi, ale zhorsi. Kludne by stacili tie najmensie upravy pri zosuvajucich sa svahoch a tam kde sa da tak premalovat na 2+1


Aj ja 100% suhlasim s tymto nazorom. Jedine co mozme dufat je, ze napokon "dakto dostane rozum" a spocitaju si 2+2 (obrazne).
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 29. Okt 2007 23:38

aquila napísal:stale si osobne myslim, ze rozsirovanie tohto useku na 2+2 je doslova barbarstvo.. ale bo co uz ... na slovensku je to tak ..


Prečo barbarstvo :?: :roll:

Veď sa len zasiahne trošku do hôr. Nič enormné. Barbarstvo budú zárezy v rámci diaľnice. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 29. Okt 2007 23:51

dialniciar, to nebude troska, ale dost.. kazdy kto tadial isiel, vie ze to bude zasah ako svina.. vsak aj teraz stoji velka cast tohto useku na estakadach a to je len polprofil ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 30. Okt 2007 00:02

Na estakádách toho zatím moc není, ale na dost dlouhých úsecích jsou to zářezy do prudkého svahu, kde případné rozšíření bude nejen velmi nákladné, ale také velmi viditelné.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.