Lionheart napísal:Dik za obsiahlu odpoved. Ale sam priznavas, ze napr NDS mala zanedbane vykupy pozemkov a pretahovanie tychto zalezitosti. Ked vedie ze taketo je trasovanie a jednoducho ze priprava je casovo narocna tak preco nezacinaju skor? Nerozumiem tomu...
Napriek tomu ale NDS dokázala prestavať v danom roku 17,6 mld. SKK, v r. 2005. Ono sa ani príliš veľa nedá zrýchliť. Lebo tie práce, o ktorých sa bavíme sú zase len o peniazoch.
Dneska urobiť komplet prípravné práce na 10 km D1 stojí 1 mld. SKK. A trvá to 4-6 rokov. A to v tom ešte nie sú pozemky, ... inak to, prečo je to tak, tomu dosť dobre nerozumiem ani ja. Ale ja nevidím problém v zanedbanej príprave, ale v neuveriteľných legislatívnych až byrokratických postupoch a príliš dlhé sú rôzne lehoty na vybavenie či odvolanie. Na to nemá ani NDS-ka dostatok ľudí, preto aj robí chyby a preto sa musia niektoré procesy odznova začínať ...
Odbočím, ... dneska nie je problém: daj mi 50 mld. SKK a ja ti ich na cestách a diaľniciach za 12 mesiacov miniem.
1. Oprava 1000 km ciest I. triedy: cca. 11 mld. SKK.
2. Rozšírenie D1 na 3+3 pruhy: 10,3 mld. SKK.
3. Modernizácia vozovky a čiastočne podložia na D2: 8,6 mld. SKK.
4. Dostavba rozbehnutých stavebných činností v SSC: 6,4 mld. SKK.
5. Dostavba všetkých D/RC (infopanely, oplotenia, ...): 4,1 mld. SKK.
6. Oprava MÚK D1xR1: 1,6 mld. SKK.
7. Úprava zelene pri cestách I. triedy, obnova ZDZ: 1,1 mld. SKK.
8. Zostatok: 6,9 mld. SKK - príprava celej trasy D1-D4, R1-R2 a vybraných úsekov na R3-R8, výkupy pozemkov atď.
Popri tom bez problémov miniem 14 mld. SKK cez NDS na aktuálnu výstavbu nových D/RC, ktoré bežia ako D1 v PB a začnem najviac pripravené stavby cez PPP a za zostatok opravím povrch vozovky na starých úsekoch D1, začnem pripravený obchvat R3 Horná Štubňa, R3 Krupina atď.
A ešte stále viem aj upotrebiť bežný rozpočet SSC vo výške 4,9 mld. SKK. Lebo by som začal výstavbu sľúbených obchvatov kde-kade po Slovensku, spustil by som rozšírenie niektorých ciest a výstavbu nových hlavne pri Bratislave, privádzač Poprad-Kežmarok atď. ... ani by mi tie peniaze nestačili.
V tomto roku sa napríklad realizovali "len" geologické prieskumy v oblasti Bytča - Prešov popri trase D1 a stálo to bez DPH 974 mil. SKK. Na to, že to je len jedna časť príprav potrebných na výstavbu je to LEN, na to, že to stálo 7% rozpočtu NDS je to v "" ...