Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod badger-FB » 20. Júl 2022 14:59

Keď pokladali geomrežu na I/51, tak som sa na jednom tom úseku pristavil a spýtal na konkrétne geomrežu, ktorá bola alebo teda vyzerala ako taká poplastovaná rohožka, že či to má zabrániť koľajám a dostal som odpoveď, že táto geomreža tam použitá ani tak nezabráni koľajám, lebo od toho je a) podklad pod vozovkou a po b) zloženie AB krytu, teda asfaltový koberec. V tom b) prípade viem zase zo svojho oboru, že štandardné zaťaženie v EU v rámci vozovky teda vlastnosti toho asfaltu, má byť 11 ton na os, kdežto SK cesty mali do roku 2010 hlavne 10t na os, takže na celé nákladné auto to potom vychádza 20x menšie zaťaženie ako požadované priemerné v EÚ. Toho výsledkom je, že kým bežná cesta vo Fr/De etc. vydrží aj ťažký tranzit aj 8 rokov, tak môže popraskať, ale koľaj tam nebude. Figeľova rekonštrukcia z presunutých peňazí zabezpečila vtedy na 700 km už aj tento lepší asfalt, a tieto reko- ktoré sa robia teraz na to tiež majú reflektovať. Geomreža sa dáva, aby som sa k tomu vrátil, v tomto prípade hlavne na to, aby sa neodlamovala krajnica, nevznikali trhliny, boli lepšie odolné vrstvy, pretože tým, že sa zníži praskanie, tak sa zníži zatekanie vodou. Tomu má brániť aj pravidelné zalievanie trhlín na takto rekonštruovaných úsekoch. Máme ich už asi 1200 km, teda 1/3 jedničiek, to len pre obraz.
Ak by bola geomreža z ocele/železná, tak tam to má naozaj predĺžiť životnosť cesty z pohľadu koľají a dáva sa aj na regio cesty a dáva sa občas aj na úseky na diaľniciach. Všetko je to o fyzike, ťah, sila, rozbeh, brzdenie, nadmerné trenie v zákrutách etc. Takže ide aj o materiál. Tam ide o to, že takú geomrežu vyhotoví pletací stroj, to sú profesionálne "dráty" presne na tento účel vyhotovené. Videl som aj železné geomreže už pokladať na regio cesty, teda kde odhadujú vyššie intenzity aj s nejakým tým nákladiakom. Tam by sa to malo odraziť na dlhej životnosti v dobrom stave. Tiež som na to ale zvedavý. (ale naše kraje nemajú peniaze na výber celého lôžka a fakt moc ciest je doslova na poli, vrstva štrku, trocha spevnenia a koberec, preto to riešia tým, že "nadstavavujú" a spevnia tou mrežou, no ako celok nie len extra že kvôli koľaji)
Mne to inak tiež príde ako klasická panelka s preloženým kobercom cez ňu. Možno preto aj ten rozsah v cm, ale to len tipujem.

Prečo sa nerozšíria? A ad cyklisti. Cyklisti by hlavne teda mali ísť vo svojom koridore, úplne mimo telesa cesty. Že tomu tak nie je "ani na rovnom juhu" pri tých úzkych cestách je zle. Prečo ju nerozšíria o 1 meter na každej strane je dané peniazmi a komplikáciami v príprave: nie každá cesta má adekvátnu rezervu, takže by si musel vykúpiť pozemky a obnáša to nejaký dokument navyše a zásadne rastie cena, to je hádam jasné. Už aj cesty I. triedy je problém rozšíriť v niektorých úsekoch hoci o 30cm z každej strany a razantne to zdvíha náklady. Nehovoriac o tom, že už dnešné cesty zďaleka nie sú majetkoprávne vysporiadané ... a ešte ísť zabrať ďalšie plochy by znamenalo urgnentne doplatiť aj za doterajšie úseky už v prevádzke. Veci nie sú také jednoduché ako sa často zdajú byť. :)

Mne osobne sa moc nepozdávajú regio- rekonštrukcie našich ciest. Oni teda zbrúsia bežne 5 cm, netvrdím že to bude aj tu, ale všeobecne to tak je, a položia potom 2 vrstvy (8 až 10) a dosypú to drvou z rozomletej pôvodnej vozovky, aspoň sa jej takto zbavia. Lenže drva sadá, posúva sa a cestná vozovka je napokon "vyššia" a teda cesta je užšia, než bola, predsa len sa občas lízal nákladiakom aj trávnatý okraj, to sa teraz nedá. By ste sa možno divili, kde všade boli skĺznuté návesy v zákrutách na regio- cestách, ktoré majú doslova 1-3 roky po oprave. A nerozšíria, lebo peniaze. Radšej osadia 100 značiek ...
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

T.M.T.: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod KN.SK » 21. Júl 2022 12:33

sapphire napísal:nerozumiem keď už sa robia takéto reknoštrukcie prečo sa cesty rovno nerozširujú aspoň o meter na každej strane, aspoň cyklistom by sa ulahčil život keď nič iné
badger-FB napísal:... Prečo sa nerozšíria? A ad cyklisti. Cyklisti by hlavne teda mali ísť vo svojom koridore, úplne mimo telesa cesty. Že tomu tak nie je "ani na rovnom juhu" pri tých úzkych cestách je zle. Prečo ju nerozšíria o 1 meter na každej strane je dané peniazmi a komplikáciami v príprave: nie každá cesta má adekvátnu rezervu, takže by si musel vykúpiť pozemky a obnáša to nejaký dokument navyše a zásadne rastie cena, to je hádam jasné. Už aj cesty I. triedy je problém rozšíriť v niektorých úsekoch hoci o 30cm z každej strany a razantne to zdvíha náklady. Nehovoriac o tom, že už dnešné cesty zďaleka nie sú majetkoprávne vysporiadané ... a ešte ísť zabrať ďalšie plochy by znamenalo urgnentne doplatiť aj za doterajšie úseky už v prevádzke. Veci nie sú také jednoduché ako sa často zdajú byť. :) ...
Sapphire, ja by som sa hlavne v dnešnej divej dobe bál jazdiť na bicykli popri švihajúcich autách s nezriedka bezohľadnými vodičmi. Len raz som šiel do a z práce (prvý deň vtedy v novom zamestnaní, bolo to v 2005) na bicykli po '"I/63"', ale stačilo mi, kamionista predbiehal kamionistu, takmer som zišiel do jarku, priekopy, ptfuj, radšej som oferoval dvakrát 7 Sk na autobus a deň.
Tu by som sa odvážil — je to v okolí Siófoku (od MČ Balatonkiliti po obec Som; za obcou Ságvár) popri ceste č. 65. Videl som, ako tú cyklocestu stavali a aj postavenú.
Aj u nás dole na dolniakoch, povedľa I/64, sa nájde dobrý a hlavne bezpečnejší príklad (Hurbanovo-MČ Bohatá), hoci nedlhý, omrvinka z toho, čo by bolo dobré mať. 1781
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod sapphire » 22. Júl 2022 09:34

chápem že je to zložitý a drahý proces, ale raz sa to bude musiť tak či tak urobiť, dobre tu sa mení len koberec tak to beriem, ale napríklad cesta Šoporňa - Dlhá nad Váhom sa rekonštruovala kompletne aj s podložím, kopalo sa to možno meter do hĺbky alebo aj viac a tú cestu urobili hádam ešte užšiu ako bola pôvodne

alebo to čo urobili medzi Sencom a Sládkovičovom, z peknej širokej cesty sa stala cesta smrti kde sa človek modlí aby nemal poruchu alebo defekt lebo je po ňom a vrcholom sú tie zvodidlá tesne pri vozovke, spolujazdci alebo deti nemajú šancu vystúpiť, jedine do vozovky, chvalabohu že aspoň okres Senec nechali tak ako bol aj keď je to panelka ale človek sa aspoň nebojí zastaviť na krajnici
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod badger-FB » 26. Júl 2022 17:00

Ešte raz: cyklotrasa nebude súčasťou cestnej komunikácie medzi obcami, do búducna. Môže ísť vedľa nej, v oddelenom koridore. Pretože aj keď rozšíriš cestu, nahodíš novú vozovku a označíš krajnice a vytýčiš na ceste teda priestor pre cyklistov, tak ti garantujem, že práve preto, že bude široká a s dobrým povrchom, tak sa tam bude riskantne predbiehať a autá budú uhýbať presne do tých krajníc, kadiaľ ty budeš šľapať na svojom biku. Preto nie takto.
Dá sa zdieľať cyklopruh na ceste v rámci miest a obcí, kde ideš automaticky povinne pomaly a aj tu sa osádzajú kvetináče, iné formy stĺpikov, niekde aj zvodidlá. Aby si vytvoril ilúziu pre vodiča, že bacha a hlavne aby ten pruh pre bike nepoužívali na obiehanie etc.
Na Slovensku existujú (je ich prevaha ešte stále) zdieľané cyklotrasy na cestách. Ale to nemá s tým ako to má naozaj byť nič spoločné. Ako má ísť cyklista naozaj bezpečne na úzkej ceste II. triedy? Nijako. Len blbec to takto vymyslí. Ale plánujú sa povedľa nich, lenže sme na Slovensku, takže to bude drahé. A ide to pomaly ... lebo zase pozemky (polia, lesíky, medze), občas potrebuješ most, to už je SO etc.
Vozovky sa opravujú čím ďalej tým viac "kvalitnejšie", pretože sa to 40 rokov nerobilo a ani neboli nadimenzované na zaťaženie aké dostávajú. Svoje urobilo počasie. Netreba v tom hľadať motív, že prečo sa to nerobí aj pre cyklistov. Pamätá sa na verejnú dopravu, v rámci bus zastávok a bus priestorov pri cestách v rámci SK vidieka, kde autobusy často nezachádzajú do jednotlivých obcí, ale stoja na ceste a odtiaľ ide 600 metrový chodníček cez pole až do potrebnej obce. Takže sa robia aj osvetlenia pre prechody. To je pokrok pre našu krajinu.
Cyklocesty budú mať svoj svet. Kraje nemajú problém, ale potrebujú EUrofinancie, aby to malo zmysel. ÚP s mnohými počítajú. Inak v rámci investičných zdrojov krajov to im stačí na prípravu. Ak majú mať siete tak to musí byť o štáte a výzvach.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod IDV » 29. Júl 2022 09:25

I/63 od Samorina po DS je zrela na zvysenie MRP, rovna cesta, na trase az jedna obec "Bac".
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod pa3ck » 29. Júl 2022 09:44

Aký má zmysel zvyšovať rýchlosť na ceste, ktorá má paralelnú diaľnicu? A aj medzi Holicami a DS sú úrovňové križovatky bez odbočovacích pruhov, autobusové zastávky a pod., kde by tak či tak musela byť znížená rýchlosť, takže neviem, či by to malo nejaký význam (jedine žeby sa to tam prestavalo na defacto polprofil R7)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod IDV » 29. Júl 2022 12:48

Tak ano ak chceme presunut ludi na R7 tak netreba zvysovat. Medzi Holicami a DS su aj odbocovacie pruhy niekde tusim, aky ma vplyv autobusova zastavka na to? Ono ta cesta uz aj je akoby polprofil, neviem ci si po nej siel, ale je dost siroka a aj rovna. Je tam jedno spomalenie na 70 kvoli krizovatke ale tam skoro nikto nespomaluje aj tak. Lepsie by bolo dat semafor ak niekto pride zboku tak by to spomalilo I/63 lebo inak ta 70 tam je zbytocne, preto tam ani nikto nespomaluje. Z toho co vidim, medzi Holicami a DS bezne jazdia auta rychlostami od 80 po 140...
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2022 13:05

Bola podaná žiadosť o nápravu.
SSC žiadosti čiastočne vyhovela.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod sapphire » 08. Aug 2022 11:06

nápravu čoho? :wink:
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod jarino » 08. Aug 2022 11:25

V prílohe
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod Vlados » 08. Aug 2022 19:29

jarino, určite to máš naštudované :) o čo tam ide, kde je pravda?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Aug 2022 14:14

Také jednoduché nevieš? Pravda je predsa niekde uprostred :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod Vlados » 09. Aug 2022 15:22

Je, priznávam bol som lenivý to čítať s porozumením. jarino má veľa vecí naštudovaných ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod jarino » 15. Aug 2022 21:30

Súčasťou žiadosti o nápravu boli:
1) nejasnosti ohľadom skutočnosti, kto bude realizovať preložky inžinierskych sietí. Záujemca bol presvedčený, že Zhotoviteľ preložiek je určený na základe požiadaviek ZSE a SPP.
2) indexovanie cien podľa metodického pokynu MDV SR
3) vypustenie bodu v súťažných podkladoch, že SSC môže zrušiť VO, ak úspešná ponuka presahuje PHZ
4) požiadavka na definovanie okolností, za ktorých SSC zruší VO, ak ponuky presiahnu PHZ
5) určenie preddavkovej platby v ustanovení ZoD
6) doplnenie chýbajúceho stavebného povolenia v súťažných podkladoch.

Stanovisko SSC:
1) Zamietnuté.
Na základe platnej legislatívy nemá prevádzkovateľ distribučnej siete oprávnenie určiť konkrétnu osobu, ktorá má preložku realizovať.
2) Akceptované.
3) Zamietnuté.
V súťažných podkladoch je iba skopírovaná časť zákona o VO.
4) Zamietnuté.
SSC sa musí riadiť zákonom o rozpočtových pravidlách. Ak nebude finančné krytie dostatočné, VO bude zrušené.
5) Zamietnuté.
V tomto prípade sa preddavkové platby nebudú poskytovať.
6) Akceptované.
Nedopatrením nebolo v dokumentácií poskytnuté stavebné povolenie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod Vlados » 15. Aug 2022 22:18

Ďakujem.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod jarino » 25. Aug 2022 13:41

Ďalšia žiadosť o nápravu.
Záujemca napadol požiadavku SSC, aby Zhotoviteľ musel nosnú konštrukciu ponad Váh a pokládku asfaltu riešiť vlastnými kapacitami.
Údajne je to diskriminačné.
SSC žiadosť o nápravu zamietla ako nedôvodnú.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... 7/download
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod sapphire » 08. Sep 2022 07:14

Slovenská správa ciest (SSC) v novom tendri na výstavbu severného obchvatu Šale predbežne za vyše 75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty druhýkrát predĺžila lehotu na predkladanie ponúk. Uchádzači môžu cenové návrhy predkladať najnovšie do 14. septembra. Štátni cestári to zdôvodnili vo Vestníku verejného obstarávania aktualizáciou súťažných podkladov, uchádzači tak môžu preukázať skúsenosti s realizáciou takýchto stavieb za predošlých desať rokov a nie za pôvodne uvedených päť rokov.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/lehota-na-predkladanie-ponuk-na-vystavbu-obchvatu-sale-opat-predlzili/
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod badger-FB » 11. Sep 2022 08:31

Doplnenie vyššie uvedeného príspevku.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) začal preverovať postup Slovenskej správy ciest (SSC) v novom tendri na výstavbu severného obchvatu Šale predbežne za viac ako 75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/te ... t-posunie/
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod jarino » 11. Sep 2022 15:55

Námietku mal podať Porr.
Je to reakcia na neprijatie žiadosti o nápravu, ktorú som spomínal 25.8.2022. v tomto vlákne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod badger-FB » 02. Okt 2022 17:08

„Rekonštrukcia cesty II/561 Topoľníky - Jánoštelek - Opatovský Sokolec, km 30,287 - 36,259“: https://crz.gov.sk/data/att/3543389.pdf
Cena bez DPH: 1 294 745,21 EUR
Zhotoviteľ: Doprastav
Dátum zverejnenia: 12.09.2022
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod badger-FB » 22. Okt 2022 22:26

Velkoplošné opravy ciest I. triedy v správe SSC, Časť I.- I/63 Dolný Bar - intravilán
Dátum uzavretia: 21.10.2022
Dodávateľ: Doprastav, a.s. - EUROVIA je člen združenia
Cena s DPH: 396 130,00 €
https://crz.gov.sk/zmluva/7025547/
Dĺžka: 1,33 km
Priemerná šírka: 8,5 m
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod jarino » 23. Okt 2022 10:20

jarino napísal:Námietku mal podať Porr.
Je to reakcia na neprijatie žiadosti o nápravu, ktorú som spomínal 25.8.2022. v tomto vlákne.

ÚVO rozhodlo.
SSC na základe rozhodnutia ÚVO pridala do súťažných podkladov odôvodnenie, prečo sú objekty SO 101-00 Cesta I/75 a SO 202-00 Most ponad Váh také významné pre SSC, že ich musí Zhotoviteľ stavby realizovať iba vlastnými kapacitami.
Aktuálne je termín predloženia ponúk určený na 10.11.2022.

Medzitým bola podaná ďalšia žiadosť o nápravu, ktorú SSC zamietla ako nedôvodnú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Šaľa, obchvat

Odoslaťod jarino » 10. Nov 2022 13:51

Dnes by malo byť predkladanie ponúk na obchvat Šale.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod sapphire » 11. Nov 2022 12:53

sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

Odoslaťod Vlados » 11. Nov 2022 13:09

neodložili to pre uzávierku v Hlohovci?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.