I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jarda » 30. Jan 2008 12:36

aquila napísal:2 jarda: myslis toto ?

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3191

je to na enviroportale, ale kedy sa to bude stavat .. boh vie .. ale pomohlo by to odlahcit kosicku ..


Takže se to asi kloní k téhle variantě, tedy od MT za Strečnem. K variantě od MT opřed Strečnem měli výhrady ochranáři (NP Malá Fatra), tak to vypadá, že ta je neprůchodná.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod sergej » 30. Jan 2008 12:59

Dialniciar napísal:Neviem, čo vám vadí zdržanie o hodinu viac počas rozširovania, ... zdržanie kvôli výstavbe je všade a pri čomkoľvek (kanalizácia, obchvat, oprava cesty) a neviem, prečo práve tento úsek by mal byť výnimkou. :idea: :idea:

Neexistencia adekvátnej alternatívnej trasy je myslím dostatočný dôvod.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 30. Jan 2008 13:01

Sergej napísal:
Dialniciar napísal:Neviem, čo vám vadí zdržanie o hodinu viac počas rozširovania, ... zdržanie kvôli výstavbe je všade a pri čomkoľvek (kanalizácia, obchvat, oprava cesty) a neviem, prečo práve tento úsek by mal byť výnimkou. :idea: :idea:

Neexistencia adekvátnej alternatívnej trasy je myslím dostatočný dôvod.


Ale takých ciest je na Slovensku veľa, nerobme zo Žiliny-Martina niečo výnimočné, pretože stavebné práce sa robiť musia, údržba sa robiť musí, tak hold aj väčšie stavebné úpravy by nemali byť problémom, hlavne, keby som vedel ako vodič, že o 1,5 roka nastane zásadné zlepšenie a do dvoch rokov úplné. Je to ale celé mimo ... nie sú financie na takúto prestavbu a premaľovávať na 2+1 sa nič nebude. :idea: :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mikeBoss » 30. Jan 2008 13:54

Dalsi dokaz toho, ze sa tlacia prachy do Ziliny. Je vela miest kde treba postavit novu cestu, tak nerozumiem preco sa tu stavia aj D1 a este aj cesta 1. triedy. To je trosku megalomanstvo!
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod Dialniciar » 30. Jan 2008 13:56

mikeBoss napísal:Dalsi dokaz toho, ze sa tlacia prachy do Ziliny. Je vela miest kde treba postavit novu cestu, tak nerozumiem preco sa tu stavia aj D1 a este aj cesta 1. triedy. To je trosku megalomanstvo!


Nestavia sa tu ani jedno, ani druhé. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 30. Jan 2008 14:06

Dialniciar napísal:
mikeBoss napísal:Dalsi dokaz toho, ze sa tlacia prachy do Ziliny. Je vela miest kde treba postavit novu cestu, tak nerozumiem preco sa tu stavia aj D1 a este aj cesta 1. triedy. To je trosku megalomanstvo!


Nestavia sa tu ani jedno, ani druhé. :wink:


A existuje ještě jinde na Slovensku tak přecpaná silnice jako je I/18 mezi ZA a MT :?:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2008 23:31

v rychlosti ma napada minimalne I/61 alias stara senecka a I/63 alias cesta na samorin ...

btw. ako je tam stavana terajsia cesta je krasne vidno na tomto obrazku ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3725

fakt netusim, ako to tam chcu rozsirovat :lol: resp za 50 resp 150 mio/km .. nevazmozno .. :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 31. Jan 2008 23:34

Dialniciar napísal:
mikeBoss napísal:Dalsi dokaz toho, ze sa tlacia prachy do Ziliny. Je vela miest kde treba postavit novu cestu, tak nerozumiem preco sa tu stavia aj D1 a este aj cesta 1. triedy. To je trosku megalomanstvo!


Nestavia sa tu ani jedno, ani druhé. :wink:


No asi tak
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod fh » 01. Feb 2008 09:17

aquila napísal:v rychlosti ma napada minimalne I/61 alias stara senecka a I/63 alias cesta na samorin ...

btw. ako je tam stavana terajsia cesta je krasne vidno na tomto obrazku ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3725

fakt netusim, ako to tam chcu rozsirovat :lol: resp za 50 resp 150 mio/km .. nevazmozno .. :roll:


To si tam lietal so Slotom :?: :lol: . Ale vážne, tento obrázok aj ostatné z fotogalérie sú pekné, boli robené letecky? Lebo asi sa tam ťažho niekto šplhal.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod pablito » 01. Feb 2008 09:48

Neviete niekto ci sa uvazuje na tomto prip. aj inych podobne pretazenych usekoch s montazou premenliveho dopravneho znacenie? Predpokladam ze prisposobovanie max povolenej rychlosti by na tychto usekoch velmi pomohlo zabranit alebo min vyrazne obmedzit zapcham...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Tomas PO » 01. Feb 2008 10:08

pablito napísal:Neviete niekto ci sa uvazuje na tomto prip. aj inych podobne pretazenych usekoch s montazou premenliveho dopravneho znacenie? Predpokladam ze prisposobovanie max povolenej rychlosti by na tychto usekoch velmi pomohlo zabranit alebo min vyrazne obmedzit zapcham...

Hm, tak premenlive dopravne znacenie na cestach inych ako dialniciach, horskych priechodoch, tuneloch, mostoch ci mestskych okruhoch nepoznam ani zo zahranicia. Urcite su, ale v malych mnozstvach. A ked to nemaju ani take bohate krajiny ako napriklad Holandsko, tu o tom zatial mozme len snivat. Ved ani len D1 nema znacenie snad ani na tretine usekov a aj to, co je, je pomerne malo "funkcne". Na 99% pripadov zobrazuje len prekrocenie rychlosti. Aj ked sa stane nehoda, ci je poladovica, zvacsa sa znamenie nemeni...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod pablito » 01. Feb 2008 10:15

Je sice pravda ze taketo znacenie sa na beznych cestach 1. triedy v zahranici nevyskytuje ale to preto lebo tam nebyvaju problemy so zapchami... :D
Taketo problemy tam maju na dialniciach a preto to maju tam...
Na slovenskych dialniciach mimo usekov v BA a useku BA-TT to ani nie je nutne... Min nie z dovodu pretazenosti komunikacie... Ale myslim si ze by to bolo najlacnejsie riesenie ako vyrazne pomoct tomuto a podobnym usekom...
Iste lacnejsie ako prestavba na 2+2.. ;)
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod mirkobb » 01. Feb 2008 10:50

aquila: btw. ako je tam stavana terajsia cesta je krasne vidno na tomto obrazku ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3725

fakt netusim, ako to tam chcu rozsirovat :lol: resp za 50 resp 150 mio/km .. nevazmozno .. :roll:


Takto pekne estakádou na pilieroch nad vodou (Váhom) podobne ako tu
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3245
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3298
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3259 :wink:

Ked už také "kúsky" existujú v dĺžke 2 km pred Žilinou (HP-Strážov)+hlboké zárezy a oporné steny, a tam nevadia nikomu, prečo by mali vadiť za Žilinou pod Strečnom na tých 800 metroch?? Tie piliere nebudú ani tak vysoké ako pri Strážove, ale budú zhruba iba také ako tie staré, ktoré tam už aj tak existujú, viď http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2753 tak ešte nejaké daľšie tam už vadiť nebudú. A že budú čiastočne nad vodou..? No a, D3 sa má tiež stavať ponad Hričovskú priehradu, že..? :wink:
Budú to síce drahšie ako Tebou spomínaných 150 mio/km, ale nie až tak drahé ako estakády naplánované medzi HP-LL-DS(vrátane tunela Višnové)! :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod carlos » 01. Feb 2008 11:28

A co tymto riesenim ziskas ? Iba to ze sa stupel presunie od strecna do Ziliny. Takze aj tak bude treba stavat obchvat (HP-LL-Visnove).
Cele toto rozsirovanie je iba zbytocne vyhodenie penazi.
Obrázok
Obrázok používateľa
carlos
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 2
Založený: 27. Aug 2005 21:35
Bydlisko: Žilina - Sillein - Zsolna - Żylina - Solna

Odoslaťod sergej » 01. Feb 2008 11:48

fh napísal:
aquila napísal:v rychlosti ma napada minimalne I/61 alias stara senecka a I/63 alias cesta na samorin ...

btw. ako je tam stavana terajsia cesta je krasne vidno na tomto obrazku ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3725

fakt netusim, ako to tam chcu rozsirovat :lol: resp za 50 resp 150 mio/km .. nevazmozno .. :roll:


To si tam lietal so Slotom :?: :lol: . Ale vážne, tento obrázok aj ostatné z fotogalérie sú pekné, boli robené letecky? Lebo asi sa tam ťažho niekto šplhal.

Ved je to fotene z hradu (z jedneho resp. z druheho). Preco by sa tam nemal nikto stverat? Nie vsetci sedia 24/7 za pocitacom ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 01. Feb 2008 12:00

fh napísal:To si tam lietal so Slotom :?: :lol: . Ale vážne, tento obrázok aj ostatné z fotogalérie sú pekné, boli robené letecky? Lebo asi sa tam ťažho niekto šplhal.


v pohode ;) je to fotene z hradu ;) sa tam lahko dostanes ;)

sice som tam uz par krat bol aj na pomniku fr. vojakom aj na starhrade, ale toto su zhodou okolnosti neni moje fotky, len su velmi ilustracne ;)

2 mirkobb: pre ZA su tie piliere na svahu, ale hentam ak sa pozriez uz nemas ziadny svah a terajsi dvojpruh je na estakade.

dalej cena pred strazovom atakovala hranicu 1 miliard / 1km.. takze preto sa divim ako to chcu postavit za 50 resp 150 mio / km ...

rozsirenie tejto cesty by bolo ciste vyhadzovanie penazi..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sergej » 01. Feb 2008 12:06

mirkobb napísal:Takto pekne estakádou na pilieroch nad vodou (Váhom) podobne ako tu
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3245
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3298
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3259 :wink:

Ked už také "kúsky" existujú v dĺžke 2 km pred Žilinou (HP-Strážov)+hlboké zárezy a oporné steny, a tam nevadia nikomu, prečo by mali vadiť za Žilinou pod Strečnom na tých 800 metroch?? Tie piliere nebudú ani tak vysoké ako pri Strážove, ale budú zhruba iba také ako tie staré, ktoré tam už aj tak existujú, viď http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2753 tak ešte nejaké daľšie tam už vadiť nebudú. A že budú čiastočne nad vodou..? No a, D3 sa má tiež stavať ponad Hričovskú priehradu, že..? :wink:
Budú to síce drahšie ako Tebou spomínaných 150 mio/km, ale nie až tak drahé ako estakády naplánované medzi HP-LL-DS(vrátane tunela Višnové)! :wink:

Čiže pre teba je toto riešenie lepšie ako HP-DS?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod fh » 01. Feb 2008 12:10

Sergej napísal:Ved je to fotene z hradu (z jedneho resp. z druheho). Preco by sa tam nemal nikto stverat? Nie vsetci sedia 24/7 za pocitacom ;)


Ten hrad mi došiel neskoro a to som tam bol, si rob srandu z turistu:wink:
Ale jasné a koncepčné riešenie v tomto priestore je postaviť D1 od Ovčiarska po Dubnú Skalu, ostatné je len plátanie, ktoré prinesie zdržiavanie premávky počas výstavbz na preťaženom úseku. Celé mesiace tam budú kolapsy, hlásiť sa tam budú kolóny, tu neplatí žiadne noačo, veď aj inde sa prestavuje.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod mirkobb » 01. Feb 2008 12:20

Ad Carlos & aquila: Zatiaľ by to hodne poriešilo, kým budú peniažky na HP-LL-DS, potom po vybudovaní HP-LL-DS by to slúžilo v usporiadaní cesty I. triedy 2+2 ako duálna trasa v prípade nepredvídavých výluk ale aj opráv tunela Višnové, ďalej ako prepojenie Dubná skala-Brodno bez nutnosti zachádzať až k HP pre tranzit, resp. cez privádzače LL-ZA-Brodno pre smer na CA(CZ, PL) a opačne, ďalej ku priemyslu ako závod KIA, atď. Proste jednak alternatíva k DS-LL_HP, ale aj akýsi severovýchodný obchvat ZA cesty I. triedy 2+2. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 01. Feb 2008 12:23

A co tymto riesenim ziskas ? Iba to ze sa stupel presunie od strecna do Ziliny. Takze aj tak bude treba stavat obchvat (HP-LL-Visnove).


ZA ma 4 pruhovky, ten obchvat nie je opodstatneny, na to by bolo treba mat bratislavske intenzity.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 01. Feb 2008 12:30

Sergej: Čiže pre teba je toto riešenie lepšie ako HP-DS?


Tak ako som odpovedal Carlosovi a aquilovi, nie nie je to riešenie a ani náhrada za DS-LL-HP, ale kým bude stáť to, tak by aj to rozšírenie malo zmysel, zvlášťe aj kvôli ďalšiemu využitiu tak ako som uviedol v predošlom príspevku. :wink: ¨
Ja viem, že Vy sa bojíte, že ak by sa prijala a osvojila myšlienka rozšírenia I/18 popod Strečno, že by sa následne "zaspalo na vavrínoch" s výstavbou DS-LL-HP a táto by sa odsunula na neskôr, ale toho sa netreba obávať! :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 01. Feb 2008 12:54

Ešte jeden nie bezvýznamný faktor by rozšírenie I/18 pod Strečnom na 2+2 okrem už horeuvedeného poriešilo, a tým je, že relatívne najzložitejší a najdrahší úsek HP-LL-DS by nemusel ísť teraz cez PPP ako 3. balík, ale by sa riešil(staval) až po dokončení D1 Sverepec-PB-Vrtižer z prostriedkov šátu a fondov EU, kľudne ako posledný na D1 BA-KE, kedže za ten čas by rozšírená I/18 na 2+2 dostatočne suplovala dopravu v uvedenom úseku.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod sergej » 01. Feb 2008 12:57

Poviem pravdu, trochu ma tento tvoj postoj prekvapil (pozitivne). Ale ako som uz pisal niekolko krat vyssie, nemyslim si, ze je to dobre riesenie (kompletne cely usek, lokalne ano). Navyse sa obavam toho, co ta prestavba v case neexistencie akejkolvek paralelnej cesty sposobi...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 01. Feb 2008 13:03

mirkobb napísal:Ešte jeden nie bezvýznamný faktor by rozšírenie I/18 pod Strečnom na 2+2 okrem už horeuvedeného poriešilo, a tým je, že relatívne najzložitejší a najdrahší úsek HP-LL-DS by nemusel ísť teraz cez PPP ako 3. balík, ale by sa riešil(staval) až po dokončení D1 Sverepec-PB-Vrtižer z prostriedkov šátu a fondov EU, kľudne ako posledný na D1 BA-KE, kedže za ten čas by rozšírená I/18 na 2+2 dostatočne suplovala dopravu v uvedenom úseku.

Tu sa nezhodneme, nemozeme najhorsi usek odkladat a stavat ako posledny. Ono defacto sa uz teraz bude stavat takmer ako posledny, ak vyjde PPP a rozostavia sa vsetko co je v plane. Po nom uz ostane len Presov. Ale dalsi odklad je nepripustny.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 01. Feb 2008 14:48

najhorsi je usek cez BA senecka-mierova-pristavny most, intenzita dopravy sa pohybuje od 50.000 po 100.000 aut a je tam 80 km/h. nefiguruje v ziadnom baliku PPP. vzera to tak ze aj najvyzdvihovanejsie kriterium ako je intenzita vyhovuje len kym ide o ZA-RK.

Ja viem, že Vy sa bojíte, že ak by sa prijala a osvojila myšlienka rozšírenia I/18 popod Strečno, že by sa následne "zaspalo na vavrínoch" s výstavbou DS-LL-HP a táto by sa odsunula na neskôr, ale toho sa netreba obávať!


svojim sposobom maju pravdu lebo je zrejme ze dialnica by sa odsunula kym sa nenaplni kapacita rozsirenej cesty, takze ja to chapem. ak vsak skutocne veria tomu ze tam bude tych 40-50.000 aut tak by sa nemali coho obavat. asi tam su pochybnosti lebo sa predpokladalo okolo 30.000 aut okolo r. 2010.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 36 hostí.