Ešte by som rád uviedol na pravú mieru viaceré tu spomínané fakty, ktoré sa však nezakladajú všetky na formálnych, oficiálnych správach.
Na vysvetlenie, každý si môže zistiť ako sa rozvíja oblasť SE-SI buď na internete alebo v novinách, ...
Určite je nemysliteľné, aby sa v 1 kraji (ostatné by boli diskriminované), TT, riešili všetky obchvaty naraz. Teda aj severný obchvat TT za min. 2 mld. SKK, SI obchvat, ktorý už je na 50-60% hotový, SE obchvat, ... , aby sa opravovali cesty I.-III. triedy, modernizoval vovzový park SSC, ... to sa nedá, najmä, keď priorita SR je stavať a rozvíjať diaľničnú sieť.
Senický obchvat je zakomponovaný do územného plánu mesta Senica. Podobne aj priemyslený park, ktorý sa aj buduje. Takisto plánovaná výstavba bytoviek či rodinných domov, ktoré sa tiež majú ešte tento rok začať aj realizovať. Teda mesto sa rozvvíja na všetkých koncoch, ale aj v strede a problémom č. 1 ostáva doprava. Na riešenie je potrebné riešiť dopravné problémy priamo v meste (križovatky, kruhové objazdy, parkoviská, opravy miestnych komunikácií, výstavba nových ciest, ...), čo sa síce aj pomaly robí, no to vyrieši 20-30% všetkých problémov a nezastaví to nárast dopravných problémov.
Takže treba jednoznačne vybudovať cestný obchvat okolo daného mesta (Senica). Ten sa však plánuje začať realizovať až v r. 2020. Nastal však istý posun na r. 2010 s tým, že v r. 2014 by bol komplexný a postupne medzi týmito rokmi aj otváraný.
Existujú však aj možnosti, ktoré by pomohli začať výstavbu už v r. 2006/07, t.j. výstavba obchvatu by sa mohla skončiť v r. 2010.
Rozpočet obchvatu bol plánovaný na 0,6-0,8 mld. SKK, no ceny sú upravené infláciou na tú max. (0,8 mld. SKK) až do konca r. 2005. Takže celý obchvat bude stáť, až sa otvorí, 1 mld. SKK. Preto ho treba finacovať postupne. Dalo by sa povedať, že prvých 350 mil. SKK už je pripravených a je na jednaní mesta a SSC ako a odkedy sa budú tieto peniaze čerpať.
Potom tu však boli a aj sú tlaky nielen na skoršiu výstavbu obchvatu a pridelenie finančných prostriedkov, ale aj na to, aké parametre by obchvat mal mať, keďže je plán, že bude na mnohých miestach nadväzovať na iné komunikácie, t.j. vytvoria sa ďalšie križovatky a mesto sa bude ďalej rozrastať (čo sa už deje, len ostáva priestor na stavbu obchvatu v budúcnosti), že by teda tento obchvat mohol mať parametre aj RC alebo aspoň 4-prúdovej cesty I. triedy. S tým, že sa nemusí hneď stavať ako 4-prúdový, no môže sa dobudovať.
Ďalej sa objavujú rôzne správy (nielen na tomto fóre), že mesto nie je pripravené. No, mesto nemalo byť na čo pripravené (lobbing prebiehal masívne od viacerých, ale predstavitelia mesta viac-menej nič nevedeli), ale už sa snaží riešiť aj tento problém, aby využilo všetky možnosti ako stavbu obchvatu a ostatných problémov v meste vhodne (pre mesto čo najlepšie) riešiť. Ja plne pochybujem, že ak mesto nebude pripravené, že by tie peniaze (350 mil. SKK) dostalo na iné účely, skôr sa presunú na rýchlejšie dokončenie obchvatov v TT a SI.