I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 30. Okt 2007 00:03

aquila napísal:dialniciar, to nebude troska, ale dost.. kazdy kto tadial isiel, vie ze to bude zasah ako svina.. vsak aj teraz stoji velka cast tohto useku na estakadach a to je len polprofil ..


Bude to zásah do skál, ktorý sa aj tak musí spraviť poriadne, aby neohrozoval súčasnú cestu I. triedy. To zase vie každý odborník na cesty. A popri tom je jednoduché spraviť tam, kde to bude možné (ŽP, technicky v pomere k financiám) aj 2+2 pruhy. Navyše to, čo sa robilo v úpravách teraz, to bol len zlomok, lebo nebolo dosť financií, ale už hrozilo, že o rok by sa musela cesta zužovať dopravnou značkou.

Na tomto mieste má jednoducho prioritu doprava. A tak musia skaly a hory ustúpiť. Zárezom, tunelom a padnú aj lesy a vznikne širšie hrdlo pre cestu, diaľnicu a železnicu. Toto všetko tu musí byť a musí to byť širšie. Okrem toho sa vytvoria biokoridory a presypané tunely.

Zbytočne sa tu bojíte o prírodu, ak by ste ju tu chceli chrániť, tak by tu nesmela byť dôležitá cesta ... a železnica.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 30. Okt 2007 07:57

Zbytocne sa hadat okolo 2+2, kedze o tyzden to moze byt uplne inak...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2007 09:16

Jarda napísal:Na estakádách toho zatím moc není, ale na dost dlouhých úsecích jsou to zářezy do prudkého svahu, kde případné rozšíření bude nejen velmi nákladné, ale také velmi viditelné.

na estakadach alebo poloestakadach je na tomto useku vyse 3 km cesty ;) nielen pri zel. tuneli Strecno 1 ale aj pri druhom tuneli. Jediny usek, kde to bude "v pohode" je usek okolo meandra :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 30. Okt 2007 10:58

sorgo napísal:Zbytocne sa hadat okolo 2+2, kedze o tyzden to moze byt uplne inak...


Nehádame sa, vymieňame si názory. :wink:

Ja osobne viem, že sa tomu venujú odborníci v:

SSC
VŠ stavebné v BA, UA
VŠ dopravná v ZA
Výskumný ústav dopravy v ZA

Takže možno politik rozhodne inak, ale projekt je to z hľadiska odbornosti viac ako zaujímavý. Tak prečo si o tom nepopísať :?: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 30. Okt 2007 13:00

Jasne, plamenne konverzujete :)

ako projekt moze byt zaujimavy, ale pripada mi to skor len na diplomovku nie ako realna vystavba, kedze sa bolo treba pustit do Visnoveho co najskor a neprznit prirodu kvoli (dufam) docasnym rieseniam...

Na to, aby sa pretrpel sucasny stav podla mna uplne satci 2+1 (1+2) na vybranych usekoch s minimalizovanym zasahom do prirodnych kras...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 30. Okt 2007 13:02

ja skor lutujem ludi, ktori budu tadial prechadzat pocas rozsirovania :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 30. Okt 2007 13:25

teoretik napísal:ja skor lutujem ludi, ktori budu tadial prechadzat pocas rozsirovania :roll:


Tam by musela byť obchádzka rádovo 1/2 dní v roku a rozširovanie by trvalo 1,5 roka. :idea: Takže ľutoval by som skôr tých, čo bývajú v blízkych obciach, kadiaľ prechádza doprava, ak sa na hlavnom ťahu stane dopravná nehoda. :idea:

Cez stavebné práce sú vždy zdržania ... to je normálne.

Ak by sa rozšírila cesta dnes, v r. 2009 je to super. :P A môže sa začať stavať diaľnica. A stále nerozumiem, akej prírode by to malo uškodiť. Hovoríme o pár desiatkach metrov na každú stranu, pričom tu sa prírode poškodilo už keď sa tu postavila vôbec nejaká cesta, železnica, ťažký priemysel. :!: Navyše, akýkoľvek stavebný zásah znamená poškodenie ŽP, aj tunel dokáže uškodiť, ... viď Branisko a problémy so spodnou vodou.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 12. Nov 2007 23:46

http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... juhovychod

čítanie na dobrú noc - I/18 (2+2) ponad Vodné dielo Žilina :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 18:13

Cesta I/18 mala k 1.1.2006 podľa údajov SSC dĺžku takmer 354 km.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 16. Nov 2007 19:40

ortofotomapa useku od KIA po zaciatok useku ZA - dubna skala...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3191

len ma prekvapuje, ze to tiez nebude na 2+2 .. resp ten most ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sergej » 16. Nov 2007 23:28

Pri tejto príležitosti by mohli vybudovať odbočovacie pruhy na tie truck parkoviská, ktoré tam sú. Keď tam chce kamión odbočiť, musí takmer zastať priamo na i/18 a to v podmienkach a intenzitách, ktoré tam panujú znamená okamžite stojacu kolónu. Navyše sú tieto úkony extrémne nebezpečné, keďže sa tam jazdí relatívne rýchlo. Každú chvíľu to tam niekto neubrzdí, pokrčí plechy a v ZA z toho skolabuje doprava. Či to už chcem príliš? :)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 18. Nov 2007 20:03

aquila napísal: len ma prekvapuje, ze to tiez nebude na 2+2 .. resp ten most ..


Fíha ... vážne ja som si to všimol až teraz že to je iba C11,5 - to sú mi zmeny - to ale znamení že nejako to 2+2 cez Strečno pokrivkáva 8)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 18. Nov 2007 20:42

inak celkovo sa mi to zda byt "kusok" nedomyslene ..

lebo to bude 2+2 usek okolo kia.. prechadzat do 1+1, kruhac a za tym hned divna MUK na obchvate gmelian ... 1+1 strecka.. a potom 2+2 az po dubnu skalu ..

osobne si myslim, ze obchvat gbelian sa mal napajat na juzny pripoj kruhaca ( aj ked by tam bol velmi lomene napojenie .. a priebezny mal ist ako planovane 2+2 na 2+2 most ...

nieco ako som nakreslil tunak :)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3198

je zbytocne mat 2 krizovatky tak kratko po sebe ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Nov 2007 18:26

Sergej napísal:Pri tejto príležitosti by mohli vybudovať odbočovacie pruhy na tie truck parkoviská, ktoré tam sú. Keď tam chce kamión odbočiť, musí takmer zastať priamo na i/18 a to v podmienkach a intenzitách, ktoré tam panujú znamená okamžite stojacu kolónu. Navyše sú tieto úkony extrémne nebezpečné, keďže sa tam jazdí relatívne rýchlo. Každú chvíľu to tam niekto neubrzdí, pokrčí plechy a v ZA z toho skolabuje doprava. Či to už chcem príliš? :)


Samozrejme, že máš pravdu. Tam by som to konkrétne premaľoval aj za cenu spomalenia, ale by sa vytvorili bezpečnejšie podmienky.

Inak, ak by aj tam bolo 2+2, tak potom neviem ako by sa tam odbáčalo, to už len naozaj aj nejaké nadjazdy alebo by sa tam tie parkoviská zrušili.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 26. Nov 2007 18:35

Ak by tam bolo 2+2, minimálne jedno z tých parkovisiek by padlo...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 26. Nov 2007 18:44

Sergej napísal:Ak by tam bolo 2+2, minimálne jedno z tých parkovisiek by padlo...


Profesionálna úroveň:

2+2, 2x parkovisko. Jedno len pre kamióny, jedno len pre osobné autá. Na obidve dosah z oboch strán. Ale to je tiež len sci-fi tu na Slovensku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 26. Nov 2007 18:52

Miesta je tam na to požehnane, ale u nás sa niečo podobné fakt nestane. Ale ak si dobre spomínam, truck parkovisko bude niekde na úseku D1 LL-Višňové...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 26. Nov 2007 21:20

Sergej napísal:Miesta je tam na to požehnane, ale u nás sa niečo podobné fakt nestane. Ale ak si dobre spomínam, truck parkovisko bude niekde na úseku D1 LL-Višňové...


Áno, tam by malo byť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod rasto123 » 12. Jan 2008 18:05

Chcel by som sa posunúť na tomto úseku za Strečno, čo je asi komplikovanejší aj nebezpečnejší úsek. Ak sa táto cesta rozšíri na 2+2 (v čo ako Vrútočan dúfam), najťažší úsek mi pripadá južná strana Domašínskeho meandra (strmé skalné zrázy, z druhej strany Váh). Prečo sa tu neuvažuje o tuneli (zatiaľ trebárs pre jeden smer)? Koľkokrát je drahší tunel ako komplikovaná výstavba cesty (komplikovanejšia ako D3 pred Strážovom? Podľa mňa to nebude viac ako 5x a daný tunel by cestu skrátil 4-5x. Kde je problém?
rasto123
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 12. Jan 2008 17:15
Bydlisko: Martin- Vrútky

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 18:16

problem je tam ze moze byt dialnica a netreba rozsirovat nic. je mozne najskor rozsirovat ale to je tiez komplikovane a zasah do ZP a je mozne urobit aj tunel ako pises ale to uz sa len tazko odovodni visnove. min. ciastocne rozsirenie uz davno mohlo byt s tym ze na najuzsich miestach by to bolo 2+1 pruhov. lenze to by pravdepodobne znamenalo ze min. na najblizsie roky by sa priepustnost zvysila natolko ze by 20 mld. tunel s nadvaznymi usekmi tunel bol zmietnuty zo stola. velmi podobny scenar ako BB s R3 :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod rasto123 » 12. Jan 2008 18:29

Myslím, že ide najmä o peniaze, pohľad, že cestný tunel nemôže byť z princípu, je asi chorý. Ak sa má tu robiť 2+2, bude to komplikované, drahé, zhyzdí to prírodu (nie je Domašínsky meander nejako chránený?) a doprava počas výstavby bude paralyzovaná- vlani tu len niekoľko dní sanovali skalnú stenu a MT-ZA cez deň bol neprejazdný. Stále sa bavím o variante, že toto bude skôr ako tunel Višňové- Dubná skala
rasto123
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 12. Jan 2008 17:15
Bydlisko: Martin- Vrútky

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2008 18:32

rasto123 napísal:Stále sa bavím o variante, že toto bude skôr ako tunel Višňové- Dubná skala


Skôr to nebude z finančných dôvodov, SSC nedisponuje toľkými financiami. :wink:

Diskusiu k novým tunelom mimo diaľničnej sieti prosím sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3715 :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 12. Jan 2008 23:10

devil napísal:problem je tam ze moze byt dialnica a netreba rozsirovat nic. je mozne najskor rozsirovat ale to je tiez komplikovane a zasah do ZP a je mozne urobit aj tunel ako pises ale to uz sa len tazko odovodni visnove. min. ciastocne rozsirenie uz davno mohlo byt s tym ze na najuzsich miestach by to bolo 2+1 pruhov. lenze to by pravdepodobne znamenalo ze min. na najblizsie roky by sa priepustnost zvysila natolko ze by 20 mld. tunel s nadvaznymi usekmi tunel bol zmietnuty zo stola. velmi podobny scenar ako BB s R3 :wink:


to akože tam chceš vopchať úžinový variant D1 v parametri D26,5/120 ? fiha
.
ono celé rozšírenie je hlúposť a vyhadzovanie peňazí na nejaké riešenie ktoré bude platné cca 2-3 roky
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Jarda » 12. Jan 2008 23:25

Dialniciar napísal:
rasto123 napísal:Stále sa bavím o variante, že toto bude skôr ako tunel Višňové- Dubná skala


Skôr to nebude z finančných dôvodov, SSC nedisponuje toľkými financiami. :wink:

Diskusiu k novým tunelom mimo diaľničnej sieti prosím sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3715 :wink:


Jestli na to nedisponuje SSC financemi, tak se musí ministr Vážny postarat o dotaci na tuto stavbu, jinak jeho snaha o kvalitní spojení BA-KE do 2010 vyjde v niveč.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 00:25

Jarda napísal:Jestli na to nedisponuje SSC financemi, tak se musí ministr Vážny postarat o dotaci na tuto stavbu, jinak jeho snaha o kvalitní spojení BA-KE do 2010 vyjde v niveč.


Ale, ale ... príprava novej cesty alebo takéto rozšírenie trvá min. 3 roky. :arrow: pozemky, projekty, štúdie, povolenia, finančný plán a nakoniec sa môže niečo začať robiť. Vážny má čas, vláda si vytvorila široký priestor na manévrovanie. Buď bude PPP a bude D1 Višňové realizovaná od r. 2009 stavebne alebo to krachne, vláda bude mať dostatočné financie a začne realizovať rozšírenie cesty na 2+2. :idea: Toto rozšírenie sa totiž naďalej pripravuje, podobne ako cesta I. triedy BA-SC a preložka Donovál. Ide na to v r. 2008 cez 280 mil. SKK. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.