Senec a doprava v tejto oblasti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lionheart » 29. Okt 2008 09:02

Cestár, je to takto aj v zahraničí? Mne ako stavbárskemu laikovi sa to zdá strašne dlhá doba. Predsa len nedalo by sa s tým niečo urobiť: upraviť legislatívu alebo silnejší osobný vklad špičiek NDS, SSC, MDPT do riešenia vecí ... ?
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Cestár » 29. Okt 2008 19:27

Lionheart napísal:Cestár, je to takto aj v zahraničí? Mne ako stavbárskemu laikovi sa to zdá strašne dlhá doba. Predsa len nedalo by sa s tým niečo urobiť: upraviť legislatívu alebo silnejší osobný vklad špičiek NDS, SSC, MDPT do riešenia vecí ... ?


Áno, je to tak aj v zahraničí. V takom Rakúsku je plánovanie bežné aj 5-6 rokov, kým sa posúdia všetky vplyvy, potom 2-3 roky prípravné práce potrebné k vyhláseniu tendra a potom, keďže je to krajina bohatá sa pomerne rýchlo stavia, v porovnaní so SR o 200-400% rýchlejšie a neprichádza tak k 100-200% predražovaniu. :idea:
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Lionheart » 30. Okt 2008 09:41

Akurát sa mi zdá, že u nás sa (aspoň doteraz) vôbec neplánovalo. Plánovali akuráttak súkromný developeri a štát vôbec nereagoval na rastúci dopyt po infraštruktúre ... Ak by to bolo výhľadovo v pláne nevyzeralo by to dnes tak ze sa iba hasia najhorucejsie useky aj to s vyraznym oneskorenim :-(
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Cestár » 30. Okt 2008 18:27

Nie je to pravda Lionheart: príprava a plánovanie je na Slovensku na veľmi vysokej úrovni. Podobne aj ďalšie štádium: štátne expertízy, projektové dokumentácie. A podobne aj posledné štádium: stav cestnej siete, podrobný opis každej jednej položky (objekty CS), celkový stav, všetky typy nerovností, drsnosť vozovky atď. To, čo chýba, to je samotná výstavba a držanie sa naplánovaných vecí ... neuveriteľný zlozvyk tu existuje, že vždy v r. X sa povie, čo bude o X+2roky=Y, ale potom keď nastane rok Y, tak sa to zase posunie ďalej; hovorím o nedostatku finančných zdrojov.

V prípade SSC je to chronický nedostatok. Vzorec 1 mld. SKK = údržba a príprava stavieb, 1 mld. SKK - opravy, 1 mld. SKK - výstavba kruhových križovatiek, svetelných križovatiek, prídavné jazdné pruhy, 1 mld. SKK - nová výstavba je jednoducho mohutne nepostačujúca schéma, keď to platí už prakticky 4 roky. Ono to bolo fajn v r. 2005, keď sa na opravy ciest I. triedy dostalo 960 mil. SKK, čo oproti r. 2003 bol nárast o vyše 400%. Ale dneska to pokrok nie je, keď máme 200 km ciest I. triedy v havarijnom stave s nákladmi na opravu takmer 4,5 mld. SKK. Aj tempo výstavby obchvatov: kapacita boli 4 po 250 mil. SKK s tempom výstavby 4-5 rokov. To je dneska totálne nepostačujúce.

V prípade NDS bolo peňazí od r. 2004 do r. 2006 vždy viac ako sa dalo minúť. Problémom boli zanedbané výkupy pozemkov a neuvariteľné preťahovanie týchto záležitostí. V r. 2007-2008 sa problémy s pozemkami poriešili zákonne, ale zase sa dáva na výstavbu menej peňazí ...
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Lionheart » 30. Okt 2008 20:13

Dik za obsiahlu odpoved. Ale sam priznavas, ze napr NDS mala zanedbane vykupy pozemkov a pretahovanie tychto zalezitosti. Ked vedie ze taketo je trasovanie a jednoducho ze priprava je casovo narocna tak preco nezacinaju skor? Nerozumiem tomu...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Cestár » 30. Okt 2008 20:33

Lionheart napísal:Dik za obsiahlu odpoved. Ale sam priznavas, ze napr NDS mala zanedbane vykupy pozemkov a pretahovanie tychto zalezitosti. Ked vedie ze taketo je trasovanie a jednoducho ze priprava je casovo narocna tak preco nezacinaju skor? Nerozumiem tomu...


Napriek tomu ale NDS dokázala prestavať v danom roku 17,6 mld. SKK, v r. 2005. Ono sa ani príliš veľa nedá zrýchliť. Lebo tie práce, o ktorých sa bavíme sú zase len o peniazoch.

Dneska urobiť komplet prípravné práce na 10 km D1 stojí 1 mld. SKK. A trvá to 4-6 rokov. A to v tom ešte nie sú pozemky, ... inak to, prečo je to tak, tomu dosť dobre nerozumiem ani ja. Ale ja nevidím problém v zanedbanej príprave, ale v neuveriteľných legislatívnych až byrokratických postupoch a príliš dlhé sú rôzne lehoty na vybavenie či odvolanie. Na to nemá ani NDS-ka dostatok ľudí, preto aj robí chyby a preto sa musia niektoré procesy odznova začínať ...

Odbočím, ... dneska nie je problém: daj mi 50 mld. SKK a ja ti ich na cestách a diaľniciach za 12 mesiacov miniem. :arrow:

1. Oprava 1000 km ciest I. triedy: cca. 11 mld. SKK.
2. Rozšírenie D1 na 3+3 pruhy: 10,3 mld. SKK.
3. Modernizácia vozovky a čiastočne podložia na D2: 8,6 mld. SKK.
4. Dostavba rozbehnutých stavebných činností v SSC: 6,4 mld. SKK.
5. Dostavba všetkých D/RC (infopanely, oplotenia, ...): 4,1 mld. SKK.
6. Oprava MÚK D1xR1: 1,6 mld. SKK.
7. Úprava zelene pri cestách I. triedy, obnova ZDZ: 1,1 mld. SKK.
8. Zostatok: 6,9 mld. SKK - príprava celej trasy D1-D4, R1-R2 a vybraných úsekov na R3-R8, výkupy pozemkov atď.

Popri tom bez problémov miniem 14 mld. SKK cez NDS na aktuálnu výstavbu nových D/RC, ktoré bežia ako D1 v PB a začnem najviac pripravené stavby cez PPP a za zostatok opravím povrch vozovky na starých úsekoch D1, začnem pripravený obchvat R3 Horná Štubňa, R3 Krupina atď.

A ešte stále viem aj upotrebiť bežný rozpočet SSC vo výške 4,9 mld. SKK. Lebo by som začal výstavbu sľúbených obchvatov kde-kade po Slovensku, spustil by som rozšírenie niektorých ciest a výstavbu nových hlavne pri Bratislave, privádzač Poprad-Kežmarok atď. ... ani by mi tie peniaze nestačili.

V tomto roku sa napríklad realizovali "len" geologické prieskumy v oblasti Bytča - Prešov popri trase D1 a stálo to bez DPH 974 mil. SKK. Na to, že to je len jedna časť príprav potrebných na výstavbu je to LEN, na to, že to stálo 7% rozpočtu NDS je to v "" ... :idea: :idea:
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2008 23:02

BA VÚC v spolupráci s MDPT pripravujú severný obchvat mesta Senec prostredníctvom SSC. :arrow:

http://www.region-bsk.sk/docDetail.aspx ... 6236&cpi=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2008 22:51

Mesto Senec pripravilo v rozpočte na r. 2009 (rozpočet ešte nie je schválený) tieto vybrané aktivity:

1. 12 mil. SKK - rekonštrukcia Farského námestia
2. 2 mil. SKK - dotácia pre MHD

3. 5,7 mil. SKK - výstavba "Cesta Aguathermal"
4. 3 mil. SKK - výstavba "parkovisko pošta"

5. 3,8 mil. SKK - správa a údržba komunikácií

Na splátky úverov smeruje cca. 5,4 mil. SKK, čo je vcelku v pohode. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 05. Feb 2009 21:36

Nevie niekto ako to vyzera s planovanym obchvatom SC? Respektive s celym rozsirenim cesty BA-SC na 2+2? Lebo na useku IvankapriD. az snad po Velky Biel uz pilia stromy a podla vsetkeho je to priprava na rozsirenie cesty! Hura... Ale ak si dobre pamatam tak Dopravoprojekt mal iba dokumentaciu pripravit do aprila 2009 ... tak to si teda svihli ... alebo stromy vypiluju v predstihu ... :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 05. Feb 2009 21:58

No tak z toho, že niekde pília stromy by som si nič nerobil :-) , lebo to robia aj na I/51 pri P. Močidlanoch v týchto dňoch a ide o staré jablone, ktoré už majú len ten efekt, že bránia výhľadu a ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky.

Pokiaľ viem, tak obchvat Senca je len v hrubých črtách a neplánuje sa rozširovať BA-SC, ale stavať nová cesta I. triedy BA-SC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 05. Feb 2009 22:09

No ale ono to fakt vyzera ako pomerne dlhy suvisly pas popri ceste 1.triedy ... nie iba nejakych parmetrov alebo par sto metrov ... a uz vobec to nemoze byt kvoli vyhladu ... akmozete skuste to niekto overit ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Andrej » 05. Feb 2009 22:54

Lionheart,nechcem ta sklamat, ale stromy popri cestach piluju posledne roky takmer v celom BA kraji. Ak to aj nie je kvoli vyhladu, je to kvoli mensiemu poskodeniu cesty (korene stromov + v tieni sa cesta castejsie rozmrza-zamrza...). Okrem toho, nova 2+2 cesta BA-SC sa bude stavat väcsinou v inej trase ako sucasna cesta.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Lionheart » 10. Feb 2009 09:34

ja len, ze to robia na relativne dlhom useku a niekde na jednej inde na druhej strane cesty. okrem toho pri Ivanke uz vytinaju stromy aj pri moste (nad potokom alebo zel tratou - neviem presne co to tam je...) takze neviem ci by to bolo iba kvoli uprave riziku vyhladu a rozmrazaniu/zamrzaniu cesty - o taketo veci sa nikto roky nestaral. ale mozno uz mam prilis velke ocakavania ... :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 10. Feb 2009 20:21

Vytínať stromy sa dá posledných pár týždňov. A ver mi, robí sa to teraz masovo kvôli podmienkam, počasiu a možnosti. O chvíľu už skončí vegetačný kľud ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 01. Mar 2009 15:01

jedna z vizii cestnych tahov v okoli SC ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5687

az na tie dva obchvaty bernolakova je to dost dobre .. najma zkapcitnenie cesty do serede ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lionheart » 31. Mar 2009 12:55

Info zo stranky Dopravoprojektu:

Cesta I/61 Bratislava - Senec
Predmetom stavby je vybudovanie kapacitnej 4-pruhovej komunikácie na úseku cesty I/61 medzi hl. m. SR Bratislavou a mestom Senec.

Účelom stavby je zlepšenie dopravno-prevádzkových podmienok pre automobilovú dopravu vzhľadom na vysokú intenzitu dopravy na ceste I/61, zvýšenie plynulosti, rýchlosti a bezpečnosti dopravy na dotknutej cestnej sieti, zníženie negatívneho dopadu z cestnej dopravy na životné prostredie dotknutých obcí. Celková dĺžka riešeného úseku cesty I/61 je 13,925 km, v kategórii C 22,5/80.

Súčasťou stavby je päť mimoúrovňových križovatiek:


križovatka „Ivanka-Metro“, s preložkou cesty III/0614 a miestnou komunikáciou,
križovatka „Bernolákovo-západ“, s budúcou cestou II. triedy,
križovatka „Bernolákovo-sever“, s cestou III/5022,
križovatka „Bernolákovo-východ“, s pôvodnou cestou I/61,
križovatka „Senec-západ“, s cestou I/62
V rámci stavby sú riešené preložky a úpravy dotknutých ciest, mostné objekty (celkove 13 mostných objektov, z toho 1 cez Šúrsky kanál, 1 cez potok Čierna voda, 4-krát je mimoúrovňovo križovaná železnica), tesniaca vaňa na ceste III/5037, preložka potoka Čierna voda, protihlukové stieny, zárubné múry, preložky inžinierskych sietí a vedení, preložky vedení ŽSR, a pod. Zároveň je riešená aj problematika dotyku cesty I/61 s elektrickými vedeniami VVN, s existujúcou i plánovanou zástavbou, ako aj s miestnymi biokoridormi.


http://www.dopravoprojekt.sk/sk/projekt ... ntacie/ine
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 14:28

To som nevedel, že sa tu plánuje 2+2 ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 01. Apr 2009 15:05

KEd si pozries historiu tohto vlakna spatne tak si s nami zivo diskutoval pod nickom Cestár ... a potom ak si opamatam si poziadal o jeho spatnu zmenu na Dialniciar :-)
Tak si mozno iba nepamatas ze to ma ist na 2+2 :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 15:06

Ako hovorím, myslel som si, že ide iba o cestu I. triedy, na štandardné technické parametre.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 01. Apr 2009 15:08

Aha, jasne. Nevies nahodou zistit kedy by bolo realne zacatie vystavby tohto useku ... bytostne sa ma to tyka :-) ale zrejme aj mnozstva inych ludi...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 15:33

Aká má byť cena ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2009 16:56

BA VÚC opraví cesty v SC okrese :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11829
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 09. Jún 2009 14:34

Ja by som pridal iba aktualnu informaciu z poslednych par dni - týždňov .... kolóny a cca 20-30 minútové zdržanie je na dennom poriadku aj na úseku od SC smerom na BA (na tzv starej ceste). Dôvodom je rozširovanie diaľnice a neexistencia alternativnych obchadzkových trás. Takže Strečno a stará senecká cesta sú teraz asi dva najproblémovejšie úseky na Slovensku.
Občas sa na križovatke pri Metre objavia aj policajti - a to je ten šťstnejší deň pre vodičov keď aspoň ráno usmerňujú premávku :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Lionheart » 09. Jún 2009 14:36

Dialniciar napísal:BA VÚC opraví cesty v SC okrese :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11829


Môžem potvrdiť že cesta medzi Kostolnou a cestou 1.tr smerom na Šamorín je už opravná. Bola úplne zničená od kamiónov ktoré v susednej dedine ťažia štrk!
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Lionheart » 29. Okt 2009 15:48

Tak to som zvedavy ... toto by bola naozaj rozumna vec:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12623

Otázka: Dobrý deň pán minister. Už dlhšie by ma zaujímalo, prečo nikto z kompetentných neprišiel s riešením aspoň čiastočne odbremeniť preťaženú dialnicu D1 vybudovaním súbežnéj rýchlostnej cesty z E571,kde by prešlo podľa môjho odhadu 25 až30% dopravy z D1.teraz opúšťajú D1 pri Trnave.

Ľubomír Vážny: Na úsek I/61 Bratislava-Ivánka-Senec-Sládkovičovo-Sereď zabezpečujeme projektovú dokumentáciu ako 4-pruh s tým, že túto stavbu by sme chceli začať v roku 2011 a ukončiť cca za 3 roky.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.