Oblasť Záhoria TT VÚC - Senica a Skalica

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod PetoSEAmater » 26. Apr 2006 09:36

Takze koho to zaujíma mam tu pozvánku na workshop

R O Z V O J O V É Z Á M E R Y M E S T A S E N I C A

Termín:3. mája 2006 , t.j. v stredu o 17.00 hod. velká sála Mestského domu kultúry v Senici, Námestie oslobodenia
Prednášajúci: - RNDr. Lubomír Parízek, primátor mesta Senica
Ciel workshopu: uskutočnit stretnutie, ktoré by umožnilo výmenu informácií na tému
- Zmeny a doplnky v územnom pláne mesta
- Dopravná situácia v meste
- Budovanie nových parkovísk, ihrísk, chodníkov, cyklotrás
- Ochrana a budovanie zelene v meste
- Bývanie
- Zamestnanosť
- Priemyselná zóna
- Revitalizácia areálu SH
PetoSEAmater
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 7
Založený: 31. Jan 2006 09:31
Bydlisko: Senica

Odoslaťod Dialniciar » 28. Apr 2006 22:24

PetoSEAmater napísal:Takze koho to zaujíma mam tu pozvánku na workshop

R O Z V O J O V É Z Á M E R Y M E S T A S E N I C A

Termín:3. mája 2006 , t.j. v stredu o 17.00 hod. velká sála Mestského domu kultúry v Senici, Námestie oslobodenia
Prednášajúci: - RNDr. Lubomír Parízek, primátor mesta Senica
Ciel workshopu: uskutočnit stretnutie, ktoré by umožnilo výmenu informácií na tému
- Zmeny a doplnky v územnom pláne mesta
- Dopravná situácia v meste
- Budovanie nových parkovísk, ihrísk, chodníkov, cyklotrás
- Ochrana a budovanie zelene v meste
- Bývanie
- Zamestnanosť
- Priemyselná zóna
- Revitalizácia areálu SH


Zistil som si niekoľko informácií, takže budem reagovať na tento príspevok.

Pojem workshop znamená, že mesto sa snaží skutočne prezentovať, že má záujem o prednesenie riešení problémov pre verejnosť, ktorá v danom regióne býva. To je pozitívny fakt, pretože má každý možnosť ísť a položiť otázky a dozvedieť sa veľa vecí.

Dopravná situácia. Nie je dobrá. A bude sa zhoršovať. V rámci samotného mesta sa môže stavať priemyselný park, ten sa prepojí niekoľkými cestami atď. Môže sa modernizovať niekoľko križovatiek (zmena na semafory, kruhovú objazdy atď.), môže sa opravovať povrch ciest ... toto všetko bude riešiť kvalitatívnu stránku a väčšiu priepustnosť už existujúcej cestnej siete. A postavením nových ciest ako "spojníc" sa dosiahne efekt zastavenia rastu premávky na dnes už preťažených hlavných cestách v meste a k väčšiemu zaplneniu prázdnejších ciest, ktoré sa na to ale musia pripraviť. ... To je však zhoršenie dopravnej situácie, ktorú môže zlepšiť už len postavenie cestného obchvatu a tu hovorím o sume cca. 800 mil. SKK a na to už mesto samotné peniaze nemá. Ale hovoriť sa môže na workshope o konkrétnych trasách obchvatu, o spolupráci so samosprávou a štátom atď.

Ďalšiemu sa venovať nebudem. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 15:04

Dopravný chaos na križovatke. :arrow:

Senica - Doslova dopravný chaos vznikol v utorok 25. apríla na hlavnej križovatke v Senici. Nespôsobila ho však porucha semaforov, ale pracovníci firmy Salamandra group, ktorí v čase najväčšej dopravnej špičky o 16. hodine začali s opravou priechodov na križovatke. Vraj preto, lebo im firma nechce preplácať nadčasy.
Vodiči začali byť zrazu voči sebe nepriateľskí, vzduchom lietali aj vulgárne slová. V permanencii boli často aj klaksóny. Pritom stačilo len tak málo. Aby si pracovníci firmy Salamandra group zistili, kedy je v Senici najväčšia dopravná špička a tejto sa o jednu jedinú hodinku vyhli. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3618
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Kompletné informácie z regiónu

Odoslaťod Dialniciar » 03. Máj 2006 18:13

Dy napísal:Senica. Maketu policajta vodiči ignorujú. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3549


Vzhľadom na to, že mi prišli reakcie na článok, ktorý som uverejnil (čo neznamená, že s ním súhlasím a to nech sa jedná o akýkoľvek článok), tak reakcie od učiteľov OA a Gymnázia ako aj žiakov-študentov sú také, že maketa výrazne pomohla, pretože vodiči predtým ignorovali značky max. povolená rýchlosť 40 km/h a pozor deti atď., ale na maketu policajta, ktorý drží "červenú plácačku" reagujú tak kamióny ako aj osobné autá a motoristi pri danom strategickom priechode pre chodcov výrazne častejšie zastavujú a na danom cestnom úseku idú pomalšie.

Tento prechod pre chodcov je strategický v tom zmysle, že sa nachádza na ceste frekventovanom mieste, na úzkej ceste plnej kamiónov atď. a zároveň je to miesto, kadiaľ prechádzajú (z rôznych strán) študenti a učitelia až na 4 školy - obchodná akadémia + gymnázium a základná škola + SOU.

A tieto ohlasy sú zrejme tie, ktoré hovoria, či maketa "zabrala" alebo nie, pretože sú to ľudia, ktorí každý školský deň to môžu zhodnotiť. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 11:54

Obchvat Senice v nedohľadne. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3738

Snáď v roku 2013 ... :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 22:20

Záhorie a cestná doprava - komplexný popis situácie. Z regiónu: S ministrom dopravy P. Prokopovičom aj o Bielej Hore. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3755

... nutnosť prepojenia diaľnic D1 a D2 ... obchvat Senice ... doprava v Senici ... Biela Hora ...

Na Záhorí bola "dopravná elita štátu": Minister dopravy SR Pavol Prokopovič. Sprevádzal ho predseda TTSK Tibor Mikuš, podpredseda samosprávneho kraja Zdenko Čambal, poslanci VÚC a medzi mnohými hosťami nechýbali ani generálny riaditeľ sekcie dopravnej infraštruktúry Peter Barek, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Dušan Faktor, hlavný predstaviteľ Slovenskej správy ciest Peter Havrila či generálny riaditeľ Slovenskej pošty Ján Ptačin.

Odporúčam si tento článok prečítať.

Môj názor záverom: Všetko sa pekne sľubuje pár mesiacov pred voľbami, aj keď vlastne sa ani nesľubuje. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 22. Máj 2006 15:35

750 vyrocie senice a poklepanie kamena na rozsirenie/dobudovanie priemyselneho parku, ktory by mal plus minus vyzerat ako na ortofotomape vyssie

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=3925
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 22. Máj 2006 22:23

aquila napísal:750 vyrocie senice a poklepanie kamena na rozsirenie/dobudovanie priemyselneho parku, ktory by mal plus minus vyzerat ako na ortofotomape vyssie

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=3925


Tak ma zaujíma, že prečo sa to volá Senica ???

Je jasné z mapy, že to bola a je dopravná križovatka, ale že by sa obchodovalo so senom ? Alebo je to od slova "sen" ? Vie to niekto ? Napíšte sem alebo mne IS. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 22. Máj 2006 22:48

ano je to od toho, ze sa tam robilo/obchodovalo so senom ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 13:19

V Senici vyrastie nový priemyselný park. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3925

EÚ prispela sumou 213 mil. SKK, samospráva pomohla 70 mil. SKK. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 14:03

aquila napísal:ano je to od toho, ze sa tam robilo/obchodovalo so senom ;)


Ďakujem za odpoveď. Inak prešiel som si celú trasu pred niekoľkými dňami, teda TT-SE-Holíč-ČR a musím povedať, že najpodstatnejšie zdržanie je práve v Trnave, takže tam je naozaj nadôležitejšie postaviť severný obchvat.

Keďže je to cesta I. triedy, tak je celkom dobre udržiavaná, ale hlavne v obciach Šelpice a Boleráz sú už rozsiahle nerovnosti, výtlky atď. a vyjazdené koľaje, inak úseky medzi obcami sú v podstate bez vyjazdených koľají a ďalších nerovností ako aj cesta je široká, bez problémov sa dá predbiehať ...

Problematickým je cestný priechod Biela Hora, kde som mal smolu a zostal som za aviou a tak sme išli kolóna dosť dlho max. 30 km/h ... ale aj tu sa nachádzajú 2 úseky, jeden je dlhší a keďže neišlo žiadne auto oproti, tak sa dalo bez problémov predbiehať.

Potom je dosť veľa problémov v obci Jablonica. Cesta cez ňu ide niekoľko km, je tu železničné priecestie, ale dobre zaistené, len ten prejazd je v zlom stave (ja som išiel 30 km/h a bola to hrôza), ... potom sa tu nachádza "brzda" v podobe úzkeho mosta, ktorý naviac má dosť výrazné obmedzenie aj do nosnosti ... a keďže sa tu musí spomaliť, tak potom nasleduje 12% stúpanie, naviac do zákruty, kde na jeho konci sú výrazne vyjazdené koľaje, nerovnosti, ... potom obec končí a nasleduje cesta do mesta Senica. Táto je celkom v dobrom stave, aj keď ešte od obce Jablonica je cca. 600 metrov dosť úzka s neprehľadnou zákrutou, kde je max. 40 km/h, ale je to dosť skoro umiestnené a dokonca tam bol aj radar (keby to nebolo v rádiu, tak mám pokutu :o ), ... cesta by si vyžadovala v dĺžke cca. 400 metrov opravu povrchu, ale inak je to celkom dobré.

Mesto Senica som prešiel za niekoľko minút, nemôžem ani posúdiť semafór, lebo bola zelená, najväčšie zdržanie bola práve Hurbanova ulica, ... odbočka na LIDL, potom autobusová stanica, potom zase BILLA a do toho ešte niekoľko ďalších uličiek ... tam bol chaos a aj keď tam bola max. pov. 40 km/h, tak sa išlo 20 km/h, respektíve sa stálo ... potom dosť veľká križovatka T s TESCOM a potom v podstate koniec mesta.

Nasledovala cesta na Holíč. Je v dobrom stave, bol tam podľa môjho prvého pohľadu už min. 2 roky zbrúsený povrch - zrejme boli vyjazdené koľaje, ale cesta je rovná, bez väčších nerovností, široká a prehľadná. Zdržaním je obec Radošovce, ale je tu de facto povolená rýchlosť 80 km/h.

Mesto Holíč som prešiel tiež veľmi rýchlo, vjazd do mesta je dobrý, ale je to úzka cesta, ešte bola aj rozkopaná, zúžená, v podstate to bol risk pri obchádzaní, lebo nebolo nič vidieť, semafór - hlavná križovatka fungovala, bola zelená a za minútu som bol už na ceste k hraničnému priechodu.

Bol pracovný deň, okolo 12.00 hodiny, cestoval som poobede. Celkovo na celej ceste sa vyskytovali de facto menšie kolóny, ale cesta ani zďaleka nebola plná áut, s výnimkou úseku cca. 5 km od mesta Trnava a potom v samotných mestách Trnava, Senica a Holíč.

Takže naozaj z celého cestného ťahu je jasne vidieť, že cestný obchvat okolo mesta SE je potrebné postaviť, ale má to čas aj po r. 2010 a ja by som sa skôr dovtedy zameriaval na dopravné riešenia priamo v meste akými sú nové svetelné križovatky, či kruhové objazdy, opravy ciest, menšie nové cestné úseky pri napájaní priem. parku atď. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2006 14:27

pekne si to zhodnotil, presne tak ako to je. ak sa postavia planovane kruhace na zaciatku senice smerom na priemyselny park, potom pri cintorine a pri tej poslednej velkej krizovatke smerom na holic/CR tak to tiez pomoze.

velmi by pomohlo ak sa postavil maly kruhac pri bille a spustila by sa doprava aj cez areal slovenskeho hodvabu v ramci revitalizacie a pripravy na priemyselny park.

inak cesta SE - holic, hranica SR je velmi dobra, rovna a bez vytlkov. jedine problematickejsie miesto su radosovce ale aj tam je povolena 70tka. po dostavani kruhovej krizovatke v holici, sa to zase rapidne zlepsi.

od TT po SE su presne problematicke boleraz a selpice, aj ked su tam siroke cesty, su uz v dost zlom stave a hlavne tie dediny su dlhe :)

na trase hranica CR - SE - TT je relativne malo problematickych miest, cesty medzi mestami/dedinami su v podstate dobre, siroke a prehladne.

a ta biela hora, tiez nie je az taka katastroficka, ked ju teraz opravili a ked dobuduju ten zosunuty svah. snad pri tej prilezitorsti cestu aj jemne rozsiria.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 14:48

aquila napísal:... a ta biela hora, tiez nie je az taka katastroficka, ked ju teraz opravili a ked dobuduju ten zosunuty svah. snad pri tej prilezitorsti cestu aj jemne rozsiria.


Nebude sa cesta rozširovať, len sa opraví zosunutý svah. Úsek, kde sa svah zosunul bol opravovaný v rámci výmeny kobercu a teda sa tam znovu investovať v podobe rozšírenia cesty podľa mňa už nebude. Tam totiž nie je kde - z jednej strany priepasť, z druhej strany svah ... a to sa dá riešiť len zárezom do svahu, lebo v tej priepasti ide železničná trať, takže násyp nehrozí. A aj k tomuto mám ešte poznámku - tu sa vymieňal síce povrch pred 1-2 rokami, ale už sú tu viditeľné nerovnosti, čo vyplýva už zo zlej statiky cesty, teda už by si to vyžadovalo výmenu/úpravy podložia cesty.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Máj 2006 13:05

Otázka pre: Zdenka Čambala, podpredsedu TTSK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3981

Trnavský kraj sa stará o približne 1594 km ciest II. a III. triedy. Na Záhorí v okresoch Senica a Skalica je to 126 km II. triedy a 236 km II. triedy. Z celkového rozpočtu 50 miliónov korún na rok 2006 je na nové asfaltové koberce na Záhorí vyčlenených 29,4 milióna korún, čo predstavuje necelých 14 kilometrov ciest. Na nevyhnutné opravy však región potrebuje 210 miliónov korún.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 11:13

Dopravný chaos v Holíči. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4009

Ide o fotky. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 12:50

Tak dostávam sa priamo k dopravnej situácii v tomto meste. Je štvrtok, 15.35, kedy vchádzam do meste od severnej strany, ... brzdím zo 100 km/h na 60 km/h a následne prakticky o 500 metrov stojím v kolóne, ktorej konca nie je vidieť, nachádzam sa niekde medzi ČSPH OMV a prvou križovatkou zrejme na sídlisko a TESCO, od ktorej stojí na hlavný ťah cca. 20 áut, ... križovatka nie je riadená svetelnou signalizáciou, ... cca. 15 minút idem do 20 km/h a stojím, prejdem cca. 500 metrov, kolóna je zrejme po prvý semafór, naozaj ale aj to je len pre chodcov (autobusová stanica), je to tu neprehľadné pre vstupy a výstupy viacerých ciest, k asi BILLE, k LIDLU, všade stoja autá, tu by som si dovolil povedať, že je chaos, vodorovné dopravné značenie sa snaží udržať odbáčacie pruhy, ale je to naozaj chaos, na ceste pre 2 jazdné (+ vždy jeden odbáčací dlhý cca. 25 metrov pre 2-3 autá) smery sú reálne 3-4 paralelne umiestnené autá, všetko sa dá odsledovať vzhľadom na státie, posunutie o 10-15 metrov a znovu státie, ... takže cca. 20 minút trvalo dostať sa k centrálnej mestskej križovatke, odtiaľ sa dalo ísť 40 km/h a postupne na 60 km/h a ďalej v smere na TT znovu bez problémov 100 km/h.

Prejazd mestom (tranzit) trval mne cca. 20-25 minút, ale aj to som púšťal z vedľajších ciest 1-2 autá. Aj na tomto je vidieť, že vodiči sú málo skúsení (nezvyknutí na dopravnú situáciu), pretože vo väčších mestách sa "dá natlačiť", ... čo je ale podopreté toleranciou a očakávaním vodičmi na hlavnom ťahu.

Na úseku niekoľko kilometrov, na hlavnom ťahu, výrazné zdržanie, takže vnútorná doprava mesta potom musí kolabovať. Bola dopravná špička, ktorá zrejme vrcholila, ale nebol piatok.

Obchvat potrebný je, ale musí byť postavený celý, nielen od severnej strany, to bude riešiť priem. park, nie však tú dopravnú situáciu, ktorá dnes je problémom, potrebný je druhý cestný most, druhý cestný ťah vhodný aj pre kamióny. Mesto Senica je zaradené do plánovaného programu Cestné obchvaty 280 v rámci územia SR z cestnej federácie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 19:04

Na horskom priechode Biela Hora v pohorí Malé Karpaty sa aktívne opravuje zosuv pôdy, zakladá sa kvalitná konštrukcia vo väčšej dĺžke, premávka je riadená semafórmi, pretože cesta je zúžená len do jedného jazdného pruhu, vznikajú kolóny a dopravné zápchy.

Stavebné práce vykonáva pre SSC stavebná firma Cesty Nitra, a.s.

Okrem toho, na celom horskom priechode je už nový povrch, ktorý sa však už na niektorých miestach začína rozpadávať (zlá statika cesty), ako aj vznikajú rôzne nerovnosti (výtlky) a znovu sa začali rozpadávať krajnice.

V pláne sú ešte tieto úpravy:

1. Vyrovnať a vymeniť zvodidlá.
2. Stavebne upraviť odpočívadlá.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod 000 » 23. Jún 2006 10:56

Nove semafory v Senici sa neosvedčili,križovatku treba prerobit na kruhovu,alebo vratit stary semafor. So starym semaforom bola priepustnost križovatky asi o 38 percent vyššia.
000
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 11. Nov 2005 14:57
Bydlisko: SE

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2006 11:05

000 napísal:Nove semafory v Senici sa neosvedčili,križovatku treba prerobit na kruhovu,alebo vratit stary semafor. So starym semaforom bola priepustnost križovatky asi o 38 percent vyššia.


Mala sa tam spraviť kruhová križovatka, to je pravda. Prečo sa nespravila, to je otázka na kompetentných a môžem povedať, že z hľadiska priestoru by tam problém nebol, pretože sú aj menšie kruhové objazdy a s väčšou dopravnou intenzitou ako napr. v meste Žilina.

Nepredpokladám však zrušenie tejto mnohomiliónovej investície, skôr bude potrebné zmeniť naprogramovanie týchto semafórov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 23. Jún 2006 12:44

Dy napísal:Mala sa tam spraviť kruhová križovatka, to je pravda. Prečo sa nespravila, to je otázka na kompetentných a môžem povedať, že z hľadiska priestoru by tam problém nebol, pretože sú aj menšie kruhové objazdy a s väčšou dopravnou intenzitou ako napr. v meste Žilina.

Nepredpokladám však zrušenie tejto mnohomiliónovej investície, skôr bude potrebné zmeniť naprogramovanie týchto semafórov.


no vidis Dy, a ked som ja hned hovoril, ze sa tam mal postavit kruhac tak si vravel ze tam priestor nie je, pricom presne aj v skalici, alebo pezinku alebo aj X dalsich miest ma male kruhace a su v pohode.

co uz no, kruhac by bol len asi o 2-3 miliony drahsi, ale efekt uplne niekde inde.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2006 21:34

aquila napísal:
Dy napísal:Mala sa tam spraviť kruhová križovatka, to je pravda. Prečo sa nespravila, to je otázka na kompetentných a môžem povedať, že z hľadiska priestoru by tam problém nebol, pretože sú aj menšie kruhové objazdy a s väčšou dopravnou intenzitou ako napr. v meste Žilina.

Nepredpokladám však zrušenie tejto mnohomiliónovej investície, skôr bude potrebné zmeniť naprogramovanie týchto semafórov.


no vidis Dy, a ked som ja hned hovoril, ze sa tam mal postavit kruhac tak si vravel ze tam priestor nie je, pricom presne aj v skalici, alebo pezinku alebo aj X dalsich miest ma male kruhace a su v pohode.

co uz no, kruhac by bol len asi o 2-3 miliony drahsi, ale efekt uplne niekde inde.


aquila,

prešiel som si tému a kde som také niečo uviedol ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 23. Jún 2006 22:20

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jún 2006 00:39



... orol práve ulovil veveričku ... :evil:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 20:41

Poškodenú lávku cez Teplicu vymenia + 4 mil. na opravy výtlkov

Senica – Dlhotrvajúca a veľmi tuhá zima citeľne narobila škody na mestských komunikáciách a chodníkoch v Senici. Mestské zastupiteľstvo preto 8. júna na svojom 21. zasadnutí rozhodlo, že na nevyhnutné opravy vyčlení z mestského rozpočtu štyri milióny korún. Tieto finančné prostriedky poslúžia len na najnutnejšiu sanáciu výtlkov a zničených obrubníkov, na jeseň je plánované vyčlenenie ďalších peňazí na rozsiahlejšie opravy. Primátor Ľubomír Parízek vyzval prítomných poslancov, aby diskutovali s občanmi a monitorovali ich požiadavky na opravy chodníkov či ciest v meste, aby boli zlikvidované najmä tie najrozsiahlejšie, prípadne najnebezpečnejšie škody.

Výmeny sa dočká aj poškodená lávka cez Teplicu pri reštaurácii Malina, ktorá utrpela narušenie statiky a odtrhnutie jedného nosníka počas povodne v marci 2006. Nakoľko znalecký posudok hovorí o požiadavke urýchlenej nápravy, najneskôr v auguste by občania mali dostať k dispozícii vynovený mostík pre chodcov, ktorý skracuje pešiu a cyklistickú trasu zo Sotiny do centra mesta.
- en -

[20. 6. 2006 9:05:55]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/277204 ... menia.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

kruhac v holici

Odoslaťod PetoSEAmater » 25. Aug 2006 07:43

V Holíči sa už jazdí po novej okružnej križovatke



Počas slávnostného aktu poklepania základného kameňa prvej etapy výstavby obchvatu mesta Holíč 23.marca tohto roku vyjadril vtedajší minister dopravy Pavol Prokopovič presvedčenie, že túto úvodnú etapu realizácie obchvatu, ktorou je rekonštrukcia svetelnej križovatky na okružnú, sa podarí uskutočniť do augusta prípadne septembra. Primátor Holíča Vladimír Horák bol optimistickejší, keď ministrovu informáciu o plánovanom ukončení uvedenej rekonštrukcie doplnil presvedčením či sľubom, že by sa tak malo stať už do 15.augusta tohto roku.
Sľub sa stal skutočnosťou, termín bol dodržaný. A tak motoristi od utorka 15.augusta už jazdia v Holíči po novej okružnej križovatke. Aj podľa slov odborníkov by mala prispieť k vhej bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Viditeľné, výrazné zvislé i vodorovné dopravné značenie spolu s dodržiavaním dopravných predpisov vodičmi by mali byť zárukou bezpečnej jazdy týmto úsekom.
Bezpečnejšiu križovatku ocenia aj chodci či cyklisti, ktorí môžu využívať nové chodníky či jazdné pruhy. Investícia sa nepochybne vyplatila. Náklady na rekonštrukciu si vyžiadali zhruba 30 miliónov korún, ktoré v plnej miere pokryl štát. Mesto Holíč jej realizácia nijako finančne nezaťažila. Jeho obyvatelia i motoristi prechádzajúci touto časťou mesta získali modernú križovatku, ktorá v neposlednom rade prispeje k zlepšeniu životného prostredia. V rámci rekonštrukcie sa totiž uskutoční ešte výsadba kríkovej zelene, listnatých a ihličnatých kríkov, ktoré budú zároveň plniť hygienickú funkciu, zachytávanie prachu a exhalátov.
Novovybudovaná okružná križovatka však nebude jedinou v Holíči. Už čoskoro, v rámci výstavby obchodného domu Lidl na Lúčkach sa začne stavať ďalšia okružná križovatka. Pre niekoho možno rarita, z hľadiska bezpečnosti však nevyhnutná úprava komunikácie, ktorá by mala predovšetkým znížiť zvýšené nebezpečenstvo i počet havárií či dopravných nehôd, ktoré v nedávnej minulosti boli v tejto časti Holíča pomerne časté.
- lak -
PetoSEAmater
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 7
Založený: 31. Jan 2006 09:31
Bydlisko: Senica

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.