Stránka 1 z 37

I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 13:10
od aquila
kedze je ciastocna prelozka a rozisrovanie I/18 cim dalej tym aktualnejsie a nejedna sa o maly projekt, zalozil som novu temu. na zhruba 18,8 km sa predbezne planuje pouzit az 2,2 miliardy korun.


Kód: Vybrať všetko
I/18 Zilina - SV obchvat                     9,3        1 700
I/18 Strečno - Dubná Skala                   9,5          500


sucastou stavby by mala byt prelozka I/18 a napojenie na nabreznu komunikaciu, ktora bude pokracovat okolo zavodu KIA a napoji sa cez VS zilina na staru I/18, ktora by mala byt tiez miestami rozsirovana.

mozne variantne riesenia su tunak

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1380

zaroven je zalozena aj nova subgaleria, kde som uz aj pridal na ilustraciu ako je vedena terajsia cesta I/18, t.j. v casti domasinskeho meandru uz teraz na estakadach

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=145

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 13:19
od Jurislav
Tie varianty sú červený, modrý, fialový :?:

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 13:24
od aquila
aj zeleny .. a johhan spominal, ze by sa mala stavat tusim kombinacia modreho a cerveneho.. ...

aj ked ja osobne si myslim, ze sa mala skor urobit poriadna prelozka II/583 na 2+2, ktora mala byt vlastne I/18 ...

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 13:27
od Jurislav
Mne sa to tiež tak pozdáva, modrý alebo modrý+červený.

btw stále keď sú určené nejaké varianty, za boha sa nemôže vybrať jeden z nich, ale sa kombinujú :)

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 15:17
od Miro
Ak sa má maximálne využiť terajšia cesta II/583 okolo závodu KIA, tak to bude modrý variant, pretože v tejto trase je už postavená až po Mobis.

Zelený variant mal byť už postavený bez ohľadu na terajšie výmysly odďaľovania stavby D1 HP-LL-Viš-DuSk, Ľavobrežná mala totiž vyúsťovať na I/18 na Šibeniciach (približne tam, kde je pumpa Slovnaft na výjazde zo Žiliny smer MT), ale vzhľadom na krátenie financií vznikol dnešný paškvil so svetelnou križovatkou pri Hypertescu. Ďalej je zelený variant už "len" rozšírenie terajšej cesty I/18 po Strečno.

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 15:25
od i15
Takze sa bude stavat nova cesta pre automobilku Kia... 8)
Neprotestujem, lebo je urcite potrebna a nie extremne draha. Len je zaujimave sledovat, ze ake vsetky projekty sa dokazu zahrnut do stavby "dialnice z Bratislavy do Kosic" :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 16:01
od sergej
Okolo Kie je miesta do aleluja, takže v tom problém nevidím. Len dúfam, že z Ľavobrežnej ku Kii postavia ďalší most cez Váh...

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 16:39
od aquila
Miro napísal:Zelený variant mal byť už postavený bez ohľadu na terajšie výmysly odďaľovania stavby D1 HP-LL-Viš-DuSk, Ľavobrežná mala totiž vyúsťovať na I/18 na Šibeniciach (približne tam, kde je pumpa Slovnaft na výjazde zo Žiliny smer MT), ale vzhľadom na krátenie financií vznikol dnešný paškvil so svetelnou križovatkou pri Hypertescu. Ďalej je zelený variant už "len" rozšírenie terajšej cesty I/18 po Strečno.


to som ani nevedel, ze lavobrezna bola takto "osekana", aj ked sa priznam, nikdy som nechapal, ze preco to zakoncili tou krizovatkou, kde urobili priam ukazkovy stupel, najma ked cely zvysok okruhu je mimourovnovo rieseny ;)

idealne by bolo ak by to bol hociaky iny ako zeleny variant, kedze by boli potom k dispozicii dve paralerne cesty ...

2 sergej: ked to chcu na 2+2 tak ten most musia postavit ;)

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 18:06
od fh
Ľavobrežná bola naplánovaná až niekde k bývalému motorestu Šibenice, kedysi to spomínal Mikolaj, ale šetrilo sa a naozaj vznikol paškvil s čoraz viacej plnou križovatkou pri Hypertescu. Myslím, že teraz to potiahnu okolo KIE, lebo zrejme to bude nejaká kompenzácia za meškanie diaľnice.

Cesta do automobilky KIA

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 18:45
od Jozef
teoretik napísal:Takze sa bude stavat nova cesta pre automobilku Kia... 8)
Neprotestujem, lebo je urcite potrebna a nie extremne draha. Len je zaujimave sledovat, ze ake vsetky projekty sa dokazu zahrnut do stavby "dialnice z Bratislavy do Kosic" :wink:


Pre automobilku KIA Motors Slovakia netreba nič stavať. Komunikácia pre automobilku KIA a dodávateľské závody MOBIS a HYSCO je postavená.

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/2319/category/223

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 18:58
od aquila
myslim, ze to bolo myslene kusok "ironicky" ;)

KIA

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 19:13
od Jozef
Sergej napísal:Okolo Kie je miesta do aleluja, takže v tom problém nevidím. Len dúfam, že z Ľavobrežnej ku Kii postavia ďalší most cez Váh...


Pôvodný projekt napojenia automobilky KIA a dodávateľských závodov MOBIS a HYSCO bol plánovaný štvorprúdovou komunikáciou a teda aj s vybudovaním druhého mosta cez Váh. Napokon sa škrtalo, lebo peniaze sa "pomíňali", projekty sa menili, stratil sa z projektov názov "preložka štátnej cesty II/583" až napokon sa z cesty stala obslužná komunikácia pre automobilku. Aj keď pri otváraní cesty sa spomínal už preložka cesty. Pri otváraní prvej časti vyhlasovali, že sa bude hneď pokračovať s druhou časťou. napojenie na cestu II/583 pri Varíne. Nestalo sa. Cesta sa na mnohých miestach zúžila na dvojpruh, ale pri otváraní bolo povedané, že sa môže neskoršie rozšíriť na štvorpruh. Pri tejto obslužnej komunikácii budovanej pre KIU môžu vzniknúť problémy, lebo už raz automobilka naznačila, že uvedená komunikácia bola stavaná pre automobilku a nie pre nejaké obchvaty v žilinskej aglomerácii. Kto vie ako sa to všetko vyvinie. Za automobilkou je pripravené napojenie na cestu I/18 pri Strečne, ale veľký priateľ Žiliny minister Vážny zo Zvolena štvorpruh škrtol na dvojpruh ...
Na osvieženie pamäti si môžete pozrieť mapu, ktorú som tu pred dvoma rokmi vložil, a to napojenia automobilky, prípadne plánovanú preložku cesty II/583 okolo automobilky:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=438

Križovatka Košická

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 19:47
od Jozef
Miro napísal:Ak sa má maximálne využiť terajšia cesta II/583 okolo závodu KIA, tak to bude modrý variant, pretože v tejto trase je už postavená až po Mobis. Zelený variant mal byť už postavený bez ohľadu na terajšie výmysly odďaľovania stavby D1 HP-LL-Viš-DuSk, Ľavobrežná mala totiž vyúsťovať na I/18 na Šibeniciach (približne tam, kde je pumpa Slovnaft na výjazde zo Žiliny smer MT), ale vzhľadom na krátenie financií vznikol dnešný paškvil so svetelnou križovatkou pri Hypertescu. Ďalej je zelený variant už "len" rozšírenie terajšej cesty I/18 po Strečno.


Na všetko si dobre pamätáme, aj na Mape Žiliny vydanej v Harmanci už bolo zaznačené vyústenie na Šibeniciach. Nešťastná križovatka Košická - je jedinou úrovňovou križovatkou na mestskom okruhu. Hoci pôvodne mala byť mimoúrovňová, ale ju škrtli. Obdobne škrtli aj vyústenie na Šibeniciach a dopravu presmerovali na križovatku Košická. Mesto žiadalo a prosilo, aby vyústenie od tejto križovatky v intraviláne mesta bolo vybudované aspoň na štvorpruh po Šibenice, ale opäť nepochodilo. To bola asi veľká finančná záťaž pre ministerstvo vybudovať štvorpruh v Žiline o dĺžke asi 1.000 metrov. Keby tak po Bratislave stavali takéto cesty pre konské povozy. Keď sa pokazia semofóry, tak kamióny stoja až na Ľavobrežnej niekde pri Budatíne, prípadne ak sa stane nehoda na ceste I/18 v smere do Strečna, tak stojí doprava aj v križovatke. Týmto skolabuje aj mesto, lebo aj trolejbusová doprava prechádza cez túto križovatku.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2007 20:51
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7774

prikladam situaciu

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2813

a peknu detailnu mapku ako to bude vyzerat

http://www.dialnice.info/images/docs/I18_ZA_dubna.pdf

a ak sa niekomu chce studovat, tak tu su vsetky materialy

http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... ubna-skala

cize bude to ozaj 2+2 .. no tak ked bude postavene HP - LL - dubna skala + toto rozsirenie I/18, tak zilina bude siroko daleko najlepsie poriesene mesto na hoooodne dlhu dobu .. take nieco nebude mat ani kde ake hlavne mesto europy :lol:

kazdopadne nechapem, preco tu 2+2 uz nepotiahli o tych 100 metrov dalej az priamo k MUK dubna skala :roll:

ale ked tento usek ozaj postavia za len 500 milionov, tak to bude zazrak .. vsak to vychadzalo 50 milionov na 1km :shock: :!: :shock:

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2007 21:52
od sergej
Tak na tú MUK Strečno som ale naozaj zvedavý. To bude pekná divočina.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 09:34
od i15
V tom materiali pre EIA je uvedena cena takmer 1,5 miliardy... :)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 09:37
od aquila
aj tak by to bolo setsakramensky lacne .. 150 mio/km .. ale pekne sa tie ceny zvysuju :lol:

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 12:57
od Jarda
Takhle nějak, jako je navrženo v tom materiálu pro EIA, jsem si to představoval, když jsem tudy před měsícem jel. Ta vysoká cena za rozšíření je dána především několika místy, kde bude nutno stavět vysoké opěrné zdi založené ve dně Váhu a nutností na druhé straně instalovat sítě proti padajícím kamenům.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 14:15
od johhan
No "pekné" nie som s toho nejako nadšený - a myslím že aj keď je rozpočtovaných 1,5 mld - minimum je 2 mld. Aj ten dendrologický prieskum hovorí o zničených drevinách za pol miliardy - plus komplet zničený ľavostranný breh Váhu.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 14:24
od aquila
otazka je ci to stoji za to :roll: .. hlavne ked to po dostavbe tunela zrejme dopadne ako terajsia stara cesta smerom do ziliny od BA .. temer prazdna

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 17:31
od Milos
aquila napísal:otazka je ci to stoji za to :roll: .. hlavne ked to po dostavbe tunela zrejme dopadne ako terajsia stara cesta smerom do ziliny od BA .. temer prazdna


Odpoveď znie - nestojí to za to, aspoň podľa mňa nie. Ale opatrenia na zvýšenie priepustnosti a bezpečnostné opatrenia jednoznačne urobiť treba - 2+1 , 1+2 pruhy, na miestach, kde sa blíži zmena počtu jazdných pruhov, treba dať veľmi výrazné najlepšie po okrajoch krikľavou farbou zvýraznené vodorovné aj zvislé dopravné značenie, natiahnuť ochranné siete proti padaniu skál, ako je to na iných podobných úsekch atď.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 16:52
od Miro
Nehovorím, že úpravy tejto cesty netreba, ale v piatok som išiel do Košíc a aj ako Žilinčan mám pocit, že cesta okolo PP a PO je na tom snáď ešte horšie čo sa týka hustoty premávky a parametrov cesty.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 17:04
od aquila
ked sa mam priznat, osobne vystavbu tohto useku povazujem vzhladom ku velmi skromnemu rozpoctu na dopravu velmi ale velmi neefektivne vynalozene peniaze.

skor mi to pripada, ze sudruha ficu "nacapali" na hruskach ked chcel dialnicu do 2010, tak sa malo povodne robit len toto, ale zrazu treba aj visnove.. a sudruh sa nemyli, tak sa stavia jedno aj druhe... a je jedno, ze to je "kusok" neefektivne..

je tam intenzita "len" 27 tisic .. preco takymto stylom neriesia problem s intenzitou na starej seneckej az po sered ? kde su intenzity spolu s D1 niekolkonasobne vyssie a je to na rovine...

2 miro: PP bude nastastie najneskor za rok aj pol vyrieseny .. s PO sa to dost zlepsi po nabreznej

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 19:06
od fh
aquila napísal:
skor mi to pripada, ze sudruha ficu "nacapali" na hruskach ked chcel dialnicu do 2010, tak sa malo povodne robit len toto, ale zrazu treba aj visnove.. a sudruh sa nemyli, tak sa stavia jedno aj druhe... a je jedno, ze to je "kusok" neefektivne..



Tu bude niekde pes zakopaný. Z terajšou cestou treba niečo robiť, ale nie megalomansky.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 20:23
od Jarda
To rozšíření není plánováno megalomansky, ale jsou tam místa, kde bude metr stát miliony.