Stránka 31 z 37

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 19:52
od kiri

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 20:53
od Vlados
Pravdepodobne nebyť čerstvej skúsenosti pri Zvolene tak by cestu kompetentní neuzavreli a práve by sa riešilo kto by bol za škody a prípadne aj stratené životy zodpovedný. Aktuálne sa javí ako všetko ideálne naplánované.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 21:14
od rado
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=22681

Asi to nebol preferovaný variant aby to šlo celé naraz dolu. Dúfam že po odprataní škody nebudú veľké. Ináč nemôžem si odpustiť poznámku, titulok hodný bulváru "pod Strečnom sa zrútil stotonový..." to už nemohli napísať "pod Strečnom odstránili stotonový..." ?

Na linku na zdroj je potom aj infografika a mapka obchádzok. Nechápem celkom dobre tú situáciu s obchádzkami kamiónov. Povolili ich len na ceste cez Starú Bystricu a Oravskú Lesnú alebo aj cez Terchovú? Posledne keď tadiaľ bola povolená ťažká kamiónová preprava - je to už pár rokov - došlo na tej ceste k takým poškodeniam (hlavne prepadávanie krajníc) ktoré samozrejme celé roky dodnes nikto nerieši.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 07:09
od ferguson

To som sa tam chcel ist vcera podvecer pozret a nafotit to. Nevydalo... Mohol som mat "priamy prenos" :evil:

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2017 09:11
od rado
Tu je aj video z uvoľnenia skalného masívu:

zdroj: YouTube.com

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2017 11:51
od Tomas PO
Velmi pekny clanok aj s fotkami z vystavby sucasnej cesty. Ak sa niekomu chce, mohol byt hodit foto do galerie.

viewtopic.php?f=35&t=22691

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2017 17:27
od garip
viewtopic.php?f=35&t=22705
v rozhovore sa Ondrej Matej zamysla, ci na samotne skalne bralo neposobia aj odstrely z tunela Visnove. Priblizna vzdialenost medzi hradom Strečno a severnou tunelovou rurou je cca 3500m. Je tu niekto, kto by vedel povedat, ci trhacie prace v tunely naozaj mozu vyvolavat vibracie/otrasy skalneho brala?

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2017 17:46
od DrX
Smola, ze sa nezamysla nad tym, preco sa nestavia 200-metrovy tunel na D1 vedla zeleznicneho (alebo preco sa tie peniaze na Visnove nevyuzili na rozsirenie jednotky na 4-pruh a poriadnu sanaciu svahu). Uz 20 rokov to mohlo byt vyriesene. Holt, ale megalomanske rozkradanie a pazravost ZA kraja by prisli skratka.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2017 17:51
od aquila
Garip: Urcite mozu, 3,5 km ozaj nie je daleko ale ani zas tak moc blizko.

Ako nejaky vplyv to to moze mat ale to by chcelo mat sezmologicke pristroje napojene pocas vystavby alebo aspon cez terciky sledovat posuny... Robi sa to napriklad pri razeni metra ale tam je to vzdialenost par metrov az desiatok metrov.. ale 3,5 km podla mna az taky vplyv nema... To by som skor uz veril ze vacsi vplyv maju pretazene kamiony priamo pod bralom a nerovnosti na ceste aka otrasy doslova pri zdroji..

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2017 18:09
od rastislav5
Tiez si myslim, ze vacsi vplyv ako odstrely ma stale intenzivnejsia doprava pod hradom, no nie len otrasy z kamionov, ale aj nizkofrekvencny hluk, ktory produkuju a ktory moze sposobovat vibracie nestabilnych casti brala.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 12:01
od garip
suhlasim s vami, tie odstrely asi vplyv na stabilitu brala nemaju, skor uz ta tazka nakladna doprava pod nim... a skoro uplne som zabudol na este blizsie zeleznicne tunely, ktore sa taktiez razili NRTM a nikde som nezachytil spravu, zeby v tej dobe padali skalne bloky z brala.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 13:46
od Peterman
Ináč nechápem, klasickú nekoncepčnosť pri výstavbe a oprave ciest.
Strečno je veľmi vela rokov problémové miesto ... za posledné roky pribudlo v okolí Žiliny, Martina vela firiem, priemyslu; je tu desiatky rokov tranzit vo všetkých smeroch... (diaľnica zatiaľ vo vystavbe)..
Preco sa nevybudovalo uz dávno prepojenie z I/18 asi 1,5-2,0 km pred Strečnom, este pred vyústením železnice z tunelov na mosty, na pravú stranu Váhu mostom a potom poza Nezbudskú Lúčku a Varín na cestu II/583.
Stálo by to nepomerne menej a aj zaťaženie dopravy na Kiu od Martina by bolo pekne odklonene a bolo by využívané z východnej strany aj po dokončení Tunela Višňové, lebo by to nebola do priemyslového parku a Kii zachádzal cez Žilinu

I/18 - úsek Žilina-Dubná skala_Pod Strečnom

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 13:51
od KN.SK
Škoda, že keď sa voľakedy stavala terajšia cesta I/18 v "tých" strečnianskych ohyboch [kiaroch] Váhu, nešli z ľavého brehu na pravý mostom niekde po pár (sto) metroch po prúde za Starhradom. Potom sa niekde (v okolí Nezbudskej Lúčky) opäť vrátili na ľavý breh pred obcou Strečno. Vyhlo by sa padaniu skál z brala na vozovku. Bralá sú (asi) náchylnejšie na rozrušovanie sa, ako zalesnené svahy na zosúvanie sa. Možno sa mýlim, ani nepoznám tam tie podmienky, predovšetkým pre stavbu ciest. Cesta by bola o niečo kratšia, len by pribudli dva mosty, ktoré by to vtedy, i teraz (len by neboli teraz tie zdržania, ťažkosti a ďalšie iné výdavky) predražili, asi sa vtedy ozvali nejaký rozpočtári. Teraz je to už zastavané (v Nezbudskej Lúčke). O prevŕtaní brala pod Strečnom radšej ani ne...
(Kr . Kč . Ks . Kčs . Sk . €) :wink:

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 14:57
od Jonathan
Co tak pozriet topograficku mapu? https://www.google.sk/maps/@49.1734386, ... a=!5m1!1e4
Vrstevnica ma v tomto nahlade 20 vyskovych metrov. Prvy napad vyzaduje stupanie cca 50 vyskovych metrov na 500m, cize iba 10% prevýšenie, ponad rieku co bude v zime namrzat.
Druhe riesenie tiez nic moc, na kilometri dve tupe krizovania Vahu a zeleznice. A tie parametre v 50tich rokoch by tiez neboli moc extra.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 16:59
od Bager3
Neviem ako je to z modernizaciou Zel trate v okoli Strecna ale pridam aj ja jednu variantu :) Zeleznicnu trat trebe vyrovnat a to by sa dosiahlo prekladkou zeleznicnej trate priblizne v osi cervenej ciery Petermana (tunelom cca 1800m) (sice vyvolana investicia ale z pohladu modernizacie zeleznice nutna) a nasledne v osi starej zeleznicnej trate by sa urobila cesta I/18 ktora by isla subezne zo zeleznicnou tratou az po KIA. Aj ked bolo by dost narocne v meandry modernizovat jestvujuci tunel na 2 kolajny a druhy tunel modernizovat na cestny( vobec netusim ci je to technicky mozne). Ale riesenim by sme sa vyhli hradu a aj miestu kde najcastejsie padaju skaly a skaratila by sa I/18.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 17:06
od zoom
Čisto hypoteticky, nebola reko žel. trate v úseku Varín - Vrútky realizovaná 3-4 roky dozadu?
Sry za OT..

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 21:27
od Peterman
Jonathan... áno je to tam trochu komplikovaný terén.... s dost veľkým prevýšením, ale šlo by to (zárez), a keby to bolo pred par rokmi....by to bole este jednoduchšie ..... stačilo by mozno par domov vyvlastniť a bola by krásna výborná paralelna cesta a sucasne nove a rýchlejšie napojenie na Priemyselný park a zároveň záložna cesta pre problematické miesto pod Strečnom

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 09:11
od MeteoR@j
Neviete v akom štádiu sú prípravné práce rekonštrukcie mosta pri Strečne? ...ktorý je podotýkam v havarijnom stave. https://www.noviny.sk/slovensko/199049- ... usy-betonu

Pýtam sa preto, lebo počas sanácie skalného brala, pod hradom, mali jedinečnú možnosť dať tento most do poriadku.
Teraz to bude o tom, že vodiči si budú musieť dávať pozor nielen na prípadne padajúce bralo, ale aj padajúci most :roll: :cry:

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 09:21
od jarino
Obidva mosty sú súčasťou zákazky Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy- 2 fáza v Žilinskom a Trenčianskom kraji.
Prebieha verejné obstarávanie, zverejnené bolo 13.6.2016.
Okrem týchto dvoch mostov sú v zákazke zahrnuté mosty v obciach Radoľa, Námestovo, Valaská Dubová/2 mosty/, Martin-Priekopa, Prievidza, Palúdzka.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 10:17
od rado
Podľa informácií na zilinak.sk by úsek mali otvoriť v sobotu 29.7.2017 o 12:00:
:arrow: https://www.zilinak.sk/prispevky/6999/c ... d-1200-hod

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 09:16
od devil
Strečno padá. Bralo sa bude opäť sanovať

cize popri megatunely visnove dalsie investicie. treba opat zopakovat ze vhodne trasovanie malo byt SO ZA v ramci coho sa mohlo vyriesit strecno, aj postavit dialnica s kratkym tunelom popri trati.

viewtopic.php?f=35&t=23438

kto moze nech doplni cely clanok.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 12:17
od Jonathan
Pre všetkých ktorí navrhujú stavať diaľnicu údolím Váhu odporúčam si pozrieť stavbu v Srbsku cez Grdelicku úžinu. Problémy ktoré tam majú je nič čo by bolo v údolí Váhu, nakoľko tá srbská úžina je širšia, nemá také prudké svahy a rieka v údolí je výrazne menšia. Nakoniec to síce postavia, ale vplyv na ZP už ostane.

Video z februára https://m.youtube.com/watch?v=7hdpUqAO7pM

Takže vyriešiť problém Strečna sa dá krátkym tunelom iba vo snoch.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 13:41
od devil
na pravej strane rieky po nezbudsku lucku nie je ziadna uzina, potom most a tunel, ten zeleznicny ma cez 500 metrov, tento nech by mal 1 kilometer a po dubnu skalu ostavaju 2 km. alebo 2 km tunel a 1 km kde je uz sirsie udolie. cize 1-2 km tunel + most cez vah vs. 10 km tunelov. s tym ze podla tabulky kt. si dal je tranzit od CA na MT pomerne velky, a nebude mat dovod ist po dialnici.

udolie krivanskeho potoka s 5-6 km podobnej uziny od pokrivana po pilu sa planuje RC. ty by si urcite navrhol 6 km tunel....

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 21:30
od Jonathan
Ano. Radšej tunel ako zjazvenú krajnú.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 06:54
od devil
OK, potom poplatok za prejazd.